BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Арт-Поступ.    Історія у Поступі.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
4 жовтня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  18:14 23-03-2017 -   Зі Львова розпочали вивозити сміття  
  17:8 23-03-2017 -   На Львівщині шахраї видурили в жінки 15 тис. грн  
  16:8 23-03-2017 -   У львів’янина вилучили майже дві сотні наркотаблеток  
  16:6 23-03-2017 -   На Львівщині на городі виявили яму з нафтою  
  15:57 23-03-2017 -   Львівській музичній школі № 6 присвоєно ім’я Богдана-Юрія Янівського  
Україна
  18:15 23-03-2017 -   Вбивця Вороненкова помер - ЗМІ  
  17:6 23-03-2017 -   Площа пожежі на складах у Балаклії збільшилася  
  16:4 23-03-2017 -   ГПУ: Охорону екс-думівця Пономарьова посилять  
  16:3 23-03-2017 -   З України намагалися вивезти левеня, заховане у папугах  
  15:59 23-03-2017 -   Порошенко звинуватив Росію у вбивстві Вороненкова  
Світ
  18:17 23-03-2017 -   У Бельгії запобігли теракту за британським сценарієм  
  16:0 23-03-2017 -   ІДІЛ узяла відповідальність за теракт у Лондоні  
  13:27 23-03-2017 -   Астроном передбачив швидке отримання сигналу від інопланетян  
  12:12 23-03-2017 -   Brexit: ЄС запропонує Великобританії зону вільної торгівлі  
  11:7 23-03-2017 -   Шотландія відклала обговорення референдуму  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Зіркове подружжя Вайда-Захватовіч у Львові
 
Чудово, що завдяки співпраці Львова і Вроцлава ми у вересні мали нагоду переглянути доробок видатного польського режисера Анджея Вайди. Але страшенно шкода, що його ретроспектива збіглася в часі із Форумом книговидавців і до того ж, нашарувалася на Міжнародний літературний фестиваль "Скрипти". Тому навіть великим шанувальникам творчості Вайди довелося вилізти зі шкіри, аби побачити якщо не все, то бодай дещо. Ті, хто таки потрапляв на пізні сеанси, мали нагоду вперше або вкотре ствердитися у думці, що Вайда -- видатний режисер другої половини ХХ століття. Навіть ті, хто через вік не встиг подивитися його фільми раніше, попри всі вади старої плівки, ще більші вади звукової доріжки і всю нашу візуальну розбещеність початку ІІІ тисячоліття, погоджувалися, що його творчість потужна, опукла, в певному сенсі "барокова". Але найбільше виграли ті, хто не полінувався поїхати до сихівського "Кіно", де після перегляду фільму "Людина із заліза" з глядачами зустрівся сам Вайда. По-перше, сам фільм варто було побачити. Фільм, що поставав по ще гарячих слідах вибуху польської Солідарності, коли ще не було відомо, як далі розвиватиметься ситуація, але всі кайфували моментом великого зрушення політичної криги. Ніхто не знав, що станеться вранці, тому всі страшенно поспішали реалізувати на плівці своє громадянське ставлення до моменту, своє бажання допомогти боротьбі докерів. Фільм, засадничо знятий у репортажній стилістиці, справляв враження документального. Вайда спромігся зафіксувати сучасність, яка щойно народжувалася. По-друге, сам Вайда також справляв потужне враження: інтелектуальний, лаконічно-влучний в характеристиках та судженнях, артистичний у манері вислову. На жаль, присутня на зустрічі дружина режисера, його вірний друг, однодумець, співробітник у багатьох кіно- та театральних постановках, відомий польський сценограф та художник із костюмів Крістіна Захватовіч, як, напевне, завжди при своєму "зірковому" чоловікові, дещо залишилася в тіні його слави. Тому ми вирішили виправити цю несправедливість принаймні на шпальтах "Арт-Поступу".

-- Перше запитання, традиційно, про останні роботи?

-- Останніми роками я викладаю в Академії красних мистецтв у Кракові. Повернулася у старе русло рідної академії, де колись навчалася сама. Впродовж багатьох років я займалася сценографією в театрі і кіно як практик, а тепер викладаю на кафедрі сценографії, і це тепер моє основне заняття.

-- Навесні цього року Ви разом з Анджеєм Вайдою поставили "Бісів" Достоєвського на його батьківщині, в Росії, в Москві.

-- Ми багато років приятелюємо з директором театру "Соврємєннік" Галіною Волчек. Вона попросила зробити на її сцені повтор "Бісів", які ми ставили у Кракові ще 1971 року. Це дуже давня вистава за п'єсою Камю, який намагався викласти мовою драматургії літературу Достоєвського. Після Кракова, де вистава кілька років йшла на сцені Старого театру, ми її ставили потім і в інших країнах, але російською -- ніколи. Про це Анджей Вайда мріяв багато років, тому коли з'явилася така можливість, ми були дуже раді. Цю п'єсу Камю ставили й інші, але завжди, як на мене, занадто реалістично, занадто салонно. Натомість нам залежало виявити авторські підтексти, яких у Достоєвського дуже багато. Тому моя сценографія в Москві була дуже лаконічною: практично порожній простір опуклої, як Земна куля, і брудної, як життя на ній, сцени, і багато-багато похмурого неба та дуже агресивної музики Зиґмунта Конечного. Не було звиклих змін декорацій. На перший план виходили тільки проблеми, з якими до нас звертався Достоєвський і актори, які грали дуже сильно і виразно. Взагалі Достоєвський російською -- це щось несамовите, потужне, бомба. Відразу стало видно, що традиційний театр зовсім не втратив в наш час своєї сили. У Москві було те саме, що свого часу в Кракові -- на першому плані були актори і текст, який, мовлений російською, зазвучав надзвичайно сучасно. Пророцтва Достоєвського звучали зі сцени у мертвій тиші, а поза сценою взагалі діялась якась містика. На прем'єрі, після того як прозвучала репліка про пожежі по всій Росії, в антракті ми дізнаємося, що зараз горить Манеж. Наступного дня відразу в газетах написали, що то просто за Достоєвським. Коли ми вночі вийшли після вистави з театру, я відчула правдивий страх, що є місце, де всі пророцтва Достоєвського актуальні сьогодні.

-- Учора я переглядала "Людину із заліза" і згадувала події в Україні 1989-1990-1991 років. Було страшенно шкода, що ніхто не зробив такого талановитого фільму про наш рух до незалежності і демократичного суспільства.

-- Власне, тоді фільм багато критикували професіонали: що це не справа кінематографу, що це з огляду кінематографії не цікаво. Але для мене особливо дуже цінно, що цей фільм було зроблено відразу і без жодного замовлення. Якби ми почекали хоча б кілька місяців, то вже б цього фільму не зробили, бо в країні був введений військовий стан. І знову ж таки, дуже цікаво, як ми сперечалися тоді щодо закінчення фільму. Ще нічого не було відомо, і Вайда спочатку вклеїв песимістичне закінчення, а потім таке, як тепер ви бачили. Ми знали, що це фантастичні сподівання, але все одно сподівалися.

-- Чи працюєте тепер над якоюсь театральною постановкою?

-- У Старому театрі в Кракові готуємо тепер "Макбета" Шекспіра, який також, як Достоєвський, завжди є актуальним. Не будемо якось особливо переробляти Шекспіра, тільки текст хочемо зробити якомога більш суворим. Для Макбета і леді Макбет це вбивство -- останній шанс на їх шляху до влади. Отож, це тема "Злочину і кари", і нам цікаво дослідити, до якої межі доводить людину несамовита жага влади.

-- В Україні молодим режисерам, сценографам дуже важко пробитися на сцену, до практичної роботи. Чи в Польщі є такі самі проблеми?

-- У Польщі те саме. Дещо рятують ситуацію студії та маленькі незалежні театрики. Тепер, після приєднання Польщі до Євросоюзу, ми сподіваємося на збільшення міжнародних проектів. Наші студенти багато їздять за обміном до інших європейських ВНЗ. Наша академія співпрацює з Академією мистецтв у Берліні. А я особисто тепер маю двох студентів зі Львова. Так що ми намагаємося співпрацювати не тільки із Заходом, але і зі Сходом.









» 
Голландський художник-новеліст
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Картина
Про Ґабрієля Метсю, одного із найпрекрасніших майстрів голландського жанрового живопису ХVІІ століття, відомо зовсім мало. Вже в середині століття його співвітчизник, біограф голландських художників Арнольд Хоубракен з жалем писав, що "про факти його життя мало що можна розповісти". І незважаючи на це, ХVІІ століття стало часом найбільшої слави художника, його картини цінували колекціонери більше, ніж, наприклад, роботи Герарда Терборха, з якими, щоправда, їх часто плутали.
Детальніше>>
» 
Той, хто сфотографував свій страх
Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ
 
Минулої п'ятниці у лікарні міста Сан-Антонія штату Техас помер від інсульту культовий американський фотограф Річард Аведон. Цьогоріч йому виповнився 81 рік. Смерть наздогнала його під час роботи над фотопроектом, присвяченим президентській кампанії 2004 року.

Річард Аведон був фотографом світу моди, театру й танцю. Його кар'єра розпочалася понад 60 років тому, під час Другої світової. Він працював фотографом на торговому флоті. Стилю його фотографій воєнних років властива сувора холоднуватість суворої документальності, яка в подальшому вплинула на стиль його фотопортретів загалом. Славу Аведону принесла унікальна за своєю виразністю галерея чорно-білих портретів його сучасників. Зірки кінематографу, мистецтва і політики залюбки позували Аведону, отож його слава швидко стала всесвітньою. Серед портретованих ним -- Енді Уорхол і Чарлі Чаплін, Луі Армстронг і Мерилін Монро, Ігор Стравінський і Трумен Капоте, Жак Ів Кусто і герцог Віндзорський та багато інших.
Детальніше>>
» 
АРТ-НОВИНИ
 
ЛЬВІВ. 2 жовтня виставкою колекції скла в Історичному музеї Варшави розпочав свою роботу VI міжнародний симпозіум гутного скла. Від цього понеділка учасники симпозіуму тиждень працюватимуть у Львові. Щодня об 11 годині ранку в приміщенні Львівської академії мистецтв будуть проходити лекції іноземних учасників симпозіуму. 7 жовтня о 16 годині в рамках симпозіуму у Львівській галереї мистецтв відкриється виставка студентів і викладачів кафедри художнього скла ЛАМ, 8 жовтня о 17 годині - виставка історичного скла у львівському історичному музеї, а 11 жовтня о 17 годині в залах Національного музею у Львові відбудеться традиційна підсумкова виставка учасників цьогорічного симпозіуму.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Повернення Кличка в еліту 
  ·  Якими будуть теледебати? 
  ·  Ющенко повертається з Відня 
  ·  Плющ на Львівщині 
  ·  Яйце, кулька і камінь 
Погляд
  ·  Теледебати збільшили шанси Керрі 
  ·  Арешт керівника ЕТА 
  ·  Туркменістан не хоче спостерігачів 
Поступ у Львові
  ·  Євген БЛАЖІВСЬКИЙ: У справі Брюховичів існує низка порушень 
  ·  Дитячі дні в "Мілленіумі" 
  ·  Каштанові вибори 
  ·  Авто врізалося в маршрутку 
  ·  Чотирилапі гладіатори 
  ·  Буде кому рятувати 
  ·  "Самопоміч" -- нова громадська ініціатива 
  ·  Жовківська картопля для військовиків 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Дружина Ющенка стане громадянкою України 
  ·  Агітація за Януковича - незаконна 
  ·  Америка знову попереджає 
  ·  Одеська порода собак 
  ·  Мельниченко обіцяє сенсації 
  ·  Упертий популіст Янукович 
  ·  Знайдено плакати проти Ющенка 
Поступ у світі
  ·  Криваві вибухи в Індії 
  ·  Посилені заходи безпеки 
  ·  Бєларусь готується до війни 
  ·  Боснія обрала націоналістів 
  ·  Абхазія вибирає президента 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Залізничники працюють краще 
  ·  Готівки менше не стане 
  ·  Бізнесові гіганти-2004 
  ·  Літати над Росією можна 
  ·  Економіка під загрозою 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Арт-Поступ
  ·  Голландський художник-новеліст 
  ·  Той, хто сфотографував свій страх 
  ·  Зіркове подружжя Вайда-Захватовіч у Львові 
  ·  АРТ-НОВИНИ 
Історія у Поступі
  ·  ВЛАДИКА МИКОЛАЙ (ЮРИК) -- ВЕЛИКА ЛЮДИНА І ВЕЛИКИЙ АРХИПАСТИР 
Спорт-Поступ
  ·  Гра забувається, а результат... 
  ·  Греки назвали склад 
  ·  Ужгород гостинніший за Львів? 
  ·  Глевкий млинець на старті 
  ·  Хронічна хвороба 
  ·  Кубкові постріли 
  ·  Ярослав ГРИСЬО: Квитків буде мало 
post-Поступ
  ·  Про мир та конфлікти на віллі Деція 
  ·  Для кого Україна? 
Пост-Faktum
  ·  Шнобель-2004 
  ·  Тролейбус з пивом 
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  Нобелівський графік 
  ·  Одностатеві шлюби в Іспанії 
  ·  Надокучливий бездомний фан