BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
22 вересня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:33 27-03-2017 -   Львівське сміття розвезуть по п'яти містах області  
  16:32 27-03-2017 -   Львівське сміття розвезуть по п'яти містах області  
  16:28 27-03-2017 -   Завтра у Львові презентують життя та історію професійних театрів  
  15:8 27-03-2017 -   370 туристів з України та Польщі спільно підкорили «зимову» Говерлу  
  15:7 27-03-2017 -   До кінця весни у притулку для бурих ведмедів з’являться перші вольєри  
Україна
  16:37 27-03-2017 -   Двоє бійців загинули, підірвавшись на вибухівці – штаб АТО  
  16:36 27-03-2017 -   У школах долатимуть репетиторство вчителів – Гриневич  
  15:2 27-03-2017 -   Геращенко: Вбивця Вороненкова був скінхедом  
  14:12 27-03-2017 -   На Луганщині села залишилися без світла через обстріли  
  14:11 27-03-2017 -   В Одеській області начальник військового складу крав вибухівку  
Світ
  16:34 27-03-2017 -   Названо найдешевший напрямок для відпочинку в Європі  
  15:4 27-03-2017 -   Ле Пен поскаржилася на відмову банків видавати їй кредити  
  11:48 27-03-2017 -   У Всесвіті знайдено найхолодніше місце - ЗМІ  
  11:37 27-03-2017 -   У Санкт-Петербурзі далекобійники розпочали протест  
  10:7 27-03-2017 -   Меркель запросила доньку Трампа на саміт  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Творча палітра Анджея Бауера
 
Для Львова приїзд знаменитого польського віолончеліста Анджея Бауера став справді знаковою подією. Під час Міжнародного фестивалю сучасної музики "Контрасти" Маестро виконав Віолончельний концерт Вітольда Лютославського, що був написаний у співпраці із Мстиславом Ростроповічем. Цей твір Бауер мав нагоду неодноразово виконувати і під керуванням самого автора, що надає його інтерпретації особливого значення. Відомий музикант погодився на ексклюзивне інтерв'ю "Поступу".

-- Пане Бауер, Вам пощастило співпрацювати із всесвітньо відомим композитором, класиком ХХ століття Вітольдом Лютославським. Як відбувалася Ваша творча співпраця?

-- Контакт із Лютославським був дуже важливим у моєму музичному житті. Він допоміг мені -- дав стипендію, завдяки якій я мав можливість стажуватися у знаменитого педагога Піта в Лондоні. Це був дуже важливий час для мене. Згодом я мав можливість співпрацювати з композитором під час виконання його Віолончельного концерту (під керуванням автора, звісно), а поза тим я також показував йому інші віолончельні твори.

-- Коли відбулася перша зустріч з Маестро?

-- Це було десь у 1985-1986 роках, коли він дириґував у Варшаві програму зі своєї музики, в якій я мав приємність виконати Віолончельний концерт під його керуванням. Згодом програму ще кілька разів повторили у Німеччині.

-- Як Лютославський працював з оркестром?

-- Передовсім він був дуже добрим дириґентом, проте дириґував лише свою музику, прагнув створити певну виконавську традицію. Музика важка, складна і точно записана, тому він хотів, щоб оркестр добре розумів його спосіб запису.

Лютославський завжди дуже точний у мисленні, в роботі, дуже старанний в інтерпретації свого тексту. Він і мене навчив трактувати його тексти дуже старанно, точно. Якщо я маю можливість грати цей концерт, то завжди говорю про цю точність у прочитанні тексту -- лише тоді його музика насправді стає геніальною. Коли грати "так собі", вона дуже багато втрачає.

Маестро був незвично терпеливою, культурною і спокійною людиною, проте точно знав, що хотів зробити. Він був дуже делікатний -- ніби в "білих рукавичках", проте завжди вимагав в оркестру те, що хотів, чув та контролював практично кожну ноту у своєму творі. Однак робив це дуже делікатно.

Лютославський створив нову техніку -- контрольованої алеаторики, яка дає велику незалежність музикантові в оркестрі, адже кожен стає в певному сенсі солістом. Отже, кожне виконання концерту є завжди трохи інше, але з іншого боку, він працював над елементом гармонії в музиці, яка була тою сталою координатою, при якій варіювалася горизонталь, тобто часовий вимір. Саме в цьому полягає проблема, щоб з оркестром все це завжди вияснити, адже з першого разу це не просто. Композитор завжди все спокійно пояснював.

-- Як Ви оцінюєте співпрацю з Національним симфонічним оркестром України та зокрема з дириґентом Володимиром Сіренком?

-- Я думаю, що це буде дуже добре виконання, проте завжди трохи бракує часу для репетицій, адже ця музика, яка є дуже рафінована, вимагає опрацювання деталей, а за короткий час можна зробити лише головне, концептуальне.

-- Яку музику Вам найбільше подобається інтерпретувати?

-- Я дуже люблю грати нову музику, адже її потрібно шукати і пропагувати, щоб вона не існувала у своєрідній "резервації". Одну музику слухають на фестивалях сучасної музики, іншу -- на звичайних концертах або на масових майданчиках. Шкода, що так є...

Я маю щастя, що інколи для мене пишуть твори для віолончелі, соло та електроніки передовсім польські композитори Круповіч та Микетин, Грудзень, з якими я приятелюю.. Це мене дуже цікавить, адже ці твори, зокрема, розширюють можливості інструменту.

-- Які Ваші подальші творчі плани?

-- Насамперед це запис творів на CD за участю електроніки. Це проект джазово-імпровізаційної музики на теми музики Лютославського. Маю честь працювати з дуже добрими музикантами джазової сцени. А також участь у фестивалях в Польщі та Франції, можливо, також і виїзд до Японії з дуже добрим піаністом Олейнічаком (там запропонуємо романтичний репертуар). Крім того, мене цікавить композиція -- час від часу сідаю і починаю пробувати щось компонувати. Нещодавно написав твір на польський Конкурс віолончелістів імені Лютославського для віолончелі соло, який завжди виконуватимуть на першому етапі цього конкурсу.

-- Чи доводилося Вам виконувати українську музику?

-- Я мав приємність грати Postludium пана Сильвестрова, що написана для Монігетті. Чудовий твір. На жаль, не маю ще контактів з українською музикою, тому в розмовах з композиторами, сподіваюся, постануть якісь творчі ідеї.

-- Пане Бауер, яким Ви бачите майбутнє фестивалів сучасної музики?

-- Фестивалі можуть бути дуже різні, зокрема стосовно тематики. Деколи є фестивалі, що презентують дуже різну музику, але найважливіше те, щоби була публіка, люди на концертах, адже фестивалі вимагають дуже багато праці, і шкода, щоб все це було марно.

Музика сучасна відзначена як музика складна, якої бояться. Проте я зауважив тенденцію, коли щось починає змінюватися. Наприклад, польський фестиваль сучасної музики "Варшавська осінь" почав залучати щораз іншу публіку, зокрема молодшу за віком. Це найважливіше.

В еволюції цього фестивалю простежується виразна тенденція щораз більшої уваги до музики, що пов'язана з використанням електронних технологій. Зокрема є цілі концерти імпровізацій для комп'ютера з інструментами. Були і спроби міксу різних напрямів і стилів, зокрема участь ді-джеїв. Ця ідея полягає, очевидно, в тому, щоб творити єдність в музиці, щоби це не була лише музика сучасна академічна для публіки, яка компонує і виконує, а просто для людей. Це є виразна тенденція. Однак завжди є ризик впасти в банальність. Тому важливо, щоб музика не робила завеликого компромісу, щоби була вирафінована, просто добра, але трохи зрозуміла для людей. Сьогодні я почав цікавитися тим, що слухає молодь. Не йдеться про поп-музику, а про амбітну, експресійну, тобто альтернативну музику (наприклад, електронну). Вона рухається паралельно з сучасною академічною, вона незвично смілива, експериментаторська. Це незвично інтенсивна музика, що використовує можливості технологій, виконується на добрих електронних інструментах. Видається, що різні стилі музики повинні зустрітися між собою...

Розмовляв Михайло Швед

Довідка

Анджей Бауер -- відомий польський віолончеліст, лауреат першої нагороди на Міжнародному конкурсі ARD у Мюнхені, лауреат нагород Міжнародного конкурсу Празька весна, Парламенту Європи і Євросоюзу. Народився у Лодзі. Тут отримав освіту у класі Міхаліка, а продовжив її, працюючи з Андре Наварро, Садло та Шафраном на численних майстер-класах. Отримав стипендію Лютославського, завдяки якій два роки стажувався в Лондоні у Пліта. Бауер здійснив записи для багатьох польських і закордонних радіостанцій та телеканалів, постійний учасник престижних міжнародних фестивалів. Його CD, на якому записані твори Шуберта, Брамса, Шумана, відзначили квартальною нагородою Німецької дискографічної критики. Митець має широкий репертуар сучасної музики, працює і як композитор.

коментар

Юрій Ланюк, композитор

Анджей Бауер -- напрочуд цікавий музикант. Для нас його приїзд -- надзвичайно важлива подія, яку ми довго очікували. Вперше в Україні прозвучить Віолончельний концерт Лютославського у виконанні музиканта, який мав безпосередню змогу грати цей твір під керуванням самого Маестро і знає його досконало. Сьогодні Бауер є ніби тим символічним "містком" поміж Лютославським і нашим українським слухачем, що надає приїзду цього непересічного музиканта особливого значення.









Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Пожежа на телебаченні 
  ·  Перемога "Динамо" 
  ·  ПРОСТЕ ПИТАННЯ 
  ·  Вічна пам'ять 
  ·  За мир між кандидатами 
Погляд
  ·  Що згорить, те не зігниє 
  ·  Завершили здавати підписи 
  ·  План дій Україна -- ЄС 
Поступ у Львові
  ·  Нова правиця губернатора 
  ·  Цвинтар як місце провокацій 
  ·  Імунологи зібрались у Львові 
  ·  Війна за ліси триває 
  ·  Школярі вчаться без книжок 
  ·  Чужий досвід знадобиться 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Влада блокує парламент 
  ·  Депутати повірили Ющенку 
Поступ у світі
  ·  Нове обличчя Керрі 
Економіка у Поступі
  ·  Податковий кримінал 
Арт-Поступ
  ·  Творча палітра Анджея Бауера 
Літературний Поступ
  ·  Марія Матіос: Я в чоловічому світі 
  ·  Бій амбіцій невидимого фронту 
Спорт-Поступ
  ·  Як народжуються рекорди 
post-Поступ
  ·  Мовна карта в президентських перегонах 
  ·  Чому ви знову про політику? 
Пост-Faktum
  ·  Казахський падишах 
  ·  Новий доказ життя на Марсі 
  ·  36 днів зі скорпіонами 
  ·  Заробляють на радянському минулому 
  ·  КАЛЕНДАР