BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Історія у Поступі.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
  Цитата Поступу
 
23 листопада 2017 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  11:4 23-11-2017 -   Сторінку Львівського військкомату зі списками ухилянтів заблокували у Facebook  
  10:59 23-11-2017 -   В Буську урочисто відкрили два спортивних майданчики  
  10:33 23-11-2017 -   «Львівобленерго» знеструмить частину будинків у п’яти районах Львова  
  10:32 23-11-2017 -   На об’їзній Львова у ДТП потрапили п’ять автомобілів  
  10:23 23-11-2017 -   Під час аварії загинув боєць АТО зі Львівщини  
Україна
  11:3 23-11-2017 -   Українським військовим дозволили носити вуса і бороди  
  10:56 23-11-2017 -   В Україні впало виробництво горілки  
  10:30 23-11-2017 -   У Полтаві побили суддю Ларису Гольник  
  10:29 23-11-2017 -   Зарплата жінок становить лише 80% чоловічої, - Кабмін  
  10:28 23-11-2017 -   Вулицю в Запоріжжі назвали іменем «кіборга», який загинув в Донецьку  
Світ
  11:1 23-11-2017 -   Кріштіану Роналду побив черговий рекорд Ліги чемпіонів  
  10:55 23-11-2017 -   Великобританія вилетіла з п'ятірки найбільших економік світу  
  10:17 23-11-2017 -   У Мінську понівечили пам’ятник Адамові Міцкевичу  
  10:11 23-11-2017 -   У Польщі змінюють правила працевлаштування іноземців  
  14:37 22-11-2017 -   У Росії дитина задихнулася в пральній машині  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Літературний Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Історія польської драми
Анастасія КАНАРСЬКА
 
dramat polski. Interpretacje-Czesc 1: Od wieku XVI do Mlodej polski. Czesc 2: Po roku 1918. -- Gdansk, 2001

Ця книжка вийшла друком в Польщі три роки тому, але до рук моїх потрапила лише тепер. Двотомна антологія польської драматургії справді не має ціни. Ці два томи складені так, щоби зібрати тексти, які б найточніше творили образ польської драматургії. Цей образ твориться в певному хронологічному порядку і властиво, має на меті відтворити історію польської драматургії. До кожного твору подана окрема стаття, яка розповідає про створення твору і його інтерпретацію. Багатьом польським театрознавцям вибір драматичних п'єс до антології видається дуже суб'єктивним. Перший том "Від ХVI століття до Молодої Польщі" вийшов під редакцією Яна Сєховіча і Збіґнєва Майхровського зі вступним словом і післямовою Доброхни Ратайчакової, другий -- "Після 1918 року" -- під тією ж редакцією і з тим самим автором передмови і післямови. У перший том увійшли "Історія про прославу Воскресіння Божого" і "Трагедія про багача і Лазаря", а також "Відправа грецьких послів" -- твори, які майже невідомі простому читачеві. У першому томі читач знайде і майже невідому драматургію Тадеуша Міцінського, а також різні текстові інтерпретації "Дзядів" Міцкевича, подано багато п'єс Словацького і Висп'янського. Але на жаль, не всі, і вибір їх інколи видається дивним. Можливо, це також пов'язане із суб'єктивним сприйняттям упорядників антології, і суб'єктивним сприйняттям читача. Схоже, упорядники вибирали твори, які найбільше відповідали драматургічному "канону", і все-таки зосереджували більше уваги на твори, які входять до так званої "обов'язкової літератури". А том "Після 1918 року" таки повністю складений з творів, які найбільше припали до вподоби упорядникам антології. Так майже не цікавить упорядників творчість Віткацого і подано найвідоміші твори Ружевича і Мрожека, а хотілося б знайти складніші драматургічні твори і менш відомі широкому загалу. Все ж упорядники антології йшли своєю карколомною дорогою і творили свій карколомний задум: сконструювати історію драматургії в інтерпретаціях. Власне сконструювати, а не написати, зредагувати, бо кожна стаття в антології -- то окремий завершений твір, написаний іншим автором. І кожний автор має до тексту свої запитання, дивиться на твір зі свого погляду, і властиво, відповідно до свого лекційного досвіду, методологічних уподобань, відповідно до свого світосприйняття. Воно трохи випадає з творення чіткої хронологічної антології. Інколи твори просто входять у певний конфлікт з текстами, які, власне, їм присвячені. Дуже багато інтерпретаційних паралелей з'являється в інтерпретаціях, вміщених в антології, й інколи відкривають вони нові горизонти, даючи небанальне проникнення у твір. Зокрема, так можна сказати про статтю Яна Копцінського про твори Бялошевського. Автори статей інколи таки хворіють на певну меншовартість, тож намагаються твори того чи іншого драматурга "дотягнути" до світової класики чи хоч би порівняти з ними. Так Ґомбровича постійно порівнюють з Беккетом, інколи з Піранделло. І все-таки видання такої антології є надзвичайно цінним, бо багато століть в польській літературі драматургія залишалася поза увагою. Дуже добре, що вона таки сягає "джерел", початків польської драматургії і показує, як вона поступово зростає. Це лише початок великої праці, яка, можливо, породить видання, в якому будуть зібрані всі твори польської драматургії. Чи буде колись така антологія української драматургії?









» 
Співець Любові
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Петрарка
Сім століть відділяє нас від епохи, коли жив і творив великий італійський поет Франческо Петрарка -- справжній співець Любові. ХІV століття було часом величавого розквіту італійської літератури. Вслід за Данте, творцем італійської літературної мови, виступили її найвеличніший лірик Франческо Петрарка і засновник класичної італійської прози Джованні Боккаччо. Це був період найяскравішого розквіту італійської літератури. Франческо Петрарка справді є першою особою епохи Відродження, першим гуманістом, який чітко висловив нові, ворожі середньовіччю, прогресивні ідеї.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Кандидатів більшає 
  ·  ПРОСТЕ ПИТАННЯ 
  ·  Папа закликає до миру 
  ·  Кеннеді вбили ізраїльтяни? 
  ·  Росія залишається 
  ·  УТОЧНЕННЯ 
Погляд
  ·  Депутат убив рецидивіста 
  ·  Фурор українського кіно 
  ·  Вибух у турецькому готелі 
  ·  Кірпа -- двічі міністр 
  ·  Аль-Каїда знову погрожує 
Поступ у Львові
  ·  Микола САВКА: Проблеми малих міст -- величезні 
  ·  Енергетики ігнорують єдиний центр 
  ·  Надзвичайники вчаться 
  ·  Більше військових на кордоні 
  ·  Чиновники збільшують ряди бомжів 
  ·  Влада знову крайня 
  ·  Ніхто, крім Ющенка 
  ·  Собача доля не вирішена 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Вадим КАРАСЬОВ: Вибір буде робити не Кремль і не Путін, а українці 
  ·  Знайдено ще трьох шахтарів 
  ·  Природна катастрофа на Дунаї 
  ·  Ющенко -- прем'єр в Януковича? 
  ·  США закликає до демократії 
  ·  Кучма назвав ворогів 
  ·  Матеріали по Ґонґадзе в інтеренеті 
  ·  Прогноз від Полохала 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Викрадення єгиптянина в Іраку 
  ·  Політ бен Ладенів 
  ·  США критикує Лукашенка 
  ·  Боротьба за владу в Афганістані 
  ·  Керрі поступається Бушу 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Шведська меблева експансія 
  ·  Президент передумав 
  ·  Будівництво "Баку-Джейхан" зупинили 
  ·  Тотальна голографізація 
  ·  Нові горизонти прикордонного бізнесу 
  ·  Укртелеком продаватимуть за правилами 
  ·  На DaimlerChrysler підписали "мирову" 
Арт-Поступ
  ·  Акторські іконографії в музеї "Комеді Франсез" 
  ·  Інтерпретація на тему Айседори Дункан 
  ·  АРТ-МОЗАЇКА 
Літературний Поступ
  ·  Співець Любові 
  ·  Історія польської драми 
Історія у Поступі
  ·  Початок Світової війни 
  ·  АРХІВАРІУС 
Спорт-Поступ
  ·  Потужний старт "Шахтаря" 
  ·  "Зорі" достатньо тайму 
  ·  "Металіст" виграє в Полтаві 
  ·  Турнір пам'яті "Канади" 
  ·  Рекордний тріумф Армстронга 
  ·  Карпатські голи на "Україні" 
  ·  Іспанія -- чемпіон Європи 
  ·  Домашня перемога Шумахера 
  ·  Другий раунд ліги 
post-Поступ
  ·  Надкусувачі -- вічні аутсайдери 
  ·  Корчинський не "відступник", а негідник 
Пост-Faktum
  ·  Символіка примирення 
  ·  Президентські подарунки 
  ·  Компроміс виноробів 
  ·  Найглибший басейн 
  ·  Робі Вільямс про себе 
  ·  КАЛЕНДАР