BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Інтерв"ю у Поступі.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
4 серпня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:27 26-05-2017 -   У Стрию засудили зловмисника, що обікрав лікарню на 40 тис грн  
  14:12 26-05-2017 -   Незабаром ще сім поїздів зупинятимуться на станції Підзамче  
  14:0 26-05-2017 -   Найбільше проблем із невивезеним сміттям у жителів Шевченківського району Львова  
  13:18 26-05-2017 -   13-річний школяр з Жовківського району наклав на себе руки  
  13:16 26-05-2017 -   У музеї Франка показали сімейні скарби  
Україна
  15:6 26-05-2017 -   Підписано указ про право українців на безвіз  
  14:11 26-05-2017 -   Гройсман ще не знає, що робити з автівками на іноземних «бляхах»  
  14:7 26-05-2017 -   Чоловік, який розстріляв мотоцикліста в Києві, здався поліції  
  13:9 26-05-2017 -   На Волині браконьєри вирізали дуби у заповідній зоні  
  13:3 26-05-2017 -   В окружний адмінсуд Києва прийшли з обшуками  
Світ
  14:3 26-05-2017 -   В Єгипті напад на християн: десятки вбитих  
  11:25 26-05-2017 -   Експерти назвали топ-10 культурних об'єктів світу  
  10:21 26-05-2017 -   ФБР почало перевірку щодо зятя Трампа – ЗМІ  
  10:18 26-05-2017 -   У Молдові затримали мера Кишинева  
  15:21 25-05-2017 -   У Новій Зеландії вперше запустили ракету в космос  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Заньковецькі миті заньківчан
До 150-річчя від дня народження Марії Заньковецької
 
Марія Заньковецька
Мить Марії Костянтинівни

Незабутній Кобзар українського горя поставив Слово насторожі, а Ви понесли те Слово, щоби палити серця, щоби будити ним чуйність до світла і рідної мови.

Михайло Коцюбинський ( з привітання артистці з нагоди її 70-річчя)

"дві сім'ї М. Кропивницького. Четверта дія - весілля коханого, Романа. Роль Зіньки.


Заньковецька стоїть, наче прибита до місця. Вона силкується зрушити і не може. Нарешті за кулісами лунають вигуки: "Гірко! Гірко!". Заньковецька здригається і помертвілими губами щось шепоче. Здається, що вона шепоче: прости або прощай. І потім вона все ж переборює себе і йде туди , де сидять молоді. Та на порозі зупиняється і заперечно похитує головою, повертається і повільно... йде у протилежну кімнату. По дорозі вона губить хустку з голови, рука її наче заплутується у намисті... і вона непомітно, ніби ненавмисне розриває його, пройшовши до порога протилежної кімнати, вона вся зіщулюється, повертає обличчя до публіки, і публіка бачить уже не її обличчя, Цілковите враження що в артистки провалилися очі і запали щоки. На якусь чверть секунди вона повернула своє обличчя на ті двері, за якими відбувається весілля, і раптом зникає. Не виходить, а зникає.

Не можна уявити, що творилося в залі, коли вона зникала. Треба сказати, що, протягом усієї сцени у залі чулися приглушені ридання. Але з моменту її зникнення уже виразно чулося істеричні вигуки. ( С. Дурилін, Марія Заньковецька". Ст. 261)

Миттєвість Бориса Романицького

Учня й улюбленого партнера Марії Заньковецької, фундатора театру її імені.

Нема і не було ніколи заньківчанина, який би шанобливо не схилив голови перед Вами. ) з вітальної телеграми заньківчан з нагоди 80-річчя фундатора).

" не зрадь себе". Л. Сергєєва. Режисери С. Данченко, Ю Єременко, 1976 р.

Роль Ізюмова-Тарського.

Була в репертуарі заньківчан така п'єса з усіма прикметами шлягера 70-их рр. невибагливий сюжет, модні, за зразками тодішнього часу відносини батьків і дітей та молодих - між собою ( соціальний аспект: він - син генерала, вона - будівельник), легкий діалог, І була там роль старого актора оперети Ізюмова-Тарського, який приходить за оголошенням до молодої героїні купити в неї будиночок із садом. Покупець радо розповідає про те, що його хворій дружині потрібен сад, свіже повітря. Це було чудо кохання! Трепетного, безмежного, саме такого, як у найкращих піснях, як у спогадах про спогад! Він розповідав про своє - абсолютно замне кохання, і молода, красива Марина заздрила тій старенькій жінці! Заздрила не тільки вона. а одна з виконавиць цієї ролі молода Дарка Зелізна розповідала, що задовго до виходу Борис Васильович читав їй сонети Шекспіра та інші вірші про кохання - щедроквітні скарби душевної краси!

Мить Василя Яремка

"Невольник" М. Кропивницького за Т, Шевченком, режисер О. Ріпко, 1961. Роль Коваля.

З- поміж вистав-довгожителів Олекси Миколайовича ріпка ця, напевно, утримує першість. Її "шматували" критики й обожнювали глядачі. Обидві сторони мали рацію.

Серце в'яне, засихає,

Замерзають сльози...

І втомивсь я, одинокий,

На самій дорозі. Т. Шевченко.

Старий козак зі славним запорозьким минулим. Коваль, вирядив свого сина Степана на Січ. Минули роки, а звісток від нього нема. І щодня виходить старий коваль на перехрестя доріг, де прощався з любим своїм Степаном , і вдивляється у далечінь...

І щовистави стояв Василь Сергійович "на мізансцені", край битого шляху, і вслухався, чи не долине тупіт коня, адже мусить Степан повернутися. Та не тупіт коня - неприховані схлипування жіночі чув. Глядачі заливалися слізьми, а він... просто стояв і вдивлявся у далину. За кулісами, куди був спрямований погляд, стояв помреж, був там пожежник, були актори, які збігалися подивитися цю сцену. І також плакали. Чи бачив їх? -0- Бачив! Але бачив Василь Яременко, а не бачив - Коваль. Як образ вічної надії з народної думи чи пісні, Одне із заньківчанських чудес.

Коли Василь Сергійович помер, виставу списали.

Він – весь поривання, здатний, здавалося, і на вічне кохання, і на вселенський злочин, втілення буревійної молодості, знак звідкілясь. Очі його сяяли нестерпно (без допінгу!), це видно було навіть на фото.

У тому спектрі ще не було кохання. Воно з’явиться пізніше. І то буде друга миттєвість легендарної вистави. Покохати такого Улдаса могло тільки серце рівно безстрашне й беззахисне. Як у молоденької Байби, яку грала Надія Петрівна Доценко. Це була її зоряна роль, поетичний символ заньківчан.

Ось Байба з’являється на заклик кохання Улдаса. Не з-за лаштунків чи якихось там дверей – п’єдесталом, що звів для неї режисер цієї легендарної вистави Віктор Іларіонович Івченко, була зламана і похилена могутня ялина. На верхівці зламу з’являлася Байба й тихо, обережно ступаючи, щоб не розплескати повнісіньку чашу щастя, спускалася до коханого.

Кожен крок – то була мить кохання.


Миттєвість сакральна


„Ісус, син Бога живого” В. Босовича

режисерська офіра Федора Стригуна Спасителю, два крила: талант і віра.

У ролі Ісуса – Тарас Жирко

Понтій Пилат – Богдан Козак

Ми мусимо довіритися Христові

Й особисто прийняти його в наше серце.

Ісус з’являвся в проході глядачевої зали й простував до сцени непомічений, в той час на кону свій зловісний монолог агресивно виголошував Спокусник (Є. Федорченко)... Короткий діалого – Ісус спиною до зали. Він обертається – і на кожній виставі хвилею – віддих подиву й шаноби глядачів. Він!!!

Нагірна проповідь сприймалася на цій благословенній хвилі тихого екстазу.

То була містерія Театру і Пастиря його – Актора. Мить доторку до істини.


...Я завжди очікувала виходу Богдана Козака в ролі Понтія пилата, як побачення. Виглядало це не вельми пристойно: поверталася спиною до сцени, бо виходив він із центральних дверей глядачевої зали.

Скульптурна форма. Кілька лапідарних фраз... Як напівстертий напис на камені, проглядала в них цікавість, з рефлексією співчуття до цього дивного Ісуса, „злочинця”. Виразна мить оцінки. Ось-ось переможе людське в намісникові кесаря іудеї. А юрба, розпалена первосвящениками, волає: „Розіпни його!”

І карбоване: „Я вмиваю руки”.

Очікуване. Хрестоматійне. Але – Акторове. Актора, який грає Пилата сьогодні.

Максимальна концентрація енергії і вміння себе відпустити.

Мить – відстань історії.

Дві миттєвості з Даугави

"Вій вітерець!"Яна Райніса. Режисер Віктор Івченко, 1965 р. Ролі: Улдис - Володимир Данченко Бай ба - Надія Доценко.

Буває мить якогось потрясінн?

Побачиш світ, як вперше у житті.

Ліна Костенко

Травень 1986 року. На київських вулицях традиційні (що вдієш!) розкішні квітучі каштани. А на трибуні VIII з'їзд Українського театрального товариства - темно-вишневі троянди. Їх граціозно розсипала прекрасна жінка у сірій струменистій сукні. Знаменита латиська актриса Вія Артмане. Вона говорить про те, що заньківчани відкрили латишам, як треба грати Райніса. Вона називає ім'я Володимира Данченка - Улдиса у виставі "Вій, вітерець!" Його гра від першої появи до фіналу - це буйний вітер з Даугави, це втілення мрії Райніса про молоду силу, яка піднімається з надр і яка покликана перевернути світ. Улдис з'являється в отворі рвучко розчахнутих широких воріт селянської мизи, де точиться за звичною роботою неголосна жіноча розмова.









» 
КІНОКОЛОНКА
jurko BANZAJ
 
Британський часопис "Компанія" опублікував результати цьогорічного опитування на тему "Хто на світі найсексуальніший". Вуйко Піт, чиї героїчні подвиги ми могли споглядати у фільмі "Троя" кілька місяців тому, знову повернув собі найвище місце в рейтинґу. Вторік пан Бред був третім.

Гарячими слідами за Пітом крокує красунчик Леґолас, в миру -- актор Орландо Блум. Гітових осіб у листі є багацько: почесне шосте місце дісталося Коліну Фаррелу, сьоме -- Джонні Деппу. Джуд Ло дотягнув 'йно до дев'ятого.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Кагебізація України 
  ·  Коельо приїде до Львова 
  ·  Димінського оштрафували 
Погляд
  ·  Севастополь здали Путіну 
  ·  США зміцнюють оборону 
  ·  МВФ критикує уряд України 
  ·  Кількість ще не означає якість 
  ·  ПРОСТЕ ПИТАННЯ 
Поступ у Львові
  ·  Рахуємо збитки 
  ·  Спільне святкування 
  ·  Заблоковані кошти 
  ·  Львів'янки більше народжують 
  ·  Діти стануть здоровішими 
  ·  Спіймали на гарячому 
  ·  Історія одного заводу 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Виборчий бліц-криг 
  ·  Француз з Волині потрапив у аварію 
  ·  Останній кандидат у президенти 
  ·  Василенко пішов з посади 
  ·  Мельниченко звинувачує США 
  ·  "Беркут" атакує соціалістів 
  ·  Податкова перевірили кандидатів 
  ·  Урок для прем'єра 
  ·  from Сalifornia з люВовью 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Гібралтарське загострення 
  ·  На межі конфлікту 
  ·  В Єгипті пограбували Національний музей 
  ·  Даєш електрифікацію! 
  ·  Пристрасті довкола фільму 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Даєш 2,60 за дизпальне? 
  ·  Канторів меншає 
  ·  АМКУ шпетить монополістів 
  ·  "Одеса--Броди" Росії не потрібна 
  ·  Угоди з нерухомістю реєструватимуть 
  ·  Ціни на нафту cкажені 
  ·  Приватизація без скандалу 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Арт-Поступ
  ·  Заньковецькі миті заньківчан 
  ·  КІНОКОЛОНКА 
Літературний Поступ
  ·  Те, що в камені зради 
  ·  Наталка СНЯДАНКО: Жити почуттями -- розкіш 
Інтерв"ю у Поступі
Спорт-Поступ
  ·  "Залізні" до старту готові 
  ·  Фінішували останніми 
  ·  Четверте місце Непорадної 
  ·  Без нагороди не залишилися 
  ·  Характер та амбіції -- олімпійські 
  ·  Львівська зірочка спалахнула у Варшаві 
  ·  "Динамо" продовжує лихоманити 
  ·  Обережно: "швейцарський експрес" 
post-Поступ
  ·  Не перейти межу 
  ·  Гроші на воду 
  ·  Народ і партія єдині 
Пост-Faktum
  ·  Подорож до Меркурія 
  ·  У Криму стартував КаZантип 
  ·  Свобода знову доступна 
  ·  Ідеологічні гроші 
  ·  Цигаркова іронія 
  ·  Музей моря 
  ·  КАЛЕНДАР