BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
23 жовтня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:5 20-07-2017 -   У Львові перейменовуватимуть вулиці та встановлюватимуть таблиці  
  13:51 20-07-2017 -   Суддя Кам’янка-Бузького районного суду не вказала в декларації машину вартістю ₴100 тис.  
  13:49 20-07-2017 -   У львів’янки через суд конфіскували бійцівського собаку  
  13:17 20-07-2017 -   На Львівщині продовжують облаштовувати пікнік-локації для відпочинку  
  13:16 20-07-2017 -   На Бродівщині відновлють русло річки Бовдурка  
Україна
  13:54 20-07-2017 -   Міноборони повідомило про загибель п’ятьох вояків у зоні АТО  
  13:47 20-07-2017 -   У зоні відчуження поблизу ЧАЕС затримали збирачів чорниць із 25 кг ягід  
  13:46 20-07-2017 -   Прикордонники заявили про затримання розвідника ЛНР  
  13:44 20-07-2017 -   У Чернівецькій області на весіллі отруїлися 15 осіб  
  13:5 20-07-2017 -   В Україні з початку року зареєстровано 90 випадків ботулізму  
Світ
  13:45 20-07-2017 -   Співак Стів Вандер одружився втретє - ЗМІ  
  13:6 20-07-2017 -   У Китаї продали давню бронзову тарілку за $27 млн  
  12:24 20-07-2017 -   Російський телеведучий Дроздов потрапив у базу Миротворця  
  11:9 20-07-2017 -   Люксембург із серпня почне видобуток копалин у космосі  
  10:27 20-07-2017 -   В Індії автобус впав в ущелину: 20 жертв  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Дворжаківська програма львівського квартету
Яким ГОРАК
 
Квартет "Класик-модерн" (у складі Марти Семчишин-Курило (перша скрипка), Романа Сокрути (друга скрипка), Володимира Мегедена (альт), Соломії Канчалаби-Швайковської (віолончель) добре знаний у Львові і улюблений у музичних колах нашого міста. Адже помітною і вразливою прогалиною львівського концертного життя є відсутність належної кількості колективів камерного музикування (так високо цінованого тепер у Європі), що значно обділяє і музичний світогляд, і потенційні можливості для творчої реалізації львівських музикантів. На фоні цієї помітної прогалини в нашій концертній практиці цей квартет донині є єдиним у Львові, який стабільно і на високому професійному рівні заповнює цю прогалину. Тим більше радісною була нагода для нової творчої зустрічі з цим колективом, яка відбулася нещодавно в концертному залі ім. С. Людкевича.

Цього разу виступ квартету "Класик-модерн" відбувався на перехресті трьох дат. Присвятивши свою програму творчості чеського класика Антоніна Дворжака, виконавці доклалися до вшанування сотих роковин з часу смерті композитора і посприяли потрібній тепер популяризації його музики на Львівській сцені. Крім цього, виступом квартет відзначив десятиріччя свого існування. За тих десять літ колектив пройшов величезну еволюцію: від студентів класу квартетного музикування професора Орести Когут-Ванькович у ЛДМА через участь і лауреатства в низці європейських конкурсів -- до сформування цього квартету як цілісної виконавської одиниці з високою культурою ансамблевої гри, яка дозволяє колективу залучити до творчої співпраці маститих, добротних виконавців, перетворюючи квартет на квінтет, секстет тощо, а водночас розширюючи обрії власного репертуару. Так було й цього вечора, адже концерт став результатом співпраці квартету з піаністкою, заслуженою артисткою України, професором Марією Крушельницькою. Наприкінці цього року Вельмишановна пані професор відзначатиме семидесятилітній ювілей, який, як заповів цей концерт, вона зустрічатиме у творчості, на сцені, що напевне принесе львівським музикантам чимало радісних мистецьких несподіванок і відкриттів.

У програмі цього вечора були два камерні твори А. Дворжака -- струнний квартет F-dur та фортепіанний квінтет A-dur. Твори хоч і одного композитора, але овіяні свіжістю його творчого стилю, оригінальності думки, красою і зворушливістю реалізації, але водночас стильово різні. Квартет Фа мажор написаний Дворжаком в Америці, водночас зі знаменитою симфонією "З Нового світу" (яка недавно звучала з філармонійної сцени), але в ньому значно більше, ніж у симфонії, відчутні американські впливи і колорит. Продумане у всіх деталях виконання цього твору дало можливість слухачеві відчути в межах цього чотиричастинного циклу феноменальне, специфічне і типово дворжаківське поєднання вибагливої ритміки американських поспівок (у першій, третій та четвертій частинах) з ностальгійною сердечністю і "широким диханням" слов'янських мелодій. Композитор наче грається цим матеріалом, знаходить навіть можливості взаємопереходу і поєднання цих двох сфер, а гармонічні прикраси і структурна чіткість викладеного матеріалу є запорукою доброго, завжди свіжого сприйняття цієї музики. Виконання рельєфно доносило авторський задум, ансамбль був вирівняний, а водночас і драматургійно продуманий у звуковому виділенні соло одного з інструментів на фоні всього звучання. Єдине, що насторожувало у виконанні (що можна пояснити хіба зрозумілою схвильованістю солістів перед виступом) -- не зовсім переконливе щодо чистоти інтонування в партії першої скрипки в тих уступах твору, де цей інструмент звучить у другій і третій октавах і виділяється на фоні цілого ансамблю.

Квінтет показав зовсім іншого Дворжака -- типового європейського романтика, а пісенність тематизму (в другій частині), опертя на побутову танцювальність (в третій частині) зближувала і асоціювала цей твір зі стилем Шуберта. Тут увага всіх слухачів природно перекинулася на піаніста -- Марію Крушельницьку і якось мимоволі зробила її центральним учасником ансамблю, хоч як виконавець з величезним досвідом і тонким ансамблевим чуттям вона була рівноправна зі всіма і аж ніяк не виявляла себе солістом на фоні квартету. Уже те, яким звуком піаністка взяла перший акорд твору, заповідало, що слухачі будуть свідками незвичайного мистецького явища. І справді: м'яке, соковите, брамсівське туше колишньої учениці Г. Нейгауза, чудова концертна форма з технічного огляду (незважаючи на те, що М. Крушельницька не продовжує інтенсивної і регулярної концертної діяльності), а головне -- та легкість і стильова відповідність, з якою долала піаністка хоч і приємний, але непростий текст, -- все це спричинилося до яскравості, певної унікальності цього виконання, яке не лише переконувало, але й дарувало задоволення і душевний відпочинок. Центральною, найвагомішою за змістом і найближчою за духом музикантам, згідно з запропонованою виконавською концепцією, була друга частина твору під авторською назвою "Думка". Тут якнайкраще виконавці, а зокрема М. Крушельницька, виявили культуру інтонування, вміння "промовляти" кожен мелодичний зворот, чуйне ставлення до виразовості інтонації навіть у найменших групах особливого ритмічного поділу (тріолях). Все це доповнювали шляхетні, багатообертонові фортепіанні баси, які відразу додавали колориту звучанню, емоційної безпосередності подання, до яких чудово достроювалася струнна частина ансамблю. Незважаючи на те, що за часом звучання чотиричастинний квінтет доволі довготривалий, слухачі (а їх, на жаль, було мало), затамувавши подих і боячись поворухнутися навіть у перервах між частинами твору, насолоджувалися і красою цієї рідко виконуваної на львівських сценах музики і високопрофесійним способом її продукування виконавцями.









» 
Чи повернув собі Дрогобич шанс сподіватися власного Ермітажу?
Вікторія САДОВА
 
Публікація в "Поступі" про долю розграбованого вандалами приміщення одного з найкрасивіших будинків у Дрогобичі викликала резонанс і серед львівської інтелігенції. До редакції телефонували не байдужі до цієї справи люди й цікавилися, що ж відбувається зі спорудою, яку сесія Дрогобицької міськради передала музеєві "Дрогобиччина" для облаштування галереї мистецтв, а виконком натомість вирішив погодити договір оренди нежитлового приміщення площею 968,1 м кв. на вул. Шевченка, 38 із підприємцем Процем Р. Е. до серпня 2014 року?
Детальніше>>
» 
Фестивальна "дія друга": вибачення
Ігор ТИМОЦЬ
 
Театрали та пересічні глядачі, які спостерігали за перебігом VII Міжнародного театрального фестивалю "Золотий лев", у коментарях, не змовляючись, відзначали, що він поступається попереднім. Останні дні фестивалю були зовсім ненасичені виставами. Три вистави не відбулись з причини зміни графіку гастролей у польського, молдовського та угорського театрів. Якось несерйозно це. Просячи вибачення у львів'ян на підсумковій прес-конференції за всі фестивальні недоліки й непорозуміння, директор "Золотого лева" Ярослав Федоришин пояснює глядацьке розчарування тим, що цьогоріч не було задіяно комерційних вистав переважно російських театрів. Мовляв, ми мали змогу подивитися театр молодіжний та експериментальний, а таке мистецтво не всі сприймають. Що масовому глядачеві подобається насправді, показала позитивна реакція на вельми попсову виставу "Продам будинок, у якому вже не можу жити" театру "КТО" з Кракова, де можна було побачити життя в русі потяга та парад блазнів. Загалом, польські театри зарекомендували себе на фестивалі чи не найкраще. Українські ж театри не поспішають експериментувати й відкидати затишний реалізм, хоча були серед них і репрезентатори вельми непоганих постановок, як от моновистава "Палімпсест" із Державного центру театрального мистецтва ім. Леся Курбаса з Києва (поезії Василя Стуса, передчуття поетом смерти з дуже файною грою акторки), "Лиса співачка" Закарпатського театру та "Пролог до Макбета" київського театру "Дах" (легенда про смерть царя, насичена поєднаннями танців, ритуальних співів та фолькової музики).
Детальніше>>
»  ПРЯМА МОВА
Мер Дрогобича Михайло ЛУЖЕЦЬКИЙ: Хтось зробив підставу
 
Дійсно, в доповненні до ухвали сесії про збереження культурної спадщини Дрогобича йшлося про передачу будинку музеєві. Так, ухвала підписана, а той додаток, який готовився Бервецьким, ніхто навіть не читав. Він узяв і записав, щоб приміщення по Шевченка, 38 передати в 2003-2005 році на баланс музею. Термін передачі ще не пройшов. Але у зв'язку з тим, що приміщення зараз було під медичним університетом приватним, зараз ця людина, яка орендувала це приміщення, вибирається, воно находиться на балансі відділу охорони здоров'я. Там постійно були лікарні: гінекологія, акушерство, дитяча лікарня, -- постійно. Згідно указу президента України, суворо забороняється приміщення освіти, охорони здоров'я передавати на другі баланси, треба дозвіл мати на ці речі. Раз. Друге -- ухвала сесії принімалася передати, в самій ухвалі було, я читав, то констатували сам розвиток і сама концепція розвитку культурної спадщини в місті Дрогобичі. А питання передачі самого приміщення, як додатку, депутатами на сесії майже не розглядалася, то як прийнято, як додаток до сесії, і то не обговорювалося майже на сесії. Бо якщо було б обговорювалося про передачу цього приміщення тут би виникнуло -- ну, юристи наші, напевно, десь недопрацювали -- виникнуло питання, що не має це права передавати з балансу охорони здоров'я. Це приміщення повинно функціонувати по призначенню, по спеціалізації.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Персона нон-грата 
  ·  Несподіваний штурм 
  ·  Автобуси беруть під контроль 
Погляд
  ·  Гра на випередження 
  ·  Тепло замість води 
  ·  Єврокомісія під загрозою 
Поступ у Львові
  ·  Спостереження за студентами 
  ·  Про тарифи -- після виборів 
  ·  Томограф запрацює до кінця року 
  ·  Чим підірвали "Просвіту" 
  ·  Медицина дає результати 
  ·  Право вибору доводиться вибивати 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Масові репресії проти студентів 
  ·  На Донеччині вибухнула лікарня 
  ·  Хто "козли" Януковича? 
  ·  Генпрокуратура про хворобу Ющенка 
  ·  Більшість не повернеться у парламент 
  ·  Кучма бавиться в "двовекторність" до кінця 
  ·  Кісінджер зустрівся з Ющенком 
  ·  Сівкович диктує умови "5 каналу" 
  ·  Силовий сценарій зберігається 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Принцип доміно 
  ·  Клінтон хоче очолити ООН 
  ·  Росія рятує Кіотський протокол 
  ·  Росіяни звикають до небезпеки 
  ·  Американці б'ють рекорди 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Віталій ЛОМАКОВИЧ: Інвестиційні фонди -- альтернатива депозитам 
  ·  ІСД прицінюється до польських заводів 
  ·  Підпис у "цифрі" 
  ·  Читайте газети перед обідом 
Арт-Поступ
  ·  Чи повернув собі Дрогобич шанс сподіватися власного Ермітажу? 
  ·  Фестивальна "дія друга": вибачення 
  ·  Дворжаківська програма львівського квартету 
  ·  Мер Дрогобича Михайло ЛУЖЕЦЬКИЙ: Хтось зробив підставу 
Літературний Поступ
  ·  Діалогічна природа взаємин 
Спорт-Поступ
  ·  "Дніпро" перемагає "Брюгге" 
  ·  Початок першості в реґіоні 
  ·  Вища ліга поновлюється 
post-Поступ
  ·  Зупинити Сівковича! 
  ·  73-й шлях 
Пост-Faktum
  ·  Кінець ІQ-тесту 
  ·  Людство з'їдає планету 
  ·  Повернення Брєжнєвих 
  ·  Маркес проти піратів 
  ·  Громадське чищення зубів 
  ·  КАЛЕНДАР