BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
11 вересня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:59 31-07-2017 -   Найближчими днями синоптики прогнозують спеку до 35° вдень  
  15:3 31-07-2017 -   У центрі Львова на площі Катедральній висадили клени  
  14:55 31-07-2017 -   На Львівщині водій збив 11-річну велосипедистку  
  14:53 31-07-2017 -   Львівській міській лікарні подарували УЗД-апарат вартістю 1,8 млн грн  
  12:57 31-07-2017 -   Доріжки навколо озера у Стрийському парку замостять бруківкою  
Україна
  17:1 31-07-2017 -   Держкіно виділить на зйомки "Захара Беркута" 30 мільйонів  
  16:56 31-07-2017 -   У серпні українці матимуть «додаткові» вихідні 31.07.2017 15:25  
  15:6 31-07-2017 -   У центрі Івано-Франківська обстріляли автомобіль, поранений чоловік  
  14:54 31-07-2017 -   На Сумщині затримано на хабарі лікаря районної лікарні  
  14:53 31-07-2017 -   Міністра фінансів України запідозрили в ухиленні від сплати податків, – ЗМІ  
Світ
  16:57 31-07-2017 -   Пізня вагітність сприяє продовженню тривалості життя, – вчені  
  14:49 31-07-2017 -   В атмосфері Титана вчені виявили фрагменти позаземного життя  
  12:49 31-07-2017 -   Актори Гри престолів прокоментували "ключову зустріч"  
  11:6 31-07-2017 -   У Туреччині перекинувся автобус з туристами  
  10:18 31-07-2017 -   В Естонії запустили перші безпілотні автобуси  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

На сцені і за лаштунками Львівської філармонії
Чеський вінок: у надзвичайній концертній акції зійдуться музика Антоніна Дворжака та звучання раритетної скрипки, на якій грав Ян Кубелік
Люна ҐАЛАС
 
До історії світової музичної культури Антонін Дворжак увійшов як один із творців чеської музичної класики. Адже композитор написав твори, що стверджували національну самобутність, світове значення і славу чеської музики.
У Львівській філармонії зазвичай концертний сезон розпочинається в середині вересня. За традицією, честь відкрити сезон випадає комусь із відомих гастрольних виконавців. Ось і цього року початок сезону планували приурочити до приїзду в наше місто відомого молодого й перспективного скрипаля із Швейцарії Лівіу Прунару, який уже буквально за кілька своїх попередніх візитів став улюбленцем львівської публіки.

Та життя вносить своє прискорення до планів, щораз динамічніше підкидаючи нові привабливі шанси спілкування із музикантами та музикою. Таким своєрідним затактом до початку філармонійного сезону і стала програма, продиригована минулої неділі маестро Адріаном Бриттаном із США. Можливо, те, що сезон розпочався так незвично рано й музиканти не мали достатньо часу, аби набути форми, дещо пояснює якість звучання оркестру. З-поміж виконаного на схвальний відгук спромоглася друга частина концерту, під час якої прозвучала бурлеска Ігоря Стравінського "Петрушка", де фортепіанна партія належала відомому львівському піаністові Йожефу Ерміню. Видно було, що репетиційній роботі саме над цим твором присвятив більше уваги диригент, домагаючись від різних оркестрових груп більш-менш чіткого виокреслення складного ритмічного малюнку твору. На шліфування решти програми, либонь, забракло часу. І так воно й звучало, як зазвичай ведеться в цьому закладі, не проймаючи, не приносячи особливої втіхи, не кажучи вже про катарсис.

До слова, цього очищення (а саме так тлумачать катарсис) у прямому й переносному сенсі давно бракує філармонії, яка не може сама собі зарадити із загрозливим станом стагнації. Цікаво, що жодні спроби управління культури ЛОДА виправити цю ситуацію не мають поки що бажаних наслідків. Ба більше! Дедалі частіше лунають голоси добрих порадників "незалежної преси" не чіпати місцевої недолугої культуртрегерської номенклатури з-під егіди "Нашої України" задля балансу інтересів різних сил, бо, мовляв, тоді чисельну перевагу здобуде креатура СДПУ(о), бо ця партія насаджує керівників нижчого щаблю з прицілом на парламентські вибори 2006 року. Звісно, те, що такими примітивними можуть виглядати цинічні поради ситуативних політиків, глибоко вражає. І найприкріше, що ці порадники працюють радниками обласного посадника. Тобто після таких нашіптувань відповідальність за ганебну ситуацію у багатьох провідних закладах культури Львівщини можна покладати не тільки на партійно-політичні "дахи", під якими шукають собі прихистку різні директори (щонайсмішніше: запопадають підтримки у начебто своїх супротивників, як це було із директором філармонії Орестом Бараном). Натомість скидається на те, що справжньої відповідальності за цю ганьбу намагається уникнути насамперед удаваний рефері ще одного раунду цих двох опонуючих сил -- державна адміністрація, адже саме вона реально провадить таку кадрову політику в царині культури, що йде всупереч суспільним інтересам.

Тому навряд чи можна назвати наївними такі політичні спекуляції: "Думайте, що пишете, ваша правда -- ґрунт для маніпуляцій. Нехай ліпше "нашоукраїнський" злодій та крадій, ніж розумний душогубець на кшталт Гітлера чи Берії". Що на це відповісти? Що правда може мати абсолютну цінність, виносячи за дужки модуля усі плюси й мінуси? Що лишається тільки сподіватися, що правоохоронні органи (а саме до них надіслано висновки комісій, які з'ясовували масштаби зловживань у філармонії) виявляться нечулими до сугестії таких політичних резонів і доконають те, чого не потрафили подвигнути держчиновники, узалежнені від такої огидної політики? Можна взагалі нічого не відповідати на цей згубний голос Сирен, припнувши себе до щогли, як Улісс. Але затулити всім воском вуха не можливо і не потрібно. Поспільство має мати свободу вільного вибору. Як і відповідальність за цей вибір...

Хай там як, а пан Баран, нічтоже сумняшися, сидів на відкритті філармонійного сезону в директорській ложі поряд із заступником начальника управління культури ЛОДА і не надто переймався незугарним музикуванням. А чого йому остерігатися від начальства? Якихось там доган, звільнення за статтею, коли він завбачливо уже тривалий час приносить офіційні бюлетені тимчасової непрацездатності?! Хворих же за законодавством не звільняють, ще й з розумінням ставляться до того, що от, мовляв, директор незабаром дочку заміж видає, а самі розумієте, що в такий період людині гріх падлянку влаштовувати, не по-християнськи якось. Так та горопашна філармонія із паном Бараном і нидіє, як в тій українській казці про три загадки: начебто з директором, а водночас -- без чільника. Бо життя філармонії вже давно йде самопливом, як випадок та обставини закерують: без осмисленої магістралі репертуарної політики, без жодних намагань позбутися гангренозного процесу, і, щонайсумніше, без світлих перспектив.

Власне, така загальнофілармонійна ситуація є тлом, на якому доведеться постати й недільному концерту із творів Антоніна Дворжака у виконанні лауреата міжнародних конкурсів Лівіу Прунару (скрипка, Швейцарія - Румунія). Тому не дивно, що репетиції із симфонічним оркестром вимогливого насамперед до себе соліста були доволі драматичними. Але, може, якраз така напружена попередня робота дасть очікуваний результат на сцені. У будь-якому разі, саме Лівіу є інспіратором дворжаківської програми, яку він ласкаво зголосився виконати перед львівською публікою в часі своєї робочої поїздки до Львова, пов'язаної із студійним записом "Пір року" Антоніо Вівальді (у львів'ян ще не стерлися з пам'яті враження від Вівальдієвих "Пір року", які Прунару виконав разом із камерним оркестром "Віртуози Львова" під час відзначення 10-літнього ювілею цього колективу на сцені Львівської опери у грудні цього року).

Утім, як розповів на прес-конференції з нагоди відкриття 65-го сезону у філармонії її художній керівник Сергій Бурко, зі згоди Лівіу Прунару заграти скрипковий концерт Антоніна Дворжака неочікувано виснувалася ціла концертна програма, яку із великим розумінням підтримали і Чеський центр, і Генеральне консульство Чеської Республіки в особі генерального консула Мілана Яндери. "Можна тільки тішитися тим, що коли вся Європа відзначає 100-літній ювілей від дня смерті визначного чеського композитора Антоніна Дворжака, Львів також перебуватиме в контексті цих європейських подій, -- говорить Сергій Бурко. -- Вважаю цей концерт не просто незвичайним, а надзвичайним, бо погляньте, як усе сплелося в один вінок: і ювілей Дворжака (1841-1904), і приїзд Лівіу Прунару, який чудово виконує його музику на скрипці, що колись належала видатному чеському скрипалеві Яну Кубеліку, і те, що у Львові є такий інтелектуальний диригент, як Роман Филипчук, котрий перебуває так би мовити "в репертуарі", адже не тільки свого часу був на Дворжаківському фестивалі, а вже диригував цим концертом й працював над музикою Дворжака із львівською скрипалькою Анною Савицькою та піаністом Борисом Блохом. Хіба це все може бути простою випадковістю? Хочеться вірити, що цей надзвичайний концерт є чимось більшим, аніж сліпий збіг обставин. Настає момент, коли зорі стають так, що виявляються якісь непомітні зв'язки, і тоді глибоко зворушує символічність їхнього значення".

Отож, щоб оцінити цю символіку чеського вінка і отримати задоволення від звучання старовинної скрипки у руках віртуозного виконавця (а Лівіу Прунару грає на "Гварнері 1676 року"!), не пошкодуйте собі квиток на концерт, який розпочнеться о 18 годині в неділю у концертному залі ім. С. Людкевича (вул. Чайковського, 7). У програмі, що її провадитиме музикознавець Софія Іванова, -- концерт для скрипки з оркестром op. 53 та симфонія № 9 "З Нового Світу" op. 95, e-moll Антоніна Дворжака.









» 
Меморіальна гримувальня № 52 як предтеча театрального музею
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Здається, уже давно у Львові назріла потреба у створенні театрального музею і, можливо, хоч і страшно щось загадувати, є надія, що такий музей в нашому місті буде. Кожен театр має свою історію, яка не повинна канути в Лету. Тож приємно, що Львівський академічний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької намагається зберегти пам'ять про людей, які прославили цей театр і українське театральне мистецтво.
Детальніше>>
» 
КАЗУС
 
Після публікації про акцію "презентації продажу", виданих у серії "Пернсоналії" трьох компакт-дисків із записами творів Миколи Колесси, до редакції зателефонував надто схвильований, щоб бути послідовним у закидах, представник Фонду "Андрей". Звинувативши "Поступ" у страшних блудах, він спершу вимагав підтвердження відомостей про те, що продукцію Фонду продають за 140 грн, потім допитувався, де це місце, щоб Юрій Шухевич з комітетом захисту прав споживачів зміг провести розслідування, а згодом поцікавився, чи не на нашу думку ліцензійна продукція не має коштувати за світовими стандартами, а коли так, то ця ціна не видаватиметься аж такою високою. Утім, його претензії, що буцімто "Поступ", подаючи "альтернативні" ціни, якимось чином дискредитує проект, безпідставні. Ну, коштує там диск Камінського 70, Козаренка 100, а комплект Подерв'янського 180 грн. Не подобається -- не купуйте. Деінде є інші пропозиції, а наш читач сам зробить висновки із корисної для нього інформації.
Детальніше>>
» 
Поступ із "Лялькою"
 
Минулими вихідними "ляльківчани" гоцали на Dysko-Лялька-ua. У вівторок кіноклуб "Ляльки" представив стрічку "Гра Ріплі" (США) режисера Ліліан Кавані. У середу знову були танці до ранку, а у четвер на рок-сцені клубу виступили із драйвовим концертом гурти "Барикада", "Хуч" та "SamaZnajeshXto". Учора відбулась вечірка Drum&bass Session 11 із D.J.'s Tonika & Derrick.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Депутати виходять із матриці 
  ·  ПРОСТЕ ПИТАННЯ 
  ·  В інтернаті отруїли дітей 
Погляд
  ·  Лукашенка обурив Євросоюз і США 
  ·  Де ховаються Масхадов і Басаєв 
  ·  Вибух в українській церкві 
  ·  Агітаторів Ющенка обстріляли 
Поступ у Львові
  ·  Частково Дорошенка відкрили 
  ·  Полювання на студентів 
  ·  Незабаром буде тепло 
  ·  Сезон отруєнь 
  ·  Брюховицькі ліси під слідством 
  ·  Виборчі технології в дії 
  ·  Земля готується до форуму 
  ·  Органів юстиції забагато 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Тарас ЧОРНОВІЛ: Для Львова потрібно бронювати місце 
  ·  Українські вибори за кордоном 
  ·  Експертиза закінчилася нічим 
  ·  Кучма хоче рівності? 
  ·  Ющенківці заспокоїли УНА 
  ·  Великий стабілізатор Янукович 
  ·  Янукович не хоче в ЄС 
  ·  Кравчук закликав "Центр" покаятися 
  ·  "Центр" погодився, але не перед Кравчуком 
  ·  2004 говоримо, 2006 -- в умі 
Поступ у світі
  ·  Бесланський полковник 
  ·  І знову "Абу-Грейб" 
  ·  У США побільшало гостей 
  ·  Австралійський міністр шукає правди 
  ·  Іван, що несе руйнацію 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Нафтова дисгармонія 
  ·  Результативна революція 
  ·  Облігації від "Інтермаркета" 
  ·  olvia Beta ліквідовують 
  ·  Економічна законотворчість 
  ·  Неякісний врожай 
  ·  Автобусам-"пенсіонерам" вхід заборонено 
Арт-Поступ
  ·  На сцені і за лаштунками Львівської філармонії 
  ·  Меморіальна гримувальня № 52 як предтеча театрального музею 
  ·  КАЗУС 
  ·  Поступ із "Лялькою" 
Літературний Поступ
  ·  Шлях у безвихідь 
  ·  Роман про подорож у Любов 
Спорт-Поступ
  ·  Юрій ДЯЧУК-СТАВИЦЬКИЙ: Зіграємо добре -- переможемо! 
  ·  Старков змінив Скалу 
  ·  5 мільйонів за свободу Кличків 
  ·  Люблять валлійці футбол 
  ·  "Динамо" знову у Львові 
post-Поступ
  ·  11 вересня. Що далі? 
  ·  Не бавтеся у владу 
  ·  Перебирання монет 
Пост-Faktum
  ·  Водень замість нафти 
  ·  Торт-рекордсмен із Житомира 
  ·  Чому упав Genesis 
  ·  Кувалда проти Тоні Блера 
  ·  Податок на весілля 
  ·  КАЛЕНДАР