BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Поступ життєзнавства.    Арт-Поступ.    Інтерв''ю у Поступі.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
31 липня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:59 31-07-2017 -   Найближчими днями синоптики прогнозують спеку до 35° вдень  
  15:3 31-07-2017 -   У центрі Львова на площі Катедральній висадили клени  
  14:55 31-07-2017 -   На Львівщині водій збив 11-річну велосипедистку  
  14:53 31-07-2017 -   Львівській міській лікарні подарували УЗД-апарат вартістю 1,8 млн грн  
  12:57 31-07-2017 -   Доріжки навколо озера у Стрийському парку замостять бруківкою  
Україна
  17:1 31-07-2017 -   Держкіно виділить на зйомки "Захара Беркута" 30 мільйонів  
  16:56 31-07-2017 -   У серпні українці матимуть «додаткові» вихідні 31.07.2017 15:25  
  15:6 31-07-2017 -   У центрі Івано-Франківська обстріляли автомобіль, поранений чоловік  
  14:54 31-07-2017 -   На Сумщині затримано на хабарі лікаря районної лікарні  
  14:53 31-07-2017 -   Міністра фінансів України запідозрили в ухиленні від сплати податків, – ЗМІ  
Світ
  16:57 31-07-2017 -   Пізня вагітність сприяє продовженню тривалості життя, – вчені  
  14:49 31-07-2017 -   В атмосфері Титана вчені виявили фрагменти позаземного життя  
  12:49 31-07-2017 -   Актори Гри престолів прокоментували "ключову зустріч"  
  11:6 31-07-2017 -   У Туреччині перекинувся автобус з туристами  
  10:18 31-07-2017 -   В Естонії запустили перші безпілотні автобуси  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Шестеро з одного стручка
Світлана ВЕСЕЛКА
 
Так називається казка Андерсена. Неточність у кількості: великий казкар оповідав про п'ятьох "мешканців": " У стручку сиділо п'ять горошинок; вони були зелені і стручок зелений, -- от вони й вирішили, що весь світ також зелений і вирішили правильно. Стручок ріс, росли й горошинки; всі вони сиділи в один ряд -- така вже в них була квартира! Ззовні стручок освітлювало й зігрівало сонце, а дощик обмивав його; всередині стручка було тепло й затишно, вдень ясно, а вночі темно, як це й годиться, горошинки росли та й росли і все більше роздумувалися..."



Сценічні читання -- нова форма роботи театрів. Режисер отримує нову п'єсу. В екстремальній ситуації -- мінімум часу, зовсім не обізнані з матеріалом актори (часто "завербовані" на цей експеримент), з якими треба підготувати виставу. Єдина пільга: якщо текст вивчити не встигнеш, можна мати його при собі й підглядати. Торік Німецький культурний центр "Ґьоте-Інститут" спільно з Національним театром ім. Лесі Українки організували такі сценічні читання в Києві. Акція пройшла з великим успіхом. Із рецензії, вміщеній у газеті "Вечірні Вісті": " Справжнім відкриттям... стали випускники акторського відділення Львівського універу -- весь курс відомого актора й педагога Б. Козака. Я навіть уявити не могла, наскільки талановитим виявиться абсолютно кожний... За п'ять днів разом з режисером В. Сікорським молодняк, на відміну від усіх "старших товаришів", встиг повністю, від і до зробити виставу. Вдумайтеся: навіть в акторів Шекспіра був суфлер, а ці за ті ж п'ять днів вивчили ролі й грали без підказок! І при цьому співали й танцювали. ... Матеріалізували найменші нюанси характерів персонажів, без напруг і кострубатості".

Студенти, яким там же, в Києві, повідомили про те, що вони працюватимуть у Театрі ім. Марії Заньковецької, зіграли цю виставу -- "Переможець і переможений" Лутуа Гюбнера -- і у Львові. Зіграли з успіхом. Двічі чи тричі. Далі -- тиша. Ну, це справа керівництва театру. Воно то так, але шкода, бо немає сьогодні у львівських театрах п'єс нової драматургії. Та ще й так відчутих і зіграних! Нові життєві цінності, нове світосприйняття, новий характер взаємин... Секс, дружба, майбутнє... Кохання... Кохання?.. У п'єсі цього слова немає. Та що там -- слова... Молодь влаштовує вечірку з єдиною метою: сексуальним її "апофеозом". Ведеться ретельна підготовка... Бо запрошено шкільну красуню Марі. Вона подобається Анді, а їй -- Юліан. Ці хлопці -- два полюси ставлення до кохання: духовний і споживацький. Це конфлікт вистави. Так його "витягнув" режисер Вадим Сікорський,, так точно визначилася позиція акторів, ушляхетнивши виставу, зарядивши її гострою розумною полемічністю, легко оминувши рифи цинізму. Анді -- Богдан Ревкевич -- аж ніяк не Вертер (саме у квартирі Анді відбувається вечірка). Але він приймає благодатне перше страждання ще не усвідомленого, а вже нещасливого кохання і хоч відчуває себе переможеним... Чи, може, ні? Та чи така безсумнівна перемога хвацького красеня Юліана (Андрій Сніцарчук) -- переможця? У неоднозначності відповіді -- моральний імператив вистави. Висловлю припущення, що коли б постановка вистави здійснювалася у звичному для акторів режимі, міра особистого в ролях не проступала б так відкрито. І це прекрасно! Адже та сама міра особистого сьогодні є одним із головних критеріїв акторського професіоналізму! Екстрім випуску -- ризикована й жадана принада сценічних читань -- стимулювала й особливу активність студентів-акторів, ту здорову активність, яка, за твердженням Михайла Чехова, "...наповнює собою все душевне й тілесне єство актора, вивільняє його, робить сильним, здатним до випромінювань і допомагає встановити контакт з партнерами. Вона породжує нові, несподівані засоби виразності на сцені і сприймається актором як постійне жадання творчості". Так сталося у "Переможцю й переможеному", де, крім згадуваних, грали Мирослава Солук, Мар'яна Кучма, Юрій Хвостенко, Назар Московець (останній, за його словами, "сидів на гітарі", бо чоловічих ролей у п'єсі тільки три, а на "другий склад" не було часу). Усі вони волею режисера "пливли", мабуть, житейським морем! -- імітуючи веслування ...на підлозі. Така дотепна й гарна метафора прологу й епілогу. Ось вони на фото, зробленому в день одержання дипломів. Андрій Сніцарчук, Мар'яна Кучма, Назар Московець, Юрій Хвостенко, Богдан Ревкевич, Мирослава Солук. А вже проминув перший сезон у театрі. Благодатна тема для журналіста. Пригадуються красиві вірші, відшукуєш якісь приголомшливі порівняння, аналоги. І одразу -- стоп! Нічого цього не треба. (Слава Богу!)

"Ніяких особливих змін у своєму становищі ми не відчули, -- говорить Юрко Хвостенко. -- Адже ми декілька сезонів поспіль були зайняті у всіх "масовках" репертуару. Почали з "Гайдамаків", а потім і пішло...". Масовки -- це хороший гарт. Дисципліна. Постійний тренінг на уважність, помалу споріднюєшся зі сценою, з особливим, ні з чим не зрівнянним її відчуттям. Усвідомлюєш своє місце. Та не все було в рожевому кольорі. Були й прикрощі. "Але прикрощі в театрі швидко забуваються, -- переконаний Богдан Ревкевич, -- та й не варто про них пам'ятати". А й справді, якщо щось там десь, колись, якось ... то якою ж щедрою була сатисфакція! Їх помітили з наступними практичними висновками режисери ще до випуску. Григорій Шумейко обрав Мирославу Солук на роль Ольги Рошкевич у виставі "Картка любові". Старшу, заміжню Ольгу Озаркевич грала Ірина Швайківська. П'єса була етично уразлива, це зауважували критики, і вони ж відзначали успіх студентки. Пам'ятаю її інтуїтивну співзвучність ліриці Івана Франка. Її поетичну органіку.

У театрі "Воскресіння" один із найцікавіших київських режисерів-авангардистів Дмитро Лазорко ставив "Тартюф" Мольєра. У невеликій за кількістю трупі не вистачало актора на роль Даміса, сина Оргона. Як завжди, по допомогу -- до Богдана Козака. І його вихованець Богдан Ревкевич не знітився. Йому сподобалася неординарність концепції Лазорка, чудернацька організація простору, симпатичні актори театру. Він грав відкрито й розумно, а його акторський шарм діяв безвідмовно.

З Андрієм Сніцарчуком було складніше. Режисер Володимир Борисюк поставив п'єсу Хіггінса та Карр'єра "Гарольд і Мод", де головну роль грав Андрій Козак, який на час експлуатації вистави у заньківчан уже працював в іншому театрі. Роль складна, в ній біль і ексцентрика, неадекватність вчинків за граничної щирості і своєрідної логіки. Партнеркою його була заньківчанка Любов Каганова, яка дуже любила цю виставу. Андрій як справжній флібустьєр (так романтично назвуть весь курс у журналі "Просценіум") одразу взяв роль "на абордаж". Готував її без режисера, за ... відеозаписом свого попередника. Зіграв. Найбільше боявся, як справжній лицар, зіпсувати роль партнерці. Не зіпсував.

Назара Московця такі стреси оминули. Він планомірно, ретельно репетирував Микиту Кожум'яку у казці режисера Галини Воловецької. Роль хлопчини, який перемагає усі ворожі підступи й навали, дуже була йому до душі. Адже він -- спортсмен безмежного діапазону: гімнаст, фехтувальник, дзюдоїст, каноїст, а ще -- як же без цього! -- футболіст. Тут треба додати до повноти уявлення про Назара, що він ще й скрипаль (закінчив музичну школу), співак... Тобто, нічого зайвого!

Мар'яною Кучмою деякі ЗМІ зацікавилися завдяки ... її прізвищу! (Стиль сучасної журналістики). А про неї є що сказати, Вона одразу бере в полон своєю бешкетною грацією ідеальної французької субретки. Щоб виправдатися за своє захоплення, знавці казали: з нею все ясно, ніяких загадок (це після ролі служниці Прюнетти у студентській виставі "Мізантроп" Лабіша, включеній до репертуару театру і зіграній відмінно). Ще вона зіграла в дипломній виставі Нору Ібсена, роль, яка принесла славу не одній світовій акторці! Зіграла сміливо, з повним "букетом" своєї органічної чарівливості і -- то, мабуть, головне -- постійно вдосконалювала роль у процесі експлуатації вистави, що ввійшла до репертуару театру. Дипломні роботи студентів глядачі завжди сприймають тепло, але все ж таки поблажливо. Навряд чи хтось прийде потім на десяту-п'ятнадцяту виставу. А шкода! Зазвичай перше враження превалює.

"Нора" -- це приклад природного творчого розвитку молодих акторів, педагогічної мудрості Богдана Козака, виправдання його стратегії "далекого прицілу" у вихованні. Саме професійна солідарність, взаєморозуміння стали основою тієї міцної дружби, яка триває і після закінчення університету. Кожен з "козачат" знаходить в іншому щось цінне, чого йому самому бракує. Загальне ж обожнювання свого педагога, що світилося в усіх інтерв'ю, не розписую "за ролями", бо прочуваю реакцію Богдана Миколайовича. Саме в "Норі", режисерській "хід" якої -- спогад літнього самотнього Гельмера (Б. Козак) про події давньої давнини -- і простежується духовна спорідненість заньківчанських поколінь. Нора -- Мар'яна Кучма, Гельмер -- Андрій Сніцарчук, Крогстад -- Богдан Ревкевич, фру Лінде -- Мирослава Солук, лікар Ранк -- Юрій Хвостенко.

Про Юрія Хвостенка ще не сказала, і то не випадково. У ньому є певна інтрига. Цей високий, на диво, пластичний хлопець з очима, великими і сумними, очима апостола, скромний і добрий, якось одразу зацікавив увесь режисерський корпус заньківчан. Особливо після вистави Art, поставленої Вадимом Сікорським. Цей режисер до душі акторам ("Уявіть собі, -- сказав Назар Московець, -- що виставу ставить твій найближчий друг"). Про роль Івана у виконанні Юрія Хвостенка вже писали. Іван -- "миротворець" ("Юра таким був на курсі", -- стверджує Мирослава Солук), якому в житті перепадають окрайці, але добрий, безвідмовний, симпатичний, він потрібний сильнішим, котрим без отого Івана бракує чогось дуже суттєвого в житті. Вистава Art -- одне з найприкметніших явищ минулого театрального сезону. Деякі глядачі схильні ідентифікувати персонажів з акторами. "У кожного з нас трьох, -- філософствує Назар Московець, -- мабуть відсотків тридцять кожного персонажа". Це добре чи зле? Наївне запитання. Сум'яття в їхніх, персонажів, душах щодо оцінки живописного полотна -- це спонтанний вибух психологічної напруги, "п'ять хвилин до стресу", яка не омине сучасну людину за будь-яких "мирних" ситуацій. Спитала кожного: чи повісив би у своїй квартирі оте біле полотно з білими смугами? Категоричних відповідей не було: чи то непевність ще не сформованої естетичної позиції? Чи бажання зберегти "для преси" лазівку? Віджартовувалися. Найкраще сказав Богдан Ревкевич: "Те полотно не вмістилося б у моїй кімнаті"! (Він мешкає у гуртожитку). Богдан продовжує здобувати освіту на режисерському відділенні. Справа добра, але шкода, якщо сцена втратить таку акторську принаду.

Не можна оминути ще й того, що всі, про кого йдеться. Прекрасно танцюють. І дівчата, і хлопці. І це в театрі не залишається поза увагою! Навіть надміру, хоча Мар'яна Кучма, наприклад, сказала , що вона танцювала б удень і вночі! Танцями й завершую, як то буває на всіх святах. А ця стаття, попри всі застереження, все ж таки має святково-привітальну мету: молоді актори закінчили свій перший сезон на сцені Національного театру. У добру путь!









» 
У графіці -- доля Людини, доля українця...
Євгена СЛОБОДЯНЮК
 
Із 28 липня до 17 серпня у Львівському Палаці мистецтв проходять виставки відомих художників Георгія та Сергія Якутовичів. Батько і син... Обоє зуміли творити так, що їхнє прізвище звучало на вустах кожного українця. 40 років тому батько взяв участь у фільмі Сергія Параджанова "Тіні забутих предків" (художник-постановник). Експонована виставка "Карпати. Гравюри." проходить у межах туру, який присвячено цій українській поетичній кінострічці.
Детальніше>>
» 
"Поступ" із "ЛЯЛЬКОЮ"
 
Минулих вихідних ляльківчани гоцали на танц-майданчику. У понеділок в "Ляльці" відбулась Cheguevara Party (той, хто здав революційний тест екзаменаторові Галині Іванівні Чубай, входив до "Ляльки" безкоштовно!). У вівторок кіно-клуб у серії "Найкращі концерти ХХ ст." показував фільм Paul Mccartney "WINGSPAN" (an intimate portrait). У середу -- Dysko-Лялька-ua. А в четвер Whalt Disney (він же Дональд та Володимир Якимець) на своєму Дні народженні презентував у "Ляльці" Donald's Party з участі гуртів "Скіфи" та "Файно" (колишні "Морс") з усім, як годиться: святковий торт зі свічками, випивка усім за здоров'я "піккардійця", конкурси, жарти від "Парагвайської ембахади", багато файної та скіфської музики, незважаючи на те, що більшість "скіфів" давно в Америці. У п'ятницю, як завжди, була львівська балачка для чатерів усіх країн.
Детальніше>>
» 
АРТ-АНОНС
 
У Дрогобичі в неділю, о 13.00, в історичному відділі музею "Дрогобиччина" з нагоди 80-ліття від дня народження відомого народного майстра художнього текстилю Михайла Біласа відбудеться урочисте відкриття виставки творів ювіляра. На експозицію директор музею "Дрогобиччина" Зеновій Бервецький виставить частину доробку знаного трускавецького художника, що зберігається у музейних фондах Дрогобича. Це понад сорок робіт, виконаних у різних техніках: гобелени, аплікації, ляльки. Основні ювілейні святкування відбудуться в серпні у трускавецькому музеї Біласа.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Пора заклеєних стовпів 
Погляд
  ·  Марчук скорочує армію 
  ·  Реформа війська на ділі 
  ·  "Донецькі" захоплять ефір 
  ·  Українська діаспора підтримує Керрі 
Поступ у Львові
  ·  Діти підкорюють вершини 
  ·  Біля "ВАМу" згорів мікроавтобус 
  ·  Пенсії потрібна реформа 
  ·  Переробляти сміття розумно 
  ·  Нові наслідки негоди 
  ·  Вилилося дизпаливо 
  ·  Нове комунальне підприємство 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  ПРОСТЕ ПИТАННЯ 
Поступ з краю
  ·  Бродський проти прем'єра 
  ·  Влада знищує оази свободи 
  ·  "Братки" Корчинського розстрілялись 
  ·  Омельченко проти Януковича 
  ·  "Наша Україна" нейтралізує провокаторів 
  ·  Адмінресурс в "Урядовому кур'єрі" 
  ·  Американці скаржаться Ківалову 
  ·  Ющенко відкрився росіянам 
  ·  Сівкович спростовує Васильєва 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Китай готується до війни 
  ·  Прихований козир 
  ·  Бази США в Болгарії 
  ·  Японія може залишитись без імператора 
  ·  Осетинське питання 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Затишшя перед бурею 
  ·  Напад на тютюнову фабрику 
  ·  Піратська конверсія 
  ·  Енергетична криза в Китаї 
  ·  Банківська криза: частина друга 
  ·  Дороге задоволення 
  ·  Пенсійні подачки 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Поступ життєзнавства
  ·  Жіночні чоловіки і мужні жінки 
  ·  Пристрасті -- рушійна сила 
  ·  Самозбереження -- імпульс до самогубства 
Арт-Поступ
  ·  У графіці -- доля Людини, доля українця... 
  ·  "Поступ" із "ЛЯЛЬКОЮ" 
  ·  Шестеро з одного стручка 
  ·  АРТ-АНОНС 
Інтерв''ю у Поступі
  ·  "Мандри" -- музика та стиль життя 
Спорт-Поступ
  ·  До Львова їде "Сталь" 
  ·  В Донецьку гра лідерів 
  ·  Ван Бастен очолив збірну 
  ·  Латвійцям грошей не треба 
  ·  "Арсенал" гратиме без лідерів 
  ·  МОК починає розслідування 
  ·  Вдалий дебют "Іллічівця" 
  ·  Клички з новим промоутером 
  ·  Третій раунд ліги 
  ·  Бахрейн у півфіналі 
post-Поступ
  ·  Чужі втрати кишеню не тиснуть 
  ·  Наддністрянська азбучна війна 
  ·  Паролі 
Пост-Faktum
  ·  Гофман: знову про Україну 
  ·  Центр -- не для підлітків 
  ·  Корова імені Кличків 
  ·  КАЛЕНДАР