BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Історія у Поступі.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
1 листопада 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  16:47 18-10-2017 -   У Львові планують відновити ще 20 тролейбусів  
  14:40 18-10-2017 -   Випускники ПТУ та коледжів складатимуть ЗНО  
  14:33 18-10-2017 -   Працівники Львівської митниці вилучили понад 500 пар контрабандного взуття  
  14:28 18-10-2017 -   Сашко Семенов потребує допомоги, щоб перемогти лейкемію  
Україна
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  15:9 18-10-2017 -   В Україні створили інститут сертифікації військової техніки  
  14:43 18-10-2017 -   Заробітчани отримають право на пенсію, купивши страховий стаж, - Пенсійний фонд  
  14:38 18-10-2017 -   Кабмін доручив сформувати демографічний реєстр  
  14:36 18-10-2017 -   З початку безвізу ЄС відвідали 7,5 млн українців  
Світ
  14:37 18-10-2017 -   У Перу поліція виявила труби з 1,3 тоннами кокаїну  
  13:34 18-10-2017 -   У Нідерландах відкрили надрукований на 3D-принтері велосипедний міст  
  10:26 18-10-2017 -   Суд Гаваїв заблокував указ Трампа про мігрантів  
  10:15 18-10-2017 -   Кейт Міддлтон повідомила, коли народить третю дитину  
  13:54 17-10-2017 -   Фіни впевнені, що санкції проти Москви потрібно зберегти  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Ювілеї французького театру
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Дві легенди французького театру ознаменували 2004 рік ювілейними датами. Це Сара Бернар і Жорж Пітоєв. Для мене ймення Сара Бернар завжди було овіяне якоюсь казковою легендою. Жінка-міф, жінка-мрія. Цій мрії в жовтні виповнилося 160 років, а вона так і залишаєтьсь мрією і легендою не лише французького, але й світового театру. Вона поєднала своє життя з театром дуже рано, ще підлітком. Перший контракт Сари Бернар з театром "Комеді Франсез" 1862 року підписала її мама, адже акторка тоді ще не була повнолітньою. Все ж найвідоміший театр Франції хотів бачити її своєю акторкою. Вона часто покидала цей театр і так само часто поверталася до нього. Загалом Сара Бернар пропрацювала (як не підходить до неї це слово!) менше ніж десять років.

Її репертуар вражав своєю різноманітністю і рідкісною широтою діапазону. Сара Бернар справді була великою трагедійною акторкою. Вона зіграла всі трагедійні ролі в однойменних трагедіях Расіна: Федру, Андромаху, Гофолію. Вона виступала у романтичних драмах Віктора Гюго "Ернані" і "Рюї Блаз", в мелодрамах "Дама з камеліями" Дюма-сина і "Адрієнна Лекуврьєр" Скріба, викликаючи захоплення публіки. Глядачам уявлялось, що вона перед ними переживає своє трагічне кохання, розкриває свою страждальну душу. Сара Бернар любила грати в п'єсах нових авторів: Зудермана, Д'Аннунціо, Сарду. Незважаючи на її величний талант трагедійної акторки, особливу популярність їй принесли так звані травестійні ролі, пов'язані з перевдяганням у чоловіка, -- Гамлета, Ромео, юного герцога Рейхштадтського у драмі "Орлятко" Ростана. Не було ролей, не підвладних великій акторці. Одного дня здавалося, що вона створена бути Федрою, іншого -- щоб зіграти роль Гамлета.

Вона ні на мить не припиняла дивувати і захоплювати глядача. Здавалось, театральний світ Сари Бернар непохитний та існуватиме вічно, але на рубежі ХІХ-ХХ століть наступає час мистецтва режисерів, в ролі яких до того виступали актори і драматурги. Серед перших французьких режисерів -- Жорж Пітоєв, який народився через сорок років після народження Сари Бернар у Тифлісі, у вірменській родині, яка пристрасно любила театр. Його батько і вуйко, багаті комерсанти, створили в Тифлісі свій напівпрофесійний театр, і Жорж змалку закохався в театральне мистецтво. Пізніше, студентом Московського університету він весь свій вільний час віддавав театрові, надаючи перевагу Художньому театру і Станіславському. Потоваришував з Марджановим, стежив за роботами Таїрова і Мейєрхольда. 1914 року несподівано померла його мама і батько відвіз сина, який важко пережив втрату, в Париж. У Росію він більше не повернувся. В кінці 1914 року він одружився і переїхав у Швейцарію, де створив аматорський театр для російських еміґрантів. Його вистави побачив Жак Копо. Саме за його рекомендацією трупу Пітоєва запросив на гастролі в Париж Жак Еберто. Гастролі в його театрі на Єлисейських полях пройшли так успішно, що Пітоєв вирішив залишитися зі своєю трупою в Парижі.

За 17 років, прожитих в Парижі (1922-1939), Пітоєв поставив у своєму театрі 101 спектакль і зіграв 95 ролей. Не менше ролей зіграла і його дружина Людмила. Митець ставив по п'ять вистав за сезон. Усі його вистави захоплювали публіку, а деякі ставали подіями в театральному житті Парижа. Людмилу Пітоєву визнали однією з найкращих французьких акторок.

Доля цих двох ювілярів дуже різна, але обоє вони становлять яскраву сторінку в історії французького театру. Жорж Пітоєв і його дружина Людмила, яка була напівгрузинкою-напівросіянкою, ніколи не навчилися говорити французькою без акценту, але це не завадило їм творити французький театр. Він багато зробив для ознайомлення французького глядача з російською драматургією і разом з дружиною переклав французькою 16 російських п'єс, серед яких "Чайка", "Вишневий сад" "Три сестри", "Дядя Ваня". Ці п'єси у Франції ставлять за їхніми перекладами.

Пітоєв, на жаль, не створив своєї школи, він повністю поринув у постановочну працю. Вистави змінювали одна одну, у нього не було часу писати, обдумувати пройдений шлях, систематизувати свої думки про театр, створювати теорію. Пітоєв ніколи не мав ані учнів, ані асистентів. Він усе робив сам, не допускаючи до самостійної роботи навіть свого старшого сина, тільки лише одного разу Сашко з батьком працював над виставою. Помер Жорж Пітоєв напередодні Другої світової війни, яка поділила епоху на "до" і "після". Після війни багато людей забуло, що він зробив у театрі. Можливо, лише Жан-Луї Барро і Андре Барсак, наслідуючи Пітоєва, віддавали перевагу у своїй праці сучасній п'єсі. Мистець не залишив літературної спадщини. Єдина книга, яка вийшла вже після його смерті, -- "Наш театр" -- про театр, створений ним у молоді роки в Росії. Сюди ввійшли його інтерв'ю, статті і замітки, написані в різні роки і з різного приводу. З них можна створити уявлення про його театральну естетику.









» 
Земля. Вигляд з неба
Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ
 
Земля
Таку назву має стрічка французького режисера Рено Делора, прем'єра якої відбулася нещодавно в Парижі. Глядачі мали можливість здійснити разом з авторами навколосвітню подорож, побачити захопливу розповідь про цивілізації та раси Землі. Надзвичайно вдалий музичний супровід наголосив на ідеї фільму -- показати красу й водночас крихкість земного існування; нагадати нам, що Земля, яку ми звикли відчувати такою величезною, насправді малесенька крихта матерії, загублена в просторах Всесвіту. Та вона настільки прекрасна, що залишити її нікому не хочеться.
Детальніше>>
» 
"Нобель" для скульптора
Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ
 
Хоча Нобелівська премія не присуджується в царині мистецтва, проте професійний скульптор Гюнтер Грасс став лауреатом цієї найбільш почесної міжнародної нагороди. Автор відомих романів і повістей "Бляшаний барабан", "Собачі роки", "Під місцевим наркозом", "Кішки-мишки" отримав премію саме за свою літературну творчість, але водночас він дуже відомий і в Німеччині, і за її межами як популярний скульптор і графік. Належить зауважити, що Гюнтер Грасс не художник-аматор, він здобув професійну мистецьку освіту і відтоді ніколи не полишав своєї основної професії. Для Грасса література, рисування і ліпка є невіддільними складовими його творчого цілого. "Хоча різниця, безперечно, є, -- наголошує сам Гюнтер Грасс, -- література значно більш провокаційна і часто спричиняє полеміку. Багато моїх романів були сприйняті неоднозначно. Скульптура не викликає такого резонансу, Отож нею можна займатись цілком спокійно. І за це я їй вдячний."
Детальніше>>
» 
Трансформація музею
Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ
 
Колекція барона Тіссен-Барнеміса вважалась однією з кращих приватних колекцій світу. Її почав збирати ще його батько на початках 1920-х. Першим коханням барона став французький живопис зламу ХІХ і ХХ століть. Ті твори, які він свого часу придбав, можуть конкурувати на рівних з будь-яким музейним зібранням світу, крім хіба тільки паризького д"Орсе і зібрання імпресіоністів в Росії. Свою колекцію барон передав Іспанії, де неподалік від знаменитого музею Прадо у палаці Вільярмоса знаходиться музей Тіссен-Борнеміса.
Детальніше>>
» 
Мистецтво будувати піщані замки в лабораторних умовах
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Минулої п'ятниці у львівському Музеї етнографії та народного промислу відкрилася завершальна виставка міжнародного мистецького проекту "Простір поміж просторами" (Zwischenraum): Німеччина -- Франція -- Україна.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Після екзит-полів нічия 
  ·  Відкладена війна під ЦВК 
Погляд
  ·  vIP-голоси 
  ·  На лінії фронту 
Поступ у Львові
  ·  Ігор МАРЧАК: З нами судитися важко 
  ·  "Україна" належатиме місту 
  ·  Рік Преподобної Йосафати 
  ·  Першолистопадова молитва 
  ·  За чистоту треба платити 
  ·  Львів хворий на ями 
  ·  Приміщення для школи 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Технології фальсифікації виборів 
  ·  "Пора" не піде під ЦВК 
  ·  Ющенко потрібний і Росії 
  ·  Новий внесок Путіна 
  ·  Кучма залишиться в політиці 
  ·  Силовий сценарій 
  ·  Тимошенко сформувала більшість 
  ·  Журналісти про зрив виборів... 
Поступ у світі
  ·  Вибори під знаком бен Ладена 
  ·  Блер поспішає із виборами 
  ·  Убито ще одного заручника 
  ·  В Арафата немає лейкемії 
  ·  Єврокомісію розблоковано 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Ювілей краху 
Історія у Поступі
  ·  Останні римляни 
  ·  АРХІВАРІУС 
Арт-Поступ
  ·  Земля. Вигляд з неба 
  ·  Ювілеї французького театру 
  ·  "Нобель" для скульптора 
  ·  Трансформація музею 
  ·  Мистецтво будувати піщані замки в лабораторних умовах 
Спорт-Поступ
  ·  Шаховий Олімп України! 
  ·  Важко протистояти "Будівельнику" 
  ·  Народився Джордано Шевченко 
  ·  Берті Фогтс іде 
  ·  "Челсі" доганяє "Арсенал" 
  ·  Донецький синдром "Кривбасу" 
  ·  Галичани розійшлися миром 
  ·  Шукур залишає збірну 
  ·  Потапенко зламав руку 
  ·  З булітами важче... 
post-Поступ
  ·  Передвиборний сон 
Пост-Faktum
  ·  Львівські страуси 
  ·  Продовження "Індіани Джонса" 
  ·  Буш -- головний кінозлодій 
  ·  Паприка під забороною в Угорщині 
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  КАЛЕНДАР