BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Ї-Поступ.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
5 жовтня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:34 22-05-2017 -   На Львівщині завершився II тур Чемпіонату України з регбі-7 серед жінок  
  15:33 22-05-2017 -   Водойми Львівщини готують до сезону літнього відпочинку  
  15:26 22-05-2017 -   У Львові збирають речі для стареньких мешканців хоспісу в Угневі  
  14:31 22-05-2017 -   У сквері на вул. Дорошенка, 9 облаштують новий громадський простір  
  13:10 22-05-2017 -   У Солонці грабіжник з пістолетом напав на неповнолітнього  
Україна
  15:41 22-05-2017 -   Луценко не підтримав ідею створення антикорупційних судів  
  15:36 22-05-2017 -   У чотирьох областях очікуються заморозки  
  15:25 22-05-2017 -   Українцям більше не виплачуватимуть пенсії за пропискою  
  14:17 22-05-2017 -   У Києві на дитячому майданчику знайшли гранату  
  13:6 22-05-2017 -   Завтра Рада може встановити квоти української мови на телебаченні, - Парубій  
Світ
  15:39 22-05-2017 -   Франція допоможе Україні залучити допомогу ЄС для зміни ширини залізничних колій  
  15:31 22-05-2017 -   Люди досягнуть зірок через 100 років - вчені  
  13:7 22-05-2017 -   Російська компанія за 350 доларів організовує тури в «ДНР»  
  12:0 22-05-2017 -   США повернуть Україні частину грошей Лазаренка  
  10:7 22-05-2017 -   На Евересті загинули троє альпіністів  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Висока мистецька проба
Світлана ВЕСЕЛКА
 
"...Сталося усе так, як завжди уві сні, коли перестрибуєш через простір і час, і через закони буття, і зупиняєшся лише на точках, про які мріє серце"

Ф. Достоєвський

Андрій Бакіров, режисер-постановник Донецького академічного музично-драматичного театру, у посадовому переліку керівного творчого складу названий заступником директора з творчих питань. Посада поважна. Але...

Три вистави з шести, зіграні на вересневих гастролях у Львові, поставлені Андрієм Бакіровим. Мюзикл (скромно названий у програмці "музичною адаптацією") "Милий друг" за Мопассаном, "Комедія в стилі бароко" Ярослава Стельмаха та "Дев'ять ночей. Дев'ять життів" М. Вішнєка, екзистенціальний ноктюрн (визначення критика - С.В.).

Без застережень: це театр сьогоднішнього дня, з динамікою продовження завтра. Смак -- об'єднуюча ознака його вистав. Смак незраджений, вихований на високих літературних і мистецьких зразках, смак без пуританства й ригоризму. Смак -- це стиль (чи навпаки), давній трюїзм, але незле було б згадувати про нього багатьом діячам театру.

Форма вистав відлита без зазорів. Працюючи у чернігівських театрах -- ім. Т. Шевченка, Молодіжному, -- Бакіров, як і всі молоді режисери, що не хотіли скніти у побутово-етнографічному тупику, сміливо експериментував з формою. Його вистави у Чернігівському молодіжному (друга половина 80-их років) були знаком нового театру (не згадую за браком місця тих, які були поряд, хоч і в інших містах, зокрема наш Володимир Кучинський).

2000 року на "Золотому Леві" Бакіров показав виставу "Ідентифікація танго". У ній співіснували Мрожек і Йонеско, а врівноважував... Достоєвський, трагічна душа, яка вдивлялася й оцінювала його далеких нащадків. Це була чудова вистава! Бакіров поєднав театральне дійство з телебаченням, музичні інструменти, рояль та невелика група духових, відстежували не тільки окремі повороти сюжету, а майже кожну репліку. Це той випадок, коли, як казав Йонеско, "дивне стає нормальним, незрозуміле -- переконливим, неможливе -- таким, що само собою розуміється". Виставу сприйняли гаряче, хоча, за свідченням опитування фестивального "Бюлетеня", не всі зрозуміли.

Сьогоднішнього Бакірова(на гастролях) розуміють усі. І не тільки його великі, яскраві вистави, про які "Поступ" уже писав, але й загадкову, як людське життя, і, як людське життя, просту "Дев'ять ночей...Дев'ять життів" Матея Вішнєка. Ця вистава йшла на камерній сцені, вкотре підтвердивши її призначення для творів елітарних.

Вистава особлива, провіденціальна для Андрія Бакірова, який хоче творити театр чуттєвим, що міг би ввійти у душу людини, розтривожити її, розбурхати.

Андрій Бакіров: "Сучасний театр став ніби спостерігачем. Актори -- голі схеми в мудрих концепціях. Лицедійство перетворюється на блазнювання... Слухаєш, начебто все чуєш, і нічого не розумієш. Усе мимо..."

"Дев'ять ночей..." -- вистава, у якій діють двоє: Він і Вона, Чоловік і Жінка -- Геннадій Горшков і Оксана Гребенюк. Вони перебувають у якомусь особливому творчому режимі буття.

П'єса заворожує дивною простотою і мудрістю підсвідомого. Дев'ять днів по смерті. За християнським віруванням, душа людини ще залишається з живими, не хоче йти у небуття.

Актори занурені у незвідане, гранично особисте. З кожним епізодом -- дев'ять приходів Жінки до Чоловіка. Щогостріше відчуваєш, що немає більшого блага, ніж життя, просто життя, де є матір, кохання, яблука, дім, де набуває якогось майже містичного значення звичайна домашня страва, яку приготувала любляча людина.

Найвищу похвалу заслуговують актори. Оксана Гребенюк -- коханка. Мати, мудра наставниця мужчини, друг і просто Жінка, красива, поетична, розумна, з очима, в яких усі епітети світової лірики (A propos: вона ж у "Зайцях" -- Химка! У "Комедії в стилі бароко" -- метка, весела, лукаво-грішна Ярися).

Геннадій Горшков, який працює в Донецькому театрі 44 роки, легко й природно чується у виставі незвичної для себе стилістики. Його (персонажа) вже торкнулося благодатне останнє очищення, і колишні реалії він сприймає й оцінює вже звідти. Пронизливо, до щему, що не відпускає, звучить його спогад про матір, про насаджений нею сад.

Андрій Бакіров: "Не пам'ятаю, хто сказав: заберіть від театру почуття, і що накажете робити з тим, що залишиться? Театр має подобатись глядачам, а позбавлений емоцій, він втратить свою привабливість. У театрі має бути режисерський хід, персонаж, актор чи віраж сюжету, не має значення. Тільки режисер ніколи не повинен забувати про мету своєї вистави. Мета має бути досягнута -- ось і весь секрет. І заповідь для мене непорушна: актор ні за яких обставин не може бути пішаком на сцені!"

Цієї заповіді режисер Андрій Бакіров не зраджує. Актори в його виставах самодостатні, незважаючи на різницю творчих потенціалів. Діалоги вибудувані на надійному підґрунті. Без порожнин.

І ніколи не втрачаєш відчуття краси, глибинної, інколи парадоксальної, назовні не виявленої, але краси. Краси театру, професії.









» 
Карнавальна хода "Золотого Лева"
Ігор ТИМОЦЬ
 
Упродовж десяти днів Львів перетворився на жваву театральну сцену. Карнавальною ходою з театру "Воскресіння" й до площі перед Оперним розпочався VIІI Міжнародний театральний фестиваль "Золотий Лев 2004".
Детальніше>>
» 
Польські барди для львів'ян
У межах V Фестивалю польської культури в Україні у театрі ім. М. Заньковецької у Львові відбувся концерт пісенної поезії у виконанні Антоніни Кшиштонь
Євгена СЛОБОДЯНЮК
 
"Запрошую вас співати зі мною, це нескладно, я вас навчу", -- закликала зі сцени польська співачка. Мабуть, саме професійна освіта (психолог) допомогла їй зазирнути кожному слухачу в обличчя і змусити повірити, що співає лише для нього. Її репертуар -- барди, співана поезія. Та й пані Антоніна акцентує увагу на тому, що вона не співачка, а власне піснярка, бо не має музичної освіти. Але вдало творить слова і музику (є співавтором музики для документального фільму Т. Вільде "Час слов'ян", музичний керівник альбому "Кожна мить"). Упродовж концерту кожен переконався, що мелодія -- це не просто велика кількість нот, розташованих хаотично, а це щось неповторне, унікальне, котре звучить у кожному з нас під час найгірших та найкращих моментів життя. Піснярка зізналась, що наспівує щойно виплекану музику на плівку, а вже перетворює це на нотні записи хтось інший.
Детальніше>>
» 
У День музики звучали твори Чайковського
Яким ГОРАК
 
Заслужений артист України Віктор Плоскіна вже відомий своїми виступами у Львові. Те, що він не оминає у своїй творчій діяльності нашого міста, - невипадково: саме тут, навчаючись у Вищому музичному інституті в класі професора Івана Юзюка, відбулися перші кроки його зростання як диригента. Здобуття лауреатства на конкурсі диригентів ім. С.Турчака відкрило йому творчий шлях до Києва, де його талант був оцінений і блискавично розвинувся на посаді диригентів в Національній опері України й Національному симфонічному оркестрі України.
Детальніше>>
» 
kEANE: рок-музика без гітари
Марія СМАКОТИНСЬКА
 
Ветерани рок-музики споглядають на мерехтіння імен та облич сучасної рок-сцени зі співчуттям: усе вже придумано давним-давно, усе переграно тисячу разів, а вигадати щось свіженьке надто важко, тому нинішні музиканти здебільшого й не вдаються до пошуків нового звучання рок-музики, і просто, виховуючись на бітлах і ролінгах, грають музику напрочуд схожу і не відзначаються особливо цікавими ідеями. Як і інші рок-банди, Keane починали грати рок квартету.

Розпочалося це 1997 року, коли чотири шкільні колєги з Шотландії вирішили творити серйозну і знамениту музику, -- як зізнаються вони самі. Спочатку кавери і виконання відомих композицій Oasis, U2, Nirvana та The Beatles, потім спроби записати щось своє і низка невдач, тому й вийшов зі складу гурту єдиний гітарист, і це, власне, стало переломним моментом у кар'єрі команди.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Переполох у штабі Януковича 
  ·  Польща йде з Іраку 
  ·  Львів'янин -- найсильніший у світі 
  ·  Студенти знову голодують 
Погляд
  ·  Ющенко повертається 
  ·  Судний день Лазаренка 
  ·  Екзит-пол дискредитують росіяни 
  ·  Перший Нобель-2004 
Поступ у Львові
  ·  Ганна БАЛУЩАК: Бракує спеціалістів по туризму 
  ·  Шукають двійників Леннона 
  ·  Мер не хоче до суду 
  ·  "Слоненята" атакують 
  ·  Пам'ятки не продаються 
  ·  Чи буде тепло скаже Київ 
  ·  Напали на мера Винник 
  ·  Затримано 20-літню сутенерку 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Вибори навкулачки 
  ·  Шоу без головних героїв 
  ·  Тому що послідовний? 
  ·  Справа проти Корчинського 
  ·  Репресії 
  ·  Яєчна спецоперація 
  ·  Ставка на перший тур 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Перший етап ПРО 
  ·  Скандальні вибори 
  ·  Румунія не готова до ЄС 
  ·  Перемога правих 
  ·  Японія виганяє американців 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Олександр ОЛІЙНИК: Інвесторам бракує інформації 
  ·  Економічний форум: четверта спроба 
  ·  Рейтинг України зростає 
  ·  Шведи купують банк ''Ажіо'' 
  ·  Металургія в облозі 
  ·  Роздавання слонів 
Ї-Поступ
  ·  Рецепти білоруської демократії 
  ·  Коли замовкне етер 
Арт-Поступ
  ·  Карнавальна хода "Золотого Лева" 
  ·  Польські барди для львів'ян 
  ·  У День музики звучали твори Чайковського 
  ·  Висока мистецька проба 
  ·  kEANE: рок-музика без гітари 
Спорт-Поступ
  ·  Фрейре виграє третє "золото" 
  ·  Старт помаранчевого експреса 
  ·  Балансуючи на лезі бритви 
  ·  Перемога за одну хвилину 
  ·  Переможний дубль Шевченка 
  ·  Швидка вода 
  ·  Ельбрус буває жорстоким 
  ·  Целих поцілив двічі 
post-Поступ
  ·  Штабна робота 
  ·  25-Й КАДР 
Пост-Faktum
  ·  Броди, де закінчується Галичина 
  ·  Рейтинг автомобілізованості 
  ·  Оргії від консерватора 
  ·  Музей косметики 
  ·  КАЛЕНДАР