BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Інтерв''ю Поступу.    Економічний Поступ.    Арт-Поступ у світ.    Поступ технологій.    Львівські обсервації.    Фестивальний Поступ.    ТелеПоступ.    Наша Афіша.    Спорт-Поступ.    Пост-Factum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
6 червня 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  10:59 23-05-2017 -   На Львівщині судитимуть голову та бухгалтера однієї із сільських рад  
  10:58 23-05-2017 -   Від завтра буде перекрито рух транспортних засобів на вул. Брюховицькій, 210  
  10:56 23-05-2017 -   На площі Є. Маланюка встановлять питний фонтан  
  10:32 23-05-2017 -   У межах Lviv Media Forum відбудеться кінопрогулянка ранковим Львовом  
  10:23 23-05-2017 -   Цьогоріч на Львівщині знищили 42 га борщівника Сосновського  
Україна
  11:10 23-05-2017 -   Пасажиропотік через лінію розмежування на Донбасі зріс на 25%  
  10:35 23-05-2017 -   В Україні з’явилась партія Саакашвілі без Саакашвілі  
  10:30 23-05-2017 -   Заморозки не вплинули на озимі - експерти  
  10:27 23-05-2017 -   В Україні стартує основна сесія ЗНО  
  15:41 22-05-2017 -   Луценко не підтримав ідею створення антикорупційних судів  
Світ
  10:29 23-05-2017 -   В Японії через спеку госпіталізовано майже тисячу осіб  
  10:25 23-05-2017 -   Поліція: Вибух у Манчестері влаштував смертник  
  15:39 22-05-2017 -   Франція допоможе Україні залучити допомогу ЄС для зміни ширини залізничних колій  
  15:31 22-05-2017 -   Люди досягнуть зірок через 100 років - вчені  
  13:7 22-05-2017 -   Російська компанія за 350 доларів організовує тури в «ДНР»  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Фестивальний Поступ  »  ВІДЛУННЯ

___________________________________________________________________________

Політика під каннськими пальмами
55-й Каннський кінофестиваль був не лише найпотужнішим за останні роки, а й найбільш політично заангажованим
Тетяна НЕСТЕЛЬ, Париж
 
Два – один на користь палестинців – із таким рахунком завершився найбільш політично заангажований за останні десятиліття Каннський кінофестиваль.

Девід Лінч не піддався на провокацію

На середземноморському курорті обійшлося без терактів. Побоювання, спровоковані опублікованими напередодні фестивалю повідомленнями про нібито сплановані”Аль-Каідою” масові захоплення заручників, зокрема у кінотеатрах, на щастя, виявилися безпідставними. Посилені заходи безпеки й абсурдні заклики однієї американсько-єврейської організації до бойкоту Каннського кінофоруму виявилися єдиною ложкою дьогтю, яка підопсула солодке життя під середземноморським сонцем. Однак бойкот не відбувся, і до ретельного огляду біля входів у кінопалаци швидко звикли.

Головну тенденцію фестивалю визначила соціально-політична заангажованість цілого ряду відібраних у програму фільмів. Нагород удостоїлися майстри психологічного натуралізму брати Дарденни, флагман соціально-критичного кіно британець Кен Лоуч, естетсько-критичні постмодерністи Акі Каурисмякі й Елія Сулейман, хроніст суспільних процесів у Південній Кореї Їм Квон Таєк, лівий екстреміст Майкл Мур, моралізатор Пол Томас Андерсон, і легендарна фігура світового кінематографу – космополіт Роман Поланський.

Повернення у минуле

Дев’ять років тому Роман Поланський відмовився разом із Стівеном Спілбергом знімати “Список Шиндлера”, обґрунтувавши це тим, що дитиною пережив гетто в Кракові й особисто знає багатьох із виведених у фільмі людей. Екранізація спогадів польського піаніста Владислава Шпільмана, який вижив завдяки ланцюгу щасливих випадків у варшавському гетто, стала для Поланского дзеркалом його власної біографії. Тріумф “Піаніста”, відзначеного на ювілейному фестивалі “Золотою пальмовою гілкою”, це ще і данина поваги до одного з найталановитіших режисерів старшого покоління, який у цьому, мабуть, найбільш особистому фільмі продемонстрував геніальну простоту і формальну строгість своїх ранніх картин.

Два погляди на одну проблему

Палестинця Елію Сулеймана, відзначеного відразу двома фестивальними нагородами, називають візуальним терористом. Його “Божественне втручання” – один із фільмів у конкурсній програмі нинішнього фестивалю, які найбільше запам’ятовуються. Сулейман завоював симпатії не тільки членів журі Міжнародної федерації кінопреси, але і журі конкурсної програми на чолі з Девідом Лінчем, також відомим порушником канонів. Елія Сулейман народився в Назареті, емігрував до США, повернувся до Єрусалима, де зняв свій перший повнометражний художній фільм “Хроніка зникнення”. Стрічка завоювала на Венеціанському кінофестивалі 1997 року приз за найкращий дебют. “Божественне втручання” продовжує палестинську тему й у своїй мінімалістській драматургії, а у візуальній хореографії кадрової дії нагадує естетику Отара Іосселіаня і Роя Андерсона.

Фантасмогорична притча починається з переслідування Санта-Клауса підлітками. Потім випливає черга сюрреалістичних аллегорій: від літаючих у небі повітряних кульок із портретом Арафата до танків, що вибухали від абрикосової кісточки. Збита з пантелику політичними обставинами реальність породжує неймовірні фантазми, які матеріалізуються в ній із такою же легкістю, із який палестинська грація на очах в ізраїльських солдатів, що остовпіли, перетинає нічийну землю пропускного пункту між Єрусалимом і Рамаллахом.

Іронічний, розумний і по-доброму хуліганський фільм був знятий при фінансовій підтримці з боку кінофонду федеральної землі Північний Рейн-Вестфалія.

До джерел близькосхідного протистояння звернена показана в конкурсній програмі стрічка ізраїльського режисера Амоса Гітая “Кедма”. Голокост, амбівалентне ставлення європейців до євреїв, насильницьке державотворення Ізраїлю, яке паралізує самоідентифікацію євреїв через роль жертв у зрізі багатовікової історії – ці теми режисер подає, на жаль, в естетиці агіттеатру, без історичного тла і психологічної глибини.

“Божественне втручання” і “Кедма” стали свого роду спільною політичною декларацією палестинського й ізраїльського режисерів, які раніше разом зняли документальний фільм на близькосхідну тему.
Однак за стінами фестивального палацу, як і раніше, домінує однобокий підхід до подачі інформації з регіону. Як розповів Амос Гітай у бесіді з автором, продюсер першого французького телеканала відмовився дати йому і Елії Сулейману подіум для спільного виступу. Так що поки неможливий діалог навіть між кінематографістами, то мрії про єдину державу для євреїв і палестинців, на думку Амоса
Гітая, залишаються утопією.

Не допустити забуття

Ліками від історичної амнезії вважає кінематограф Шарль Азнавур, що приїхав у Канни представляти фільм із його участю про геноцид вірменів у Туреччині в Першу світову війну. “Арарат” канадського режисера Атома Агояна, за його визначенням, це медітація про духовну роль мистецтва в процесі розуміння і подолання трагічного минулого, що, незважаючи на давнину подій, і сьогодні втручається в життя окремо взятої людини. Про те, що це – не просто абстрактні міркування, свідчить доля самого фільму “Арарат”. Турецька влада, яка досі відмовляється називати убивство понад мільйона вірменів геноцидом, заборонила показ “Арарату” на Стамбульскому фестивалі. Щоб уникнути нового витка конфронтації, Атом Агоян зняв картину з конкурсу в Каннах, де фільм йшов у позаконкурсному показі.

І знову про насильство

Чистоту жанру дотримує радикальна політична агітпропаганда американського режисера Майкла Мура “Боулінг для Коломбіни” – фільм, що завоював у Каннах особливий приз журі. Подією стало вже саме, уперше за 46 років, включення документальної стрічки в конкурсну програму фестивалю. Стрічка викликала в Каннах фурор і серед критиків вважалася одним із головних претендентів на “Золоту пальмову гілку”.

“Боулінг для Коломбіни” аналізує причини збройного насильства в США, де амуніцію можна придбати ледь не в будь-якому супермаркеті. Майкл Мур, відомий своїми лівацькими переконаннями, недвозначно дає зрозуміти, що джерела агресивної зовнішньої політики США варто шукати в “параноїдальній ментальності” американців, яка основується на культивованому сторіччями страху перед чужими, чи то будуть індіанці, чорношкірі, комуністи або прибульці з інших галактик.

Безпрецедентне насильство продемонстрував у своєму конкурсному фільмі “Неперекладний” enfant terrible французького кіно Гаспар Ное. Тут трощать голови невинних вогнегасниками і розмазують по асфальті обличчя жертв сексуального насильства з такою небаченою раніше брутальністю, що навіть ранній жорстокий і безкомпромісний фільм Ное “Один проти всіх” згадується як добра казка. Вже задовго до прем’єри “Неперекладного” всі тільки і говорили про п’ятнадцатихвилинну сцену зґвалтування Моніки Беллуччі. Побачений, нарешті, фільм розчарував усіх.

Цього разу скандальний фільм фестивалю, що за традицією показують незадовго до закриття, залишився без призів. Хоча іншим знаменитим скандалістам, як наприклад, Ханеке або фон Трієру, вдавалося не тільки шокувати публіку, але й імпонувати журі.









»  ФЕСТИВАЛЬ ДЕ НІРО
Нью-Йорк – столиця незалежного кіно
 
“Незалежний” Роберт Де Ніро та “комерційна “ Селін Діон
Фестиваль “Трібека”, він же фестиваль Роберта Де Ніро, ще зовсім не вважається престижним чи популярним. Він проводився цього року вперше і йому ще належить завоювати собі імідж. І основним у цьому іміджі буде декларація підтримки незалежного кіно.

Роберт Де Ніро і його партнерка Джейн Розенталь уже давно хотіли організувати такий кінофестиваль у Нью-Йорку, повідомляє BBC. А поштовхом організувати фестиваль саме цього року стали теракти 11 вересня. Для організаторів “фестиваль став наступним логічним кроком у самоствердженні Нью-Йорка як світової столиці незалежного кіно”, – сказав Роберт Де Ніро в інтерв’ю Entertainment Weekly.

Трібека – район у Нью-Йорку. Фестиваль проводився саме тут і тривав п’ять днів. У програмі було показано понад 100 фільмів.
Детальніше>>
»  ТРИЛЕР
Майкл Джексон знову стає вовкулакою
 
Майкл ДЖЕКСОН
Поп-зірка Майкл Джексон уже знімався страшним і волохатим – ще у 18-річному віці у відеокліпі “Трилер”. А згідно останньої інформації, яку повідомив часопис Screen в одному зі своїх щоденних випусків під час Каннського фестивалю, 43-річна зірка збирається зіграти роль вовкулаки у фільмі Wolfed.
Детальніше>>
»  ВРАЖЕННЯ
Велике пограбування потягом,
Або “Піаніно”, “Піаністка”, “Піаніст”
Петро ВОРОПАЙ
 
Роман Поланський завдячує своєю перемогою Девідові Лінчу, проте дякує Шерон Стоун. Напевно, так приємніше
Жодних радикальних рішень журі Каннського фестивалю не прийняло. Тому “Золоту пальмову гілку” одержав Роман Поланський за “Піаніста”. Ім’я – безумовне, значущість теми – не викликає сумнівів.
Що ж стосується художніх якостей стрічки, то автор “Дитини Розмарі” й “Китайського кварталу” міг би зняти і краще.

І дуже намагався. Приїхав до рідної Польщі, припав до коренів, розповів усю страшну правду про варшавське гетто. Про жахливе насильство над особистістю. Про звірства фашистів. І звуки музики Шопена – начебто у виконанні героя стрічки, польського піаніста Владіслава Шпільмана – линули з екрана фестивалю як гімн розумному, доброму, вічному.

У фільмі Поланського все начебто правда, але чомусь ця правда виглядає на екрані придуманою. Хоча режисер розповідає про речі, пережиті ним особисто, але фільм, зроблений холоднувато і не без штампів, не зворушує. Ось такий, наприклад, недолік: німецький офіцер-інтелектуал знайшов на горищі великого піаніста, що ховається там. Декілька років піаніст не підходив до рояля, пальці скорчені від холоду, але він починає грати і гладко виконує технічно складну “Першу баладу” Шопена. Шпільман мав би потрапляти між нот, а сфальшував, у результаті, Поланський (напевно, для перемоги потрібно, щоб у назві фільму було слово “піаніно”: кілька років тому “Золоту гілку” здобуло “Піаніно”, минулого року призи за найкращі ролі отримали актори з “Піаністки”, тепер дійшла черга і до “Піаніста” – от і будь мудрим).
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Расизм чи турбота про безпеку? 
Погляд
  ·  Ряшівська зустріч прем’єрів 
  ·  Провал посередницької місії Росії 
  ·  Світло з Банкової у тунелі комітетіади 
Поступ у Львові
  ·  Нові пріоритети міста 
  ·  Волинь і Поділля будуть Карпатами 
  ·  У Львові викрали людей 
  ·  У Львові буде свій Хрещатик 
  ·  Податківці змінюють імідж 
  ·  Сесію обласної ради знову перенесено 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Юлія Тимошенко знову під прицілом 
  ·  Чи стане Україна 145-им членом CТО? 
  ·  Сумнівна безплатність медицини 
  ·  Громадське радіо” поза ефіром 
  ·  Журналіст – небезпечна професія 
  ·  Кінах не відпускає Дубини 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Тепер уже й німці критикують Ізраїль 
  ·  Тегеран вітав палестинських терористів 
  ·  Монархія або громадянська війна 
  ·  Слідство проти ЦРУ та ФБР 
  ·  Японія долучилася до Кіотського протоколу 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Інтерв''ю Поступу
  ·  Зіновій Шкутяк: Україна “кинула” Львів 
Економічний Поступ
  ·  Український heavy metal: шоу мусить тривати 
Арт-Поступ у світ
  ·  Джакометті замінили підробкою 
  ·  Прах Астрід Ліндгрен поховано у її рідному місті 
  ·  2002 – рік Германа Гессе 
  ·  Букера зроблять американським 
  ·  Анні Жирардо стала мадам Маргаритою 
  ·  Вчитель украв тисячу книг 
  ·  Міста на дні 
  ·  АРТ-НОВИНИ 
Поступ технологій
  ·  divХ ;-), Xbox і злі хацкери 
  ·  Майже все, що ви хотіли знати про домашній кінотеатр, але боялися запитати 
  ·  НЬЮЗ 
Львівські обсервації
  ·  ЛЬВІВСЬКІ ОБСЕРВАЦІЇ 
Фестивальний Поступ
  ·  Нью-Йорк – столиця незалежного кіно 
  ·  Майкл Джексон знову стає вовкулакою 
  ·  Політика під каннськими пальмами 
  ·  Велике пограбування потягом, 
ТелеПоступ
  ·  Відкриття вартістю у 8 мільйонів доларів 
  ·  Марсель Десаї – “Чорний принц” французького футболу 
Наша Афіша
  ·  ТЕАТРИ, ІМПРЕЗИ, ВИСТАВКИ, КІНОТЕАТРИ 
  ·  НІЧНІ КЛУБИ ТА БАРИ, КНАЙПИ 
  ·  Творчому об’єднанню “Театр у кошику” – п’ять років! 
Спорт-Поступ
  ·  Чи скористається “Шахтар” своїм шансом? 
  ·  Америка б’є Португалію  
  ·  Броварський повернувся! 
  ·  Металіст” – без Фоменка 
  ·  Таврія” – без тренера 
  ·  Полісся” продовжує боротися 
  ·  СПОРТ-БЛІЦ 
Пост-Factum
  ·  Пожежа для свята – не перешкода! 
  ·  АСТРОЛОГІЧНИЙ ПРОГНОЗ 
  ·  Загадки міста Лева 
  ·  КАЛЕНДАР