BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Ї-Поступ.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
5 жовтня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:19 26-04-2017 -   На Львівщині запрацював перший центр у сфері захисту прав інтелектуальної власності  
  16:18 26-04-2017 -   На Львівщині вшанували героїв та жертв Чорнобильської трагедії  
  14:56 26-04-2017 -   Курс гуманного ставлення до тварин запровадять в усіх школах Львова  
  14:52 26-04-2017 -   На вул. Городоцькій украли близько 20 щойно висаджених кущів спіреї  
  13:27 26-04-2017 -   Небайдужих закликають допомогти доньці учасника АТО  
Україна
  16:22 26-04-2017 -   В ОБСЄ заявили про загрозу ескалації на Донбасі  
  16:15 26-04-2017 -   Співачка Джамала вийшла заміж  
  14:56 26-04-2017 -   На Тернопільщині працівниця колонії передала в’язню наркотики у каві  
  14:48 26-04-2017 -   У ГПУ розслідують замах на Януковича  
  12:50 26-04-2017 -   Посли ЄС підтримали безвіз для України  
Світ
  16:21 26-04-2017 -   Вчені розгадали таємницю Кривавого водоспаду в Антарктиді  
  14:50 26-04-2017 -   Єльцин збирався знести мавзолей Леніна - екс-прем'єр РФ  
  10:57 26-04-2017 -   У Бразилії індіанці обстріляли з лука поліцейських  
  10:36 26-04-2017 -   У Липецьку офіційно закрили фабрику Roshen  
  10:22 26-04-2017 -   Трамп погодився відкласти будівництво стіни на кордоні  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

У День музики звучали твори Чайковського
Яким ГОРАК
 
Заслужений артист України Віктор Плоскіна вже відомий своїми виступами у Львові. Те, що він не оминає у своїй творчій діяльності нашого міста, - невипадково: саме тут, навчаючись у Вищому музичному інституті в класі професора Івана Юзюка, відбулися перші кроки його зростання як диригента. Здобуття лауреатства на конкурсі диригентів ім. С.Турчака відкрило йому творчий шлях до Києва, де його талант був оцінений і блискавично розвинувся на посаді диригентів в Національній опері України й Національному симфонічному оркестрі України. Як гастролер-диригент упродовж останніх років п. Плоскіна кілька разів на рік виступає у Львові з колективом симфонічного оркестру Львівської філармонії, презентуючи багатий спектр репертуару: від класики до сучасної музики -- і здобув уже визнання як добротного диригента, з яким любить працювати наш оркестр і на концерти якого з цікавістю приходить публіка. Особливий інтерес викликають його монографічні програми з класики, де в межах концерту звучать твори одного композитора. Львів'яни вже мали нагоду почути подібні програми з творів Сметани (цикл "Моя Батьківщина"), Брамса (Четверта симфонія і Другий фортепіанний концерт) та інших. Продовжила цю низку монографічних концертів програма з творів Петра Чайковського, представлена в концертному залі ім. Людкевича саме в Міжнародний день музики. Неважко здогадатися про причини виконання в такий день саме творів Чайковського: вічність тем, яких торкається автор (тема фатуму й людини, кохання, життя і смерті, самотності), ефектність і драматична емоційність. А ще настільки високий степінь рельєфності музичного втілення цих тем, що навіть з незначної їх інтонації вгадується автор, досконале знання й розуміння законів слухацького сприйняття, бездоганне підпорядкування цим законам будови твору й запорука в цьому дотриманні успішного сприйняття творів. Саме цим можна охарактеризувати причини популярності творів Чайковського. Недарма серед популярних класичних мелодій, які побутують серед широкого загалу, найбільший відсоток становлять власне мелодії цього композитора. Проте незважаючи на таку популярність, красу і доступність його мелодій навіть для немузикантів, кожний виконавець, оркестрант-інструменталіст потвердить, що виконання творів Чайковського дається нелегко, що, крім володіння високим рівнем професійної рутинованості, треба вміти долати певні виконавські незручності оркестрового письма композитора. В репертуарі симфонічного оркестру Львівської філармонії творів Чайковського чимало, й колектив виконує їх залюбки й досить часто, але водночас й постійно вдосконалює свою майстерність.

Цього вечора прозвучали два циклічні твори композитора: "Серенада" для струнних та симфонія "Манфред". В цілому озвучена програма створила цілком позитивне враження щодо виконання. Було відчутно, що й самі оркестранти отримують велике задоволення від цих творів і стараються належно їх виконати. Але, крім того, давалася в знаки величезна робота, проведена з оркестром Віктором Плоскіною. В популярній своїми чарівними мелодіями "Серенаді" можна сказати, оркестр, показуючи наскільки чітко і добре кожна з груп володіє своєю партією, навіть трохи перестарався. Через те твір частково втратив ту легкість і блискучість, з якою він має виконуватися, набувши недоречної незграбності й важкуватості. При цьому майже завжди причиною була звукова пересада басів (контрабасів і віолончелей), їх незбалансованість з рештою ансамблю. В першій частині (такти 138--143 й аналогічне місце такти 257--262) бубоніння басів заглушувало значно важливіше з тематичного огляду pizzicatto скрипок та альтів. Безперечно, оксамитовий, шляхетний та глибокий бас в контрабасів передбачається самою специфікою вальсу (в другій частині "Вальс") як танцю, але сам настрій підказував облегшити ті баси. Зовсім зайвою була така пересада в звучанні у коді третьої частини "Елегії" (від такту 138), а надто, що композитор вимагає в партитурі піанісимо.

Програмна симфонія "Манфред" (за поемою Байрона) належить до найдраматичніших і водночас до найскладніших щодо виконання творів: досить лише переглянути партитуру твору, щоб переконатися який рівень ансамблістської гри, розмаїтих тембрових відтінків і диригентської праці над оркестром треба докласти, щоб відтворити достойний музичний аналог шляхетному й високому профілю мистецької душі англійського поета-романтика. Твір цей перед п'ятьма роками львівський оркестр уже виконував і тепер поновив його в репертуарі на іншому, якісному рівні. Диригент зумів тут хоч частково налагодити тонкощі виконання, витримати це виконання без накладок і технічних заминок, донести красу й ефектність цього твору. Тут знову спостерігалася та риса, що оркестрові значно краще вдаються фрагменти драматичного характеру, де потребується повнокровність, гучність й сила загального звучання, ніж ті сторінки твору, які потребують максимальної прозорості й легкості звучання окремих солюючих груп. Тому особливо вдалися виконавцям драматичні епізоди твору в першій (Манфред "томимый роковыми вопросами бытия") і четвертій (смерть Манфреда) частинах. Каменем спотикання стала друга частина твору ("Альпійська фея з'являється Манфреду в райдузі з краплин водоспаду"), де оркестр мав помітні труднощі, яких подолати не зміг (особливо вкінці - максимальне спрощення, легкість і прозорість звукописної фактури (потік краплин) і раптове зникнення звучання).









» 
Карнавальна хода "Золотого Лева"
Ігор ТИМОЦЬ
 
Упродовж десяти днів Львів перетворився на жваву театральну сцену. Карнавальною ходою з театру "Воскресіння" й до площі перед Оперним розпочався VIІI Міжнародний театральний фестиваль "Золотий Лев 2004".
Детальніше>>
» 
Польські барди для львів'ян
У межах V Фестивалю польської культури в Україні у театрі ім. М. Заньковецької у Львові відбувся концерт пісенної поезії у виконанні Антоніни Кшиштонь
Євгена СЛОБОДЯНЮК
 
"Запрошую вас співати зі мною, це нескладно, я вас навчу", -- закликала зі сцени польська співачка. Мабуть, саме професійна освіта (психолог) допомогла їй зазирнути кожному слухачу в обличчя і змусити повірити, що співає лише для нього. Її репертуар -- барди, співана поезія. Та й пані Антоніна акцентує увагу на тому, що вона не співачка, а власне піснярка, бо не має музичної освіти. Але вдало творить слова і музику (є співавтором музики для документального фільму Т. Вільде "Час слов'ян", музичний керівник альбому "Кожна мить"). Упродовж концерту кожен переконався, що мелодія -- це не просто велика кількість нот, розташованих хаотично, а це щось неповторне, унікальне, котре звучить у кожному з нас під час найгірших та найкращих моментів життя. Піснярка зізналась, що наспівує щойно виплекану музику на плівку, а вже перетворює це на нотні записи хтось інший.
Детальніше>>
» 
Висока мистецька проба
Світлана ВЕСЕЛКА
 
Андрій Бакіров, режисер-постановник Донецького академічного музично-драматичного театру, у посадовому переліку керівного творчого складу названий заступником директора з творчих питань. Посада поважна. Але...

Три вистави з шести, зіграні на вересневих гастролях у Львові, поставлені Андрієм Бакіровим. Мюзикл (скромно названий у програмці "музичною адаптацією") "Милий друг" за Мопассаном, "Комедія в стилі бароко" Ярослава Стельмаха та "Дев'ять ночей. Дев'ять життів" М. Вішнєка, екзистенціальний ноктюрн (визначення критика - С.В.).
Детальніше>>
» 
kEANE: рок-музика без гітари
Марія СМАКОТИНСЬКА
 
Ветерани рок-музики споглядають на мерехтіння імен та облич сучасної рок-сцени зі співчуттям: усе вже придумано давним-давно, усе переграно тисячу разів, а вигадати щось свіженьке надто важко, тому нинішні музиканти здебільшого й не вдаються до пошуків нового звучання рок-музики, і просто, виховуючись на бітлах і ролінгах, грають музику напрочуд схожу і не відзначаються особливо цікавими ідеями. Як і інші рок-банди, Keane починали грати рок квартету.

Розпочалося це 1997 року, коли чотири шкільні колєги з Шотландії вирішили творити серйозну і знамениту музику, -- як зізнаються вони самі. Спочатку кавери і виконання відомих композицій Oasis, U2, Nirvana та The Beatles, потім спроби записати щось своє і низка невдач, тому й вийшов зі складу гурту єдиний гітарист, і це, власне, стало переломним моментом у кар'єрі команди.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Переполох у штабі Януковича 
  ·  Польща йде з Іраку 
  ·  Львів'янин -- найсильніший у світі 
  ·  Студенти знову голодують 
Погляд
  ·  Ющенко повертається 
  ·  Судний день Лазаренка 
  ·  Екзит-пол дискредитують росіяни 
  ·  Перший Нобель-2004 
Поступ у Львові
  ·  Ганна БАЛУЩАК: Бракує спеціалістів по туризму 
  ·  Шукають двійників Леннона 
  ·  Мер не хоче до суду 
  ·  "Слоненята" атакують 
  ·  Пам'ятки не продаються 
  ·  Чи буде тепло скаже Київ 
  ·  Напали на мера Винник 
  ·  Затримано 20-літню сутенерку 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Вибори навкулачки 
  ·  Шоу без головних героїв 
  ·  Тому що послідовний? 
  ·  Справа проти Корчинського 
  ·  Репресії 
  ·  Яєчна спецоперація 
  ·  Ставка на перший тур 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Перший етап ПРО 
  ·  Скандальні вибори 
  ·  Румунія не готова до ЄС 
  ·  Перемога правих 
  ·  Японія виганяє американців 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Олександр ОЛІЙНИК: Інвесторам бракує інформації 
  ·  Економічний форум: четверта спроба 
  ·  Рейтинг України зростає 
  ·  Шведи купують банк ''Ажіо'' 
  ·  Металургія в облозі 
  ·  Роздавання слонів 
Ї-Поступ
  ·  Рецепти білоруської демократії 
  ·  Коли замовкне етер 
Арт-Поступ
  ·  Карнавальна хода "Золотого Лева" 
  ·  Польські барди для львів'ян 
  ·  У День музики звучали твори Чайковського 
  ·  Висока мистецька проба 
  ·  kEANE: рок-музика без гітари 
Спорт-Поступ
  ·  Фрейре виграє третє "золото" 
  ·  Старт помаранчевого експреса 
  ·  Балансуючи на лезі бритви 
  ·  Перемога за одну хвилину 
  ·  Переможний дубль Шевченка 
  ·  Швидка вода 
  ·  Ельбрус буває жорстоким 
  ·  Целих поцілив двічі 
post-Поступ
  ·  Штабна робота 
  ·  25-Й КАДР 
Пост-Faktum
  ·  Броди, де закінчується Галичина 
  ·  Рейтинг автомобілізованості 
  ·  Оргії від консерватора 
  ·  Музей косметики 
  ·  КАЛЕНДАР