BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Спорт-Поступ.    Пост-Factum.    Поступ в Івано-Франківську.    Медичний Поступ.    Поступ комп'ютерних технологій.    Кримінал.    Кіно-Поступ.    Розмаїтий Пост.    Наша афіша.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
24 січня 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:18 22-09-2017 -   У Львові викрали Mitsubishi Outlander  
  15:12 22-09-2017 -   Синоптики попереджають про зміну погоди  
  15:11 22-09-2017 -   Усіх охочих запрошують на святкування Дня Сихова  
  15:8 22-09-2017 -   У Львові 12-річна дівчинка народила дитину  
  13:20 22-09-2017 -   У Львові маршрутка №41 в’їхала в паркан  
Україна
  15:14 22-09-2017 -   В Україні оголосили демобілізацію строковиків  
  15:9 22-09-2017 -   На Харківщині затримали банду рекетирів  
  13:14 22-09-2017 -   Вихідні в жовтні: скільки відпочиватимуть українці  
  13:12 22-09-2017 -   Луценко шокований станом другої лінії оборони в зоні АТО  
  10:44 22-09-2017 -   Житомирщину накрив аномально великий град  
Світ
  15:15 22-09-2017 -   Актрису з "Мухтара" ввели в кому через травму  
  13:11 22-09-2017 -   У російській Держдумі з виставки вкрали хамон  
  13:9 22-09-2017 -   Вчені назвали легкий спосіб продовження життя  
  16:40 21-09-2017 -   Творці "Гри престолів" повідомили про новий спін-офф  
  14:17 21-09-2017 -   На Оскар висунули третій український фільм  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Кіно-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Генетичний аналіз молодого українського кіно
Минулого тижня у Львові, у приміщенні клубу-кафе “Лялька” гостював фестиваль молодого українського кіно “Відкрита ніч”
Олег ЯСЬКІВ
 
Світлина КМЦ “Дзиґа”
Фестиваль “Відкрита ніч” – точка екстремуму, котра з математичною переконливістю з’ясовує напрямок руху нашого кіно. Це шанс для студентів, ізольованих від глядача, кінематографістів, які відлучені від професії, художників, котрі за допомогою відеокамери ризикнули розширити звичні координати простору виміром часу.
Фестиваль – це не лише перегляд робіт молодих авторів у різних жанрах, але й своєрідна генетична лабораторія українського кіно, яка покликана дати відповідь на ключове питання кіномистецтва: рештки чи зародки українського кіно ми спостерігаємо у творчих лабораторіях? Через те настільки демократичною є концепція фестивалю, керованого колективом натхненних фахівців на чолі з відомим кінорежисером Михайлом Іллєнком, який є арт-директором фестивалю “Відкрита ніч”. “Відкриту ніч” не цікавить будь-який прояв конвеєру – ефірного, відеокасетного, кабельного.
“Сьогодні ми опинилися перед необхідністю порятунку національного кіно і встановлення нормального балансу між нашою та імпортованою продукцією. У цій ситуації саме національний екран вимагає підтримки, уваги, аналізу, і фестиваль “Відкрита ніч” – це спроба надати таку підтримку, здійснити певні рекламні, пропагандистські функції, залучити до аналізу критиків, продемонструвати для глядача та журі всю гаму кризи в нашому кіно та спроби подолати цю кризу творчими та технічними працівниками вітчизняного кінематографа.” (З програми фестивалю).
Під час перегляду фестивальної програми львів’янам було представлено кращі роботи з програм 1999-2001. Серед майже 40 фільмів з’явилось кілька робіт, які виявили чудове володіння широким арсеналом кіномови і пройнятих розумінням справжньої суті кіно (“Бійня”, “Тир” Т. Томенка, нагородженого відзнакою Берлінського фестивалю, “Зимно” О. Саніна, “Дотик”, “Присутність” О.Самолевської, “Даос озирається” М. Суркова, “Обережно – пофарбовано” С. Наталужко). Траплялися, звичайно, і відверто епігонські та прохідні роботи. Однак приємно, що вирішальними стали не технічна довершеність фільмів (досягнути якої просто неможливо на наших кіностудіях), а творча свобода, що керувала задумами авторів. У той же час, як у кращих, так і у гірших своїх зразках, програма “Відкритої ночі” окреслила тематичний спектр, який домінує тепер в арсеналі кіномитців. Він не надто широкий. Зазвичай це державна ідентифікація, соціалізація суспільства, толерантність, родинні стосунки, формальні пошуки. Показані фільми анатоміюють сучасний стан української душі: стилістично домінує побутовий реалізм з притаманним йому суржиком та бідністю, який, попри формальну переконливість, психологічно пригнічує (“Чортеня” О. Урсакі, “Весна” К. Коваль, “Страх па-де-де” О. Юзік). Але символічно, що надія залишається: дорослі розмовляють суржиком, зате діти – як правило, українською, зі злиднями примирюються дорослі, діти ж всіма можливими способами протистоять їм.
У багатьох фільмах простежується знакова для творчої ідентифікації митця тенденція тематичного й образного повороту до початку дев’яностих років – ніби спроба стрибнути в цю вирішальну ситуацію, коли ще не все було втрачено, коли можна було піти іншим шляхом. Можливо, так промовляє совість молодого українського кіно. Це втішає, особливо якщо взяти до уваги, що більшість робіт створена російськомовними авторами.
Виявляють фільми і ознаки втрати національної ідентичності, як приклад – асоціативне поєднання українського села з російською матроською піснею “Яблочко” у фільмі “Весна” К. Коваль. Разом з тим, творчість молодих – це також рентгенівський відбиток школи старших. У такій проекції виявляються ті вади, з якими українське кіно вступило в період незалежності, і до яких молоді ніби й непричетні: консерватизм творчих поглядів, убогість тематичного матеріалу, зокрема до оскоми набридла експлуатація селянських мотивів у найнепривабливіших формах цілковитого морального розкладу, так ніби міста в українському контексті й не існує, підкреслена театральна гротескність та схематична однозначність персонажів, тобто майже все розмаїття форм посередності українського радянського кіно.
На інше й годі було сподіватись, адже керівниками творчих майстерень залишились переважно ті ж самі вчителі, які нічого не могли вдіяти із власною вторинністю й раніше. У роботах деяких початківців відчувається творча невпевненість, а у тематиці – навіть психологічна приреченість (“Рідні” М. Воротинцева, “Любов” О. Горбунова). Не додає такий стан справ оптимізму й майстрам, які хочуть і вміють робити кіно. Серед них і Михайло Іллєнко, режисер “Фуджоу” та “Сьомого маршруту”.
Але незважаючи на невпевненість перших кроків, загальне враження від переглянутого позитивне, і схоже, що повільно, але невпинно відбувається народження нового українського кіно.









»  ГОЛІВУД
Помер режисер “Кокаїну”
Н.С.
 
У віці всього лише 37 років від серцевого нападу помер американський режисер Тед Демм. Його трилер про наркобізнес “Кокаїн”, з Джоном Деппом та Франкою Потенте у головних ролях, минулого року отримав кілька інтернаціональних нагород.
Детальніше>>
»  ХІТ-ПАРАД
Шпигунська гра
За матеріалами сайту www.cinema.vrn
 
(Spy Game, США, 2001. Реж.: Тоні Скотт. У рол.: Роберт Редфорд, Бред Пітт, Кетрін МакКормак)
Відставний агент ЦРУ (Редфорд) повертається на службу востаннє, щоби врятувати свого протеже (Пітт), що був викрадений китайцями.
Детальніше>>
»  ОСОБИСТІСТЬ
Сюзан Сарандон: Я ніколи не стану зіркою
Мати трьох дітей, акторка, політичний борець, вірна дружина Тіма Роббінса, сексуальна хіпі, вона дратує Голлівуд, але він не може без неї жити
За матеріалами “Парі Матч” підготувала Катерина
 
У 54 роки зірка “Тельми та Луїзи” більш політнекоректна, ніж будь-коли. Вона дратує Голлівуд, але великі студії не можуть проігнорувати її. Кого б вона не грала, вампіра чи алкоголічку, вона напрочуд переконлива. Так само, як і тоді, коли протестує проти озброєнь чи бомбардування Афганістану.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Як вирішується майбутнє Львова 
  ·  Рік Джорджа Буша 
  ·  Балкон на голову 
Погляд
  ·  Львів заслуговує на кращого мера, ніж Куйбіда 
  ·  Апологія втрачених ілюзій 
  ·  Образа національної гідності 
  ·  Андрій Садовий відстоює ідею спеціального статусу для Львова 
Поступ у Львові
  ·  На Львівщині курсуватиме експериментальний потяг 
  ·  Спілка журналістів назвала свого кандидата у народні депутати 
  ·  Міська рада прийняла бюджету Львова “наосліп” 
  ·  Повернення Базіва оголосив Литвин 
  ·  Хроніка 
  ·  Львів як дзеркало нової української революції 
Поступ з краю
  ·  СБУ чекає Мельниченка 
  ·  Названо винних у банкрутстві “Градобанку” 
  ·  Володимир Горбулін себе не любить 
  ·  Краєвид 
Поступ у світі
  ·  Австрійці не терплять образ 
  ·  Знову педофільський скандал 
  ·  Європа без смертної кари 
  ·  Дипломати в шляхетному вбранні 
  ·  Світоогляд 
Спорт-Поступ
  ·  Тайсона можуть відправити у психлікарню 
  ·  У жінок – без сенсацій 
  ·  Наразі без великих несподіванок 
  ·  Спорт-бліц 
Пост-Factum
  ·  ЛЬВІВСЬКІ ОБСЕРВАЦІЇ 
  ·  “Золотий глобус” за “Блискучий розум” 
  ·  Kалендар 
Поступ в Івано-Франківську
  ·  Пропозиція перевищує попит 
  ·  Інвалідам лікуватимуть зуби безкоштовно 
  ·  “Наша Україна” показала кандидатів 
  ·  Бюджет області приймали “наосліп” 
  ·  Xроніка 
Медичний Поступ
  ·  Жінка алкоголіка – хрест на все життя? 
  ·  Світлофор для вагітних 
  ·  За нещеплених дітей медсестра відповідає матеріально 
  ·  Медогляд 
Поступ комп'ютерних технологій
Кримінал
  ·  Злий фатум двох убивств 
  ·  Нова система вимагання грошей 
  ·  Хроніка 
Кіно-Поступ
  ·  Помер режисер “Кокаїну” 
  ·  Шпигунська гра 
  ·  Генетичний аналіз молодого українського кіно 
  ·  Сюзан Сарандон: Я ніколи не стану зіркою 
Розмаїтий Пост
  ·  На 27 сiчня – 3 лютого 
  ·  Загадки міста Лева 
Наша афіша
  ·  ТЕАТРИ, ІМПРЕЗИ, ВИСТАВКИ 
  ·  КІНОТЕАТРИ 
  ·  НІЧНІ КЛУБИ ТА БАРИ, КНАЙПИ