BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Історія у Поступі.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
  Цитата Поступу
 
27 вересня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  13:57 11-12-2017 -   У польський автобус на Львівщині стріляли з гранатомета - ЗМІ  
  13:54 11-12-2017 -   Патріотичний потяг “Труханівська Січ” завітав на Львівщину  
  13:53 11-12-2017 -   Для допомоги вихованцям інтернату організують благодійний аукціон  
  13:52 11-12-2017 -   До кінця доби синоптики обіцяють пориви вітру 15-20 м/с  
  12:10 11-12-2017 -   У Львові чадним газом отруїлась 11-річна дівчина  
Україна
  15:23 11-12-2017 -   Погода на Новий рік 2018 в Україні: невеликі морози  
  14:2 11-12-2017 -   В Україні очікується потепління  
  13:59 11-12-2017 -   У Золотоноші впала головна ялинка міста  
  13:55 11-12-2017 -   Гройсман: В Україні на дороги виділять 47 млрд грн  
  12:13 11-12-2017 -   Півроку безвізу з ЄС: 355 тисяч українців скористалися спрощеною системою  
Світ
  14:1 11-12-2017 -   Через снігопад у Бельгії затори розтягнулися на 1200 км  
  11:10 11-12-2017 -   У французькому дитячому харчуванні «Lactalis» виявили сальмонельоз  
  10:58 11-12-2017 -   Пожежі в Каліфорнії: у Санта-Барбарі оголосили евакуацію  
  10:56 11-12-2017 -   В Індії потрапив у ДТП весільний мікроавтобус: десятки постраждалих  
  16:34 08-12-2017 -   У Брюсселя відібрали право приймати матчі футбольного Євро-2020  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Барви ансамблю із Вюрцбурга
Оксана САЙКО
 
Кожна музика -- це не тільки внутрішні почування автора, стан душі, його світовідчуття і світобачення. В музиці завжди відчувається відбиток якщо не часу, то цілої епохи, в яку довелося жити і творити тому чи іншому композиторові, що поціновувачі класики та й, мабуть, пересічні слухачі, які не надто знаються на музичних стилях і напрямах, не можуть не відчути. Вкотре переконатися в цьому можна було, побувавши на концерті барокової німецької музики, який відбувся в Українському католицькому університеті. Виступав ансамбль із Вюрцбурга, а організував його Інститут літургіки УКУ.

Епоха барокової музики є цікавою не тільки для музикантів і музикознавців, але й для людей, які просто закохані в музичну старовину й класику. Це -- наймузикальніша епоха, найцікавіша сторінка в історії німецької класичної музики, де панували рівновага й гармонія різних стилів. Це насамперед розквіт самобутнього інструментального жанру, що пов'язаний з духовими інструментами, які в Німеччині колись були дуже поширені та популярні. Жодна подія в той час -- чи то забави, чи військові походи -- не відбувалася без духового супроводу. На перший погляд здається, що це грубі інструменти, які не можуть мати милозвучного звучання, але композитори того часу настільки відшліфовували інтонації своєї музики, що тромбони й труби виспівували не гірше від скрипки. Німецький ансамбль, якому акомпонував на клавесині відомий львівський композитор Олександр Козаренко, чи не кожного слухача занурив у загадкове середньовіччя. Поєднуючись в дуеті, ніжна флейта і трохи різкуватий гобой звучали співучо, витворюючи рівний звук. Теплими фарбами, легкими, подеколи майже невагомими дотиками-мазками вимальовували чудові барвисті композиції клавесину разом із духовими інструментами. Одразу було відчутно, що музиканти -- справжні професіонали (хоч для багатьох із них музика -- не основне заняття) і мають чудову школу. Такий рівень виконання, на жаль, тут, у Львові, не часто можна почути. Концерт складали твори А. Скарлатті, Й. Баха, Г. Генделя. Усі вони різні, але водночас і подібні, об'єднані спільним жанром, спільними настроями, від чого подеколи складається враження, що вони належать одному композиторові.

У цих мелодіях виразно вчувався молитовний спів, сакральні настрої, оскільки саме музика бароко була найтісніше пов'язана з Церквою. Хоча водночас вчувалося у ній і віяння чогось відмінного від духовних мелодій. Тоді зароджувалися опера, кантата, ораторія, сольний концерт, і саме вокальна школа мала вплив на інструментальну музику. Особливо це продемонстрували твори Александро Скарлатті, найвідомішого композитора доби бароко, якого називають батьком опери. Ніжне і звучне сопрано молодої львівської вокалістки Соломії Приймак, лауреатки міжнародних конкурсів, вливаючись у музику, вирівнювало її, додавало гармонійності й лагідності, іноді помітно злагоджуючи різке звучання гобоя.

Невеличкий концерт, що відбувався в затишній, майже родинній атмосфері каплиці, навіяв духовний настрій, дав можливість трішки помедитувати, поблукати на рівні відчуттів цими мелодіями в далекому середньовіччі й трішки наблизитися саме через музику до розуміння таємниць тієї епохи.









» 
Фестивальна естафета
Концерти львівських "Контрастів" відлунюють у програмі "Київ-Музик-Фесту" та "Варшавської осені"
 
Кончерто гроссо №1 Альфреда Шнітке учора прозвучало на завершення у Львові одного з найповажніших українських музичних форумів сучасності. Але відлуння XX фестивалю "Контрасти" ще звучатиме. До того ж, не тільки віртуальне, як у ЗМІ. А власне, реальне -- цими днями Київ може почути не тільки окремі твори, а й цілі програми, прем'єра яких відбулася у Львові. Про точки перетину інших фестивалів із "Контрастами" та різні камені спотикання на цих перехрестях розповідає директор фестивалю Володимир СИВОХІП.
Детальніше>>
» 
Дарунок для театралів
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Вайлдер Торнтон "...шкірою наших зубів" / перекладачі та упорядники Василь Мицько та Юлія-Анна Франко. -- К.: Факт, 2004. - 192 с.

На цьогорічному книжковому форумі було представлено багато цікавих літературних перекладів. Приємно, що львівський літературний простір щороку поповнюється цікавими перекладачами. Серед цих нових імен -- Василь Мицько та Юлія-Анна Франко. Вони зустрілись у Львівському театрі імені Леся Курбаса, де американка з українським корінням Юлія Франко, маґістр мистецтв із драматургічної постановки та критики Єльського університету, магістр гуманітарних наук Весліянського університету, захоплена творчістю театру імені Леся Курбаса, працювала завлітом (це тривало аж 6 років!), а Василь Мицько, тоді ще студент історичного факультету ЛНУ імені Івана Франка, прийшов займатись у студію при театрі. Зацікавлення літературою зблизило цих двох людей. І вони зробили свої перші спільні кроки в світ перекладу. Спочатку це були переклади текстів Семюеля Беккета і Едгара-Аллана По.
Детальніше>>
» 
"Північне сяйво" освітило "Контрасти"
 
Нещодавно в межах Міжнародного фестивалю "Контрасти", який уже вдесяте відвідує осінній Львів, квартет Nordlys ("Північне сяйво") з Данії презентував твір, який увійшов до найважливіших опусів європейської музичної культури ХХ століття -- "Квартет на кінець часу" знаменитого французького композитора Олів'є Мес'яна.

"Контрасти" уже встигли задекларувати свою особливу увагу до творчості цього композитора, втіливши в життя виконання кількох надзвичайно складних та цікавих циклів композитора -- "Різдво Господнє", "Двадцять поглядів на немовля Ісуса", "Видіння Ангела" та інші.

Цього разу фестиваль мав нагоду ознайомити вибагливу львівську публіку з "Квартетом на кінець часу". Як зазначив у вступному слові директор фестивалю Володимир Сивохіп, поява цього твору зумовлена початком Другої світової війни, коли знаний уже молодий композитор Мес'ян, який на той час був органістом одної з паризьких церков, записався до лав французької армії. Війна, полон, табір для полонених, та... "кольорові" сни, в яких з'являвся Ангел Господній в променях різнокольорової веселки.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Перекинчик 
  ·  Яєчна криза 
  ·  Подяка Тарасові Чорноволу 
Погляд
  ·  "Міст" знову горів 
  ·  Померла Франсуаза Саган 
  ·  Долар зростає через уряд 
  ·  1 000 днів євро 
Поступ у Львові
  ·  Іван ТИМОШЕНКО: Трансгенна бульба приносить шкоду 
  ·  Скорочено напрямок маршруток 
  ·  Театру "Воскресіння" мокро 
  ·  Крадіжка в морзі 
  ·  Солідарність алкозалежних 
  ·  Музики буде більше 
  ·  "Черемош" ледь жевріє 
  ·  Приречені бути не такими, як усі 
Поступ з краю
  ·  Ставка на Зінченка 
  ·  Піснею за Януковича 
  ·  Мустафа ДЖЕМІЛЬОВ: Тиск влади відчуваємо зусібіч 
  ·  Кучма робить перестановки 
  ·  У Сумах знову репресії 
  ·  Політизоване мистецтво 
Поступ у світі
  ·  Третій термін для Блера 
  ·  Піночет відкидає звинувачення 
  ·  Жанна вже у США 
  ·  Бульдозери в таборі біженців 
  ·  Американці атакують 
  ·  Премія миру для МАГАТЕ 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Російський енергетичний експеримент 
  ·  Нова мітла на "Західенерго" 
  ·  Нова кредитна класифікація 
  ·  США відкривають резерв 
  ·  Непрозорі фінанси 
  ·  "Київстар" та UMC протестують 
Історія у Поступі
  ·  Останні римляни 
  ·  АРХІВАРІУС 
Арт-Поступ
  ·  Фестивальна естафета 
  ·  Дарунок для театралів 
  ·  Барви ансамблю із Вюрцбурга 
  ·  "Північне сяйво" освітило "Контрасти" 
Спорт-Поступ
  ·  Протистояння Києва та Донецька 
  ·  Бублик у Красилові 
  ·  Робсон хоче працювати 
  ·  Покер Балабана 
  ·  Українські футболісти у фіналі 
  ·  Феллер подав у відставку 
  ·  Шанхайський подарунок 
  ·  Вирішальне слово керманича 
post-Поступ
  ·  Про що, власне, йдеться? 
  ·  Мисливська революція 
Пост-Faktum
  ·  Леді Ю -- секс-символ 
  ·  Найбагатші 
  ·  Шекспір на продаж 
  ·  Парфьонов на біржі праці 
  ·  Пиво для донорів 
  ·  Принц пішов до армії 
  ·  КАЛЕНДАР