BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Фаренгейт 9/11.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
3 вересня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:28 28-04-2017 -   У Львові буде встановлено меморіальну таблицю Андрію Білику  
  15:23 28-04-2017 -   Шахрай не заплатив львів’янці $6 тис. за куплений автомобіль  
  15:21 28-04-2017 -   На Львівщині судитимуть чоловіка, який викрав з могили на кладовищі погруддя пам’ятника  
  14:5 28-04-2017 -   Через ремонт колії трамваї не їздитимуть до львівського залізничного вокзалу п'ять місяців  
  14:1 28-04-2017 -   Внаслідок задимлення через коротке замикання електромережі у 1-ій поліклініці постраждалих і збитків немає  
Україна
  15:30 28-04-2017 -   4 травня почнеться суд над Януковичем, докази неспростовні – Порошенко  
  15:25 28-04-2017 -   Двоє офіцерів ЗСУ продавали перепустки через лінію розмежування  
  15:17 28-04-2017 -   Ситник: ГПУ порушила справи проти Супрун  
  13:59 28-04-2017 -   Порошенко: Гроші Януковича уже в Держказначействі  
  12:46 28-04-2017 -   Шахраї зняли більше десяти мільйонів із карток українців  
Світ
  15:33 28-04-2017 -   Самойлова підтвердила, що 9 травня співатиме в окупованому Севастополі  
  15:19 28-04-2017 -   У Британії Кличка назвали російським гігантом  
  12:44 28-04-2017 -   У США стратили вже четвертого в'язня за тиждень  
  10:7 28-04-2017 -   Бундестаг схвалив часткову заборону нікабу  
  10:6 28-04-2017 -   В Угорщині затримали майже тонну бурштину з України  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Пластика, що гуманізує середовище
Визначено переможців Всеукраїнського молодіжного симпозіуму садово-паркової скульптури у Жовкві
Орися КРАСНИК
 
За прикладом Львова, Трускавця та Олеська, куди свого часу приїжджали українські скульптори на пленерну працю, отримав щасливу нагоду збагатитися сучасними кам'яними оздобами урбаністичного довкілля й один з районних центрів Львівщини -- славетне королівське місто Жовква, де на запрошення голови райдержадміністрації Петра Греня від 11 до 30 серпня Відбувався всеукраїнський молодіжний симпозіум садово-паркової скульптури.

На завершення симпозіуму, про перебіг якого "Поступ" уже інформував читачів, висловило своє авторитетне судження журі під головуванням проректора Львівської академії мистецтв Ігоря Голода. Щоправда, судді, які оцінювали конкурсні роботи, що створили молоді митці на пленері, мали визначитися з призовими місцями на день раніше, однак скульптори попросили ще добу на завершення робіт, щоби представити їх до огляду завершеними. Їй-бо, як на сесії. Що вдієш, студенти й аспіранти -- вони такі, усе їм бракує однієї ночі перед іспитом...

Та нагадаймо, що перед тим так само відтерміновували і межі проведення пленеру, що організувала Львівська обласна ліга інтелектуальної творчості (ЛОЛІТ), у зв'язку із непередбаченими труднощами з доправлення матеріалу до Жовкви із тернопільського кар'єру. Та згодом усе владналося, і художники справді змогли подвигнути великий обсяг робіт, намагаючись вписатися з виготовленням творів за відібраними ескізами до закінчення симпозіуму. Ті ж із них, що ще не зробити останній штрих до проведення конкурсу, матимуть змогу здійснити це в "позаурочний" час, приїжджаючи до Жовкви на вікенди. Переважно це стосується саме львів'ян, бо митці з інших куточків України поставилися до конкурсу відповідальніше, впоравшись із зобов'язаннями вчасно.

Отож журі, оцінюючи ідеї творів та майстерність їхнього втілення, довелося зважати й на такий факт, як терміни виконання робіт. Беручи до уваги всі конкурсні критерії, члени журі зійшлися на думці присудити першу премію та 700 гривень призової винагороди Людмилі Мисько з Київської академії мистецтв за твір "Євангеліст Лука". Пані Людмила -- дружина молодшого сина світлої пам'яті ректора Львівської академії мистецтв скульптора Еммануїла Миська, у такий спосіб не зраджує династійному фаху. Цій жінці довелося опрацювати чи не найбільшу на майданчику кам'яну глибу, з якої вона створила образ не просто християнського святого -- патрона всіх художників, а Христового апостола, котрому за легендою належить не тільки одна з книжок Нового Заповіту, а й перше іконописне зображення канонічної Богоматері та свого Учителя. Такий твір через своє виразне ідеологічне спрямування цілком відповідно може прикрасити подвір'я одної із численних жовквівських церков...

Утім, за слушною пропозицією директора Жовквівського історико-архітектурного заповідника Михайла Кубая, з остаточним вибором місця встановлення виготовлених на симпозіумі скульптур журі, автори та місцева влади вирішили не квапитися, а розв'язати це питання зважено, обговоривши всі "за" і "проти". Єдине, у чому вони запевнили громаду, що кожному твору згодом підшукають найпрезентабельніше місце в міському просторі. Наразі ж усі скульптури якийсь час перебуватимуть там, де й народилися, -- у каре подвір'я Королівського замку, який очікує на реставрацію. Коли не полінуєтеся влаштувати собі недільну екскурсію до мальовничої Жовкви, то за білокам'яним порталом в'їзду на замковий двір, який тепер очищують від вікового бруду дві польські реставраторки, ви зможете з насолодою обсервувати всю конкурсну пластику, а серед неї -- й твір "Без назви" Івана Брезвина, котрому журі присудило другу премію та 600 грн.

Не бажаючи якось нав'язувати назвою наративність сюжету своїй скульпторі, молодий львівський автор втілив концепцію ідеального через міру людського: досконалість кубу в базі, досконалість пропорцій людського тіла, що сидить на кубі, досконалість абстрактного в руках людини (паралелепіпед). Цей останній "ідеальний предмет" (чи "опредмечена ідея"?) може рівною мірою як символізувати "річ у собі", що, по суті, розпинає на собі людину, котра хоче її пізнати, так і розгортатися до анекдотичного трактування: чоловік, що читає газету, дивиться "в ящик", себто телевізор, або сидить на унітазі.

Такого курйозного коника викидає не авторський задум (найімовірніше, визбавлений такого поверхневого тлумачення), а момент збування твору у свідомості реципієнта через деяку "неформатність" композиції. Її імпліцитна постмодерна іронічність не дозволяє зчитувати цю пластику "на серіо", а вимагає іншої парадигми. Скажімо, ескіз цієї скульптури міг би цілком конкрурентоспроможно змагатися на конкурсі інтелектуальної карикатури. Або -- виконаний у глині, шамоті чи якомусь іншому менш тривкому за камінь матеріалі, але неодмінно в камерніших параметрах -- стати окрасою виставки станкової пластики дрібних форм, яку культивує так звана львівська художня школа з притаманним їй декоративізмом. Утім є доволі підставова версія пояснення, чому так сталося: цілком можливо, що автор хотів дистанціюватися від традицій тієї школи монументальної скульптури, яка виконувала (та подекуди й досі виконує) не естетичні функції, а ідеологічно-пропагандистські, адже скульптура завжди була служкою ідеології в тоталітарних суспільствах.

Органічне несприйняття такого стану речей змінило вектор погляду художника в протилежний бік і призвело до того, що монументальна за умовно схематичними елементами композиція, не здобувши відповідного пафосу звучання у виконаному масштабі, зійшла на бурлеску, втім не позбавлену елегантності апелювання до людського, надто людського, коли йдеться про анекдот (адже з усіх біологічних видів гумор як такий притаманний тільки гомосапієнс). Проте "незакритістю теми" саме ця робота має шанс у віртуальній співтворчості зубоскалів породжувати нескінченну низку нових анекдотів, а відтак і галерею непередбачуваних тлумачень (тобто, по суті, нових образів). Так, утікаючи від однозначності, детермінованої назвою, автор "Сізіфа, що перепочиває" в парадоксальний спосіб максимально наблизився до того, аби перекласти всю відповідальність цієї місії на глядача -- основного дзеркального тла естетично гуманізованого простору.

Цікаво, що романтичний "Янгол" з традиційною іконографією Будди й автопортретними рисами студентки ЛАМ Дарії Альшкіної, яка посіла третє місце та отримала 500 грн винагороди, такого спектру роздумів не викликає...

Загалом же видалося, що задемонстрований на пленері рівень майстерності учасників відповідав більше учнівському щаблю. Не надто вигадливо експлуатовані ідеї понад столітньої давнини. До того ж вирішені у стилістиці 60-х років минулого віку. А-ля роденівська, а-ля архипенківська, а-ля худкомбінатівська та стилізована під скіфську пластика. Всеукраїнський симпозіум надто вузького кола знайомих чомусь схожий на міжсобойчик. А більш ніж "політкоректні" присуди журі, яке врахувало тематичні, гендерні та кланові аспекти, аніскілечки не тішать. Сумно. Убого. Взорування, цитування, вторування, -- може, це й гідне підмайстра, та от чи Митця? Він бо ж покликаний дати можливість здійснитися небувалому, сказавши своє слово на апологію нового в Мистецтві. За великим рахунком це закид застояній крові консервативної школі наших академій, якими б супернаціональними статусами вони не пишалися. І на молодість авторів -- жодних поблажок. Навпаки. Бо коли не замолоду свіжий погляд на традицію, тоді світлої перспективи катма, -- доводиться прощатися з ілюзією естетизації гуманізованого простору вже зараз.









» 
Фестивальні запросини Львівської опери
Оля МАЛЕРИК
 
Фестивальних запрошень Львівська опера має чимало, та актори найбільше полюбляють подорожувати до Польщі: і дорога близька, і приймають завжди радо.

Цьогорічний Європейський фестиваль ім. Яна Кипури розпочав свою роботу 14 серпня у мальовничому містечку Криниці. Цей курортний центр не має власного театру, отож і його мешканці, і ті, хто перебуває на відпочинку, гаряче вітають усю фестивальну родину: співаків, дириґентів, артистів балету, оркестру, хору, естради та кіно. Щоразу це майже тисяча осіб! Завдяки працівникам польського радіо та телебачення їхніми виступами насолоджуються мільйони людей у цілому світі.
Детальніше>>
» 
На порозі нового театрального сезону
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Ось і наздогнав нас вересень. Літо промайнуло, як мить. Життя повертається в буденне русло, майже не залишивши спогадів про сонячні дні. Все якось розмивають нескінченні дощі. Та життя триває. Вже повертаються до буденності львівські театри. Так, 9 вересня відкриє свій театральний сезон Перший український театр для дітей та юнацтва останньою прем'єрною виставою "Троє поросят". Цей театральний сезон знаменний для театру ще й тим, що у ЛНУ імені Івана Франка на факультеті мистецтв та культури заслужений діяч мистецтв Росії Мирон Лукавецький та заслужена артистка України Олена Баша набрали акторський курс, який готуватиме акторів для Першого українського театру для дітей та юнацтва. Одинадцять юнок і юнаків навчатимуться акторської майстерності на курсі у цих майстрів і, можливо, із часом поповнять лави акторського братства у цьому театрі.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Чорні дні Росії 
  ·  Нові правила на кордонах 
  ·  ПРОСТЕ ПИТАННЯ 
  ·  ТОМУ ЩО... неграмотний 
Погляд
  ·  Доля заручників 
  ·  Медіа про захоплення заручників у Беслані 
  ·  Януковича у кожну школу 
Поступ у Львові
  ·  Дефіцит цивілізованих зупинок 
  ·  Львівські таксисти теж проти 
  ·  Рішення не ухвалили 
  ·  "Західна" запрацює в листопаді 
  ·  Відзначили найкращих підприємців 
  ·  Третій сектор дбає про етику 
  ·  Москаль проти "Ідеаліста" 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Янукович дратує дипломатів 
  ·  Іракська кампанія Януковича 
  ·  Затримано небезпечних торговців 
  ·  Карати треба жорсткіше 
  ·  Стіна. Перезавантаження 
  ·  Парламент гарантуватиме вибори 
  ·  Нагорода за те, що розігнали студентів 
  ·  Вибух влаштували терористи 
  ·  Молдова звинувачує Кучму 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Сюрприз для екс-диктатора 
  ·  Ядерні плани Ірану 
  ·  Алханов -- офіційно президент 
  ·  Мафіозні трильйони 
  ·  Французька впертість 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Останнє китайське попередження для UMC 
  ·  Приватизацією по боргах 
  ·  Картки "за згодою" 
  ·  Комп'ютеризовані податки 
Фаренгейт 9/11
  ·  "Фаренгейт 9/11" -- Уотергейт Джорджа Буша?! 
Арт-Поступ
  ·  Фестивальні запросини Львівської опери 
  ·  На порозі нового театрального сезону 
  ·  Пластика, що гуманізує середовище 
Літературний Поступ
  ·  Мамонти йдуть 
Спорт-Поступ
  ·  Мирослав ГЕРЦИК: На трибунах та довкола співало все 
  ·  Вихід в люди перед боєм 
  ·  Музику замовляють канадці та шведи 
  ·  Український слід обірвався 
post-Поступ
  ·  Війна з невидимками 
Пост-Faktum
  ·  Прощання легенди 
  ·  Самотність смертельна 
  ·  Іспанія не курить 
  ·  Ведмідь-утікач 
  ·  Рекорд швидкості 
  ·  Зарплата -- значить здоров'я 
  ·  КАЛЕНДАР