BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
2 жовтня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  10:3 26-07-2017 -   На вулиці Чернівецькій активно тривають ремонтні роботи  
  10:1 26-07-2017 -   При храмі Різдва Пресвятої Богородиці триватиме Літня школа італійської мови  
  10:0 26-07-2017 -   Львів’ян запрошують на прощу до Крилосу  
  15:45 25-07-2017 -   Прикордонники Львівського загону виявили зброю під час огляду автомобіля  
  15:10 25-07-2017 -   Польські митники конфіскували стародавні ікони в українця  
Україна
  10:4 26-07-2017 -   Негода пошкодила в Україні 70 будинків  
  15:44 25-07-2017 -   У восьми областях України оголосили штормове попередження  
  15:7 25-07-2017 -   У Києві перекриють вулиці через хресну ходу  
  15:3 25-07-2017 -   В Україну заходить великий автобусний перевізник з ЄС  
  13:32 25-07-2017 -   В Івано-Франківській області отруїлися 11 іноземців  
Світ
  15:48 25-07-2017 -   Трамп звинуватив Україну у спробі саботувати його виборчу кампанію  
  13:33 25-07-2017 -   Майк Тайсон розповів про домагання педофіла в дитинстві  
  12:47 25-07-2017 -   Австралієць побував в 50 країнах, не використовуючи літак  
  10:25 25-07-2017 -   Малюнок Трампа виставлять на торги  
  10:23 25-07-2017 -   Планетологи виявили воду на Місяці  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Мюзикл? -- Так!
Вистави режисера Андрія Бакірова
Світлана ВЕСЕЛКА
 
Сучасність ніколи не буває тією ж самою: вона завжди інакша. І характеризується зовсім не новизною, а різнорідністю. Нове нас вабить не тому, що нове, а тому, що інше. Октавіо Пас, Нобелівський лауреат.

Так, не всі "круті" авангардові вистави сучасні. Те, що вчора було відкриттям, звичне сьогодні й архаїчне завтра. Натомість не втрачає цінності довіра митця до основних культурних абсолютів: гуманістичних надбань людського діяння, авторства, мови. Театральної правди.

Упевнилася в цьому -- вкотре! -- по перегляді вистав Донецького музично-драматичного театру, поставлених режисером Андрієм Бакіровим. Показово, що сам він був одним із "збурювачів спокою", керуючи Чернігівським молодіжним театром у 80-ті роки.

Тоді вистави молодого режисера зробили Чернігів театральною Меккою України, але ... Ще один камінь, одна інвектива на адресу культурної ситуації в Україні сьогодні не спричини нині ані обурення, ані бідкання.

Отже -- Донецьк. Солідний доброзичливий театр, який -- на подив непосвяченим -- просто-таки вибухнув "Енеїдою", яка стала лауреатом Національної премії ім. Шевченка за 2003 рік. І хоч до гасла відродження з'явилася -- не безпідставно! -- холоднувата недовіра, Донецький театр вона щасливо оминула. Марко Бровун, директор, оновлює творчий склад, запрошує на постановку Віктора Шулакова, а на постійну роботу -- Андрія Бакірова.

Три вистави цього режисера львів'яни побачили у вересні: мюзикл "Милий друг" за Мопасаном, неЙмовірну пригоду "Дев'ять ночей... Дев'ять життів" Вішнєка та фарс "Кохання у стилі бароко" Стельмаха.

"Милого друга" в нас ставила Алла Бабенко. Вона акцентувала Францію, позначивши елегантні знакові прикмети Парижа, знайомі з кіно, літератури. Бакіров ставив не про Париж -- про молодого честолюбця, який, роблячи кар'єру, використовує закоханих в нього жінок, поспішає, поступово впевнюється у правильності своєї тактики, але врешті, досягнувши мети, стає духовним банкрутом. Такі Дюруа є в кожній країні ( і в нашій також!).

Видовище блискуче. Балетна група театру високопрофесійна. Сам Дюруа -- Андрій Романій танцює віртуозно (співає -- також!). Крокування Дюруа сходинками кар'єри супроводжується розгорнутими танцювальними метафорами. Зокрема, Жорж уперше в житті має написати статтю до газети. На сцені це виглядає так: дівчата з блокнотами в руках танцюють навколо Дюруа весело, легковажно, гарно. Епізод воєнних спогадів "милого друга" відповідно супроводжується танцювальною картиною бою (хореографія Анатолія Бедичева, Тетяни Берестової).

Серед цих жанрових зваб актор може просто загубитися, стати лише сюжетним стрижнем. Але цього не трапилося! Андрій Бакіров виокремлює, вирельєфнює кожну постать. Усі жінки: Євгенія (Світлана Бойко), Маргарита (Оксана Гребенюк), пані Вальтер (Олена Хохлаткіна), Сюзанна (Марина Степанова) - мають, хоч б пунктирно, свою окреслену осібність. Об'єднує ж їх, можна сказати, зріднює хтивість. Навіть малолітня Лоліта (чудова дванадцятирічна дівчинка Оксана Жданова -- танцює. Співає, що тобі естрадна зірка). І та вже мічена пороком. Вона зовсім по-жіночому ревнує Дюруа до матері!

Хтивість -- домінантна ознака персонажів і дотепного сценографічного вирішення Олени Богатирьової. Диван, який стоїть посеред сцени, відкривається, як оксамитове червоне черево -- ложе любощів, спинка якого -- жіночі груди, губи... Потім усе це перетворюється на ...тугий гаманець, а звідусіль, не знати з яких шпарин (!) з'являться жінки, і ще жінки в червоному.

Це колір хтивості, любощів... Жоржеві Дюруа для пристойного вигляду у великосвітському салоні друг дарує фрак... червоний. У ньому "милий друг" і перебуває весь час. ( Грим також має символічні червоні позначки над очима, на щоках...)

Жорж Дюруа у виставі стрімко "набирає висоту". Де й зникають його нерішучість, навіть якась сором'язливість від усвідомлення своєї меншовартості в недосяжному вищому світі. Десь з другої половини вистави він уже мчить наосліп, не боячись оступитися, схибити, навряд чи встигає розпізнати, хто поряд з ним, яка жінка на червоному оксамитовому ложі... Молоденьку Сюзанну, дочку своєї коханки (Марина Степанова), він уже зваблює майже автоматично...

Фінальна точка вистави -- прощальний погляд актора -- нам глядачам. Стільки болю: всього досягнув, але втратив у гонитві за суєтними міражами і дружбу, і любов. Чи варто? Чи співвідносно?

Люди, ковзнувши блискавкою думки по вузькому колу можливих приводів до вдоволення, зупиняються, скам'янівши перед ницістю щастя, перед одноманітністю та вбогістю земних радощів Гі де Мопасана. Це ніби про Андрія Романія. І про нас усіх.

У закапелках старовинного замку

"Кохання в стилі бароко" (у нас ця п'єса Ярослава Стельмаха йде під назвою "Коханий нелюб") -- вистава чистого стилю, чистого простору, чистої театральності. Андрій Бакіров продемонстрував виражальні можливості відкритого сценічного простору, вертикаль якого -- великий металевий лист, який то гуркотить громом, то сповіщає про якісь "нп", а вони й виструнчуються у сюжет п'єси (подіям передує закадровий голос актора Геннадія Горшкова). Гарно висвітлена сцена манить таємничими закапелками старого замку. Напевно, там живуть привиди. І напевно, такі ж веселі, як мешканці замку та їхні гості. І, може, одягнені в такі ж гарні, стилізовані під одяг бароко костюми, в яких суголосно співіснують естетика українського строю і джинсу.

Актори молоді, в них пульс повного сценічного наповнення, легке сценічне дихання. Їм комфортно в таємничій порожнечі сцени, вони радо йдуть назустріч несподіванкам, які на них чатують. Найбільша, мабуть, підстерігає пари Онисима(Олег Пшин), якому вготовано з'явитися перед Оляною графом, її нареченим. Утім Онисисм п'яний до такої міри, що вертикальне положення тіла для нього просто недосяжне. Пані Оляна (Світлана Бойко), перебравшись покоївкою, отримує від графа спокусливу пропозицію... покохатися ...в клуні. Втім, чи варто перелічувати всі qui pro quo, врешті, яка ж то комедія, та ще й в стилі бароко, без подібних драматургічних і, відповідно, сценічних прийомів, які викрешують сміх залу?

Але ж найпотужнішим детонатором сміху є Андрій Романій, який грає роль графського слуги Степана. Він з тих слуг класичної комедії, без яких пан не може обійтися, прощаючи йому всілякі нечемні, скажімо так, випади на свою адресу. Меткий проноза, кмітливий, він полюбляє маску такого собі дурника, яка нікого не може ввести в оману. Ця загальна театрознавча характеристика не дає аніякогісінького уявлення про гру актора, про його комедійну "диверсію"... Міміка (призабута, ніколи ніким не згадувана складова акторської майстерності), в якій "прочитуються" всі підтексти ролі, і, звичайно, пластичність, що нею він підкорив і в ролях Голохвастова ("За двома зайцями") й Дюруа ("Милий друг"). Акробатична вправність (усі рецензенти вражені його стрибком в оркестрову яму та ще й з попереднім сальто! На звичайну репліку: "Ну, я пішов", --цитата не точна.

Несправедливо не назвати виконавців ролей Графа (Павло бодров), Оляни (Світлана Бойко), Ярисі (Оксана гребенюк). Краса актрис -- такий необхідний атрибут барокової вистави!

Про виставу "Дев'ять ночей... Дев'ять життів" -- у розповіді про режисера Андрія Бакірова в наступних числах "Поступу".









» 
Львівська Полонія
Олеся КОЛОС
 
Цими днями Львів долучився до тих небагатьох українських міст (Київ, Донецьк, Одеса, Харків, Хмельницьк, Луцьк), які брали участь у V Фестивалі польської культури в Україні. Це стало знаменною подією, оскільки цьогорічний фестиваль відбувався у Рік Польщі в Україні за підтримки маршалка сенату Польщі та Міністерств культури. Проведення таких фестивалів -- вже добра традиція (перший відбувся 1996 р.).
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Зміна курсу 
  ·  ПРОСТЕ ПИТАННЯ 
  ·  Нічого, окрім яйця 
Погляд
  ·  Керрі vs Буш: 1:0 
  ·  Чеські заробітки 
  ·  Держава визнала, що винна вчителям 
  ·  Почався новий призов 
Поступ у Львові
  ·  Стихійних торгівців легалізують 
  ·  Ще один пікет 
  ·  Аварія трьох автомобілів 
  ·  Спостерігачі СНД у Львові 
  ·  Залізниця не забуває про пенсіонерів 
  ·  Тарифи не виправдані 
  ·  Конфлікт через водопровід 
  ·  Мерзнемо за свої та чужі борги 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Вадим КАРАСЬОВ: Янукович -- це виборча трійця 
  ·  Кандидати "подебатяться" 
  ·  Гарантії Кучмі недоцільні 
  ·  Ющенко судитиметься з Герман 
  ·  Справа варта яйця 
  ·  Вибори під дулом автомата 
  ·  Ющенко переможе в першому турі 
  ·  Надзвичайному стану не бути 
  ·  Ющенко працює і в лікарні 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Помста Шарона 
  ·  Примусовий стриптиз кандидаток у депутати 
  ·  Блеру підправили серце 
  ·  Самарське місиво 
  ·  Чим ви знімаєте напругу? 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Бескидський тунель відбудують 
  ·  huta Czestochowa: спроба друга 
  ·  УІСК "Інвестсервіс" розглядає питання про приєднання ЗАТ СП "Галінстрах" 
  ·  Суспільна стагнація 
  ·  Форум "Великої сімки" 
  ·  Конкуренція в дефіциті 
  ·  Банк "Надра" -- запорука вашого успіху та спокою 
  ·  Будемо знову страхуватися?! 
Арт-Поступ
  ·  Львівська Полонія 
  ·  Мюзикл? -- Так! 
Спорт-Поступ
  ·  Важкі пологи "Дніпра" 
  ·  Тенісний жереб кинуто 
  ·  Люди проти машин 
  ·  Римська рулетка 
  ·  cтартові сподівання гуліверів 
  ·  Гросмейстер задумався 
  ·  Останній шанс Володимира 
  ·  Юрій БЕНЬО: Наразі відбувається становлення команди 
post-Поступ
  ·  Школі бракує любові 
  ·  Супутники воїна 
Пост-Faktum
  ·  ЛЮДИ СМІЮТЬСЯ 
  ·  Нагорода для невдах 
  ·  Бен Ладена визнали 
  ·  Комедія про Ірак 
  ·  Супермен став Сталісом 
  ·  КАЛЕНДАР