BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Історія у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
  Цитата Поступу
 
23 листопада 2017 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:29 24-11-2017 -   У Львові воїну АТО встановлять меморіальну таблицю  
  15:14 24-11-2017 -   Сьогодні у Органному залі Львова – Великий прийом  
  14:11 24-11-2017 -   У Львові вітчим забив на смерть пасинка металевою палицею  
  14:6 24-11-2017 -   У Львові буде 25 місць для роздрібної торгівлі хвойними деревами  
  14:5 24-11-2017 -   Трамвайні маршрути № 2 та № 7 вимушено скоротили кількість вагонів на сьогодні  
Україна
  16:26 24-11-2017 -   Синоптик розповіла, якою буде зима в Україні  
  15:18 24-11-2017 -   Через сльозогінний газ зі школи на Рівненщині евакуювали понад 500 учнів  
  15:13 24-11-2017 -   На Новий рік «Укрзалізниця» запустить 7 додаткових потягів  
  14:9 24-11-2017 -   У Києві суддю спіймали на хабарі в 15 000 гривень  
  14:8 24-11-2017 -   Україна відновила будівництво військових кораблів  
Світ
  16:24 24-11-2017 -   На Сонці з'явився гігантський протуберанець  
  16:21 24-11-2017 -   На Сонці з'явився гігантський протуберанець  
  15:23 24-11-2017 -   У Єгипті стався вибух у мечеті  
  11:0 24-11-2017 -   Австралія ніколи не визнає анексію Криму  
  10:57 24-11-2017 -   Міжзоряний астероїд-«мандрівник» прибув у Сонячну систему  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Трансавангард Іллі Кабакова
Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ
 
В межах грандіозно-амбіційного американсько-російського проекту "Гуггенхайм-Ермітаж", завдяки якому приміщення колишнього Генштабу на Дворцовій площі Санкт-Петербурга перетворилося на Музей сучасного мистецтва, нещодавно відкрилася перша виставка. Честь стартувати першою в залах нового музею Нью-Йоркський "Гуггенхайм" надав світовій арт-зірці Іллі Кабакову. На вернісажі, підготовка до якого тривала майже рік, був присутній сам автор.

Історія мистецтв завжди була щедрою на парадокси, особливо якщо це стосувалося мистецьких доль. Сьогодні їх теж вистачає. Зокрема, ім'я художника, який належить до першої світової десятки митців, які торують шляхи для розвитку мистецтва нового тисячоліття, -- Іллі Кабакова є майже не відомим на його батьківщині, навіть у мистецьких колах.

Ілля Кабаков народився 30 вересня 1933 року в Дніпропетровську, в сім'ї слюсаря. Війна, інтернат, московський академічний художній інститут імені Сурікова, успішні роки роботи ілюстратором дитячої книги - такими були перші життєві й творчі кроки художника. Кабаков, маючи цілком пристойну офіційну посаду, починаючи від 1965 року -- активний учасник виставок "неофіційного" мистецтва в Італії (л'Акула) та Польщі(Познань-Сопот). Скуштувавши світових стилів абстрактного експресіонізму та неосюрреалістичного гротеску, в 70-их Ілля Кабаков виробив власний, який арт-критики охрестили "романтичним концептуалізмом". 1988 року жива легенда радянського андеґраунду Ілля Кабаков поїхав до США, де досі проживає в епіцентрі світового мистецтва -- Нью-Йорка.

Сьогодні Ілля Кабаков -- майже міфічна особистість. Він - "бренд" сучасного мистецтва всієї Східної Європи, єдиний художник пострадянського простору, який досяг світового успіху і визнання. Його ім'я присутнє в усіх мистецьких енциклопедіях та нарисах з мистецтва минулого століття. Найбільш авторитетні світові рейтинги тричі назвали його найкращим художником сучасності, протягом дванадцяти років він входить до десятки найкращих художників світу. Поважне видавництво Taschen, яке надрукувало розкішний альбом-довідник зі світового мистецтва двох останніх десятиліть двадцятого століття Аrt at the turn of the millennium, назвало лише двох представників Східної Європи, один з яких -- Ілля Кабаков, і двох представників Азії -- японців.

Про доробок митця передовсім говорить кількість і престижність виставок його творів, і тут Кабакову немає рівних. Протягом двох останніх десятиліть по обидва боки Атлантичного океану немає жодного більш-менш солідного музею, який не запросив би до себе Іллю Кабакова і виставку його творів. А якщо взяти до уваги, що кожного разу для кожного музею митець робить нову інсталяцію чи нову версію якоїсь теми, то лише розмаїтість ідей гарантує Іллі Кабакову статус прижиттєвого класика сучасного мистецтва світового масштабу. Він єдиний з митців пострадянського простору за всю історію венеційського бієнале отримав Золотого лева, а минулоріч був запрошений на ювілей бієнале з великою персональною виставкою. Франція нагородила його почесним орденом, а 2002 року Австрія відзначила найвищою мистецькою премією ім. Оскара Кокошки.

Виставка, яка відбулася в 90-х роках у кьольнському Музеї Людвіга "Від Малевича до Кабакова", артикулювала роль творчості Кабакова в історії світового мистецтва. Казимир Малевич став символом мистецтва І-ї половини ХХ століття. Мистецька практика Іллі Кабакова є і продовжує бути дуже вагомим внеском у розвиток культури ІІ-ї половини ХХ століття. Ми ж можемо бути гордими з того, що обидва вони -- наші співвітчизники.

Багаторічна праця з дитячою книгою наклала свій відбиток на творчість Кабакова, спричинивши іронічно-казкову стилістику його творів, героями яких є "маленькі люди", що живуть у комуналках тоталітарної доби. Художник послідовно розширює масштаб своїх композицій від окремих графічних аркушів до графічних циклів, від циклів до мега-графічних альбомів. Кабаков власне й вигадав цей окремий жанр -- альбом, який став основним його внеском у світовий концептуалізм. Альбом у його творчості - це втілення марґінальності, яка перенесена з окраїн та узбіччя життя до центру світу мистецтва. В концептуалізмі Кабакова образотворча форма є не менш важливою за ідейну та літературну основу, тобто, власне, сам концепт.

Кожний з його альбомів -- це історія вигаданого дивного персонажа - "стражденний Суріков", "Комаров, який полетів", "Архипов, щоувікновидивляється", що мріє звільнитися від суспільства, в якому живе: полетіти, сховатися до шафи чи принаймні втупитись у вікно. Це почуття самотності, яке, без сумніву, присутнє в будь-якому суспільстві, але у "совковому" ще й особливо дошкульно загострене його колективістським укладом, є, власне, провідною темою творчості Кабакова. З перших альбомів і величезних циклів інсталяцій, які він почав створювати після свого від'їзду на Захід, з дивних кухонних дуршлаґів, відтворення побуту комуналок, занедбаних сільських клубів, занедбаних провінційних музеїв Кабаков послідовно вибудовує свою особисту мистецьку версію катастрофи комуністичного експерименту над людиною. Те "величезне сміттєзвалище", про яке він так часто згадує, є ні чим іншим, як тим, у що перетворив цей експеримент наш предметний побутовий ряд і нашу свідомість.

Інсталяції Іллі Кабакова виникли з потреби створити просторову метафору тоталітарного світу, в якому рефлексія є подвигом, а відокремлення своєї свідомості -- героїчна дія, аналогічна втечі з ув'язнення. Перші інсталяції Кабакова розповідали про персонажів тоталітарного світу: "Людина, яка полетіла в космос", "Людина, яка нічого не викидала", "Людина, яка полетіла до картини"... Вони були відтворені 1988 року в галереї Фельдмана в Нью-Йорку під загальною назвою "Десять персонажів". Минулоріч аркуші цього альбому вперше були виставлені в Третьяковській галереї з нагоди 70-річчя автора -- це була перша офіціозна виставка Кабакова в Росії. В цій нью-йоркській інсталяції Кабаков уперше розташував окремі інсталяції у вигляді кімнат, що "прочинені в коридор "комунальної квартири", вздовж якого ходить глядач, спостерігаючи "картини життя" того чи іншого персонажа.

Від цього моменту жанр "тотальної інсталяції" стає провідним у творчості Кабакова. Як і альбоми, тотальна інсталяція є новою мистецькою формою, яка інтеґрує в простір мистецтва категорію часу і пов'язану з нею фабульність. Зокрема, павільйон Кабакова на міжнародній виставці "Документа-ІХ" у Касселі 1992 року зовні відтворював помальовану вапном "совкову" громадську вбиральню з дірками в підлозі, а всередині шокований глядач міг спостерігати жалюгідний совковий побут. "Туалет" -- це авторська метафора життя взагалі, яка в Кабакова дорівнює висотам кафкіанського універсаму. Форма такої "тотальної інсталяції" передбачає не лише живопис, об'єкти, світло і звук, але й самих глядачів, чиї емоційні реакції, сміх та коментарі стають невід'ємною складовою "пластичної вистави".

Форми свідомості і породжені ними страхи, кошмари, несвідомі дії і безсенсовні проекти, які народжуються в авторитарному, забюрократизованому суспільстві, є темою більшості інсталяцій Кабакова. Ілля Кабаков -- це такий собі Оруелл пластичних мистецтв, аналітик людської свідомості, його маній, фобій і фантазмів. Він створив близько 200 інсталяцій у десятках країн світу. Однією з найбільших є "Палац проектів" (Лондон, Мадрид, 1998, Гессен -- 2001). Цікаво, що в цій суперсерії є одна інсталяція, присвячена Львову - "Я сплю в саду". Напевне, львівський проект Кабакова є результатом дружби митця з відомим львівським графіком Олександром Аксініним.

Протягом останніх років Ілля Кабаков почав звертатися до більш глобальних, "вічних" тем. Його інсталяції на Венеційських бієнале 2001 і 2003 років називалися "Не всіх візьмуть у майбутнє" та "Де наше місце". Вони знову розповідають про маленьку людину, яка страждає на фобії, але це вже не "совок" і фобії у нього загальнолюдські. В такий спосіб Ілля Кабаков намагається зазирнути в саму суть людського буття, але не завжди сам знає відповіді на свої риторичні запитання.









» 
Жан Копо -- людина, яка творила Театр
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Цьогоріч минає 125 років з дня народження і 55 з дня смерті Жака Копо -- французького актора, режисера, театрального педагога і керівника театру "Стара голубівня", який багато років очолював відділ театральної критики в одному із найсерйозніших і передових щомісячників того часу "Нувель ревю Франсез", у створенні якого він також брав безпосередню участь.

У своєму щоденнику Копо писав: "Моє захоплення театром завжди було повною віддачею, культом. Все моє життя я відчував глибинну тягу до театру, але до 33 років не переступив порога сцени. Коли ж зважився на такий крок, то тільки через те, що хотів втілити той ідеал, який носив у собі все життя, з дитинства. Щиро і чесно я прагнув до створення мистецтва, яке вважаю справжнім, без натягування і поблажок. Заради такого мистецтва я ладен віддати все: свою професію критика і письменника, своє усамітнення, свою матеріальну незалежність і становище сім'ї. Я ніколи не відступлю від своїх мистецьких принципів. Якщо творче життя мого театру не збігається з моїми ідеалами, я тієї ж миті його покину. Якщо театр не стане для мене тим, чого я прагну, він перестане для мене існувати, і я піду з нього так, як і прийшов, з гордо піднятою головою..."
Детальніше>>
» 
Свято Бучача в Єрусалимі
Дмитро КАНЕВСЬКИЙ
 
На вечір міста Бучача в Єрусалимі зібралася ціла громада вихідців з цього міста, а також шанувальники творчої спадщини Агнона. Досі про "перлину галицького Поділля", як іноді називають Бучацький край, ізраїльтяни знали вкрай мало. Для Ізраїлю будь-яка згадка про це дивовижне місто на Тернопільщині передовсім пов'язана з біографією генія ізраїльської літератури, лауреата Нобелівської премії в галузі літератури, Шая Агнона. Як зізнавалися
присутні, вони й не підозрювали про те, що уродженців Бучача в Ізраїлі так багато. I хоча більшості з них уже понад 70, спогади про річку Стрипу, Замкову гору та міську ратушу вони зберегли на все життя. Певна річ, не забули згадати добрим словом i свого славного краянина Шая Агнона.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Чудова сімка 
  ·  У Кучми з'явився фан 
Погляд
  ·  Україна обігнала Африку 
  ·  Більше місця для авто 
Поступ у Львові
  ·  У моді економісти і правники 
  ·  ВІДКРИТИЙ ЛИСТ 
  ·  Знову "безгосподарна" ртуть 
  ·  Реконструкція вулиці 
  ·  Земля "їде" під дитсадком 
  ·  Екологи хочуть уваги 
  ·  Молодь безробітна 
  ·  Австралійці з прогалицькими інтересами 
  ·  Ринки мають заплатити 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Ющенка та Мороза використовують 
  ·  Парламентських жандармів не буде 
  ·  Сімферопольські "реґіонали" за Ющенка 
  ·  Продали дитину за 500 у. о. 
  ·  Україна наздогнала Гондурас 
  ·  Пінчук заснував свій Давос 
  ·  Пустовойтенко -- єдиний кандидат? 
Поступ у світі
  ·  Російських комуністів розкололи 
  ·  Басаєв пригрозив терактами 
  ·  Вежа свободи постане у Нью-Йорку 
  ·  Федаїни готували втечу Саддама 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Реінкарнація реверсу 
  ·  Польща уніфікувала рахунки 
  ·  Автобан під гарантії уряду 
  ·  Росіяни йдуть 
  ·  Вокзал у Чопі буде міжнародним 
  ·  ЮКОС добивають 
Історія у Поступі
  ·  Убивство Франца Фердинанда 
  ·  АРХІВАРІУС 
Арт-Поступ
  ·  Жан Копо -- людина, яка творила Театр 
  ·  Трансавангард Іллі Кабакова 
  ·  Свято Бучача в Єрусалимі 
Літературний Поступ
  ·  Колекціонери -- Художнику 
Спорт-Поступ
  ·  Українська перемога на Вімблдоні 
  ·  Олімпійський вогонь у Києві 
  ·  Прощавай, Євро... 
  ·  Передфінальні настрої 
  ·  Лев БРОВАРСЬКИЙ: Відзначив би Роналду та Руні 
  ·  Тренерські наміри Блана 
  ·  Арагонес змінив Саєса 
  ·  Карасі в "Карпатах"? 
post-Поступ
  ·  Кінець соціалізму 
  ·  Україна -- ворог України 
  ·  Пам'яті ''хрещеного батька'' 
Пост-Faktum
  ·  Барбі позбавили недоторканності 
  ·  Політичні забави 
  ·  Фільм жахів у Чорнобилі 
  ·  100 нових планет 
  ·  Новий бос Голівуду 
  ·  Третя коханка Бекгема 
  ·  Перетягування дружин 
  ·  КАЛЕНДАР