BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Інтерв''ю у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
7 липня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  17:2 28-03-2017 -   Віктор Пушкарьов звільнився з міської ради за згодою сторін  
  16:1 28-03-2017 -   Понад 50% безробітних Львівщини становлять жінки  
  15:52 28-03-2017 -   У Львові затримали рецидивіста, який торгував боєприпасами  
  14:26 28-03-2017 -   У Львові на хабарі затримали прокурора  
  12:51 28-03-2017 -   На Львівщині може з’явитися завод із ливарного виробництва  
Україна
  16:57 28-03-2017 -   Справу Януковича передали в інший суд  
  16:0 28-03-2017 -   У Чернівцях патрульного поліцейського звільнили за кермування напідпитку  
  15:57 28-03-2017 -   Сума збитків від вибухів та пожеж у Балаклії може сягнути близько 300 млн грн  
  14:44 28-03-2017 -   Україна починає страждати через брак води, - Мінекології  
  14:25 28-03-2017 -   На Київщині затримали організовану групу рекетирів  
Світ
  16:59 28-03-2017 -   В Австрії заборонили носити паранджу в громадських місцях  
  15:57 28-03-2017 -   Австрія виходить з угоди ЄС - не хоче приймати біженців  
  12:30 28-03-2017 -   Британія ввела в обіг нову монету в 1 фунт  
  11:8 28-03-2017 -   Литва відмовиться від російських гелікоптерів  
  10:56 28-03-2017 -   У США невідомий купив будинок дитинства Трампа  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Клони кланів
Хто зацікавлений у "баранізації" львівської культури?
 
Герой України, лауреат Державної премії України ім. Шевченка, академік мистецтв України, народний артист України професор Микола Колесса схвалює діяльність Ореста Барана на посаді директора Львівської обласної філармонії й просить владу надати підтримку його протеже, аби той і надалі міг спокійно працювати в колективі, який надзвичайно багато робить для пропаганди професійного музичного мистецтва в нашому краї.

Таке прохання патріарха галицької культури викликало відповідну реакцію держчиновників: голова ЛОДА Олександр Сендега, 9 червня 2004 р. за № 5/ 15-4485 доручив своєму апарату з'ясувати, хто і чому не поділяє захоплення столітнього Галицького лицаря. Автентичність його листа, який циркулював із кабінету в кабінет із іншими розпорядчими документами, а відтак втратив конфіденційність, ні в кого не викликала жодних підозр. Утім, цікаво, що розпорядження Сендеги викликало саме це звернення, а не тривожний сигнал щодо ситуації у філармонії представників інтелектуальної музичної еліти, яких обурив інцидент із умисним вимкненням світла під час концерту.

До речі, Микола Колесса впрост вказував, звідки випливає загроза його колезі (цитата): "В останній час на сторінках львівської газети "Поступ" появилося ряд публікацій , які дискредитують діяльність Львівської обласної філармонії й зокрема її директора п. Барана О.М.". Тобто ще в преамбулі до прохання усе одразу подавали так, буцімто не власні дії чи бездіяльністю директора філармонії здатні здискредитувати його самого, очолюваний ним колектив, його безпосередніх керівників із ЛОДА і, зрештою, всіх, кому не байдужа культурна опінія Львова, -- а тільки той, хто це наважився оприлюднити. Оскільки голос "Поступу" й справді інколи схожий на волання самітника в пустелі, то Микола Колесса не помилився...

Отож для того, щоб виконати доручення голови ЛОДА, протокольного доручення заступника голови ЛОДА Володимира Герича за підсумками наради з начальниками відділів та управлінь ЛОДА, начальник управління культури ЛОДА Володимир Гаюк наказав створити комісію з вивчення творчо-виробничої діяльності філармонії. До комісії під головуванням заступника начальника управління культури ЛОДА Юрія Корчинського, окрім провідних спеціалістів управління увійшли три професори, доцент Львівської музичної академії та заступник директора Львівської опери. Комісія мала завершити роботу до 1 липня й подати управлінню культури довідку за результатами перевірки до 5 липня.

Однак директор філармонії, якому цей наказ велів забезпечити необхідні умови для ефективної роботи комісії, а розмова із Володимиром Гаюком натякала, що на відміну від попередньої, ця перевірка таки матиме НАСЛІДКИ, вирішив за ліпше узяти лікарняний бюлетень за станом здоров'я. Як на керівника, під яким хитається начальницьке крісло, крок неоригінальний, проте ефективний. На жаль, жодних дієвих заходів щодо до його попередження не існує. Хворіючи, директор може не турбуватися, що його звільнять. А там і сезон філармонійний завершиться. Через літо забудеться що й до чого. І так воно може усе й минеться. Подібні директорські сподівання не безпідставні, якщо згадати, що два роки тому його роботу перевіряла вже подібна комісія ( навіть деякі члени комісії не змінилися!) і одним із пунктів наказу за її висновками звучав "аж до звільнення", однак це мало чим зарадило філармонії. Встановлені тією перевіркою факти та її висновки, на жаль, не змінили ситуацію на ліпше не тому, що не були оприлюднені. А кожен випадок цитування тих документів провокував доволі прогнозовану захисну реакцію з боку місцевого музичного Олімпу. Директору філармонії, який затишно чувся під опікою колишнього начальника управління культури ЛОДА Василя Отковича, колишнього обласного намісника Мирона Янкова, а також певних банкірів, це додавало впевненості настільки, що він дозволяв собі заявити в присутності свідків: "Ну все, із "Поступом" вже вирішено, там розберуться, щоб більше не писали, з їхнім керівником я вже домовився...".

І що цікаво, обласне керівництво культури таки поділяло настрої директора філармонії, вважаючи, що не непристойно робити непристойне, а непристойно відверто писати про непристойне. Найперше, що закидали, -- це непатріотизм, зумисне паплюження визначних діячів української культури, підривання авторитету держави тощо. В них навіть думки не закрадалися, що шкодять не публікації, а реальна стагнація впродовж "п'ятирічки баранізації". Здавалося б, зберігати статус-кво, -- означало б остаточно втрати кредит довіри громади. Однак консервативність галицького середовища вкупі з непорушністю успадкованої від попереднього режиму бюрократичною номенклатурною ієрархією працювали під гаслом "най буде все, як є..."

І от нарешті львів'яни можуть з перших вуст довідатися, якою є правильна відповідь на запитання, винесене в підзаголовок "чергового поступівського пасквілю". До того ж відповідь саме в авторській, а не журналістській інтерпретації автоматично переносить запитання із розряду риторичних до розряду конкретних і "по суті". Як у це не важко чи прикро вірити, але доведеться, бо те, про що не тільки влада, а й громада воліли дипломатично мовчати, було проартикульовано в такий спосіб (цитата): "Орест Баран, лауреат міжнародного конкурсу виконавців на народних інструментах, є сином відомого бандуриста й громадського діяча, заслуженого працівника культури України Михайла Барана, який багато зробив для розвою української культури впродовж 60-90-х років минулого століття. Створене М.Бараном сімейне тріо бандуристів, в якому разом з ним брали участь два його сини Орест і Тарас, було у свій час надзвичайно популярним. Цей колектив став невтомним пропагандистом української народної пісні не лише в Україні, а й у багатьох країнах Європи. Америки, Азії, а також у Австралії. Працюючи директором Львівської обласної філармонії О.Баран робить усе можливе, щоби створити належні умови праці для артистів професійних колективів організації, проведення на сцені цього шанованого в місті мистецького закладу міжнародних фестивалів "Віртуози", "Контрасти". В минулому році з його ініціативи при підтримці Львівської облдержадміністрації був започаткований ще й міжнародний фестиваль дириґентського виконавства імені М.Ф.Колесси. На всіх концертах, які пройшли на високому мистецькому й організаційному рівні я був присутній особисто й захоплювався великою професійною майстерністю артистів оркестру та солістів".

Коли намісник схотів би вичерпно й коректно відповісти, то йому б довелося виправдовуватися перед Героєм України в тому, що жодної заслуги Барана в проведенні "Контрастів" нема, як, зрештою, "Віртуозів" також, а коли він захоплюється тим, з якою великою професійністю артист оркестру не може потрапити мундштуком до рота, то це справа смаків, про які навряд чи варто сперечатися, щоби не вносити розбрату в і без того несконсолідовану громаду. До листа намісник міг би долучити висновки перевіряльників або ж і висновки попередньої комісії, бо нічого за цей час не налагодилося, а навпаки. І клан Баранів, як і клан Колесс, саме такий стан речей задовольняв увесь цей час, бо філармонія мало-помалу перетворювалася на тихий райочок, де від сезону до сезону один породичаний з академіком дириґент керував симфонічним оркестром у супровід солістам із учнів та студентів, а інший кревний -- дитячими ранками. Повторюваність концертних програм не давала жодних підстав вбачати в діяльності цих дириґентів бодай якусь осмислену репертуарну політику філармонії. Баран залишався захисним щитом, без якого можна було втратити впевненість у тому, що із приходом нового директора до філармонії не прийдуть новий художній керівник і головний дириґент симфонічного оркестру. Хотілося б вірити, що нікому з у такий спосіб загрожених не спало на гадку вчинити блюзнірство з маніпулюванням іменем Героя України, і Миколі Колессі насправді щиро й від душі подобаються наслідки "п'ятирічки баранізації". Утім, те, чи така симптоматика двох галицьких кланів збігається з динамікою збільшення потреб і запитів сучасних львівських інтелектуалів, може стати об'єктом наступного дослідження.









» 
"Меса за мир" як потяг до просвітлення
cергій КАЛІБЕРДА
 
Вдруге за останній місяць під склепіннями львівського римо-католицького костелу звучала духовна музика. Минулого місяця виконано ораторію львівського композитора Мечислава Солтиса "Обітниці Яна Казимира", написана 1895 року, і от 2 липня цього року звучала Missa pro pase, яку створив 1999 року інший сучасний композитор Войцех Кіляр, життя котрого, як і Мечислава Солтиса, також пов'язане з нашим містом і польською культурою.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Проти хімікатів 
  ·  Львів'янин -- уповноважений Ющенка 
  ·  Клод ГОАСГЕН: Господарник не може бути мером 
  ·  Труба спотикання 
Погляд
  ·  Сподівані фаворити 
  ·  Праця вилікує наркоманів 
  ·  Михайло Сендак потрапив до лікарні 
  ·  Масхадов пропонує мир 
  ·  Білорусь у Євросоюзі 
Поступ у Львові
  ·  Проблеми львівської води 
  ·  СЬОГОДНІ 
  ·  За покупками -- до колонії 
  ·  Українці готові їхати у Косово 
  ·  Грозове знеструмлення 
  ·  Референдум через суди 
  ·  Депутати йдуть у відпустки 
  ·  Купальські забави 
  ·  Львів'яни непідкупні 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Чи посадять Юлію Тимошенко? 
  ·  Литвин проти брудних технологій 
  ·  Жовтяк спростовує темники 
  ·  Зінченко вірить в українців 
  ·  З'явилася перша четвірка 
  ·  Крушельницький не знає про міліціонерів 
  ·  Ющенкові загрожують псевдонаціоналісти 
  ·  Мороз бачить себе в другому турі 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Експропріація по-грузинськи 
  ·  Санкціоноване бомбування 
  ·  Боргів можна не повертати 
  ·  Фаворитів визначено 
  ·  Ґаага: наступний 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Хліб дешевшим не буде 
  ·  Жнива наближаються 
  ·  125 мільйонів для АЕС 
  ·  Транскордонні перевезення зростають 
  ·  Голограми для водіїв 
  ·  Заступник для Ярошенка 
  ·  Полякам залізли до кишені 
  ·  ЮКОС продає майно 
Інтерв''ю у Поступі
  ·  Клод ГОАСГЕН: Господарник не може бути мером 
Арт-Поступ
  ·  "Меса за мир" як потяг до просвітлення 
  ·  Клони кланів 
Літературний Поступ
  ·  Ігри розуму 
  ·  Інтелектуальні мрії: невідома еротика 
Спорт-Поступ
  ·  На курорті не відпочивали 
  ·  Солодкий спогад про перемогу 
  ·  Десятилітнє панування Вінниці 
  ·  Кільські старти вітрильників 
  ·  Кубковий покер Дідуха 
  ·  Рекордні секунди та метри 
  ·  Невгамовний "Шахтар" 
  ·  Потрійна перемога 
post-Поступ
  ·  Шансон у столиці під забороною 
  ·  Життя триває 
Пост-Faktum
  ·  Марш героїв 
  ·  Прихована історія 
  ·  Екологія без піджаків 
  ·  Елвіса відзначили 
  ·  Бити чи не бити 
  ·  КАЛЕНДАР