BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Історія у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
5 липня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:46 24-03-2017 -   Серед секонд-хенду львівські митники знайшли новий одяг та гіроскутери  
  16:26 24-03-2017 -   На мості у Жидачівському районі тривають протиаварійні роботи, - рух транспорту обмежено  
  16:25 24-03-2017 -   На Личакові вшанували пам’ять Ігоря Білозіра  
  15:2 24-03-2017 -   Львів домовився про вивезення 900 тонн сміття  
  13:13 24-03-2017 -   На Львівщині судитимуть дев’ятьох учасників організованого угрупування  
Україна
  16:50 24-03-2017 -   Заступниці Кернеса повідомили про підозру в земельних махінаціях  
  16:29 24-03-2017 -   У ДНР школу назвали на честь Гіві - ЗМІ  
  16:28 24-03-2017 -   У Тернополі осквернили пам'ятник жертвам Голокосту  
  15:4 24-03-2017 -   Україна 26 березня перейде на літній час  
  15:1 24-03-2017 -   СБУ не переглядатиме рішення щодо Самойлової  
Світ
  16:31 24-03-2017 -   Путін прийняв Ле Пен у Кремлі  
  16:27 24-03-2017 -   Знайдена гігантська чорна діра, "виселена" з галактики  
  14:56 24-03-2017 -   Поліція Хорватії заборонила марш українських уболівальників по Загребу  
  12:37 24-03-2017 -   Адронний колайдер: учені виявили п'ять нових частинок  
  11:35 24-03-2017 -   Яресько отримала нову посаду в Пуерто-Ріко  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Жан Копо -- людина, яка творила Театр
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Цьогоріч минає 125 років з дня народження і 55 з дня смерті Жака Копо -- французького актора, режисера, театрального педагога і керівника театру "Стара голубівня", який багато років очолював відділ театральної критики в одному із найсерйозніших і передових щомісячників того часу "Нувель ревю Франсез", у створенні якого він також брав безпосередню участь.

У своєму щоденнику Копо писав: "Моє захоплення театром завжди було повною віддачею, культом. Все моє життя я відчував глибинну тягу до театру, але до 33 років не переступив порога сцени. Коли ж зважився на такий крок, то тільки через те, що хотів втілити той ідеал, який носив у собі все життя, з дитинства. Щиро і чесно я прагнув до створення мистецтва, яке вважаю справжнім, без натягування і поблажок. Заради такого мистецтва я ладен віддати все: свою професію критика і письменника, своє усамітнення, свою матеріальну незалежність і становище сім'ї. Я ніколи не відступлю від своїх мистецьких принципів. Якщо творче життя мого театру не збігається з моїми ідеалами, я тієї ж миті його покину. Якщо театр не стане для мене тим, чого я прагну, він перестане для мене існувати, і я піду з нього так, як і прийшов, з гордо піднятою головою..."

Копо був дуже освіченим. Він добре знав театр, уважно стежив за його розвитком. На противагу театру розважальному Копо прагнув до мистецтва, яке ставить перед глядачами живі проблеми сучасності, котрі він завжди вирішував у плані етичному. Копо був переконаним прихильником поетичного театру. В своїх статтях і публічних виступах він говорив про призначення театру створювати на "голій сцені" атмосферу, здатну захопити глядача дотиком поетичної сутності драми".

Жодні декорації чи костюми, на його думку, не здатні виявити глибинної суті п'єси. Копо шукав таке рішення спектаклю, яке б усю увагу глядачів приковувало до п'єси, її поетичності. Його найбільше приваблював театр Шекспіра. Завдання вистави, писав Копо, полягає в тому, щоб знайти гармонію між правдою сценічною і правдою поетичною. Спектакль не повинен бути нижчим від поетичного змісту п'єси. Цій думці присвячена стаття Копо, яка так і називається -- "Звернення театру до поезії".

Нечасто складається так, щоби людина, яка теоретично розробила програму оновлення театру, мала змогу втілити цю теорію на практиці. Разом з групою молоді, відданих йому учнів, Копо почав створення такого театру. 22 жовтня 1913 року "Стара голубівня" відкрила свої двері для публіки. А наступного дня, 23 жовтня, Копо вперше виступив на сцені як актор. Він зіграв роль Уендола в п'єсі Томаса Гейвуда "Жінка, вбита добротою". Відтоді все його життя було пов'язане з роботою в театрі і вихованням молодих акторів. З перших кроків нового театру Копо прагнув утверджувати в ньому нові методи і принципи роботи. Він вимагав суворої дисципліни, готовності кожного підкорити свої інтереси інтересам колективу. Копо домагався того, щоб вистави були цілісними, де не тільки актор і його виконання, але й принципи постановки, і всі елементи сценічної техніки -- світло, оформлення і монтування декорації, звук, шуми -- підпорядковувались одній меті. Це вимагало високого професіоналізму не тільки від акторів, але й від усіх членів колективу, зокрема й освітлювачів, робітників сцени.

Усі визначні діячі того часу -- Луї Жуве, Шарль Дюллен, Мішель Сент-Дені, Жорж Пітоєв, Леон Шансерель, Андре Барсак, Жан-Луї Барро, Жан Вілар вважали себе учнями Копо або його послідовниками. "Копо був нашим спільним вчителем. Усіх нас він навчив працювати в театрі", -- писав про Копо Жан-Луї Барро. Вплив Копо на розвиток театрального мистецтва І половини ХХ століття справді був найбезпосереднішим, довгі роки французький театр відчував на собі дію ідей цього прекрасного митця. Копо уважно стежив за всім, що відбувалося в ті роки в театрах Франції та Європи. Він переписувався з театральними діячами різних країн, неодноразово бував в Італії, Бельгії, Швейцарії, де зустрічався з Апіа, Креґом, Далькрозом. Він цікавився їхніми теоретичними працями та практичною діяльністю.

З перших кроків свого театру Копо постійно турбувався, щоб він був справді професійним. Він розумів, що від усіх акторів, і від нього зокрема, це вимагає величезної праці, щоденного і щогодинного навчання. Тож не випадково з перших кроків театру Копо розпочав збирати матеріали з різних проблем театрального мистецтва. Свій архів збирав за такими розділами: бібліотека постановника, бібліотека технічна, для допоміжних цехів театру, бібліотека театрального навчання і бібліотека сценічного костюма. Копо прагнув не втратити те позитивне, що накопичилося в роботі, враховувати і узагальнювати досвід, аналізувати все, що складало життя його колективу. Цей архів, який зберігається в театральних колекціях Франції, відтворює безмежну любов Копо до театральної професії, культуру, ерудованість, організаторські здібності, уміння поєднати людей во ім'я єдиної художньої мети, зробити їх колективом однодумців. Все це і спричинило те, що "Стара голубівня" стала неповторною, а сам Копо -- найвизначнішою фігурою французького театру першої половини ХХ століття.









» 
Трансавангард Іллі Кабакова
Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ
 
В межах грандіозно-амбіційного американсько-російського проекту "Гуггенхайм-Ермітаж", завдяки якому приміщення колишнього Генштабу на Дворцовій площі Санкт-Петербурга перетворилося на Музей сучасного мистецтва, нещодавно відкрилася перша виставка. Честь стартувати першою в залах нового музею Нью-Йоркський "Гуггенхайм" надав світовій арт-зірці Іллі Кабакову. На вернісажі, підготовка до якого тривала майже рік, був присутній сам автор.

Історія мистецтв завжди була щедрою на парадокси, особливо якщо це стосувалося мистецьких доль. Сьогодні їх теж вистачає. Зокрема, ім'я художника, який належить до першої світової десятки митців, які торують шляхи для розвитку мистецтва нового тисячоліття, -- Іллі Кабакова є майже не відомим на його батьківщині, навіть у мистецьких колах.
Детальніше>>
» 
Свято Бучача в Єрусалимі
Дмитро КАНЕВСЬКИЙ
 
На вечір міста Бучача в Єрусалимі зібралася ціла громада вихідців з цього міста, а також шанувальники творчої спадщини Агнона. Досі про "перлину галицького Поділля", як іноді називають Бучацький край, ізраїльтяни знали вкрай мало. Для Ізраїлю будь-яка згадка про це дивовижне місто на Тернопільщині передовсім пов'язана з біографією генія ізраїльської літератури, лауреата Нобелівської премії в галузі літератури, Шая Агнона. Як зізнавалися
присутні, вони й не підозрювали про те, що уродженців Бучача в Ізраїлі так багато. I хоча більшості з них уже понад 70, спогади про річку Стрипу, Замкову гору та міську ратушу вони зберегли на все життя. Певна річ, не забули згадати добрим словом i свого славного краянина Шая Агнона.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Чудова сімка 
  ·  У Кучми з'явився фан 
Погляд
  ·  Україна обігнала Африку 
  ·  Більше місця для авто 
Поступ у Львові
  ·  У моді економісти і правники 
  ·  ВІДКРИТИЙ ЛИСТ 
  ·  Знову "безгосподарна" ртуть 
  ·  Реконструкція вулиці 
  ·  Земля "їде" під дитсадком 
  ·  Екологи хочуть уваги 
  ·  Молодь безробітна 
  ·  Австралійці з прогалицькими інтересами 
  ·  Ринки мають заплатити 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Ющенка та Мороза використовують 
  ·  Парламентських жандармів не буде 
  ·  Сімферопольські "реґіонали" за Ющенка 
  ·  Продали дитину за 500 у. о. 
  ·  Україна наздогнала Гондурас 
  ·  Пінчук заснував свій Давос 
  ·  Пустовойтенко -- єдиний кандидат? 
Поступ у світі
  ·  Російських комуністів розкололи 
  ·  Басаєв пригрозив терактами 
  ·  Вежа свободи постане у Нью-Йорку 
  ·  Федаїни готували втечу Саддама 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Реінкарнація реверсу 
  ·  Польща уніфікувала рахунки 
  ·  Автобан під гарантії уряду 
  ·  Росіяни йдуть 
  ·  Вокзал у Чопі буде міжнародним 
  ·  ЮКОС добивають 
Історія у Поступі
  ·  Убивство Франца Фердинанда 
  ·  АРХІВАРІУС 
Арт-Поступ
  ·  Жан Копо -- людина, яка творила Театр 
  ·  Трансавангард Іллі Кабакова 
  ·  Свято Бучача в Єрусалимі 
Літературний Поступ
  ·  Колекціонери -- Художнику 
Спорт-Поступ
  ·  Українська перемога на Вімблдоні 
  ·  Олімпійський вогонь у Києві 
  ·  Прощавай, Євро... 
  ·  Передфінальні настрої 
  ·  Лев БРОВАРСЬКИЙ: Відзначив би Роналду та Руні 
  ·  Тренерські наміри Блана 
  ·  Арагонес змінив Саєса 
  ·  Карасі в "Карпатах"? 
post-Поступ
  ·  Кінець соціалізму 
  ·  Україна -- ворог України 
  ·  Пам'яті ''хрещеного батька'' 
Пост-Faktum
  ·  Барбі позбавили недоторканності 
  ·  Політичні забави 
  ·  Фільм жахів у Чорнобилі 
  ·  100 нових планет 
  ·  Новий бос Голівуду 
  ·  Третя коханка Бекгема 
  ·  Перетягування дружин 
  ·  КАЛЕНДАР