BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Історія у Поступі.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
27 вересня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  10:57 26-07-2017 -   Львівські прикордонники затримали марокканця, який хотів нелегально потрапити у ЄС  
  10:54 26-07-2017 -   З оздоровчого табору «Сяйво Карпат» уже госпіталізували 34 людини з отруєнням  
  10:20 26-07-2017 -   Вітражі та графіка - на Львівщині презентують виставку Софії Караффи-Корбут  
  10:19 26-07-2017 -   Від початку року на Львівщині відремонтували 270 км доріг  
  10:16 26-07-2017 -   Два села Львівської області увійшли до фіналу Всеукраїнського конкурсу  
Україна
  11:18 26-07-2017 -   Українців попереджають про грози та шквали  
  10:51 26-07-2017 -   В аеропорту «Бориспіль» детективи НАБУ затримали екс-прокурора ГПУ  
  10:39 26-07-2017 -   У Києві бульдозером із землею зрівняли зоомагазин: тварини загинули  
  10:36 26-07-2017 -   МАУ вимагає від Мінінфраструктури компенсувати їм збитки через можливий захід «Ryanair», – Омелян  
  10:4 26-07-2017 -   Негода пошкодила в Україні 70 будинків  
Світ
  11:16 26-07-2017 -   У Каліфорнії померла вдова Френка Сінатри  
  10:14 26-07-2017 -   У Швейцарії затримали нападника з бензопилою  
  10:12 26-07-2017 -   Євробачення-2018 відбудеться в Лісабоні  
  15:48 25-07-2017 -   Трамп звинуватив Україну у спробі саботувати його виборчу кампанію  
  13:33 25-07-2017 -   Майк Тайсон розповів про домагання педофіла в дитинстві  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Фестивальна естафета
Концерти львівських "Контрастів" відлунюють у програмі "Київ-Музик-Фесту" та "Варшавської осені"
 
Кончерто гроссо №1 Альфреда Шнітке учора прозвучало на завершення у Львові одного з найповажніших українських музичних форумів сучасності. Але відлуння XX фестивалю "Контрасти" ще звучатиме. До того ж, не тільки віртуальне, як у ЗМІ. А власне, реальне -- цими днями Київ може почути не тільки окремі твори, а й цілі програми, прем'єра яких відбулася у Львові. Про точки перетину інших фестивалів із "Контрастами" та різні камені спотикання на цих перехрестях розповідає директор фестивалю Володимир СИВОХІП.

-- Навіть не наділеному хистом аналітика завсіднику "контрастівських" концертів цього року впало в око "три відсутності": симфонічного оркестру львівської філармонії, львівських хорів та композиторського "молодняка". Це випадковість чи тенденція, яку можете прокоментувати?

-- Справді, щодо молоді, то за кілька останніх років її присутність на "Контрастах" як авторів композицій, з яких ми укладали спеціальний концерт, стала неначе чимось само собою зрозумілим і звичним. Але саме тут і закралася небезпека, бо коли 3-4 роки тому цей концерт був стимулом для молоді (ми оголошували конкурс не тільки серед львівських композиторів, а й серед українських, одного разу навіть у співдружності з поляками), то тепер, сприймаючи його як належне, вона дещо розхолодилася шукати власний стиль, власне творче обличчя. Просто студенти стали автоматично вважати себе учасниками "Контрастів" і думати, що так буде й надалі. Коли місяць тому мене кілька студентів запитало, коли буде концерт їхніх творів, я відповів, що його не буде взагалі, адже ніхто з них нових творів не показував. Казус із молодими авторами інтуїтивно в мене викликав підозру, що цей концерт виглядав би як іспит із композиції, а я не хотів, щоб "Контрасти" давали їм саме таку можливість. Можливість високої планки -- будь ласка!

-- Чи не в цій можливості "високої планки" слід шукати пояснення для двох інших "відсутностей"?

-- Хоч жоден фестиваль не може бути складений із рівноцінно високих за рівнем виконань творів, але прагнення до цього у "Контрастів" закладене на генетичному рівні. За 10 років сформувалися якісь правила, які хоч і не проартикульовалні, але діють, мов закон. Ми їх навіть не пильнуємо на мистецькій раді, -- цей відбір відбувається якось природно. Тобто приходять саме ті пропозиції, які мають бути тут, на "Контрастах". А те, що теоретично не мало б тут бути, і не приходить, ніби відчуваючи, що це не його територія.

-- Дозвольте не погодитися й скласти Вам рекламацію на концерт , влаштований у театрі "Воскресіння", який своєю антиестетичністю перевершив сирівцеве виконання пана Ідельчука та його колег. Коли ми розводимося про певну естетичну територію, що виробила свої, ні, не регламенти, а внутрішньо логічні закони, то як на неї може потрапити така "туфта"?

-- Мабуть, ці питання не до мене, бо я як директор-адміністратор не відповідаю за авторський задум та його втілення. А саме ці концерти були задумані як автономні авторські проекти, тому відповідальними за якість пропозиції є автори. Скажімо, композитор Олександр Козаренко завжди тяжів до якихось театральних, ефектних і нестандартних подань своїх програм, його концерти завжди характеризувалися певною самодостатністю. Тому мистецька рада фестивалю, зважаючи на це, довірилася його професійному рівню.

-- Там було задемонстровано більше непрофесійного, ніж професійного. Хіба, може, якась девіативна снобістськість і змушує когось манірно закочувати очі: мовляв, який інтелектуалізм, який експеримент, яке походження трагедії із духу музики, яка мелодекламація, який фригійський лад!.. Та який там фригійський-пофігійський лад! Одно слово -- халтура... І найдивніше, що не виходять під час концерту, як це, скажімо, відбувалося напередодні під час якісного (!) виконання творів Пілютікова, а тішаться і по завершенні влаштовують такі бурхливі овації, як це зазвичай буває на прем'єрах вистав у театрі ім. Марії Заньковецької! То що, порадите тішитися такому плюралізму слухацького сприйняття?

-- Що ж, коли так, то надалі "Контрасти" відмовлятимуть проектам схожого рівня. Хоча в нас нема якихось спеціальних обмежень щодо певного кола композиторів, і звичайно, нас у цьому можна звинуватити. Але, з іншого боку, якщо фестиваль об'єднує 30-40 імен українських композиторів, то це не надто погано. Довідник Спілки композиторів містить 200 імен, але ми тим широким колом не надто обтяжені, бо не маємо перед ним спеціальних зобов'язань. Може, наше вужче коло є трошки відмінним, але, думаю, що на кожному його учаснику лежить певна відповідальність причетності до спільної справи. Але наше середовище не замкнене, ми завжди відкриті для нового ланцюга знайомств. Та кожен сумлінний автор і виконавець, напевне, відчуває, що до "Контрастів" прийти просто так не можна не через якісь бар'єри правил, а через бар'єр рівня.

-- Певний рівень виконання вимагає й певного рівня музики?

-- Так. Тому не можна будь-кому з виконавців запропонувати якийсь твір і сказати: "Ось це треба на фестивалі заграти, щоб прозвучав саме цей автор". Ні. Треба, щоб така ідея виникала з глибинних потреб. До мене багато композиторів, які не задіяні у фестивалі, підходять із пропозиціями, які могли б вилитися для вас у ще більші розчарування. Але я особисто кажу їм відверто: "Ваш твір може прозвучати в такій-то програмі із такими-от виконавцями. Та уявіть, чи стане Національний симфонічний оркестр, яким дириґує Володимир Сіренко, виконувати його поряд із творами Сильвестрова, Лютославського, Скорика? Вам не буде соромно?" І люди розуміють усе, мовчки забирають партитуру й ідуть...

-- Тобто й виконавцям Ви не накидаєте музики, яка їм не до душі?

-- Думаю, що ні. Зрештою, добре, що ми маємо певне коло виконавців, і нам не треба щоразу шукати їх десь. Це імена, які окремо зазначені в буклеті як такі, без яких не обходиться жоден фестиваль "Контрасти". У нас із ними радше реакція зворотної дії, тому все виходить збалансовано. Скажімо, я звертаюся до піаніста Йожефа Ерміня з пропозицією: "Як ти дивишся на такий проект -- українська фортепіанна музика? Все решта -- за тобою". І за тиждень він приносить проспект програми. Тобто жодного композиторського імені не нав'язуємо, він сам його вибирає і як виконавець відповідає за дібрані твори й якість роботи. Як і за те, як він сам виглядатиме на сцені з таким непростим завданням, як українська фортепіанна музика.

-- Не помилюся, коли критика вже відзначила: впевнено! переконливо! цікаво! блискуче!

-- Можу продовжити цю ж тему розповіддю про те, як довго і рафіновано Едуард Ідельчук будував програму фінської музики, наскільки він усе зважував, ідучи від романтичної музики раннього Сібеліуса -- до композиторів сучасності. Думаю, що це буде дуже корисно послухати не тільки львів'янам, а й зацікавленій аудиторії в Києві та Харкові, куди поїхав Едуард Ідельчук зі своїми колегами. Зрештою, програма того ж Володимира Сіренка будувалася не на намаганні показати окремі прем'єри. Повірте, що на цей концерт претендували коли не 15, то 10 композиторів такого ж рівня. А треба було вибрати щось, що мало б свою логіку. І так кожен другий концерт має за собою цю ідейну невидиму роботу, яка має на меті нікого спеціально не перевантажувати, але спонукати думати. Скажімо, і в моєму проекті з камерним хором "Ґлорія" та оркестром "Леополіс" спонтанно вийшло саме так, що його об'єднала єдина тематика, означена назвами: "Господи помилуй" Богдани Фроляк, "Смерть Ісуса" Анджея Нікодемовича, "Реквієм" Олександра Щетинського і "Благовіщення" Юрія Ланюка -- рафіновано світла музики очищення... У понеділок ми веземо цю програму на "Київ-Музик-Фест", і як виснується там ця провідна тема, напевне, один Бог знає. Але важливо інше -- ми пропонуємо це як певну якість, що покликана до життя "Контрастами".

-- Чи зріз прем'єр на "Контрастах" засвідчує стильові ознаки нашого часу?

-- Сам я не беруся давати однозначну відповідь на це питання. Прем'єри, а переважно це твори українських авторів, -- нове й невідоме досі слово для нас всіх. Апріорі оцінювати щось важко. В тих творах, з якими мав змогу ознайомитися, бачу, що кожен із авторів залишається собою. Тобто він є вже тим автором, яким ми його знаємо і можемо упізнати завдяки його мові, -- чи мова про Сильвестрова, чи про Щецинського, чи про Пілютікова, чи про нашу Богдану Фроляк. Отже, вони утвердилися в нашій культурі і водночас знайшли себе. Та визначати їхнє місце в контексті сучасної музики не мені, бо я не є музикознавцем-практиком, хоч і виступаю як виконавець.

-- Тоді залишмо слово критикам, сподіваючись, що вони не замовчуватимуть усвідомленого завдяки "Контрастам".

Розмовляла Марта ҐАРТЕН









» 
Дарунок для театралів
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Вайлдер Торнтон "...шкірою наших зубів" / перекладачі та упорядники Василь Мицько та Юлія-Анна Франко. -- К.: Факт, 2004. - 192 с.

На цьогорічному книжковому форумі було представлено багато цікавих літературних перекладів. Приємно, що львівський літературний простір щороку поповнюється цікавими перекладачами. Серед цих нових імен -- Василь Мицько та Юлія-Анна Франко. Вони зустрілись у Львівському театрі імені Леся Курбаса, де американка з українським корінням Юлія Франко, маґістр мистецтв із драматургічної постановки та критики Єльського університету, магістр гуманітарних наук Весліянського університету, захоплена творчістю театру імені Леся Курбаса, працювала завлітом (це тривало аж 6 років!), а Василь Мицько, тоді ще студент історичного факультету ЛНУ імені Івана Франка, прийшов займатись у студію при театрі. Зацікавлення літературою зблизило цих двох людей. І вони зробили свої перші спільні кроки в світ перекладу. Спочатку це були переклади текстів Семюеля Беккета і Едгара-Аллана По.
Детальніше>>
» 
Барви ансамблю із Вюрцбурга
Оксана САЙКО
 
Кожна музика -- це не тільки внутрішні почування автора, стан душі, його світовідчуття і світобачення. В музиці завжди відчувається відбиток якщо не часу, то цілої епохи, в яку довелося жити і творити тому чи іншому композиторові, що поціновувачі класики та й, мабуть, пересічні слухачі, які не надто знаються на музичних стилях і напрямах, не можуть не відчути. Вкотре переконатися в цьому можна було, побувавши на концерті барокової німецької музики, який відбувся в Українському католицькому університеті. Виступав ансамбль із Вюрцбурга, а організував його Інститут літургіки УКУ.
Детальніше>>
» 
"Північне сяйво" освітило "Контрасти"
 
Нещодавно в межах Міжнародного фестивалю "Контрасти", який уже вдесяте відвідує осінній Львів, квартет Nordlys ("Північне сяйво") з Данії презентував твір, який увійшов до найважливіших опусів європейської музичної культури ХХ століття -- "Квартет на кінець часу" знаменитого французького композитора Олів'є Мес'яна.

"Контрасти" уже встигли задекларувати свою особливу увагу до творчості цього композитора, втіливши в життя виконання кількох надзвичайно складних та цікавих циклів композитора -- "Різдво Господнє", "Двадцять поглядів на немовля Ісуса", "Видіння Ангела" та інші.

Цього разу фестиваль мав нагоду ознайомити вибагливу львівську публіку з "Квартетом на кінець часу". Як зазначив у вступному слові директор фестивалю Володимир Сивохіп, поява цього твору зумовлена початком Другої світової війни, коли знаний уже молодий композитор Мес'ян, який на той час був органістом одної з паризьких церков, записався до лав французької армії. Війна, полон, табір для полонених, та... "кольорові" сни, в яких з'являвся Ангел Господній в променях різнокольорової веселки.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Перекинчик 
  ·  Яєчна криза 
  ·  Подяка Тарасові Чорноволу 
Погляд
  ·  "Міст" знову горів 
  ·  Померла Франсуаза Саган 
  ·  Долар зростає через уряд 
  ·  1 000 днів євро 
Поступ у Львові
  ·  Іван ТИМОШЕНКО: Трансгенна бульба приносить шкоду 
  ·  Скорочено напрямок маршруток 
  ·  Театру "Воскресіння" мокро 
  ·  Крадіжка в морзі 
  ·  Солідарність алкозалежних 
  ·  Музики буде більше 
  ·  "Черемош" ледь жевріє 
  ·  Приречені бути не такими, як усі 
Поступ з краю
  ·  Ставка на Зінченка 
  ·  Піснею за Януковича 
  ·  Мустафа ДЖЕМІЛЬОВ: Тиск влади відчуваємо зусібіч 
  ·  Кучма робить перестановки 
  ·  У Сумах знову репресії 
  ·  Політизоване мистецтво 
Поступ у світі
  ·  Третій термін для Блера 
  ·  Піночет відкидає звинувачення 
  ·  Жанна вже у США 
  ·  Бульдозери в таборі біженців 
  ·  Американці атакують 
  ·  Премія миру для МАГАТЕ 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Російський енергетичний експеримент 
  ·  Нова мітла на "Західенерго" 
  ·  Нова кредитна класифікація 
  ·  США відкривають резерв 
  ·  Непрозорі фінанси 
  ·  "Київстар" та UMC протестують 
Історія у Поступі
  ·  Останні римляни 
  ·  АРХІВАРІУС 
Арт-Поступ
  ·  Фестивальна естафета 
  ·  Дарунок для театралів 
  ·  Барви ансамблю із Вюрцбурга 
  ·  "Північне сяйво" освітило "Контрасти" 
Спорт-Поступ
  ·  Протистояння Києва та Донецька 
  ·  Бублик у Красилові 
  ·  Робсон хоче працювати 
  ·  Покер Балабана 
  ·  Українські футболісти у фіналі 
  ·  Феллер подав у відставку 
  ·  Шанхайський подарунок 
  ·  Вирішальне слово керманича 
post-Поступ
  ·  Про що, власне, йдеться? 
  ·  Мисливська революція 
Пост-Faktum
  ·  Леді Ю -- секс-символ 
  ·  Найбагатші 
  ·  Шекспір на продаж 
  ·  Парфьонов на біржі праці 
  ·  Пиво для донорів 
  ·  Принц пішов до армії 
  ·  КАЛЕНДАР