BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Олімпійський Поступ.    Поступ технологій.    Арт-Поступ.    Поступ електоральний.    Львівські обсервації.    Мій Дрогобич.    Поступ реляксу.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
19 серпня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:33 27-03-2017 -   Львівське сміття розвезуть по п'яти містах області  
  16:32 27-03-2017 -   Львівське сміття розвезуть по п'яти містах області  
  16:28 27-03-2017 -   Завтра у Львові презентують життя та історію професійних театрів  
  15:8 27-03-2017 -   370 туристів з України та Польщі спільно підкорили «зимову» Говерлу  
  15:7 27-03-2017 -   До кінця весни у притулку для бурих ведмедів з’являться перші вольєри  
Україна
  16:37 27-03-2017 -   Двоє бійців загинули, підірвавшись на вибухівці – штаб АТО  
  16:36 27-03-2017 -   У школах долатимуть репетиторство вчителів – Гриневич  
  15:2 27-03-2017 -   Геращенко: Вбивця Вороненкова був скінхедом  
  14:12 27-03-2017 -   На Луганщині села залишилися без світла через обстріли  
  14:11 27-03-2017 -   В Одеській області начальник військового складу крав вибухівку  
Світ
  16:34 27-03-2017 -   Названо найдешевший напрямок для відпочинку в Європі  
  15:4 27-03-2017 -   Ле Пен поскаржилася на відмову банків видавати їй кредити  
  11:48 27-03-2017 -   У Всесвіті знайдено найхолодніше місце - ЗМІ  
  11:37 27-03-2017 -   У Санкт-Петербурзі далекобійники розпочали протест  
  10:7 27-03-2017 -   Меркель запросила доньку Трампа на саміт  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Композитор Богдан СЕГІН: "Романтики" -- від бароко до року
 
-- Легка інструментальна музика -- цей жанр Ви одразу облюбували для вистави?

-- У режисера спершу була ідея зробити стилізацію під необароко чи неокласицизм. Поки я зробив кілька ескізів, у неї помінялося бачення: це мало бути сучасне вирішення, від костюмів, декорацій і до молодіжної музики. Відтоді вже концепція музики не змінювалася.

-- І Ви зробили ставку на пісню?

-- Більшість пісенних номерів безпосередньо вийшла із текстів Ростана, хоча деякі поет Богдан Стельмах дописував спеціально, однак він не увійшов у виставу. Бо за характером не підійшов режисерові.

-- Чи не забагато у виставі музики, це ж не оперетковий, а драматичний театр?

-- Десять пісень і три-чотири інструментальні номери -- не так вже і мало. Хоча загалом я написав 14 пісень. Наприклад, повністю оркестрований другий дует батьків спершу йшов, а потім режисер, охопивши для себе цілісність вистави, забрала його. Та й оркестрові було важко прочитати це в характері, двічі спробували й кинули: епізод був зроблений у стилі реґі.

-- Тобто музика мала мати чітко виражене стилістичне спрямування, чи було щось, що обумовлювало спроможності виконавців?

-- Звісно, я намагався підлаштуватися під їхній діапазон. Щодо акторів, то з молодими було легше, може, тому, що Андрій Сніцарчук є музикантом рок-групи, Саша Люта, з якою я вчився в консерваторії, має добрий голос. Також непогано співають і Мар'яна Кучма, і Надія Шепетюк, і Василь Коржук. А з "батьками" було складніше. Богданові Козаку та Ігорю Гаврилу важко далися мої пісні.

-- Це недолік виконавців чи композитора?

-- Згідний, що моя мелодика не завжди є наспівною, особливо в дуетах "батьків". Але ті три дуети -- один до одного за текстом Ростана. Через покладення на музику тексту я намагався зрозуміти характери, передати настрої. Тому вийшли майже ламані мелодії, Там є закономірність розвитку мелодії, але вона нестандартна

-- Після академічної музики легко чи важко було переключитися на таку?

-- Основна робота була над оркеструванням. Був навіть один критичний момент у співпраці з режисером, коли вона сказала, що увертюра добра, а все інше не те, і дала мені термін подумати ... до наступного дня! Тоді народилася тема першого дуету Сільвети й Персіне та першого дуету батьків. Після того я мусив робити пісні у тому ж дусі. Режисер наставляла мене на те, аби мелодії запам'ятовувалися.

-- Коли так, то на це спромоглася пісня Сільвети.

-- Її текст "О де ви, де, фантазії мої..." відомий пісняр Богдан Стельмах написав спеціально. Музика до неї народжувалася дуже довго, я ніяк не міг її оформити, а коли дописував, відчував якусь вичерпаність мелодичну. Понад місяць сидів, варився в цих гармоніях. Щось шукав там, щось накрутив, але хотів виявити свою особистість.

-- Хоча здалося навпаки -- що Ви взорувалися на музичні телефільми 1970-х років.

-- Я й сам знаю, що музика нагадує музику Геннадія Гладкова. Але для мене це гарний приклад для наслідування, вбачаю в тому навіть ознаку хорошого смаку.

-- А як бути з іспанською темою -- п'єса ж французька?

-- Ця тема виокремлює образ Страфореля. До речі, сцену викрадення задумували під репову мелодекламацію. Але постала проблема: дуже важко стикувати музикантів із артистом. Паралельно розвинулася інша версія цієї сцени -- пластичні мініатюри. Тоді й виникла тема Іспанії. Ця тема чується і в другому дуеті Сільвети й Персіне. Так що все органічно, хоча режисер також наполягала на "французькості". От першій дует "батьків" і зроблений в дусі французького шансону.

-- А ще якісь труднощі виконавста заважали?

-- Ну, буває, не заграє кларнет з флейтою, клавесина не чути, але це технічні питання. Оркестр, як кожен колектив, має свої особливості, але музиканти стараються. Спершу ми виставили з одного боку на сцені ударну установку, а з іншого -- бас, гітару, синтезатор. Для підкреслення комічних ефектів ударник мав бачити дію. Але театр не має нової апаратури, яка б дозволяла зроби баланс в оркестрі. Нема балансу й коли вони сидять разом у ямі: електрогітара, бас і синтезатор підключені до одної колонки. Тобто кожен із них не має можливості природно й яскраво прозвучати. Те ж стосується і звучання клавесина. Добре, що бас-гітара бере своїми обертонами, а скрипки без підзвучки взагалі зникали. Загалом в оркестрі дуже хороші музиканти. Ви ж чули, як вони імпровізують перед виставою? Оркестр сильний. Він це в останній час постійно підтверджує своїми концертами й записами.

-- Низький рівень технічної бази відбиває охоту до творчості?

-- У тому творчому стані, в якому зараз перебуваю, я міг би братися за мюзикл чи рок-оперу, але дивлюся реально: хто це виконає, кому це буде потрібно? Театр Заньковецької -- це конвеєр, 5-6 прем'єр на рік. Через брак часу і в нашій прем'єрі багато чого недоробленого, недоспіваного, недограного. Коли є готовий матеріал, тоді має виявитися режисерська творчість. Це як у кіно: коли зняті всі кадри, монтується фільм. А в театрі постійно бракує часу для такого монтажу. Так само з музикою.

-- Залишилися якісь гризоти?

-- Серенада -- моя погрішність, що я її не до кінця добре заранжував, але тема хороша, мені подобається. Хотів би її зробити в роковому варіанті... Режисер не втручалася у мій творчий процес ножем. Вона просто підштовхувала до розуміння, казала, що це не той характер. От чому відпав один варіант другого дуету "батьків" -- це був саркастичний вальс, зроблений під диксиленд. Але режисер просила адекватнішого номера виходячи з контексту вистави. Звісно, були й теми пісень, які мені подобалися, але до вистави не підходили. Режисер вирішила, що наблизиться до Ростана, коли сама скомбінує текст на основі однієї сцени: вибравши певні репліки і пустивши їх по тексту, зробила із них дует. Перший варіант пісні Сильвети також був іншим: я бачив її як романтичну натуру, але сучасну, тому пісня була "під Мадонну", з характерними зворотами. Але оскільки це не підходило, то я повернувся до попереднього мотиву і на його основі зробив такий опус, де основне мелодичне навантаження на оркестр, а акторка тільки мелодекламує.

-- Невже аж така складна "кухня" цієї легкої музики?

-- Підходив до її написання дуже серйозно й суб'єктивно. Це не був тільки вияв майстерності, яку я здобуваю в цій галузі. Я брав підручник з аранжування для естрадних ансамблів і оркестрів, дивився, як досягнути якихось ефектів і балансу. Вперше в житті я писав пісні, не знав достеменно, як пишеться музика для диксиленду, рок, шансон. Можна сказати, що я профан у цьому, але до всього намагався дійти, приклавши свій потенціал. Тому в мене немає цитат, але можна простежити інтонації. Відчуваю, що я ще не на тому рівні, щоб мислити стандартами, стереотипами, тому творю більше через співпереживання. Звісно, мені ближча серйозна, тобто сучасна класична музика. І з цією виставою я закрив певну сторінку життя, щоб узятися за зовсім іншу музику. Але тих кілька місяців у світі театру залишили свій досвід і непоганий емоційний слід. Природа цієї вистави є музичною, тому що її текст -- поезія.









» 
danylko
Юрко БОЙКО
 
Данило Довбошинський
Данилові Довбошинському -- 80 років. Кожний, кому довелося й сьогодні доводиться спілкуватися із цим привітним, усміхненим, скромним, доброзичливим чоловіком з теплим, лагідним поглядом, залишає у собі частинку його внутрішнього тепла та вітальності.

Данило Довбошинський -- уродженець озерного краю Полісся, він крізь довгі роки проніс у душі та творчості любов до батьківського краю, хоча все доросле життя мешкає у Львові. Життя у нього було насичене та цікаве. Було дитинство серед поліських лісів, квітів і озер, була війна, була успішна спроба розпочати кар'єру сценічного актора (з якої зрезигнував), захоплення малюванням, навчання і нарешті -- творче довголіття.
Детальніше>>
» 
КІНОКОЛОНКА
jurko BANZAJ
 
Кіностудія, на котрій акурат фільмується четверта серія пригод молодого мага Гаррі Поттера, днями гостювала спеціально витренованих собак та поліціянтів. А все завдяки дзвінкові якогось дотепника, котрий виголосив лише коротеньку фразочку: "Настав час розплати... за все, що ви зробили нашим жінкам і дітям!" Чи були то алькаїдівці, чи може, хто номером помилився, наразі не відомо. Відомо тільки, що англійські поліціянти дуже пильно ставляться до своїх обов'язків.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Несподіваний успіх 
  ·  Фурдичка -- у міністерство 
  ·  ПРОСТЕ ПИТАННЯ 
  ·  Колись було ГКЧП 
Погляд
  ·  Реприватизацію узаконять 
  ·  Кучма здав нафтопровід 
  ·  Іран готує ядерну бомбу 
  ·  Українців -- до Червоної книги 
Поступ у Львові
  ·  Все для здоров'я львів'ян 
  ·  І операції бувають безкоштовними 
  ·  Гроші ділять незаконно? 
  ·  До свята латають ями 
  ·  Знову зсуви ґрунту 
  ·  Свято аромату від Brokard 
  ·  Найекстремальніша програма Львова вже в ефірі! 
Поступ з краю
  ·  Захисна стіна. Версія європейська 
  ·  Миротворцями займеться РНБО 
  ·  Хто написав програму Януковича 
  ·  Чекаємо в гості й назавжди 
Поступ у світі
  ·  Місіонери-невдахи 
  ·  Хаос перейменувань 
  ·  Розрив на газопроводі 
  ·  Школярі судяться з Росією 
Економіка у Поступі
  ·  Прості правила 
  ·  Економічні тигри "Нової Європи" 
  ·  МВФ радить економити 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Олімпійський Поступ
  ·  На Олімп піднялись румунки 
  ·  Хороше "алібі" -- титули 
  ·  Ілліада по-українськи 
  ·  Американці "упіймали" хвилю 
  ·  "Золота" Яна: дубль 2! 
  ·  Сподіваємося на погожий вітер 
  ·  Костевич до фіналу не потрапила 
Поступ технологій
  ·  Чорна листа WinXP 
  ·  Дірявий фаєрвол 
  ·  20 хвилин без атаки 
  ·  На численні прохання 
  ·  Але фацет! 
  ·  В тюрму за порно 
Арт-Поступ
  ·  danylko 
  ·  Композитор Богдан СЕГІН: "Романтики" -- від бароко до року 
  ·  КІНОКОЛОНКА 
Поступ електоральний
  ·  Національне питання у контексті виборів-2004 
  ·  Вибір головного мера 
  ·  Володимир ПОЛОХАЛО: Кучма -- другий Омельченко 
  ·  ХРОНІКА ВИБОРІВ- 1999 
  ·  ХРОНІКА ВИБОРІВ- 2004 
  ·  ПЕРЕДВИБОРЧИЙ ДАЙДЖЕСТ 
Львівські обсервації
  ·  Як Король покохав Губернатора 
Мій Дрогобич
  ·  Хто загнав на задвірки дрогобицький баскетбол? 
  ·  КОРОТКО 
  ·  На їх могилах – кам’яні хрести 
  ·  Як відкривали Східницю 
  ·  Закваска від Петра Кваса 
  ·  "У" – країна контрастів 
  ·  Ще раз про захист прав споживачів 
  ·  Великий спорт розпочався з дідусевого велосипеда 
  ·  Я тобі на трембіті...” 
Поступ реляксу
  ·  ВИСТАВКИ 
  ·  КІНОТЕАТРИ 
post-Поступ
  ·  Втеча від діалогу 
  ·  Абеткові кордони 
Пост-Faktum
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  ЛЬВІВСЬКІ ЛЕГЕНДИ 
  ·  Школа для кмітливих чомусиків 
  ·  "ДЖИНС" встановить новий світовий рекорд!