BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Поступ електоральний.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
12 листопада 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:46 24-03-2017 -   Серед секонд-хенду львівські митники знайшли новий одяг та гіроскутери  
  16:26 24-03-2017 -   На мості у Жидачівському районі тривають протиаварійні роботи, - рух транспорту обмежено  
  16:25 24-03-2017 -   На Личакові вшанували пам’ять Ігоря Білозіра  
  15:2 24-03-2017 -   Львів домовився про вивезення 900 тонн сміття  
  13:13 24-03-2017 -   На Львівщині судитимуть дев’ятьох учасників організованого угрупування  
Україна
  16:50 24-03-2017 -   Заступниці Кернеса повідомили про підозру в земельних махінаціях  
  16:29 24-03-2017 -   У ДНР школу назвали на честь Гіві - ЗМІ  
  16:28 24-03-2017 -   У Тернополі осквернили пам'ятник жертвам Голокосту  
  15:4 24-03-2017 -   Україна 26 березня перейде на літній час  
  15:1 24-03-2017 -   СБУ не переглядатиме рішення щодо Самойлової  
Світ
  16:31 24-03-2017 -   Путін прийняв Ле Пен у Кремлі  
  16:27 24-03-2017 -   Знайдена гігантська чорна діра, "виселена" з галактики  
  14:56 24-03-2017 -   Поліція Хорватії заборонила марш українських уболівальників по Загребу  
  12:37 24-03-2017 -   Адронний колайдер: учені виявили п'ять нових частинок  
  11:35 24-03-2017 -   Яресько отримала нову посаду в Пуерто-Ріко  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Дебют "Міжнародної філармонії молоді"
Люна ГАЛАС
 
Міжнародна філармонія молоді
Виступом у концертному залі ім. С. Людкевича Львівської обласної філармонії відомий у місті колектив -- камерний оркестр "Віртуози Львова" разом із солістами Хітомі Мурата (кларнет, Японія) й Тарасом Демчишиним (кларнет, Україна--Німеччина) та дириґентом Юрієм Бервецьким підготував для місцевих меломанів цікаву несподіванку -- репрезентацію нового мистецького проекту "Міжнародна філармонія молоді".

Власне, камерний оркестр "Віртуози Львова", окрім своєї основної концертної діяльності, яка щоразу отримує резонанс у ЗМІ, знаний іще й як ініціатор проекту підтримки обдарованих дітей "Таланти III тисячоліття". Після кількох сезонів цей проект, що дав старт на велику сцену не тільки львівським юним музикантам, переріс у своєрідний абонементний цикл. Однак ті, хто вже встиг дебютувати в "Талантах III тисячоліття", за кілька років із музично обдарованих дітей перетворилися на молодих перспективних професіоналів, які здобувають освіту за кордоном і мають змогу приваблювати на львівську естраду своїх чужоземних колег із навчання.

Так цілком логічно із абонементного циклу "Таланти III тисячоліття" для мистецького керівника й дириґента "Віртуозів Львова" Сергія Бурка, який нещодавно ще й очолив обласну філармонію, випливла ідея нового проекту під назвою "Міжнародна філармонія молоді". Сергій Бурко зізнався читачам сторінки "Арт-Поступ": "Інтуїтивно вважаю, що ця новація може бути цікавою формою роботи, яка в майбутньому наповниться змістом, бо тепер у світі панує мода на інтернаціональні сесійні молодіжні оркестри або якісь схожі форми міжнародної мистецької співпраці. Тому те, що першим відкрити цю віртуальну молодіжну філармонію честь випала кларнетисту Тарасові Демчишину, -- не випадковість. Адже саме в "Талантах III тисячоліття" свого часу й засвітилася виконавська зірка сина відомого подружжя львівських музикантів -- співачки Лесі Боровець та композитора Ростислава Демчишина".

Відтоді вихованець ЛССМШІ ім. С. Крушельницької в класі Карла Геннела Тарас Демчишин часто виступав як соліст не тільки з "Віртуозами Львова, а й із симфонічним оркестром Львівської філармонії. Навчання з фаху він продовжив студентом ЛДМА ім. М. Лисенка в класі Юрія Корчинського. Під керівництвом цього авторитетного педагога-кларнетиста Тарас двічі (2000 та 2003 років) ставав лауреатом Міжнародного конкурсу ім. Дмитра Біди, що відбувається у Львові для виконавців на дерев'яних духових інструментах. Окрім того, молодий кларнетист брав участь у майстер-класах Фабліо ді Казола (Цюрих), Курта Шміда (Відень) та Євгена Козакова (Санкт-Петербург), а також два роки працював у оркестрі "INSO-Львів" під керівництвом швейцарського дириґента Гунгарда Маттеса. Паралельно із навчанням у Львівській музичній академії Тарас вже рік навчається в класі професора Міхаеля Шмідта в музичній академії міста Дармштадта (Німеччина).

"Це філіал Вищої музичної школи Франкфурта-на-Майні, -- повідомив соліст кореспонденту "Поступу" в часі короткої перерви між репетиціями вчорашнього концерту. -- Власне, там я познайомився із японкою Хітомі Муратою, вона навчається у того ж викладача, що й я, а в себе на батьківщині навчалася у професора Кальмаса Беркеса -- відомого угорського кларнетиста, який викладав у Токіо, а окрім того, знаний за багатьма записами на CD. Ми вирішили здійснити свій проект концерту, в якому Хітомі Мурата зіграла б рапсодію Дебюссі та зі мною разом два "Концертштюки" Мендельсона-Бартольді, а я -- концерт Круселя. Їхали в Україну з бажанням зіграти саме з "Віртуозами Львова", бо мені подобається цей оркестр і його мистецький керівник, Сергій Іванович -- дуже добра людина. Я надзвичайно оцінив також і те, як мене з японською колегою підтримав у часі підготовки концерту й мій викладач з Львівської академії. Пан Корчинський давав мам добрі поради, бо знав всі ці твори, які ми відібрали для концерту, і знав, як має звучати оркестр. Я дуже багато чим завдячую Юрію Володимировичу щодо професійної освіти, він дуже багато для мене дав. Навіть коли я на початках не прислухався до його думок, шукав чогось іншого, він все одно невтомно працював над постановкою мого дихання. Я збагнув значення його уроків, коли потрапив до Німеччини, де мій професор задоволений саме такою школою. За спеціальністю навчання там і тут не надто відрізняється. Що ж до інших предметів та методики їх викладання -- різниця є. Там інакший підхід: вільний, заснований на свободі вибору, ніхто ні на кого не тисне. І як не дивно, це допомагає вчитися. Там дуже цікаві викладачі. Вони геніально розповідають. Тож, аби їх зрозуміти, мусив якнайскоріше долати мовний бар'єр, бо спершу я розумів хіба тільки якихось 30 відсотків із їхніх розповідей. Та й загалом життя в Німеччині дещо змінило мій характер, ставлення до певних речей. Було нелегко навчатися і виживати своїм коштом, ціни в країні високі, тож доводилося ще й важко працювати. Але я сподіваюся, що труднощі минуть, принаймні в рідних стінах про них не хочеться згадувати. Натомість хочеться поділитися суто музичними здобутками."

Оцінюючи позитивні зміни на шляху професійної кар'єри свого студента, його педагог Юрій Корчинський так прокоментував ці досягнення: "Я спостерігаю колосальне зростання Тараса не тільки як виконавця, а й як людини. Він значно подорослішав, формуючись в кращий бік. А щодо музичного вишколу, то його навчання в Німеччині показало, що всі ті вимоги, які я перед ним ставив, не були безпідставними (і у нас, і в Німеччині -- одні й ті ж професійні засади). Тарас надзвичайно обдарований учень (навіть серед тих моїх вихованців, що зробили гарну кар'єру), але (як і кожен із них) він мав свої проблеми в навчанні, подолання яких потребувало вкладати в нього багато праці. Дещо йому давалося легко, але ще більше було технологічних моментів, які потребували постійного й невтомного шліфування. Приємно, що академія Франкфурта-на-Майні, де він зараз навчається, може забезпечити йому вищий професійний рівень. Не маю нічого проти, щоб він навчився чогось доброго і в інших викладачів. Бачу, що він потрапив до досвідченого й серйозного педагога, який оцінив його львівську школу і може розвинути цього студента далі. Я вже бачу ці успіхи на прикладі його стабільної гри під час виконання концерту Круселя. Мені дуже сподобалося трактування цього твору, який у Львові, до речі, звучав із Тарасового подання вперше. Тішуся, що перед нами виступив дуже перспективний музикант, який, як мало хто, володіє видобуванням м'якого теплого звуку. Він артистично й інтелектуально відтворює саму суть цього твору: грає не просто набір нот, а через культуру штриха, завершеність фрази, насичення тембрального забарвлення немов би промовляє своїм інструментом. І йому вдається сказати багато вагомого в діалозі з оркестром. У Тарасовому соло вже нема різких, грубих звуків, якими іноді грішить оркестр, від кларнета ми чуємо неспотворену красу мелодії (а отже, цьому студентові прищеплюють гарний смак). Думаю, що на Тараса чекає ще участь і перемога не тільки в конкурсі ім. Біди, де він здобув друге місце (хоч цілком претендував і на перше, але я був проти будь-яких натяжок), а й на інших престижних конкурсах у Франції, Німеччині, Голландії. Перед ним відкрите ясне майбутнє".

На запитання, як Хітомі Мурата відважилася на подорож до незнайомої країни, японська кларнетистка відповіла, що її дуже цікавить українська культура, музика, й сучасний рівень музичного виконавства в Україні. Незважаючи на те, що вона часто виступала в Японії як камерний виконавець, грати із оркестром Хітомі довелося вперше. Напередодні концерту вона переймалася тим, чи досягне дириґент, для якого цей концерт також дебютний за пультом перед "Віртуозами Львова", певного балансу в звучанні оркестру, щоб на цьому тлі було чутно її сольну партію у рапсодії Дебюссі. До речі, склад духових інструментів (вічна проблема) у доповнення струнному оркестру добирав особисто Тарас Демчишин із маестро Юрієм Бервецьким, і Хітомі Мурата довірилася їхньому вибору, очікуючи на першу зустріч із українською публікою зі сподіванням, що її виконання знайде відгук у серцях львів'ян.

Не менш від солістів хвилювався перед виступом і маестро. Цікаво, що для своєї "інавгурації" на посаді дириґента "Віртуозів Львова" він підготував із оркестром також і Симфонію №38 Ре Мажор Моцарта. Вона хоч, може, й більше пасувала до програми, а проте робила концерт надзвичайно перенасиченим. Відчуття програми як часової й емоційної цілості дозволило маестро тактовно замінити Моцартову симфонію на Рапсодію Дебюссі, яку так прагнула апробувати японська гостя. Загалом те, що у "Віртуозів Львова" з'явився саме такий дириґент, як Юрій Бервецький, -- добрий знак. Він обнадійливо вказує на зміни до ліпшого в загальнофілармонійній атмосфері й переконує, що кроки, які робить новий директор філармонії в напрямку подолання стагнаційного спадку, не позбавлені логіки далекоглядної політики.

"Я помітив Юрія Бервецького ще під час того, як і сам здобував свій другий фах, дириґента, -- ділиться спогадами Сергій Бурко. -- Він тоді розпочинав навчання на кафедрі симфонічного дириґування ЛДМА в класі професора Івана Юзюка та доцента Яреми Колесси. Коли щиро, то у Львові (можливо, через суспільну специфіку) завжди існувала проблема із дириґентами. Найзаповзятливіші з молодих шукали собі реалізації деінде, бо тут їхнього хисту чомусь не хотіли зауважити. Але Юра Бервецький, незважаючи на відносно молодий вік, спромігся зарекомендувати себе добрим музикантом. У будь-якій справі -- а Юра очолює симфонічний оркестр Дрогобицького музучилища, працює концертмейстером і дириґентом у Львівській опері, бере участь у фестивалях "Контрасти" та "Музика тисячоліття", робить записи на CD, концертує, -- він розкривається як наполегливий професіонал, якому просто необхідно створити певну перспективу. І хтозна, чи за кілька років він не зможе прийняти під свою батуту не тільки камерний, а й симфонічний оркестр? Що ж до "Віртуозів Львова", то для них така співпраця з дириґентами -- не новина. Першим нашим дириґентом був професор Юрій Луців, який і нині залишається для нас найавторитетнішим консультантом. Удруге ми спробували співпрацювати з Андрієм Юркевичем (на жаль, цей перспективний дириґент, найімовірніше, на повернеться до Львова, бо робить успішну кар'єру на Заході)."

"Але коли ми насправді хочемо виправляти незадовільну культурну ситуацію у Львові, то мусимо поступатися місцем молодим уже зараз. Треба дати їм шанс. І в тому, що це розпочинається із проекту "Міжнародна філармонія молоді", я вбачаю не випадковість, а глибоку символіку", -- вважає директор філармонії Сергій Бурко.









» 
В очікуванні... Некрошюса
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Коли дощі охоплюють львівське небо, на душі стає тоскно, і ти починаєш мріяти про щось нездійсненне. Як, наприклад, про приїзд в Україну Еймунтаса Некрошюса, литовського режисера світової слави. Це вже, здається, третій рік Україною ширяться чутки про приїзд його театру в Київ. Про це говорять усі, а потім виявляється, що лише Некрошюс нічого про свій приїзд в Україну не знає, і взагалі його театр цієї миті десь в Італії чи Англії. Він навіть не завжди мандрує зі своїми акторами світами, довіряє ці подорожі своїй дружині Надії Гультаєвій -- чудовому сценографу, з яким співпрацює весь свій творчий шлях, чи старшому синові, який також робить свої перші кроки в сценографії. Він аж ніяк не захоплюється своїм становищем театрального гуру, просто творить свій театр, через світову драматургію пізнаючи Литву і даруючи її глядачам у цілому світі. Так світ пізнає маленьку європейську державу. А він в такі миті любить заховатись на батьківському хуторі і лежати, дивлячись на зорі і вдихаючи запах духмяного cіна. Можливо, в такі миті й народжуються концептуально довершені вистави.
Детальніше>>
» 
АРТ-АНОНС
 
З нагоди річниці Лугосадівського листування нині, у п'ятницю, 12 листопада, о 18 годині в Будинку вчителя (вул. Коперника, 42, II поверх, театральний зал) відбудеться творча зустріч із засновниками літературного об'єднання "Лугосад". Вечір "Лугосад у листопад. Листопад у лугосад" передбачає присутність перед публікою поетів Івана Лучука, Назара Гончара та Романа Садловського, які перекидатимуть листовні мости в історію власного спілкування. Спробою відтворити атмосферу двадцятирічного здвигу стане рецитація фрагментів листування. Окрім того, охочим трапиться можливість влучити листом і в соленізантів. До речі, передбачено сюрпризні новинки сезону -- звернення, відкриті листи тощо.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Між Америкою і Росією 
  ·  "Кіпренерго" проти львів'ян 
  ·  Люди, будьте пильні! 
  ·  До чого готують міліцію? 
  ·  Ющенко переможе з відривом 3-4% 
  ·  Вакарчук підтримує студентів 
  ·  Земля або чиясь, або міська 
Погляд
  ·  Смерть з багатьма невідомими 
  ·  Заробітчан відстежує міліція 
  ·  Екзит-пол -- один і анонімний 
  ·  Польські візи -- на 5 років 
Поступ у Львові
  ·  Демократія від Сендеги 
  ·  Землю знову продаватимуть 
  ·  Лікарі дитячих сердець 
  ·  Астму можна контролювати 
  ·  Справжнє обличчя влади 
  ·  Депутати ліс не відвоювали 
  ·  Нове на кордоні 
  ·  Коли ЖЕКу байдуже 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Ющенко готує запитання Януковичу 
  ·  ЦВК охоронятимуть... кінокамери 
  ·  Балотування в козли 
  ·  Сівкович не звітуватиме до виборів 
  ·  Влада порушує Конституцію 
  ·  План дій на ІІ тур 
  ·  Ющенка підтримав "Центр"... 
  ·  ...а "Жінки за майбутнє України" підпишуться за Януковича 
  ·  Галичина була гостинною 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Тоні-першопроходець 
  ·  Буш вибрав друга 
  ·  Польща очолила Раду Європи 
  ·  "Атомний шпигун" знову в буцегарні 
  ·  Венеція йде під воду 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Концептуальне протистояння 
  ·  Росія збільшує мито на нафту 
  ·  Золото й срібло знову в ціні 
  ·  Усе під контролем 
  ·  deutsche Telecom покидає Росію 
  ·  Невтішний прогноз для долара 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Поступ електоральний
  ·  Водорозділ зміщується 
Арт-Поступ
  ·  Дебют "Міжнародної філармонії молоді" 
  ·  В очікуванні... Некрошюса 
  ·  АРТ-АНОНС 
Літературний Поступ
  ·  Які політичні системи обирає цивілізований світ 
  ·  Велика драма Підмогильного 
Спорт-Поступ
  ·  Ціна заміни машиніста 
  ·  "Слов'янський базар" пройдено 
  ·  Розбірки Білокаменної 
  ·  Непоборна воля Серени 
  ·  Без Шевченка "Мілан" не забиває 
  ·  Греція хоче Євро-2012 
  ·  Друга поразка "Козачки" 
  ·  Феміда з Португалії 
post-Поступ
  ·  Трагікомедія штабу Януковича 
  ·  Життя після смерті 
  ·  МІКРОСКОП ПАНА ЮРКА 
Пост-Faktum
  ·  Меломани зневажили Beatles 
  ·  Ознаки деградації 
  ·  Українсько-бразильський космічний прорив 
  ·  Премія для Габермаса 
  ·  Вулкан на Титані 
  ·  КАЛЕНДАР