BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
  Цитата Поступу
 
16 грудня 2017 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:10 15-12-2017 -   На Жовківщині відкрили дахову сонячну електростанцію  
  16:8 15-12-2017 -   У Гарнізонному храмі відновили унікальні фрески  
  15:37 15-12-2017 -   Завтра на вулиці Львова повернуться тролейбуси №5 та №24  
  13:29 15-12-2017 -   Мешканець Львівщини загинув під час пожежі в дерев`яному будинку  
  13:22 15-12-2017 -   В області завершили ремонт автодороги Львів-Тернопіль  
Україна
  15:35 15-12-2017 -   В Україну прийде справжня зима з 19 грудня  
  15:33 15-12-2017 -   ГПУ закрила справи проти шести нардепів  
  14:19 15-12-2017 -   МЗС: Біометрія на кордоні запрацює з Нового року  
  14:18 15-12-2017 -   Подвійне вбивство: у Дніпрі розстріляли сім'ю бізнесмена  
  13:25 15-12-2017 -   Керуючу заводом у Дніпрі затримали за хабар у $35 тисяч  
Світ
  16:25 15-12-2017 -   Вчені визначили причину пияцтва  
  15:36 15-12-2017 -   Іспанію можуть відсторонити від участі в ЧС-2018  
  13:23 15-12-2017 -   Ще три жінки звинуватили Дастіна Гоффмана в домаганнях - ЗМІ  
  10:58 15-12-2017 -   На заводі у Тернополі пролунав вибух  
  10:54 15-12-2017 -   Напади з ножем в Нідерландах: загинули двоє людей  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Українські сюрпризи Донецька
Світлана ВЕСЕЛКА
 
Вистава -- лауреат Національної премії

Перш ніж почухрати з Трої світ за очі, Енеєві з ватагою довелося долати перешкоду, якої не передбачив ані Вергілій, ані Котляревський, -- інтродукцію до вистави. П'ятеро молодих людей, забрівши до майстерні якогось художника, просять прихистку на ніч. Художник пропонує їм ночівлю в майстерні. Одразу впізнаємо рятівний драматургічний хід: їм насниться зображене на полотнах художника (тобто герої майбутньої вистави). Та цьому передує така собі розмова друзів. Такий собі текст. Усе чути, але слів нема: настільки вони стерті, настільки ніяка в'язь речень. Такою могла би бути експозиція недоброї пам'яті "виробничої" п'єси.

Та слава Богу, сон молодим наснився напрочуд гарний! Еней... "швидко поробивши човни, на синє море поспускав". Той човен миттєво трансформується за потребою залежно від місця дії й зміни сюжету. Винахідливість художника вистави Михайла Кушніра реалізує славний, вправний молодечий екіпаж троянців. Вони є головними героями вистави Віктора Шулакова -- бездоганно організована, творчо дисциплінована трупа. Постановник, наче полководець, "кидає в бій" артистів драми, хору, балету (браво! -- балетмейстер Геннадій Дибовський!), і "бій" щоразу виграє.

Вистава -- театральний вир, який щоразу кружляє, мчить... Тільки-но встигнеш посмакувати якоюсь знахідкою, наприклад, "Шинком Карфагена" або амуніцією Меркурія, чи Олімпом у директорській ложі (там "кружляє сивуху" Зевес), як мчить уже нове й ще нове... І благодатно захлинаєшся від вражень, театральних крутійств, заряджаєшся енергією міцного козацького здоров'я! Троянці не оминають ані чарки, ані дівки. Двозначні, точніше зовсім не двозначні мізансцени гульбища в Дідони дуже мальовничі, одвертість їх не брудна, не брутальна, епізоди ці перегукуються з Рабле.

Ну, а слово -- головний, неоціненний скарб "Енеїди" -- гостре, приперчене слово Івана Котляревського? Його афоризми, парадокси травестійних зіставлень, та дивовижна "прірва" між олімпом і шинком, коли виявляється, що ніякої прірви немає?! І хоч українське слово в театрі у великій шані (у штаті є консультант з мови -- Ольга Байбак!), і це особливо поцінували львів'яни, але в "Енеїді" воно не вибороло собі належного місця, часом здає позиції рухові, пластиці. Тому немає яскравих акторських робіт, хоча всі виконавці точні в режисерському вирішенні вистави.

Молодий актор Павло Бодров має хороші дані для ролі Енея, але він ще не став доцентровою постаттю вистави, він ще тільки номінально лідер, полководець, хоча, безперечно, "хлопець хоч куди козак". Венера (Галина Скриннік) і Юнона (Валентина Полякова) -- язикаті пащекухи -- молодиці української побутової мелодрами. Жанр бурлеску потребує дефініції та "сучої дочки" Юнони і молодиці, що по "трахтирах пунш пила", Венери іншого комедійного рефлексу. Його, цей рефлекс "вхопили" Оксана Гребенюк (Дідона) та Олена Хохлаткіна (Гандзя). Щодо сильної статі Олімпу, то -- повторюся! -- СЛОВО.

Виставі, напевно, судилося довге життя, а поклади гумору Котляревського невичерпні.



"Аж у грудях шкварчить..."

Ще одна вистава Віктора Шулакова -- "За двома зайцями" Старицького. Режисер не вперше звертається до цієї улюбленої п'єси акторів і глядачів. Вистава донецька аж ніяк не перенесення київської, яка теж свого часу була дуже прикметним явищем на театральних теренах України.

Ексцентрична комедія. Прийом театру в театрі, який майже завжди має успіх. Коротко: на сцені грають епізоди з "Отелло", "Антонія і Клеопатри", "Ромео і Джульєтти". Грають "артисти"-люмпени у всеозброєнні провінційного праштампу, який, навіть не дуже напружуючись, можна побачити й на сцені деяких сучасних театрів, хіба що в більш "цивілізованому " вигляді. А в ложі -- у немислимо червоному капелюсі Проня з подругами дивиться "про любов" і експресивно переживає події ("Ромео, не вмирай!"). А в ложі навпроти -- Голохвастов зі своїми друзями коментують побачене й пильно стежать за багатою Пронею. Отже, у знаменитому "пенційоні", де вона "вчилася" аж три місяці, Проня Прокопівна захопилася... театром. Їй, бідачці, так хотілося бути коханою, і щоб "красиво". А Голохвастов -- це той "він". Треба сказати, що Андрій Романій у виставі й справді "він" не тільки у вбогому засліпленні Проні Сєркової, але й усіх без винятку -- беруся це стверджувати! -- глядачів. (Про Андрія Романія -- окрема розповідь у наступних числах "Поступу".) Театр "не відпускає" Проню, а заодно й Голохвастова. Цариця Єгипту (Тетяна Романюк) консультує її щодо "світських манер", а зловісний Яго (Андрій Бориславський) опікується Свиридом Петровичем.

А у фіналі нещасна Проня з таким болем звіряє нам своє потаємне: "А я ж його любила..." І замикається задум режисера. Вся круговерть блискучої вистави -- задля цієї миті. І яка ж хороша акторка Марія Попова! Вся щедрість барв, акторських пристосувань -- все, чим багата надзвичайно вдячна (і складна!) роль Проні, сублімувалося у фінальній точці.

Якийсь злам стався й у сліпучо-бешкетного, сконцентровано нахабного і... чарівного Голохвастова. Андрій Романій не те щоби прозрів, це було б надто примітивно, але щось ворухнулося в Голохвастові, зашкребло в душі. Та це фінал, а до того -- живе, по-акторськи щедре дійство. Всі персонажі упізнавані, але їх непомітно скоригував режисер. Ексцентричність -- обертон кожної ролі. Ось Секлита Лимариха, "леді" старого київського Подолу -- Галина Скриннік, а оце -- старі Сірки, залякані своєю "образованою" дочкою -- В'ячеслав Хохлов (Прокіп) і Ася Бобіна (Явдокія Пилипівна), фантасмагорична Химка з її дурнуватим сміхом -- вона й не підозрює, що він звучить саркастично! -- в якому точна оцінка того, що відбувається навколо. Це Оксана Гребенюк. Химка завжди вдається акторкам, але такої ще не було!

Віктор Шулаков, який розпочинав свій творчий шлях актором нашого першого українського театру для дітей та юнацтва, сьогодні визнаний майстер. І поміж інших особливостей його режисерського стилю назву надзвичайну винахідливість (і доцільність!) мізансцен. Бездоганне чуття ритму сценічного дійства та фантастичне -- його фантазійності.









Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  СКОРОБАГАТЬКИ 
  ·  ПРОСТЕ ПИТАННЯ 
  ·  Танки у Києві 
  ·  Радзієвський "розписався" за Кучму 
Погляд
  ·  Поповнення в ядерному клубі 
  ·  Білоруські чиновники невиїзні 
  ·  Чорнобиль -- не прерогатива 
  ·  Україна -- зона 
Поступ у Львові
  ·  Шахрайство на "Квітах Львова" 
  ·  Чому діти чинять злочини? 
  ·  Третій хостел у Львові 
  ·  Бібліотекам бракує відвідувачів 
  ·  Творчість нацменшин 
  ·  Кілька днів без води 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Ротації в штабі Ющенка 
  ·  Ноу-хау московських технологів 
  ·  Симоненко за дебати 
  ·  Кучма зібрав РНБО 
  ·  Євродепутати їдуть на вибори 
  ·  Отруєння Ющенка перевірять 
  ·  Кучма стане арбітром? 
  ·  Миротворці під загрозою 
  ·  Контрабандні бойлери 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Ірак експортує людські органи 
  ·  Кривава вікторина 
  ·  Польща не шукає нiмецькиx вiдшкодувань 
  ·  Киргизький плутоній 
  ·  Ширак утратив більшість у сенаті 
  ·  ЕТА повертається 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  З Рівного до Львова поїздом 
  ·  Експорт металу в ЄС збільшується 
  ·  Цінові рекорди нафтового ринку 
  ·  Барвисті долари 
  ·  Війна проти мегабатончиків 
  ·  "Укртатнафту" блокують 
Арт-Поступ
  ·  Українські сюрпризи Донецька 
Літературний Поступ
  ·  Німфи, манії, гіперактивний режим 
  ·  Маx BONDоrеnко: Смерті нема, і це правда 
Спорт-Поступ
  ·  Наступна зустріч -- у Пекіні 
  ·  "Соколи" "драконів" не бояться 
  ·  Сформували шахові збірні 
  ·  Велосипедні баталії у Вероні 
  ·  Знову Україна -- Росія 
  ·  Невдала гонитва за журавлем 
  ·  "Хет-рик" Роберто Ераса 
  ·  Реванш не вдався 
  ·  Львів'яни -- неперевершені в "латині" 
post-Поступ
  ·  Олена ДЖЕДЖОРА: Немає двох Європ 
  ·  Але яйця! 
  ·  Хто наведе порядок у світі? 
Пост-Faktum
  ·  Гвінейський божок 
  ·  Турботливий Шварценеґґер 
  ·  Вигадливі шведи 
  ·  Політичний конфуз 
  ·  Космічний туризм 
  ·  КАЛЕНДАР