BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Історія у Поступі.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
20 вересня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  13:9 25-05-2017 -   Кримчанин організував у Львові торгівлю амфетаміном  
  12:5 25-05-2017 -   Продавчиня магазину на вулиці Володимира Великого вдарила ножем відвідувача  
  12:2 25-05-2017 -   На Львівщині відбудеться легкоатлетична естафета «Вогонь пам'яті Героїв»  
  11:21 25-05-2017 -   Для дітей Львова організовують поїздку в астрономічну обсерваторію і метеостанцію  
  11:14 25-05-2017 -   Радіоактивний вантаж виявили в автобусі на польському кордоні  
Україна
  13:12 25-05-2017 -   У Бабиному Яру облили фарбою пам'ятник жертвам Голокосту  
  12:4 25-05-2017 -   У Києві захопили кабінет голови Держгеології  
  11:18 25-05-2017 -   Авдіївський коксохім запрацював на повну потужність  
  11:15 25-05-2017 -   Сьогодні відбудеться ЗНО із іноземних мов  
  10:34 25-05-2017 -   Вбивство мотоцикліста у Києві: у поліції розповіли подробиці  
Світ
  13:13 25-05-2017 -   Лобода стане ведучою російської премії  
  10:27 25-05-2017 -   У Красноярському краї РФ згоріли 130 будинків  
  15:23 24-05-2017 -   У США загорівся літак у польоті, є постраждалі  
  15:13 24-05-2017 -   Поблизу Букінгемського палацу у Лондоні затримали чоловіка з ножем  
  12:18 24-05-2017 -   Помер онук Сталіна  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

"Контрасти": лейтмотив Рубікону
 
Можна сказати, що за десять років вони стали звиклим львівським ритуалом, фішкою, чи, як полюбляють казати, "візитівкою", коли б не були так виповнені внутрішньою життєвою потребою їхньої сталої аудиторії. Коли б не були медитацією й рефлексією водночас. Коли б утратили свій духовний камертон чи волю самої музики до звучання. І ще безліч таких "коли б". Однак тема якогось наближення до певної точки X супроводжує їх ось уже кілька років поспіль. Звідси всі розмови про їхню герметичність, вичерпаність та втрату перспективи. І хоча зовнішня їхня форма ще тримається, внутрішня структура не просто прагне оновлення, а вже зазнає змін. Десять років -- достатній термін, щоб оцінити їхні здобутки й втрати на тій точці X, що, можливо, стане перехрестям нових векторів чи новою системою координат. Наразі ж вона бентежить уяву асоціативним зв'язком із забитим навхрест дошками входом до оселі (цікаво, чи є тоді з неї вихід), перекресленою спробою сподіватися, знаком зупинки. Саме в цій точці X "Арт-Поступ" попросив прокометувати фестиваль "Контрасти" його незмінного директора Володимира Сивохопа.



-- Пройдений шлях мав великий сенс для всіх причетних до фестивалю. А чим він став особисто для Вас?

-- Переконав мене, що я в чомусь не помилився на початках, і обдарував досвідом, якого я б без цієї праці не здобув. Скажімо, вже тепер ми маємо те, на що колись годі було сподіватися, -- державне фінансування. Певно, що є якась недолугість у оперативності казначейської системи, але добре, що є чітка позиція в дерджбюджеті. Навіть коли перед початком "Контрастів" на фестивальному рахунку був нуль, я все одно дав собі раду із оплатою приїзду Національного симфонічного оркестру України. Ще два роки тому в аналогічній ситуації я б просто скасував концерт. Але сьогодні, ні, бо вже вмію знаходити вихід. Принаймні як директор я знаю, що я хочу і що я можу. Намагаюся бути в своїй роботі послідовним і принциповим. Мета "Контрастів" є дещо вищою, ніж засоби й можливості її досягнення. Досягненням є те, що фестиваль має державний місцевий статус, є в обласному кошторисі і на сто відсотків фінансується обласним управлінням культури. Сьогодні це 30 тис. грн. Як на заходи, що фінансує держава, для Львова це, напевно, велика сума. Але в цю суму не вкладається навіть один концертний проект (приїзд, готелі, харчування, оплата оренди й праці диригентів і солістів). А фестиваль має близько 20 концертів.

-- Постає питання, як же має відбутися решта концертів?

-- Переводячи державне фінансове забезпечення в якийсь еквівалент (воно заледве дорівнює 6 тис. доларів), пригадую ті успішні фестивалі 4-й,5-й, 6-й, 7-й, коли ми ще не були в дежрбюджеті, бо тоді державі було зовсім не до нас. Фестиваль підтримували міжнародні інституції: Фонд Сорjса "Відродження", швейцарська "Про Гельвеція" тощо. Тоді ми мали бюджети в 4 рази більші. Цьогоріч в Києві нам обіцяли виділити додаткову субсидію для того, щоб фестиваль хоч якось міг відбутися . Тобто фестиваль був зверстаний під теоретично обіцяні гроші. І він відбудеться за звичною схемою, без жодних скорочень. Це моя мета -- провести фестиваль саме так, як він задуманий.

-- А далі, перейшовши рубікон десятилітнього ювілею?

-- Буде видно. Зрештою, життя на цьому не зупиняється. До того ж мене оточують друзі, які допомагають у цій справі

-- А як задуманий фестиваль?

-- Це продовження тої виробленої впродовж 9 років тяглості. Хоча число 10 підсвідомо тяжіє над нами. Це ювілей, який вимагає свого контексту. Цей фестиваль з-поміж інших я назвав би "проукраїнським". Хоча це визначення спровоковане причинами матеріальними. Цьогоріч ми дуже мало собі можемо дозволити чогось закордонного, бо нема вже нам на підтримку тих західних інституцій, які досі зголошувалися: вони згорнули свої культурні програми в Україні через різні обставини. Та й це, зрештою, зрозуміло, бо хто в наш час поспішає підтримати нашу державу, коли не відомо, куди вона прямує?

--"Проукраїнськими" будуть програми чи виконавці?

-- Музика й далі звучатиме світова, щоб витворювати контекст для української. А от виконавці здебільшого будуть наші. На фестивалі відбудеться щонайменше 15 світових прем'єр, правиконання творів. Переважно це будуть твори українських композиторів -- і це добре. Бо фестиваль оправдовує себе, коли він стає тим місцем, де автор може себе зреалізувати, де він отримує виконавців і слухачів. Так утворюється трикутник: автор - виконавець -- слухач. Шкода, що немає в наших умовах інших можливостей авторам показувати себе. І це одна з причин, чому не можна "Контрасти" закрити та й годі. Бо що тоді буде з тим трикутником? Отож, будуть світові прем'єри майже всіх провідних українських композиторів.

-- Чи хтось із них пише твори на замовлення спеціально для фестивалю?

-- Практично цього не було юридично оформлено. Я не можу сказати: фестиваль вам замовляє твір за якийсь відсоток з квитків на концерти чи певний гонорар. Але є непоодинокі випадки, коли твір пишеться під фестиваль і під конкретних виконавців, під соліста чи під хор, як було в кількох випадках моїх проектів, чи навіть під оркестр, який може теоретично взяти участь. Колись по-справжньому творили в шухляду, тепер композитори не надто хочуть це робити: інші умови існування, інша система цінностей. Композитор має право самореалізації, тому він десь підсвідомо йде тим шляхом, де наперед знає, що буде почутим. Власне, на цій його дорозі виникають коли не "Контрасти", то інші фестивалі. Фестивалі провокують і стимулюють їх до творчості. Я як диригент дуже часто за півроку до фестивалю можу сказати якомусь композиторові: "Ось задумав такий концерт, чи ти б не написав". Цьогоріч так для нас написали й Олександр Щетинський, і Богдана Фроляк, а минулими роками -- Михайло Швед і Богдан Сегін

-- А західні автори?

-- З ними гірша справа. Так, багато чого хочеться замовити чи, кажучи прямим текстом, -- купити. От наступного року є ювілей, який, напевно, в Європі прозвучить дуже серйозно. Йдеться про Арво Пярта. Що може наш фестиваль: максимум запросити композитора (в тому разі, якщо він погодиться, знайде час приїхати). Але ми не можемо запросити жодного виконавця з Заходу, який би продиригував чи заграв його твори. Ми не може запросити "Гіллярд-ансамбль" з Англії, який виконує музику Пярта й багато іншої музики

-- Чому?

-- А Вам не зрозуміло? Тоді наведу простий приклад: улітку в Німеччині було виконання "Реквієму" Лігіті (цей твір цілком може бути в програмі нашого фестивалю). Там він виконувався так: зібрали хор з Європи, зокрема з України (кілька виконавців з "Кантусу"), і з Росії . Так само зібрали інструменталістів. Викликали їх на цикл репетицій з оплатою готелів, харчування, перельоту. Потім кілька разів їх викликали на виконання, це плюс-мінус понад сто осіб, виплатили гонорар. На око можна сказати, що такий проект коштував якщо не 200, то 150 тис. євро. То наскільки треба помножити 30 тис. гривень (бюджетні кошти на "Контрасти"), щоб спромогтися бодай на один європейський проект?...

-- Утім Ваш фестиваль уже вчиться компенсувати свої витрати...

-- Намагаємося не віддавати задурно професійні й дорогі акції. Тобто всі концерти у філармонії (а там будуть провідні концерти великих виконавських колективів) і також концерти в органному залі будуть за квитки. Й уже не зовсім за символічну ціну. Вважаю, що це нормально. Коли кілька років тому це вважалося б порушенням традиції вільного входу, то тепер застановляюся на тому, чи не існують традиції для того, щоб їх порушувати. Хоча для студентів і тих, хто є майбутнім чи вже справжнім професіоналом, тобто для тих, кому відвідування "Контрастів" необхідне, видрукувані запрошення. Кожен, хто знайде в собі мужність їх взяти, отримає вправо вільного доступу до філармонії, сам особисто я їх не розноситиму нікому.

-- "Контрасти" вже вдруге не матимуть буклету із коментарями творів?

-- Бажань було багато, але здійснити все змогли в скромнішому, ніж хотілося, варіанті. З огляду на ювілей, вийшли друком кольорові плакати, спеціальна афіші на відкриття, витримана в китайському стилі, й одна книжка, яка охоплює і традиційно двомовну програму, і каталог виконань за 10 років: що, де, коли, яким складом, та неофіційний блок інформації упорядкований музикознавцем Лідією Мельник: фрагменти інтерв'ю, спогадів, есеїв, рецензій. Така собі фестивальна белетристика, яка супроводжуватиметься зшитком колажів під девізом "без коментаря" -- світлини з приватного фотоархіву, над професійним монтажем яких працює дизайнер Тарас Стефанишин. Думаю, що ця цікава книжка мала б мати попит.

Розмовляла Марта ГАРТЕН









» 
Птах, що співає голосом ергу
Люна ГАЛАС
 
Контрасти у Львові
Х міжнародний фестиваль сучасної музики "Контрасти" у Львові відкрився з помаху батути головного диригента Національного симфонічного оркестру Китаю Гінкао Лі, який цього разу керував оркестром "INSO Львів", заснованим у нашому місті швейцарським диригентом Гунгардом Матесом. Маестро з Китаю напам'ять диригував концертною програмою, вибудуваною на порівнянні європейської (симфонія №2 Йоганеса Брамса) та китайської (твори Жень-мінь Гу та Гоу-юань Ву, написані в другій половині XX ст.) симфонічної музики.
Детальніше>>
» 
Гастрольні зустрічі заньківчан
Юлія МОТУЗКО, Донецьк
 
У Донецьку відбулася зустріч першого випуску факультету культури і мистецтв Національного університету ім. Івана Франка (тепер акторів-заньківчан) зі студентами факультетів філології та журналістики Донецького університету. Крім "молодої хвилі", на зустрічі були присутні такі знані корифеї театру, як артистка театру та кіно, педагог, народна артистка України Таїсія Литвиненко та народний артист України, актор театру та кіно, педагог, професор, член-кореспондент Академії мистецтв України Богдан Козак. До речі, ідея зустрічі з'явилася саме з їхньої ініціативи й була реалізована за сприяння ректора Львівського національного університету ім. Івана Франка Івана Вакарчука та ректора Донецького університету Володимира Шевченка.
Детальніше>>
» 
Я розмальовую світ театральним променем
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Ми познайомилися випадково, опинившись в один час он-лайн в icq. Саме так, завдяки новітнім інформаційним технологіям, змогли зустрітися він, Рон де Джудж з далекого голландського міста Ґоуда, і я, що просто сиділа за монітором комп'ютера в незнайомому для нього Львові. Виявилося, як це часто буває, що у нас багато спільних тем, а найбільше нас об'єднав його величність Театр.
Детальніше>>
» 
Маг пластики світла і тіні
Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ
 
Фотографія як мистецтво поволі, але невпинно просувається в Україні сходинками суспільної прихильності дедалі швидше. Так у Львові цього року маємо вже другу унікальну можливість побачити наживо роботи маестро світової фотографії ХХ століття. Навесні це була виставка Андре Кертеса, а щойно -- виставка Едварда Гартвіга (1905-2003). У нашому місті виставка останнього набуває особливого значення, адже деякі моменти його долі пов'язані саме зі Львовом.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Закінчився Форум видавців 
  ·  КОМЕНТАРІ 
  ·  "УЛЮБЛЕНЕЦЬ" львівської публіки 
Погляд
  ·  Ющенко повернувся в Україну 
  ·  Депутат збив людину 
Поступ у Львові
  ·  Бенефіс Ющенка у Львові 
  ·  Нові газопроводи на Львівщині 
  ·  Львів відвідав Анджей Вайда 
  ·  Заробітну плату не виплачують 
  ·  У Львові процвітає наркоторгівля 
  ·  Податківці блокують переробку нафти? 
  ·  Нові господарі палацу Бандінеллі 
  ·  Екс-депутати засудили депутатів 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Кучма за залізною завісою 
Поступ у світі
  ·  Невдалий замах 
  ·  Іраку прощають борги 
  ·  Передвиборні суперечності 
  ·  Вибори у Казахстані 
  ·  Євросоюз незадоволений Туреччиною 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Прем'єр підставив Пенсійний фонд 
Історія у Поступі
  ·  Москалі у Львові 
  ·  АРХІВАРІУС 
Арт-Поступ
  ·  Птах, що співає голосом ергу 
  ·  "Контрасти": лейтмотив Рубікону 
  ·  Гастрольні зустрічі заньківчан 
  ·  Я розмальовую світ театральним променем 
  ·  Маг пластики світла і тіні 
Спорт-Поступ
  ·  Металурги шахтарям не рівня 
  ·  Оптимістичний старт "Сокола" 
  ·  Одіссея Олега Лужного 
  ·  Тотті сердиться 
  ·  Новий синдром "Карпат"? 
  ·  Гопкінс -- король рингу 
  ·  А судді хто? 
  ·  Шанси на Євро-2005 залишаються 
post-Поступ
  ·  Яке місце і кому бронює Тарас Чорновіл 
  ·  Політична ломка 
Пост-Faktum
  ·  Обіцянка -- не цяцянка 
  ·  Небезпека хард-року 
  ·  Європі загрожує тривала зима 
  ·  Секрет Рембрандта розкрито 
  ·  Сало в Україні не популярне 
  ·  За зраду -- до в'язниці 
  ·  Бюджет країни - у сумці 
  ·  Засіб від хропіння 
  ·  КАЛЕНДАР