BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    Пост-Factum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
4 червня 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:18 22-09-2017 -   У Львові викрали Mitsubishi Outlander  
  15:12 22-09-2017 -   Синоптики попереджають про зміну погоди  
  15:11 22-09-2017 -   Усіх охочих запрошують на святкування Дня Сихова  
  15:8 22-09-2017 -   У Львові 12-річна дівчинка народила дитину  
  13:20 22-09-2017 -   У Львові маршрутка №41 в’їхала в паркан  
Україна
  15:14 22-09-2017 -   В Україні оголосили демобілізацію строковиків  
  15:9 22-09-2017 -   На Харківщині затримали банду рекетирів  
  13:14 22-09-2017 -   Вихідні в жовтні: скільки відпочиватимуть українці  
  13:12 22-09-2017 -   Луценко шокований станом другої лінії оборони в зоні АТО  
  10:44 22-09-2017 -   Житомирщину накрив аномально великий град  
Світ
  15:15 22-09-2017 -   Актрису з "Мухтара" ввели в кому через травму  
  13:11 22-09-2017 -   У російській Держдумі з виставки вкрали хамон  
  13:9 22-09-2017 -   Вчені назвали легкий спосіб продовження життя  
  16:40 21-09-2017 -   Творці "Гри престолів" повідомили про новий спін-офф  
  14:17 21-09-2017 -   На Оскар висунули третій український фільм  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ПРЕМ’ЄРА

___________________________________________________________________________

Рефлексії естетики романтизму
Історичний дебют львівського піаніста Дмитра Онищенка на міжнародному фестивалі музичного мистецтва “Віртуози”
Наталя КАШКАДАМОВА
 
Цього року організаторам музичного фестивалю "Віртуози" вдалося зібрати різноманітну, цікаву і багату програму. У ній чергувалися монументальні багатоскладові композиції. Наприклад, уперше у Львові виконувались ораторії Й.Гайдна "Створення світу" та сольні речиталі. Імена світової слави, серед яких Олег Криса, межували в ній із дебютними виступами молодих. Улюблені хіти концертного репертуару (такі, скажімо, як Концерти Чайковського) зіставлялися з прем'єрами новонаписаних та ще не виконуваних у нас творів. Проте на радість львівським меломанам незмінною залишається характерна прикмета "Віртуозів": у них завжди виступають висококласні артисти, які родом зі Львова. Саме вони є улюбленцями нашого слухача. Цього разу також афіша заблискотіла іменами видатних представників львівських шкіл виконавства – скрипкової та фортепіанної. Окрім неперевершеного Олега Криси, це – Юрій Мазуркевич, Етелла Чуприк, Анна Савицька, Олег Каськів та Соломія Сорока. А також, наслідуючи добру традицію Львівської філармонії, мали змогу виступити юні талановиті музиканти, яких підтримує своєю тривалою програмою "Таланти третього тисячоліття" диригент і художній керівник оркестру "Віртуози" Сергій Бурко. Збуджений натовп перед входом до філармонічної зали імені Станіслава Людкевича щовечора засвідчував, якою спраглою високого мистецтва є публіка нашого міста.


У програмі “Віртуозів” відбулася прем’єра, яка увійде в історію цього фестивалю. Із великою сольною програмою виступив молодий львівський піаніст Дмитро Онищенко. Загальна атмосфера концерту стала яскравим запереченням того, що “вдома завжди важче грати, ніж на гастролях”.
Львівський слухач уважно ставиться до здобутків своїх музикантів.

Своєю повною та різноманітною програмою (а головно завдяки високохудожньому і фаховому виконанню) концерт піднявся над звичайним рівнем львівського музичного життя і став у ньому подією. Це відзначила також наша видатна піаністка Оксана Рапіта. Визначення “дебют” і “прем’єра” щодо Дмитра Онищенка – не зовсім точне. Цей вихованець львівської піаністичної школи зростав і формувався постійно “на слуху” львів’ян. Зараз 19-річний музикант після навчання у ЛССМШІ ім. С.Крушельницької є студентом другого курсу Львівської державної музичної академії. Його навчанням у класі фортепіано вже декілька років поспіль керує досвідчений викладач і прекрасний музикант – професор Наталія Грамотєєва. Але фортепіанному мистецтву Онищенко навчався в багатьох учителів.
Він починав в однієї з кращих львівських учительок фортепіано – О. Качевої. Закінчив музичну школу під опікою доброго молодого музиканта О.Гереги. За роки навчання Дмитро при кожній нагоді брав участь у майстер-класах видатних піаністів, що приїжджали до Львова. Особливо відчутним був вплив на нього професора Московської консерваторії (також колишнього львів’янина) Юрія Лисиченка.
Своєрідною й ефективною школою для формування виконавського таланту стала участь у численних міжнародних фортепіанних конкурсах, на яких виступи Онищенка відзначалися високими, часто першими місцями у списку лауреатів та спеціальними преміями. Концерт Дмитра Онищенка вразив слухачів творчою свободою музичного висловлювання. Його гра – поза завченими трафаретами чи нормами: у ній завжди є елемент імпровізації, пульсує жива думка. Для цього піаніста не існує обов’язкового плану й усталених прийомів виконання. Кожного разу він грає по-іншому, розкриваючи в залежності від настрою різні аспекти музичного змісту. Він говорить музикою. Він має що сказати і тішиться з можливості звернутися зі своїми думками до уважного та вирозумілого слухача. Публіка ж стає учасником творчого процесу, пошуку чи міркування, а не пасивним свідком реалізації заготованого продукту виконання. Така здібність до творчого виконання була дбайливо сформована вмілими вчителями, які розвивали здібності учня, а не затверджували з ним суму трафаретних уявлень. Проте підстави для творчості закладені глибоко в натурі молодого музиканта. Ще зі шкільних років він завжди відстоював право на власне розуміння музики, чим іноді не полегшував, а ускладнював роботу своїх учителів. Власне здатність творити ставить сьогодні Онищенка в когорту артистів, а не школярів, помітно виділяючи його серед ровесників.

Молодий артист має власну манеру інтонування, що вже відчутно впізнається в його грі. Їй притаманний тон розмірковування, роздуму, іноді – вагання. Піаністична інтонація Дмитра відверта і щира, а в хвилини емоційного піднесення вона сповнена великої внутрішньої сили. І вгадується, що могла б бути могутньою, якби піаніст дав собі повну волю. Однак рефлексуючий стан йому більш характерний, аніж будь-який інший. Героїчний порив чи патетична декламація, нищівна напористість чи бравурна віртуозність не пов’язуються з образом цього піаніста. Манера інтонування визначає особливий ритм гри Онищенка: він любить сповільнювати течію музики, вслухаючись у важливі для неї інтонації. Для нього чужою є метричність, розміреність – “квадратність” музичного руху. Дмитрові подобається музика і подобається її грати. Він не поспішає закінчувати, а любується кожним поворотом розвитку.

Бездоганно оволодів Онищенко труднощами високої фортепіанної техніки. Чисто і захоплююче прозвучали у його виконанні етюди Шопена, Ліста, Скрябіна, у яких зосереджено найвищі піаністичні складнощі. А в таких творах, як “Крайслеріана” Шумана чи 7 Соната Прокоф’єва слухач і не згадував про технічний бік, слідкуючи за розвитком думки. Це й не випадково: акцент виконання зроблено на зміст, а не на техніку гри. Особливо сподобалося трактування “Крайслеріани”. Це низка фантастичних картин, зроджених романтичною уявою геніального Шумана. У її звучанні – переконлива щирість і правдивість. Піаніст зумів знайти в розвитку важливі ще не показані для змісту повороти і втілити все це зі справжньою майстерністю. У Сонаті Прокоф’єва, рвучкій і майстерно вибудованій, найбільше враження справили не відомі своїми труднощами перша і третя частини, а повільна друга. Вслухавшись у тривожне звучання її дзвонових перегуків, піаніст створив таку трагічну картину, що зал слухав його, затамувавши подих.

Усілякі яскраво індивідуальні і нові вирішення, трактування Д.Онищенка збуджують дискусію.
Суперечливим є те, чи відповідає рефлексуюче трактування стилям, скажімо, Бетховена і Прокоф’єва – композиторів, яким первинно притаманна рішучість і категоричність. Можна побажати в окремих творах більшої різноманітності емоційних станів, більшого артистичного перевтілення. Наприклад, патетики в музиці Ліста або ж злості у “воєнній” сонаті Прокоф’єва. Дискутуючи, треба визнати, що Онищенко має свою особливу творчу манеру, вміє знайти власні прочитання відомих творів. Усе це дає йому право на свою інтерпретацію, на проголошення її з концертної естради та на участь у вічному безперервному процесі витлумачення класичних творів. Рефлексуюча інтерпретація не є тільки його особистою справою. Вона відображає настрої і переживання, характерні для значної частини сучасної молоді. Вона розвиває тенденції, притаманні львівській піаністиці кінця XX століття, і тим самим пише свою сторінку історії львівської фортепіанної школи.

P.S. Цими днями Дмитро Онищенко представляє традиції нашої фортепіанної школи на престижному для всіх піаністів конкурсі ім. Чайковського. Увесь Львів уболіває за нього і пишається талантом молодого виконавця.









»  ЮВЕЛІРИ
Острога за відвагу
 
Едвард Іванюшенко. Magic Hotoboc. Львів. 2002
Творча відвага і безкомпромісність молодого львівського художника-концептуаліста Едварда Іванюшенка була оцінена відзнакою “Срібна острога” на міжнародному конкурсі “Срібло-2002”. Його твір із срібла і плексиглазу Magic Hotoboc отримав спеціальну нагороду організаторів виставки, яка триває цими днями в польському місті Легниці, де щорічно відбувається фестиваль ювелірів.

Едвард Іванюшенко, який 2000 року завершив навчання у Львівській академії мистецтв, за спеціальністю – художник по металу. Свої пропозиції на фестиваль у Легниці надсилає вже вдруге.
До речі, він не єдиний представник України на цій поважній імпрезі європейських ювелірів. Його колега Орест Івасюта був відзначений нагородою Вроцлавської галереї ювелірного мистецтва Олександри і Януша Станьків. Загалом до виставки творів 41 митця було відібрано роботи чотирьох представників України (хоч у конкурсі брали участь семеро) . І що приємно: всі вони – і Едвард Іванюшенко, й Орест Івасюта, і Віталій Крохмалюк і навіть Ян Потрогош – зі Львова!
Детальніше>>
»  ОБСКУРА
Галицька брама” – світливська
Андрій ДОРОШ
 
Фотографія переживає зараз чергову технічну революцію. Цифрові камери та комп’ютерні способи друку вчинили не менший, а, можливо, й більший переворот, як свого часу перехід від дагеротипії до колоїдних способів. Але саме епоха негативно-позитивного способу відтворення зображень була чи не найгероїчнішим періодом в історії розвитку світливства. Саме тоді на золотих сторінках книги пам’яті було вписано чимало славних імен. Тому вчасним і доречним став намір львівських прихильників класичного світливства докласти кілька власних штрихів до панорами розвитку цього мистецтва на землях Галичини.

Тим паче, що Львову належить далеко не остання позиція на карті світової фотографіки. Тут В.Ромером було винайдено такий прийом фотомистецтва, як ізогелія. А в історії національного світливства наше місто відіграє взагалі виняткову роль, оскільки саме Львів у тридцятих роках став тим осередком, в якому українська фотографія могла розвиватися без ідеологічного тиску “пролетарської культури”. Для галицького світливства це був період класики, який завершився рівно через 100 літ після винайдення фотопроцесу – 1939 року. Саме цією датою автори закінчують черговий потрійний (за січень-березень 2002 р.) номер газети “Галицька брама”.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Кофі Аннан хвалить Україну 
  ·  Місто має кворумне керівництво 
Погляд
  ·  Світ у ядерній небезпеці 
Поступ у Львові
  ·  Наша Україна” проти Любомира Буняка 
  ·  Польща залишить Личаків львів’янам 
  ·  Останній шанс має бути безкоштовним 
  ·  Львівські шахтарі йдуть на Київ 
  ·  Жива історія катакомбної Церкви 
  ·  Тарифи на газ зросли вдвічі 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Початок “мертвого сезону” 
  ·  Україна відмовляється від кредитів 
  ·  США не довіряють Україні чи Кучмі? 
  ·  Кучма стежить, а не впливає 
  ·  Слідство у справі самогубства 
  ·  Преса користується довірою 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  "Золота" акція – за "Національним фронтом" 
  ·  Кучма шукає підтримки в Європі 
  ·  Неофіційні близькосхідні переговори 
  ·  Швейцарія — за аборти 
  ·  Політична криза в Канаді 
  ·  ФБР очікує терактів 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Арт-Поступ
  ·  Острога за відвагу 
  ·  Галицька брама” – світливська 
  ·  Рефлексії естетики романтизму 
Спорт-Поступ
  ·  Перші сенсації світового футбольного форуму 
  ·  Одеса знову чемпіон 
  ·  Броварський може повернутися 
  ·  СПОРТ-БЛІЦ 
  ·  Шахтар” – за крок до чемпіонства 
Пост-Factum
  ·  a-ha для заанґажованих 
  ·  КАЛЕНДАР