BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    25-Й КАДР.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
21 вересня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  14:38 27-06-2017 -   На модернізацію шахт «Львіввугілля» – 4 млн грн  
  14:36 27-06-2017 -   Мешканців Львівщини закликають не палити суху траву  
  14:35 27-06-2017 -   Інспекція ДАБК перевірить забудову по вул. Тучапського та Городницькій  
  14:24 27-06-2017 -   У п’яної матері у Львові забрали в притулок річну дитину  
  14:21 27-06-2017 -   У Львові затримали турка, що перебував у розшуку  
Україна
  14:28 27-06-2017 -   У затриманих податківців арештували майна майже на мільярд  
  14:25 27-06-2017 -   На Донеччині правоохоронці виявили вбитою шестирічну дівчину  
  14:22 27-06-2017 -   В Україну прийде шалена спека  
  14:19 27-06-2017 -   Парубій: Візи з РФ розглянуть наступного тижня  
  12:57 27-06-2017 -   Вибух авто у Києві: Міноборони підтвердило смерть полковника ГУР Шаповала  
Світ
  14:34 27-06-2017 -   У Берлінському зоопарку обживається пара панд з Китаю  
  14:31 27-06-2017 -   Канадська медсестра отримала вісім довічних термінів за вбивство пацієнтів  
  12:58 27-06-2017 -   Метеорит, який впав у Нідерландах, виявився ровесником Сонячної системи  
  10:36 27-06-2017 -   Європейське космічне агентство виявило, що з Чумацького Шляху «тікають» зірки  
  10:20 27-06-2017 -   Польща прийняла понад 1,4 мільйона біженців з України  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

В атмосфері музики доби бароко
Яким ГОРАК
 
Цей концерт, на жаль, не був розрекламований належно, а тому й не дивно, що багато людей навіть не знали про його проведення, а відкриття того ж дня музичного фестивалю "Контрасти" незаслужено відкинуло цю подію на марґінес концертного життя міста. Але незважаючи на це, в каплиці Богословської академії, яка на мить перетворилася на невеличкий зал для камерної музики, зібралися переважно музиканти з академії, які все ж зацікавилися цією подією.

До програми концерту увійшли твори європейських композиторів доби бароко. За винятком генія бароко Йогана Себастьяна Баха та частково Александро Скарлатті, навіть не кожен музикант знає імена таких композиторів тієї доби, як Йоган Фукс, Йозеф Бомартьє, Йоган Кванц, а що вже казати про їх музику, яка у нас майже не звучить з концертних естрад. З огляду на це, описуваний концерт мав певне просвітницьке значення як для фахових музикантів, так і для пересічних слухачів. Водночас належить зазначити, що музика ця дуже проста, навіть наївна як у своєму інструментальному складі, так і в змісті, але в тій простоті і наївності її краса. Слухаючи таку музику, відпочиваєш душею: після тих технічних, стилістичних складнощів, які нагромадилися у процесі історичного розвитку музики в різні епохи, сприймаєш її як ковток чистої, цілющої криничної води.

Основним виконавським двигуном цього концерту був інструментальний ансамбль. У цьому ансамблі мова музики поєднала українських виконавців -- композитора та піаніста Олександра Козаренка (клавесин) та Володимира Гінзбурга (гобой) -- та німецьких музикантів -- гостей з Вюрцбурга Мехтільда (флейта) та Вольфганга (гобой, гобой д'амур) Рьоклів. Загалом весь ансамбль творив дуже милу і відповідну духові творів цілість, хоча кожен з його представників був своєрідно яскравим: за захопленим виразом обличчя і артистичною жестикуляцією Олександра Козаренка під час виконання можна було відчути настрій і образний стрій кожного наступного номера програми, а специфіка звучання інструмента в його руках додавала колориту всьому, що відбувалося. Не менш колоритною була манера гри німецького гобоїста з його присіданнями під час виконання, рухами для відповідного видобування звуку. Належить відзначити високу культуру володіння інструментом у німецьких гостей: вони показали рідкісний у нас зразок стилістично відповідного виконання барокових творів на духових інструментах (що рідко трапляється в нашій концертній практиці), щобільше, зуміли пристосувати звучання своїх гучних інструментів до камерності самого залу і характеру музики. За їх способом виконання і захопленням цим процесом відчувалося, що вони (як і зрештою всі виконавці) не тільки додають насолоди слухачам, але значною мірою отримують її самі. Серед найбільш яскравих і показових моментів концертної програми в їх виконанні треба відзначити тричастинну симфонію для флейти, гобоя та basso continue Йогана Фукса, третю частину виконаної сонати Бомартьє для флейти, двох гобоїв і basso continue з її гармонічно хроматизованими лініями, що вибудовуються у дуже своєрідний спосіб; тонко відтворені вибагливі мелодичні орнаментації, які передаються між інструментами і вокалістом в арії з кантати Баха № 75, а особливо тонке відчуття ансамблю однорідних інструментів (гобоїв) у тріо-сонаті Кванца для двох гобоїв та basso continue. Своєрідне відкриття здійснив ансамбль виконавців на початку концерту, виконавши тричастинний квартет для флейти, двох гобоїв і basso continue Александро Скарлатті -- композитора, більш відомого як автора значної кількості опер (основний представник Неаполітанської оперної школи XVII століття), тоді як інструментальною музикою (зокрема, клавірними сонатами) більш відомий його син Доменіко. Цей твір своєю santa simplitas завдав, наче камертон, настрою і атмосфери всій програмі.

Для солістки концерту, цьогорічної випускниці Львівської музичної академії, лауреата міжнародних конкурсів Соломії Приймак цей концерт був відповідальним і важливим подвійно: передусім, це перший виступ молодої співачки на львівських сценах як самостійної, автономної концертної одиниці, без "покрову" класу викладача так чи інакше присутнього під час її студентських виступів на сцені. По-друге, Соломія виступила з новими творами -- аріями Баха, яких ще не виконувала на концертній сцені. Щодо першого, то неабиякий професійний досвід, набутий у студентські роки, і безупинне, з власної ініціативи (хоч коштує це великих затрат часу і праці) підтримання своєї сценічної форми зробили перехід співачки від студентського до дорослого життя вільного художника непомітним і не тільки без якісних втрат, але і з новими набутками. Навіть голос співачки став голосом сформованого артиста, зміцненим, упевненим у своїй інтонації. Складність бахівської вокальної мелодики полягає в долученні до неї елементів інструментального походження (що зобов'язує вокаліста мислити своє звучання як звучання інструмента в ансамблі), а також в її функціональній мінливості, постійному оновленні інтонаційного матеріалу, що вимагає від вокаліста вміння відчути постійні переходи головної мелодичної лінії від вокальної до інструментальної партії і навпаки -- зробити той перехід органічним, невідчутним для слухача. Молода співачка впоралася зі своїм завданням: якщо в арії з кантати № 75 Ich nechme mein Lieden її голос, наче коштовність, виділявся на тлі ансамблю, то в арії з кантати № 144 Um waa deinst und gehe him солістці вдалося повністю відчути інструментальну природу бахівського вокалу. Та мабуть, найбільше сподобалася Соломії арія з кантати № 146 Ich zehe meine Zeren, яка в деяких інтонаціях нагадувала російські романси, а своїм галантним настроєм дуже відповідала постаті симпатичної співачки.

Висловлюючи подяку митцям за нагоду почути таку нечасто виконувану музику, хочеться побажати, щоб концерти з такими програмами відбувалися на наших естрадах якомога частіше. Адже вони не лише повчальні, слухаючи їх отримуєш значне естетичне задоволення і відпочиваєш. Очевидно, слід робити такі концерти і в зручніший час, а не посеред робочого дня, коли більшість охочих побувати на такому концерті працює. І безумовно, навіть такі невеличкі, але якісні щодо виконання концерти варті кращої реклами.









» 
Світ очима Олега Мінька
Олеся КОЛОС
 
Олег Мінько
Справжній художник створює власний світ, що оживає на його картинах, вабить дивними образами, які приховують щось таємниче, іноді щось таке, що словами не передати. Так виявляються емоції художника, його підсвідоме, його власний світогляд -- все те, що має безпосередній вплив на митця. Саме такими є картини львівського художника Олега Мінька, які нещодавно були виставлені у залах Національного музею у Львові (НМЛ). На виставці шанувальники його таланту мали можливість ознайомитися із творчим доробком майстра за останні 40 років плідної праці.
Детальніше>>
» 
"Украдене щастя" в Сургуті
Богдана БОДНАР
 
Справді світ творять жінки. Їхньою неосяжною енергією охоплено весь світ, який дивує та зачаровує. Ці дві жінки встигають усе на світі: варити найсмачніші борщі, спілкуватися зі своїми дітьми та й ще захопити власними ідеями чужих, які якось органічно стають їхніми "дітками". У них вистачає енергії творити в невеличкій кімнаті вистави, які потім гідно репрезентують українське театральне мистецтво в найрізноманітніших куточках світу. Вони розуміють одна одну з півслова, з півпогляду. І вже навіть неможливо подумати, що їхні життєві шляхи могли розминутися.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Хто отруїв Ющенка 
  ·  Нагорода для Кличка 
  ·  Кредит та парламентські амбіції 
  ·  Хто господарюватиме на "Україні" 
Погляд
  ·  Російська SMS-маніпуляція 
  ·  Назарбаєви перемагають 
  ·  Тимошенко відстрілюватиметься 
  ·  Скриньки для виборів виготовлять російські зеки 
Поступ у Львові
  ·  Хто господарюватиме на "Україні" 
  ·  Зміни в оплаті за світло 
  ·  Підлітки "забувають" про школу 
  ·  Вшанують митрополита Миколая 
  ·  Дачники вимагають діалогу 
  ·  Дітям від форуму 
  ·  У Львові горять дахи 
  ·  Про кредит та парламентські амбіції 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Януковича контролюють олігархи? 
  ·  Тимошенко судиться з УТ-1 
  ·  Ще одна збройна афера 
  ·  Парламент моніторить вибори 
  ·  Ющенко видужує 
  ·  Сюрприз від Комісаренка 
  ·  "Ударники" законодавства 
  ·  sOS під Адміністрацією президента 
  ·  Ректорська ода 
  ·  Ющенко зберігає відрив 
Поступ у світі
  ·  Гідна заміна Івану 
  ·  Ігри антитерористів 
  ·  Смерть підозрюваного 
  ·  Теракт у Туреччині 
  ·  Новий президент Індонезії 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Урядові пророцтва 
  ·  Мито на російську нафту збільшили 
  ·  Уряд працює посередньо 
  ·  Нафтогазова монополія по-російськи 
  ·  Більшість ізраїльських жебраків -- вихідці з СНД 
25-Й КАДР
  ·  Чий колега Ґонґадзе? 
Арт-Поступ
  ·  Світ очима Олега Мінька 
  ·  В атмосфері музики доби бароко 
  ·  "Украдене щастя" в Сургуті 
Спорт-Поступ
  ·  Англійський футбол у Борисполі 
  ·  Одна путівка на двох 
  ·  Тріумф нашого стаєра 
  ·  Добра традиція 
  ·  Три спроби у запасі 
  ·  Винагорода за мужність 
  ·  Дебютне "золото" 
  ·  Король залишиться у Львові 
post-Поступ
  ·  Лисячий цинізм 
  ·  Моралізаторство 
Пост-Faktum
  ·  Місто Сокаль 
  ·  Брітні Спірс знову заміжня 
  ·  Проща Мадонни 
  ·  Бюджет країни -- у сумці 
  ·  КАЛЕНДАР