BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Постать Поступу.    Арт-Поступ.    Пост-Factum.   
  Цитата Поступу
Життя – це супермаркет, бери що хочеш, але каса попереду
Ігор КОЛОМОЙСЬКИЙ
 
16 грудня 2017 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:10 15-12-2017 -   На Жовківщині відкрили дахову сонячну електростанцію  
  16:8 15-12-2017 -   У Гарнізонному храмі відновили унікальні фрески  
  15:37 15-12-2017 -   Завтра на вулиці Львова повернуться тролейбуси №5 та №24  
  13:29 15-12-2017 -   Мешканець Львівщини загинув під час пожежі в дерев`яному будинку  
  13:22 15-12-2017 -   В області завершили ремонт автодороги Львів-Тернопіль  
Україна
  15:35 15-12-2017 -   В Україну прийде справжня зима з 19 грудня  
  15:33 15-12-2017 -   ГПУ закрила справи проти шести нардепів  
  14:19 15-12-2017 -   МЗС: Біометрія на кордоні запрацює з Нового року  
  14:18 15-12-2017 -   Подвійне вбивство: у Дніпрі розстріляли сім'ю бізнесмена  
  13:25 15-12-2017 -   Керуючу заводом у Дніпрі затримали за хабар у $35 тисяч  
Світ
  16:25 15-12-2017 -   Вчені визначили причину пияцтва  
  15:36 15-12-2017 -   Іспанію можуть відсторонити від участі в ЧС-2018  
  13:23 15-12-2017 -   Ще три жінки звинуватили Дастіна Гоффмана в домаганнях - ЗМІ  
  10:58 15-12-2017 -   На заводі у Тернополі пролунав вибух  
  10:54 15-12-2017 -   Напади з ножем в Нідерландах: загинули двоє людей  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  КРАЄВИДИ

___________________________________________________________________________

Художник з Долини, який малює запах копиці
Андрій ДОРОШ
 
Копиця
Творчий процес переважно нагадує рівнинну річку, а не канал чи канаву, як стверджує дехто. Рух у ньому відбувається аж ніяк не прямолінійно і не в одному напрямку — можливі всілякі вирви, зворотні течії й просто непорушно-загадкові ковбані. Тому, опинившись на такій відносно нерухомій ділянці, інколи можна дочекатися, що в неї прорветься струмінь, й опинитися в його головній течії
Фігуративізм ніколи не здавав своїх позицій до останку. Тому ті, хто в Україні лишалися вірними йому в часи існування “Залізної завіси”, після її знищення зненацька отримали шанс виявитися цікавими, ба, найнеобхіднішими навіть, західному глядачу, втомленому більш як піввіковим домінуванням незрозумілого, а тому й непотрібного для величезної більшості мистецтва. Мистецтва, яке вносило сум’яття і в без того стривожені душі, змушувало мислити й не дозволяло комфортно розслабитися.

До категорії таких “цілителів душ” належить й Іван Гуралевич, засновник і довголітній керівник Долинської художньої школи, який на суд львів’ян представив понад 60 малярських полотен у Палаці мистецтв. А перед тим були в автора покази в Італії, Німеччині, Польщі, Франції та інших “закордонах”.

Живописець старшої генерації(йому тепер 68 років) Іван Гуралевич мистецьку освіту здобув у Львові та Одесі. Й справді, школа чорноморських пейзажистів, зокрема Миколи Шелюто, виразно простежується в його зовсім не мариністичних краєвидах, бо ж малює Гуралевич переважно Карпати, околиці рідного Розточчя, архітектуру України(тут відразу слід відзначити “Церкву в Пацикові” — один із найбільш настроєвих творів на виставці).

А говорячи про те, що з експозиції запам’ятовується найбільше, то треба згадати ще й картину “Бомбардують Львів”. Намальована не на замовлення, а як один із найяскравіших споминів семирічного хлопчика, ця композиція, безсумнівно, повинна представляти неабиякий інтерес для колекції Історичного музею.

Роблячи загальний перегляд експозиції, більшість якої становлять краєвиди, можна ствердити, що Іванові Гуралевичу краще вдаються відображення рубіжних станів — зміни погоди, переходів від дня до ночі, від зими до провесни тощо. Можна допустити, що схильність до змін є суттєвою складовою частиною натури автора. Краєвиди стабільних ситуацій — літнього полудня чи зимової ночі переважно не переступають рамок стереотипів і тому не такі цікаві.

Позиція автора є досить характерним вираженням ментальності вельми значного пласту нашого суспільства, й саме тому має певні шанси знайти відповідне місце в ієрархічних щаблинках національної культури другої половини ХХ століття.









»  КОНТАКТИ
Лети ж до мене, крилатий леве!
Марта РОДІОНОВА
 
КОНТАКТИ
Конференція “Латинська гуманістика в Україні” були присвячена пам’яті дослідника ітатійського живопису, мистецтвознавця Дмитра Шелеста, який 10 років тому трагічно загинув під час збройного нападу крадіїв на Львівську галерею мистецтв. Ділові ж кола Італії зацікавлені у пропаганді ідеї цінності людської особи й відкритого суспільства, прагнули у такий спосіб відновити діалог між Сходом і Заходом.

В обміні думками взяли участь Аухім Луїджі, Пієрджорджіо Дзанезе, д-р Арно Даль Рі Дж, Пауло дель Б’янко, президент Cassamarca Діно Де Полі, д-р Джорджіо Андріан із Падуанського університету.Україну представляли О. Пламеницька з Інституту містобудування (Київ), Н. Царьова з Львівського історичного архіву, Г. Дергачова з Львівської галереї мистецтв, М. Трофимук із Інституту неолатиністики у Львові та інші.
Детальніше>>
»  АСОЦІАЦІЯ
Василь Герасим’юк: Краще я прочитаю свої вірші
Наталя БАРАН
 
Василь Герасим’юк
Визначний український поет межі тисячоліть Василь Герасим’юк став гостем Віктора Неборака на останньому з літературних вечорів АУП із циклу “Асоціація” в Музеї етнографії.

Приводом до спілкування з публікою мала бути нова збірка Герасим’юка “Поет у повітрі”. Однак через певні причини вона поки що перебуває на завершальній стадії випуску у видавництві “Кальварія”. Можливо, тому її автор під час виступу вважав за доцільне не філософствувати про суспільні та літературні процеси сьогодення, демонструючи всім неповторність своєї особистості, а оприлюднити чим більше власних поетичних текстів. “Я краще прочитаю вірші, бо що я такого розумного скажу...”, — вирішив він уголос, коли визріла перша пауза для діалогу зі залом.

Втім, діалог відбувся. Принаймні на рівнях “слухач — слухачеві” й “слухач — почутий текст”.
Сприйняття двохсотрядкового твору або коротших, але достатньо насичених асоціаціями й своєрідними візіями речей на слух давалось не легко. Тому, хто таким чином ознайомлювався із творчістю Герасим’юка вперше, дуже б не завадив невеличкий коментар нехай того ж Неборака. Хоча впродовж уважного слухання поезії й окремих коментарів автора до неї абстрактна фраза про “пережиття поетом абсурдного апокаліпсиса” набувала конкретних рис.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Президент знайшов собі спадкоємця? 
Погляд
  ·  Ці рядки читати не обов’язково, але 
  ·  Кому вигідний пестицидний бум? 
  ·  Президент знайшов собі спадкоємця? 
Поступ у Львові
  ·  Місто поступово провалюється 
  ·  Карпати” лишилися без стадіонів 
  ·  Іскра” скаржиться на конкурентів 
  ·  Угорщина хоче визнати Трускавець 
  ·  Кредити – дороге задоволення 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Зростає популярність “Кольчуги” 
  ·  Реабілітації кримських татар 
  ·  МВФ готовий продовжувати співпрацю 
  ·  Єдність “Єди” і “Єдінства” 
  ·  Оболонь” виграла суд 
  ·  Шмаров – керманич “Укрспецекспорту” 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Чехія між консерваторами та соціал-демократами 
  ·  Приймають ставки на теракт 
  ·  Договір щодо ПРО відійшов у вічність 
  ·  У США зростає антисемітизм 
  ·  Випробування ракетного щита 
  ·  Дозвіл на державотворення 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Постать Поступу
  ·  Університетський намісник 
Арт-Поступ
  ·  Художник з Долини, який малює запах копиці 
  ·  Лети ж до мене, крилатий леве! 
  ·  Василь Герасим’юк: Краще я прочитаю свої вірші 
Пост-Factum
  ·  Еквадор рятує Італію 
  ·  КАЛЕНДАР