BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Ї-Поступ.    25-Й КАДР.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
20 липня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:59 31-07-2017 -   Найближчими днями синоптики прогнозують спеку до 35° вдень  
  15:3 31-07-2017 -   У центрі Львова на площі Катедральній висадили клени  
  14:55 31-07-2017 -   На Львівщині водій збив 11-річну велосипедистку  
  14:53 31-07-2017 -   Львівській міській лікарні подарували УЗД-апарат вартістю 1,8 млн грн  
  12:57 31-07-2017 -   Доріжки навколо озера у Стрийському парку замостять бруківкою  
Україна
  17:1 31-07-2017 -   Держкіно виділить на зйомки "Захара Беркута" 30 мільйонів  
  16:56 31-07-2017 -   У серпні українці матимуть «додаткові» вихідні 31.07.2017 15:25  
  15:6 31-07-2017 -   У центрі Івано-Франківська обстріляли автомобіль, поранений чоловік  
  14:54 31-07-2017 -   На Сумщині затримано на хабарі лікаря районної лікарні  
  14:53 31-07-2017 -   Міністра фінансів України запідозрили в ухиленні від сплати податків, – ЗМІ  
Світ
  16:57 31-07-2017 -   Пізня вагітність сприяє продовженню тривалості життя, – вчені  
  14:49 31-07-2017 -   В атмосфері Титана вчені виявили фрагменти позаземного життя  
  12:49 31-07-2017 -   Актори Гри престолів прокоментували "ключову зустріч"  
  11:6 31-07-2017 -   У Туреччині перекинувся автобус з туристами  
  10:18 31-07-2017 -   В Естонії запустили перші безпілотні автобуси  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

З вірою у добро
Андрій ДОРОШ
 
Відкрита у "Дзизі" виставка живописних полотен Олени Каменецької-Остапчук дає підставу для цілої низки роздумів і висновків. Елемент дискусії був посіяний уже на вернісажі, коли впали слова, що художниці "щасливо вдалося уникнути літературності". Справді, усі тридцять полотен мають ясно виражений сюжет -- у них щось відбувається, триває якась дія. Звісно, показана вона не так, як у ґрунтовних, часто перевантажених непотрібними подробицями полотнах художників XIX ст., що упродовж минулого піввіку були зразками до наслідування, -- "якою повинна бути станкова картина".

Оповідність Олени Каменецької-Остапчук дещо інакша, ніж на полотнах класиків, навіть порівнювати їх непросто, як не можна порівнювати, скажімо, прозу Шевченка й Екзюпері, бо змінився спосіб буття й мислення, оцінки багатьох явищ. Але все ж у літературі проза залишилася прозою, не змінивши своїх основних функцій.

Тому закономірно виникає питання: а чому стосовно образотворчого мистецтва серед нас так поширилася думка, що безпосередня інформативність, оповідність у малярському творі -- це погано? Якщо підходити до цього питання формально, то весь сакральний живопис є суцільною оповіддю і ні в кого це не викликає позивів до його революціонізації. І, взагалі, чому художники от уже майже півтора віку уподібнюються туземцям Австралії чи Заполяр'я епохи будови колоніальних імперій, які дозволили себе тіснити в найменш придатні для існування реґіони: у XIX ст. митці здали на відкуп фотографії жанровий живопис, навіть не підозрюючи, що у її надрах зріли зерна наступного кроку -- перші експерименти Християна Шада Мана Рея в 20-х роках минулого століття є доказом цього. Нині ж, коли побут насичений новітньою технікою, яка за дещиці фантазії й зухвальства дає майже необмежені можливості творення найнеймовірніших композицій, взагалі може зародитися ілюзія щодо безнадійної архаїки і неповороткості, а тому й непотрібності класичних технік малярства як такого.

І це зовсім не порожня погроза. Найбільш слабкодухі з живописців уже в наші дні кинулися до відступу, аби не сказати до втечі, на ще(як на їхню уяву) незаймані терени перформансів й гепенінгів, цілком забуваючи, що зміна назви не особливо впливає на суть явища, а на "диких полях" віддавна існує плем'я, зване режисерами, кожен з яких впорається сам-один з десятком новоявлених претендентів на "нове", оскільки він професіонал. Звідси напрошується висновок, що образотворче мистецтво повинне йти шляхом глибинного збагачення власних методів, а не їх мінімалізацією та сурогатизацією. Це як у мові динамічної нації -- для означення нових понять виникають нові терміни. Убогі духом запозичають їх у більш розвинутих сусідів, багаті творять самі.

Роботи Каменецької-Остапчук здебільшого об'єднані образом дівчинки-волосипедистки, що дає автору можливість показати не тільки різні середовища, а виявити себе у суто формальних малярських можливостях модерних композиціях полотен: наприклад, інтер'єру, який тепер у Львові взагалі не малюють, або пейзажу в несподіваних ракурсах, не таких, звісно, несамовитих, як в "аеро-піктурі" італійських футуристів, але все ж достатньо динамічних і несподіваних ("Жовті черешні").

Витончено-своєрідно трактує Каменецька-Остапчук сюжети, здавна притаманні національній культурі ( "Пава"), до яких зверталися й класики нашого малярства, наприклад, Петро Холодний. Але відчуття сучасності, як калейдоскопічно швидких змін вражень від довколишнього більш притаманне навіть тим картинам художниці, які, на перший погляд, означують медитаційні стани душі ( "Білий кінь", "Дерево", "Вікно"). А те, що для своїх творів вона вибирає світлі, позитивні переживання, аж ніяк не можна їй закинути -- кожен у житті отримує те, чого шукає. Але, зрештою, навіщо стільки теоретизувати? Простіше зазирнути до "Дзиґи" й переконатися: є ще серед нас люди, які не вважають, що всі ми "втрапили до помийної ями, оточеної колючим дротом", як колись казав про інтеліґенцію Джордж Оруел.









»  ПРЯМА МОВА
Різнобічний трикутник: перевершуй, радій, твори на межі
Розмовляла Юлія МОТУЗКО
 
Трикутник
Перевершуй себе, радій життю, твори на межі з реальністю. Ось такий творчий трикутник можна побачити в Палаці мистецтв. Він особливий, бо кожна сторона -- це новий світ, і збагнути його можна тільки в контрасті з двома іншими вимірами. Малярство і графіка Сергія Міхновського ароматизують багатим букетом поетичних рефлексій, Володимир Стецула створює химерні видива, які поглинає в'язка матерія барв, Віктор Хаджинов демонструє шлях розвитку людини від гріховності до каяття. Всіх цих митців об'єднує бачення сучасного світу. Світу, який вони дарують нам у своєму малярстві. Біля входу до нього потрібно написати: "Ласкаво просимо! Лиш не забрудніть полотна нерозумінням". Власне про розуміння й порозуміння як ігрове поле мистецтва сьогоднішня розмова із художником Сергієм Міхновським.
Детальніше>>
» 
Батько і син Якутовичі: від графіки до кінематографу
 
28 липні о 16 годині у Палаці мистецтв -- відкриття виставки творів двох відомих українських графіків -- Георгія та Сергія Якутовичів.

Експозиція гравюр світлої пам'яті народного художника України Георгія Якутовича присвячена Карпатам та його мешканцям -- учасникам зйомок фільму режисера Сергія Параджанова "Тіні забутих предків", де автор графічної серії виступив художником-постановником. А незавершений проект "Мазепіяна" заслуженого художника України, лауреата Національної премії ім. Т.Шевченка 2004 року Сергія Якутовича прямо пов'язаний із фільмуванням стрічки режисера Юрія Ільєнка "Молитва за гетьмана Мазепу", де 52-річний книжковий графік також виступив художником-постановником.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  На захист української мови 
  ·  Кучма накладає вето 
Погляд
  ·  Своя людина на посаді 
  ·  МВС захищає міліціонерів 
  ·  ЗВЕРНЕННЯ 
  ·  Львів'янин очолив російський Генштаб 
Поступ у Львові
  ·  Культурі потрібні юнацькі клуби 
  ·  Львівські студенти заробляють на іноземцях 
  ·  Бюджет Львова не виконують 
  ·  Ще одна жертва міліцейського свавілля 
  ·  Літня школа на Знесінні 
  ·  Пожежа у храмі 
  ·  Левко Дурко -- за безпеку на дорозі 
  ·  Сендега прозвітував 
  ·  Порятунок від армії 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Чому перейменували ПРП? 
  ·  Корчинський іде у президенти 
  ·  Симоненко -- за двомовність 
  ·  Есдеки вагаються із вибором 
  ·  Розслідування проводить МВС 
  ·  Політичний сценарій виборів 
  ·  Моряків можуть помилувати 
  ·  Темники пише Погребинський? 
Поступ у світі
  ·  Хвиля насильства в Іраку 
  ·  Арафат втрачає контроль 
  ·  Новий зверхник українців 
  ·  Шарон кличе французьких євреїв 
  ·  Зміни курсу не було 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Наступним буде "Укррудпром"? 
  ·  Ворота України в Європу 
  ·  Російська експансія на Global-1000 
  ·  Німці заправляють свій автотранспорт за кордоном 
  ·  Невільна Україна 
  ·  volkswagen передумав 
  ·  Акція: дешеві банки 
  ·  ФОТОФАКТ 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Арт-Поступ
  ·  Різнобічний трикутник: перевершуй, радій, твори на межі 
  ·  Батько і син Якутовичі: від графіки до кінематографу 
  ·  З вірою у добро 
Літературний Поступ
  ·  ЛІТЕРАТУРА ПІЗНЬОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ 
Ї-Поступ
  ·  iV світова війна розпочалася 
  ·  Чи проіснують США до 2050 року? 
25-Й КАДР
  ·  Демократ за натурою 
Спорт-Поступ
  ·  Про перемогу співають стріли 
  ·  Афіни прикрашаються 
  ·  Американців позбавили медалей 
  ·  Срібний блиск нагороди 
  ·  Принциповий реванш галичан 
  ·  Наразі без змін 
  ·  Збірна України "вижила" 
  ·  Вікно у Європу прорубав кулаками 
post-Поступ
  ·  Символіка першого візиту 
  ·  Хитріший за інших 
  ·  ПРОСТЕ ПИТАННЯ 
Пост-Faktum
  ·  Стоянів та Журавники на волинському кордоні 
  ·  Найбільший комерційний супутник 
  ·  Відпочити від міста 
  ·  Рекордсмен Девід Боуї 
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  sting: Я все ще почуваюся учнем