BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Революція у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
10 вересня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:59 31-07-2017 -   Найближчими днями синоптики прогнозують спеку до 35° вдень  
  15:3 31-07-2017 -   У центрі Львова на площі Катедральній висадили клени  
  14:55 31-07-2017 -   На Львівщині водій збив 11-річну велосипедистку  
  14:53 31-07-2017 -   Львівській міській лікарні подарували УЗД-апарат вартістю 1,8 млн грн  
  12:57 31-07-2017 -   Доріжки навколо озера у Стрийському парку замостять бруківкою  
Україна
  17:1 31-07-2017 -   Держкіно виділить на зйомки "Захара Беркута" 30 мільйонів  
  16:56 31-07-2017 -   У серпні українці матимуть «додаткові» вихідні 31.07.2017 15:25  
  15:6 31-07-2017 -   У центрі Івано-Франківська обстріляли автомобіль, поранений чоловік  
  14:54 31-07-2017 -   На Сумщині затримано на хабарі лікаря районної лікарні  
  14:53 31-07-2017 -   Міністра фінансів України запідозрили в ухиленні від сплати податків, – ЗМІ  
Світ
  16:57 31-07-2017 -   Пізня вагітність сприяє продовженню тривалості життя, – вчені  
  14:49 31-07-2017 -   В атмосфері Титана вчені виявили фрагменти позаземного життя  
  12:49 31-07-2017 -   Актори Гри престолів прокоментували "ключову зустріч"  
  11:6 31-07-2017 -   У Туреччині перекинувся автобус з туристами  
  10:18 31-07-2017 -   В Естонії запустили перші безпілотні автобуси  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Диригент Володимир СИВОХІП: "Контрасти" -- основний текст не тільки мого життя
Розмовляла Марта ГАРТЕН
 
Володимир Сивохіп
-- Коли пригадувати культурний шок перших "Контрастів", то чималою мірою його спричинила музична лектура, свого часу нетолерована, а то й репресована тоталітарним режимом. Ваш фестиваль немовби відкрив шлюзи. До того ж тоді впала залізна завіса, і західні виконавці змогли заграти перед нашим слухачем ту музику, до якої він не мав доступу. Серед цих виконавців був ансамбль із Фрайбурга, який здобувся майже на культову популярність у Львові. Чи не спадало Вам на гадку запросити "Решерш" на X фестиваль? Ювілей усе-таки передбачає якийсь момент відлуння.

-- Не так просто говорити про "Решерш". Щоразу він був іншим для нас. Першого разу це взагалі була прем'єра всього західного колективу, музики тощо. Для них це була прем'єра України, Львова і нас як етносу, як чогось украй невідомого. Пригадую, як тим старим "кубанцем", який і досі є в філармонії, возив їх до Дрогобича, в Карпати. Тут їм не було жодних побутових умов, і мені здалося, що в них є відчуття, ніби вони потрапили на Марс. Вони розуміли, що виходу нема, мусять той тиждень тут відбути... Пригадую, як тим же ж "кубанцем" ми з Яремою Якуб'яком відвозили в аеропорт інструменти, а їх чомусь не пропускали, бо вони забагато важили, і німці на те, що назад вони летять без своїх інструментів, дивилися майже приречено. Розумію, що переживали вони. А ми в той час переживали щось інше. Ми переживали гордість за те, що відбулося щось важливе в нашому житті, що змінить його... Наступного разу було по-іншому. "Решерш" приїжджав як виконавець проекту "Відображення", сформованого Вальтером Мосманом із поезій й музики. Це була спеціальна акція "під фестиваль". А втретє це була акція "під гроші". "Решерш" здобув грант на поїздку в Україну. Їм було практично все одно куди їхати. Гранти давали можливість заробляти на життя. Вони здобули грант, приїхали до нас, і кожен музикант, разом тоді вони практично не грали, максимум дуетами, чесно відіграв свої 20 хвилин відносно якісної сучасної музики. І це тоді склало чи не найгнітючіше враження.

-- Чи це стало показником для фестивалю і для колективу?

-- Мабуть, ні. Бо це є дуже серйозний колектив. Якщо подивитися на їхній репертуар, то вони однаково успішно можуть грати романтичну, класичну й сучасну музику. Все йде від замовлення, від обставин. Очевидно, вони хотіли приїхати й на Х фестиваль, шукали під це кошти, але не вийшло. Можливо, ми би хотіли просити їх (а коли б ми їх запрошували тепер, то ставили б якісь репертуарні умови), але нам також це не вдалося... Ця паличка, з якою ми часто стикаємося, має два кінці: часто можемо мати щось задурно, але воно нам може не сподобатися. У кращому разі ми це можемо якось та й використати. З іншого боку, ми хочемо мати те, що власне хочемо, але це треба купувати за великі гроші, а їх ми не маємо.

-- То як між цими Сциллою й Харибдою формувалася 10 років репертуарна політика фестивалю?


-- По-різному. Зараз ми матимемо можливе й бажане в одному: квартет із Данії, який заграє нам той твір Олів'є Месіана, про який ми багато років мріяли. Але шкодуємо про те, чого не досягнули, а могли -- цього року був запрошений і вже практично мав квитки до Львова один вокальний ансамбль із Польщі. На жаль, цей проект довелося скасувати, бо Польський інститут у Києві не зміг його підтримати. Через те, що відбувається рік Польщі в Україні, всі кошти йдуть на акції, які заплановані дещо по-іншому. Отож доводиться балансувати між тим, що ми хочемо, і тим, що ми можемо. Це дуже складний процес.

-- Десять років "Контрасти" знайомили нас із не тільки новою, а й старовинною музикою, яка здобувалася на інший контекст. Цій музиці вдалося виплекати свого слухача. А от які імена молодих засвітив цей фестиваль?

-- Напевне, таким показовим іменем, яке зараз стало самодостатнім і яке, зрештою, відійшло від фестивалю, але лишатиметься ім'ям "Контрастів", є Іван Небесний. Колишній львів'янин, випускник нашої консерваторії, учень Мирослава Скорика Іван формувався на перших "Контрастах", тоді ж почали звучати його твори. Спровокований "Контрастами" Небесний навіть створив ансамбль під фестиваль, відтак чи не 5-6 років поспіль цей ансамбль брав активну участь у нашій діяльності. Крім Небесного, можна назвати й інших, та чи кожен із них скористався шансом, який йому дали "Контрасти"? Напевно, ні. Отож, у переліку лишається Богдан Сегін, талановиті дівчата, які, хоч багато виконують, але й одночасно чимало працюють і чекають свого моменту -- Любава Сидоренко та Марія Олійник. Зрештою, приїзд до Львова як композитора й виконавця Золтана Алмаші свідчать, що, мабуть, фестиваль не пройшов і мимо нього. Член мистецької ради і його педагог Юрій Ланюк, очевидно, був тим місточком єднання їх у спільному середовищі "Контрастів". Певною мірою це може стосуватися і виконавців, особливо того ж Йожефа Ерміня і навіть хору "Глорія". До речі, цей хор частково також був спровокований "Контрастами" й спеціально завжди готував дуже багато програм на фестиваль, а тепер виріс у самодостатній колектив, який зреалізовує себе успішно в багатьох фестивалях і програмах.

-- Чи не здається Вам, що останніми роками фестиваль відчуває якусь вичерпність? А коли так, то чи не стануть X "Контрасти" водночас і ювілейними та останніми?

-- Втрата фестивалю -- реальна загроза нам усім. Так, він став дуже герметичним. Не знаю, чи ще герметичнішим за нашу країну, яка, може, відкриває якісь інші вектори, а наш вектор робиться "проукраїнським". І дуже добре, що лишається контекст, в якому ми хоч трошки можемо щось показати. Фестиваль замкнений через те, що немає виходу на Захід. Немає звідти притоку свіжих ідей, свіжого вітру. Це пов'язано з тою ситуацією, в якій ми опинилися. Мені здається, якесь справжнє биття пульсу почнеться трохи пізніше, може, за два-три роки. Зараз ситуація погіршується. Ми завжди були в ролі якогось аутсайдера чи в ролі того, хто намагається наздоганяти... Коли фестиваль і матиме продовження, то вже у якомусь іншому форматі. Але нам знову доведеться щось наздоганяти. Може, не такими темпами й не то, що ми робили 10 років тому, але ми відриваємося, ми вже не в контексті. І геополітична ситуація "Контрастів" не є ліпшою за геополітичну ситуацію самої країни, в якій проводиться фестиваль. Це моя суб'єктивна думка. Але в тому, напевне, і мій особистий біль, бо просто так сказати "Баста!" я не можу. Просто це одна чи не з основних сторінок мого життєвого тексту, яку не так просто стерти. Цей текст ще не дописаний. Його можна і треба продовжувати. І головне, що це основний текст. Може, не тільки мого життя...









» 
Театральні новини
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Прощаючись з літом, театральна компанія "Бенюк і Хостікоєв" подарувала киянам прем'єру -- виставу за повістю лауреата Нобелівської премії Джона Стейнбека "Про мишей і людей", яка відбулась на сцені театру імені Лесі Українки. Актори запросили до співпраці режисера, з котрим їх зв'язує творча співпраця не один рік. Властиво, тріумфальне повернення Анатолія Хостікоєва до Києва було пов'язане також з іменем цього режисера і його знаменитою виставою "Казка про Моніку". Віталій Малахов, а саме так звати цього режисера, має чудове взаєморозуміння з акторами. Саме з Анатолієм Хостікоєвим і Богданом Бенюком Малахов спробував двічі увійти в одну річку, запропонувавши глядачу дві версії шекспірівського "Отелло".
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Україна готується до терактів 
  ·  Фракція Литвина вийшла із більшості? 
  ·  Ціна за голову Путіна 
  ·  ПРОСТЕ ПИТАННЯ 
  ·  Чорновіл іде до Януковича 
  ·  Східноєвропейський Давос 
Погляд
  ·  Росія становить небезпеку для України 
  ·  У Львові буде вулиця Ґонґадзе 
  ·  В Інгушетію за гроші 
Поступ у Львові
  ·  Заміри українськості 
  ·  Вайда приїде до Львова 
  ·  Шахтарі знову за старе 
  ·  Французькі паломники у Львові 
  ·  Гроші з нічого 
  ·  Хідник як базар 
  ·  Ющенківці бояться саботажу 
  ·  Народжувати хочуть разом 
  ·  І діти дихали "хімією" 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Катеринчук провчив ЦВК 
  ·  Корчинського спіймали на брехні 
  ·  Путін згідний на вступ України в ЄС 
  ·  Стеження за Ґонґадзе без коментарів 
  ·  Нові провокації проти Ющенка 
  ·  Про міліцію та «темники» 
  ·  Рейтингова стабільність Ющенка 
  ·  Органів юстиції поменшає 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  У вирі стихії 
  ·  Гонка озброєнь у Кореях 
  ·  Камінь у город Грузії 
  ·  Нова суданська резолюція 
  ·  Удар ісламістів 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Нафтова інтеґрація 
  ·  Нове призначення Світового банку 
  ·  Перекази від WU дешевшають 
  ·  "Бізонів" переоцінять 
  ·  "Львіввугілля": збитки зменшуються 
  ·  Неефективні субвенції 
  ·  Львівський хліб подешевшає 
  ·  Угору в рейтингах 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Революція у Поступі
  ·  "Досить" по-грузинському 
Арт-Поступ
  ·  Диригент Володимир СИВОХІП: "Контрасти" -- основний текст не тільки мого життя 
  ·  Театральні новини 
Літературний Поступ
  ·  Замість втраченого 
  ·  Дві норвезькі парасольки 
Спорт-Поступ
  ·  Хто зупинить Канаду? 
  ·  Баскетбольний мінор 
  ·  Словацький урок 
  ·  Етаміванова химера Олефіренко 
  ·  Квиток до Швейцарії вже заброньовано 
  ·  Футбол -- моя улюблена гра 
  ·  Рух за графіком 
post-Поступ
  ·  "Чини спротив" курінню водіїв 
  ·  Від Москви можна чекати всього 
Пост-Faktum
  ·  Ювілей Давида 
  ·  Сербія проти Дарвіна 
  ·  Війна компроматів 
  ·  Голівуд у Криму 
  ·  Фонтан для курсів валют 
  ·  Час -- це гроші 
  ·  Відзнака для Франца-Фердинанда 
  ·  КАЛЕНДАР