BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Мікроскоп пана Юрка.    Економіка у Поступі.    Літературний Поступ.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
8 жовтня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:18 22-09-2017 -   У Львові викрали Mitsubishi Outlander  
  15:12 22-09-2017 -   Синоптики попереджають про зміну погоди  
  15:11 22-09-2017 -   Усіх охочих запрошують на святкування Дня Сихова  
  15:8 22-09-2017 -   У Львові 12-річна дівчинка народила дитину  
  13:20 22-09-2017 -   У Львові маршрутка №41 в’їхала в паркан  
Україна
  15:14 22-09-2017 -   В Україні оголосили демобілізацію строковиків  
  15:9 22-09-2017 -   На Харківщині затримали банду рекетирів  
  13:14 22-09-2017 -   Вихідні в жовтні: скільки відпочиватимуть українці  
  13:12 22-09-2017 -   Луценко шокований станом другої лінії оборони в зоні АТО  
  10:44 22-09-2017 -   Житомирщину накрив аномально великий град  
Світ
  15:15 22-09-2017 -   Актрису з "Мухтара" ввели в кому через травму  
  13:11 22-09-2017 -   У російській Держдумі з виставки вкрали хамон  
  13:9 22-09-2017 -   Вчені назвали легкий спосіб продовження життя  
  16:40 21-09-2017 -   Творці "Гри престолів" повідомили про новий спін-офф  
  14:17 21-09-2017 -   На Оскар висунули третій український фільм  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Політ бананових шкірок
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Богуслав Шеффер -- унікальний драматург і, водночас, унікальний музикант, який у драматургію вплітає свої музикознавчі сентенції і ставить актора та режисера перед проблемою розкриття слова як у візуальному, так і в звуковому плані. Українському глядачеві не досить часто доводиться зустрічатися з драматургією Шеффера, хіба що на днях польської культури чи театральних фестивалях. Ось і цього разу Богуслав Шеффер став фестивальним дарунком "Золотого Лева" від наших близьких сусідів, театру імені Ванди Семашкової зі Жешува.

"Аудієнція ІІІ, або Рай для ескімосів" у інтерпретації сентенцій драматурга і музикознавця -- діалог непорозумінь між двома самотніми людьми. Хтось хоче взаємних чуттів, хтось -- як равлик заховатись у власному світі. Втілення бажань двох різних осіб, діаметрально протилежних, на мить притягують їх одне до одного, а згодом перетворюють на антагоністів. Жінка і мужчина... Можливо, це історія любові, яка виникає із суперечливості думок? Зрештою, що б не заклав автор у цю драматургію, режисер і актори трактують це як заклик до гри. І все, що відбувається у цій виставі, підпорядковане грі. Інколи милій і потішній, інколи навіть бридкій. Власне, крок до гри бридкої змусив декого покинути зал, а декого просто опустити голову, бо не надто приємно було спостерігати, як з уст вилітало не лише важко народжуване слово, а й погано пережований банан. Ми входили у світ агресивної режисури, яка через мить перетворювалась на водевільну інтерпретацію дійсності. Такий собі постмодерністський цитатник. І вічне загравання з публікою. Хочете банана? І вам його простягають відкрито й щиро, одразу попередивши, що шкірку треба швидко повернути. У коробку на сцені.

Ніколи не думала, що у Львові така агресивна публіка. Шкірки з бананів летіли на сцену, здавалось, зметуть героїню, так і не давши їй донести до наших вух шефферівські сентенції. Треба таки віддати належне Анні Керт, якій таки вдалося вберегтись від бананошкіркової зливи і не припинити свій діалог, а Артуру Хауке ще й використати ці шкірки як ще один інструмент для акторської імпровізації. І навіть з цікавості ніхто не відніс шкірку до коробки. Усе-таки ми нація сором'язлива. Навіть імпровізаційним співом підтримати актора не можемо, хоча б це могло стати ще одним варіантом інтерпретації до шефферівської гри. Але ні слова з уст. Хай актор сам собі дає раду. І Артур Хауке таки давав собі раду і з підтримкою залу, і без неї. З Анною Керт вони були досконало-абсурдним дуетом. Вона -- сама елегантність, він -- простота на межі вульгарності. Чи такими уявляв своїх героїв Шеффер? Невідомо. Так інтерпретував їх режисер Гжегош Матисік, він же ж і був аранжувальником тексту і, як мені видається, вульгаризував його на догоду часу. Думаю, що Шеффера це б не образило, бо він творить свої п'єси для розширення імпровізаційного акторського кола. Зрештою, Шеффер знає, що яку б межу не переступив актор у своїй імпровізації, він таки хоч одну думку з його музикознавчих роздумів донесе до глядачів. І хтось щось запам'ятає. Можливо, пам'ятатиме про рік, в якому створили саксофон? А, можливо, буде, як і герой Артура Хауке, згадувати, сказав чи не сказав. У кожного свої асоціації і своя пам'ять. Як на мене, то в історію "Золотого Лева-2004" шефферівські імпровізації у виконанні жешувських акторів увійдуть як політ бананових шкірок.









» 
Фієста на Сихові
Олена УГРИН
 
Особливістю "Золотого Лева", якою львівський театральний форум завжди вирізняється з-поміж інших фестивалів, є поєднання сценічних та вуличних вистав. Але особливістю цьогорічного "Лева" стали вуличні вистави на ще не освоєній театром такій специфічній території, як віддалений від центру міста житловий мікрорайон Сихів. Тож яка відмінність цих вистав від тих інсценізацій, що збирають публіку на площі перед Оперою? Хіба те, що глядачі на Сихові -- переважно випадкові перехожі або ж відвідувачі (працівники) ринку, і лише небагато людей потрапляє на дійство свідомо. Тому те, що оці необізнані з фестивалем львів'яни стають уважними глядачами, свідчить про цікавість вистав, їхню притягальну силу. Утім, експеримент "Золотого Лева" із сихівським глядачем несподівано спіткнувся об парадокс уваги: до вуличних вистав вона була незаперечною, а от до сценічних -- проблематичною, і то аж так, що через те, що не купили жодного квитка, довелося скасувати виставу театру КТО "Продам будинок, у якому вже не можу жити" за мотивами творчості Богуміла Грабала, котру краківські актори мали грати в КОЦ ім. Довженка. Натомість на цю ж виставу, показану наступного дня в театрі "Воскресіння", зібрався повен зал ажіотованої молоді.
Детальніше>>
» 
Міжфестивальні львівські театральні події
Анастасія КАНАРСЬКА
 
У Львові все ще триває Міжнародний театральний фестиваль "Золотий Лев-2004" і, здавалося б, говорити треба було б лише про нього. Та життя львівських театрів вирує незалежно від фестивального життя, і розповісти про нього у калейдоскопі театральних подій ми ризикуємо забути. Так як і забули про 95-річчя від дня народження Богдана-Ігоря Антонича. 5 жовтня, а саме цього дня народився Антонич, у нашому місці не було жодного пам'ятного вечора, та й виявилось, що театр імені Леся Курбаса вже не грає своєї вистави за поезією Антонича. Пам'ятник на могилі не відновлено. У суєті суєт нам не до поета, який так зворушливо-пророчо писав: "Живу, терплю й умру, як всі звірята". Чи сподівався на нашу пам'ять? Мабуть, ні, бо пам'ятав, що "міста -- людські звіринці".
Детальніше>>
» 
АРТ-АНОНС
 
"Арт-Поступ" має благу вість для шанувальників літератури, які воліють охнайомитися з УСІМА виданнями львів'ян, котрі належать до Асоціації українських письменників. Ці книжки, а також їхніх авторів можна побачити на імпрезі "ЗВ'ЯЗОК КНИЖ'ОК" сьогодні, в п'ятницю 8 жовтня, у Будинку вчителя (вул. Коперника, 42) о 18 год.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  СПЕЦОПЕРАЦІЯ 
  ·  Біологічна зброя для Ющенка 
  ·  Нобель за слово 
  ·  Хусейн фінансував КПУ та СПУ? 
Погляд
  ·  У Львові розпочався IV Міжнародний економічний форум 
  ·  Усе з початку 
  ·  Комісія для "Галичини" 
  ·  Убивця Кудрі на волі 
Поступ у Львові
  ·  Тамара АНДРУШКІВ: Листи ніколи не втратять актуальності 
  ·  Де темно -- неприємно 
  ·  Комунальники "переводять стрілки" 
  ·  Списки виборців на перевірку 
  ·  Толерантність на дорогах 
  ·  Міліцію просять бути міліцією 
  ·  Клуб ображених на Буняка 
  ·  Біля штабу Януковича голодують 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  53-рік міг повернутися 
  ·  Тарас ЧОРНОВІЛ: Я ще не визначив своєї позиції та ролі на цих виборах 
  ·  Ґонґадзе має зайнятися ПАРЄ 
  ·  Кучма -- не король 
  ·  Значення України для Європи 
  ·  Україна втрачає Севастополь 
  ·  Агітки були провокаційними 
  ·  За Васильєвим ніхто не стежив 
  ·  Путін не підтримує Януковича 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Туреччина стомилася чекати 
  ·  Антитерористичний кулак 
  ·  Шиїти підривають сунітів 
  ·  Геть від Піночета 
  ·  Камбоджа без короля 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Мікроскоп пана Юрка
  ·  Овечки 
Економіка у Поступі
  ·  Ужгородський вокзал: 100 років гарантії 
  ·  Інвестиційний ярмарок: день перший 
  ·  Депозитні індикатори 
  ·  Логістика і маркетинг 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Літературний Поступ
  ·  Читаю -- значить існую 
  ·  Про світ паралельний і ні 
Арт-Поступ
  ·  Фієста на Сихові 
  ·  Політ бананових шкірок 
  ·  Міжфестивальні львівські театральні події 
  ·  АРТ-АНОНС 
Спорт-Поступ
  ·  Чемпіон екзаменує дебютанта 
  ·  Каладзе у Львові не зіграє 
  ·  День народження футболу 
  ·  Медалі вже у кишені 
  ·  "Залізна" Турищева 
  ·  Вдалий дебют "Шахтаря" 
  ·  Змарнований шанс "Галичанки" 
post-Поступ
  ·  Лист у редакцію 
Пост-Faktum
  ·  Міф про казку 
  ·  Монета-гігант 
  ·  Протеїновий Нобель 
  ·  КАЛЕНДАР