BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Історія у Поступі.    Арт-Поступ.    Олімпійський Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
30 серпня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  13:13 24-03-2017 -   На Львівщині судитимуть дев’ятьох учасників організованого угрупування  
  13:12 24-03-2017 -   З понеділка у Львові запускають студентські автобуси, вартістю 2 гривні за проїзд  
  12:43 24-03-2017 -   У Львові плита впала на будівельників, один загинув  
  12:39 24-03-2017 -   У Львові вагітна жінка випала з маршрутки під час руху  
  12:38 24-03-2017 -   У львівського нотаріуса вкрали Lexus за мільйон гривень  
Україна
  13:14 24-03-2017 -   В «Укрзалізниці» затвердили новий порядок щодо постільної білизни  
  12:41 24-03-2017 -   Геращенко: Вбивцю Вороненкова завербували у 2015-му  
  12:36 24-03-2017 -   На місці вибухів у Балаклії знайшли тіло жінки  
  11:38 24-03-2017 -   У Балаклії почалося розмінування  
  11:37 24-03-2017 -   Блогер назвав ім'я вбивці Вороненкова  
Світ
  12:37 24-03-2017 -   Адронний колайдер: учені виявили п'ять нових частинок  
  11:35 24-03-2017 -   Яресько отримала нову посаду в Пуерто-Ріко  
  11:34 24-03-2017 -   Понад 200 мігрантів ймовірно потонули біля берегів Лівії  
  18:17 23-03-2017 -   У Бельгії запобігли теракту за британським сценарієм  
  16:0 23-03-2017 -   ІДІЛ узяла відповідальність за теракт у Лондоні  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Між сном та дійсністю
Богдана БОДНАР
 
В це важко повірити, але цьогоріч минає 75 років відтоді, як з'явився перший фільм Луїса Бунюеля "Андалузький пес", фільм, який занурює глядача у світ, в якому абсолютно немає місця для логіки здорового ґлузду, де розкошує логіка сновидінь та химерних фантазій, яка поєднує між собою речі непоєднувані в реальному житті.

Цей фільм, як і всі ранні фільми Бунюеля, створений під впливом сюрреалізму. Бунюель-сюрреаліст вірив, що вивільнення безсвідомого, а точніше активна взаємодія свідомого та безсвідомого породжує особливий стан, перебуваючи в якому людина відкриває інший світ без жодних обмежень і правил. Те, що Бунюель захопився ідеями сюрреалізму, цілком природно. Молодий енергійний іспанець ніколи не зважав на суспільну думку. Його дитинство та молодість пройшли в іспанській провінції, яку він називав "середньовіччям". Тож змалку Бунюель жив жагою протесту. Навчаючись в Мадриді, він потоваришував з Федеріко Гарсіа Лоркою та Сальвадором Далі, які стали його найближчими друзями. Власне, студентське середовище вплинуло на формування його світогляду. Згодом Бунюель напише у своїх спогадах: "Атмосфера, в якій я жив, літературний рух тих років у Мадриді, зустріч з безцінними друзями -- все це визначило мій вибір". Тому йому так припала до душі ідея сюрреалістів "переінакшити" світ і відмовитися від нав'язаних суспільством цінностей. Бунюель також надавав великого значення снам і фантазіям, які так цінували сюрреалісти. Власне сни стали вирішальними у появі "Андалузького пса". Сни Бунюеля (хмара, яка перетинає місяць, і лезо, яке розтинає око) та Далі (рука, з якої виповзають мурахи) наштовхнули їх на ідею створення фільму, в який вони ввели ці сни. Сценарій був написаний миттєво -- впродовж тижня. Оплатити зйомки фільму погодилася мама Бунюеля, хоча сама так ніколи його не переглянула. Сюрреалісти сприйняли вихід картини з шаленим захопленням. Коли дивишся цей фільм вперше, то важко запам'ятати сюжетні лінії. В голові в якусь дивовижну цілісність переплітаються окремі епізоди, вирази облич. Несподівано виникає відчуття, що дивишся фільм про себе, про свої найпотаємніші переживання. Тебе переслідує думка, що картина, побудована на твоїх власних асоціаціях. А коли переглянути ще раз, то сімнадцятихвилинний фільм стане для тебе абеткою символів, які створили Бунюель і Далі. Саме в цих символах сконцентровані всі переживання двох митців. Багатогранність "Андалузького пса" полягає в тому, що особисті асоціації, які виникають у глядача, постійно накладаються на авторську інтерпретацію.

Деякі епізоди фільму стали надзвичайно відомими. Пролог, в якому Бунюель лезом розтинає око жінки, трактують як заклик дивитися картину, відкинувши звичний погляд на речі, сприймати її не розумом, а внутрішнім чуттям. А епізод, в якому головний герой стирає долонею свій рот, тлумачать як протест творчої особистості проти усталених догм, які не дають цій особистості реалізуватись. У цьому фільмі глибинний зміст має кожен жест, кожна дрібничка. Згадайте принаймні пляму на стіні, яка перетворюється на метелика з черепом, чи жінку й чоловіка, яких поглинає пісок. Та чи зможемо ми виявити всі інтерпретації, які виникають в кожного екстатичного глядача у світі. Зрештою, ми навіть не можемо тепер відновити ті значення, які вкладали у свої символи Бунюель та Далі. Відомо, наприклад, що Бунюель трактував епізод, в якому обличчя героя раптом спотворюється гримасою смерті у мить, коли його руки лежать на грудях оголеної жінки, як втілення того, що "любов у чомусь подібна до смерті, що між ними існує якийсь незрозумілий постійний зв'язок ". Сам Бунюель, оцінюючи "Андалузького пса", писав:" Вдалий фільм, думає більшість тих, хто бачив його. Але що я можу сказати проти прихильників будь-якої новизни, навіть якщо ця новизна ображає їхні найглибші переконання, проти продажної або нещирої преси, проти тупого та дурного натовпу, який визнав "красивим і поетичним" те, що, по суті, є лише відчайдушним і пристрасним закликом до вбивства".

Не можна категорично стверджувати, що в ранніх фільмах Бунюеля була вперше здійснена спроба стерти межу між сном і дійсністю. Але саме фільми Бунюеля найкраще висловили сутність сюрреалізму. Фільм Бунюеля викликав неадекватну реакцію глядача: в перший місяць прокату "Андалузького пса" під час перегляду картини сталося кілька викиднів. А наступний -- "Золотий вік" - став для сюрреалістів культовим, їхньою емблемою, а для Бунюеля -- більш яскравим і епатажним, але менш ірраціональним, ніж перший. Саме "Андалузький пес" - це фільм, який навіть через сімдесят п'ять років продовжує інтригувати, зачаровувати й манити в загадкову ірреальність між сном та дійсністю.









» 
Королева ар-деко
Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ
 
Картина Лемпіцької
Цими днями зали галереї Королівської академії мистецтв у Лондоні віддано під велику ретроспективну виставку польської художниці Тамари де Лемпіцької. Її творчість та складний життєвий шлях залишили яскравий відбиток у історії європейського мистецтва 1920-1930-х років минулого століття.

Тамара народилася 1898 року у Варшаві в сім'ї заможного юриста Горського. Та у 16 років безхмарне життя дівчинки закінчилося, коли з вини матері батьки розлучилися. Прикро вражена, Тамара втекла з дому до тітки, що жила в Санкт-Петербурзі. Тут вона занурилася в розкішне життя вершків суспільства та 1916 року вийшла заміж за адвоката Т. Лемпіцького. Після жовтневих подій чоловік Тамари опиняється за ґратами. Заради порятунку чоловіка вона зважується на відчайдушний крок -- стає коханкою шведського консула, який домагається звільнення Лемпіцького та дозволу на виїзд подружжя до Стокгольма 1918 року.
Детальніше>>
» 
Європа -- наш спільний дім
Олександр ОЛЕШКО
 
Завдяки спільному проекту Центру молоді в Кракові ім. Йордана та львівському Центру творчості дітей та юнацтва Галичини "Біла книжечка" (Польща--Франція -- 2004) молодь з Польщі та України мала нагоду побачити легендарні замки Франції

Перший етап проекту відбувся в межах проведення Днів Кракова у Львові. В семінарі "Європа -- наш спільний дім" узяли участь львів'яни і польські гімназисти та школярі. Гості ознайомилася з пам'ятками архітектури та визначними місцями Львова. А нам, кураторові групи Галині Хомі і членам Учнівського парламенту міста Львова, згодом випала щаслива нагода разом із поляками потрапити до Франції. Там, в Орлеані, відбувся другий, основний етап конференції. Розпочате ще у Львові знайомство з організаторами та учасниками проекту продовжилося в Кракові, в приміщенні Центру молоді, далі -- в Татрах.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Невдалий піар Януковича 
  ·  Па-па, Афіни... 
Погляд
  ·  Чечня "обирає" президента 
  ·  Інформаційні війни 
  ·  ФОТОФАКТ 
  ·  Лише нічия 
  ·  Після терактів посилено контроль 
Поступ у Львові
  ·  Міс Львова-2004 обрали 
  ·  Свято по-корчминськи 
  ·  У браконьєрів "гарячий" сезон 
  ·  Для спорту обіцяють гроші 
  ·  Червоний лідер у Львові 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Ще одна провокація влади 
  ·  Загибель українки в Іспанії 
  ·  Кінах проти Януковича 
  ·  У Мадриді загинула українка 
  ·  Українці постраждали в Косово 
  ·  Справу Ґонґадзе не закінчать 
  ·  Голосування за кордоном 
  ·  Де будуть фальсифікації 
  ·  Міліція проти грузинського варіанта 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Повернення берегині 
  ·  Містечкове перемир'я 
  ·  Тетчера таки заарештують 
  ·  Французи у заручниках 
  ·  Невдале випробування 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Дешевої нафти не буде 
  ·  "Кредит Банк (Україна)" змінив власника 
  ·  Фонд держмайна коригує прогнози 
  ·  АМК бореться з нафтовиками 
  ·  У Криму голці ніде впасти 
  ·  Банк "Надра" виплатить компенсації остарбайтерам 
  ·  Долар реабілітується 
  ·  Енергія Світового океану 
  ·  Єврокомісія проти Microsoft: дія друга 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Історія у Поступі
  ·  Гетьман Іван Виговський 
  ·  АРХІВАРІУС 
Арт-Поступ
  ·  Королева ар-деко 
  ·  Між сном та дійсністю 
  ·  Європа -- наш спільний дім 
Олімпійський Поступ
  ·  Українські герої Афін 
  ·  Гандболістки стали третіми 
  ·  "Золото" Аргентини 
  ·  Підсумок Безсонової 
  ·  Фартовий Чебурашка 
  ·  Ельбрус досягнув вершини 
  ·  "Бронзова" висота Стьопіної 
  ·  "Бронзу" переплавили на "срібло" 
post-Поступ
  ·  Стара добра халтура 
  ·  Місія Америки 
Пост-Faktum
  ·  Казкові уродини 
  ·  Хвороба століття -- шопінг 
  ·  Тарантіно -- чарівник країни Оз 
  ·  Відроджене середньовіччя 
  ·  Олімпіада для черепах 
  ·  Жорстокі іграшки 
  ·  КАЛЕНДАР