BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Інтерв''ю у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    25-й кадр.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
29 червня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  17:26 28-07-2017 -   У Шевченківському гаю з’явиться паркінг за 2,6 млн  
  14:48 28-07-2017 -   Синоптики попереджають про грози та пориви вітру на сьогодні і завтра  
  13:29 28-07-2017 -   За львів’янами спостерігають 140 відеокамер  
  13:25 28-07-2017 -   Турист впав з обсерваторії у Карпатах  
  11:53 28-07-2017 -   Сьогодні на Личаківському кладовищі вшанували пам'ять полеглих героїв України та Польщі  
Україна
  14:45 28-07-2017 -   На українців чекають дощові вихідні  
  13:27 28-07-2017 -   На отримання біометричного паспорту можна записатись онлайн  
  13:17 28-07-2017 -   В Одеській області знайшли судно з боєприпасами часів Другої світової  
  13:11 28-07-2017 -   У Білій Церкві спрацював вибуховий пристрій: поранена сімейна пара  
  12:0 28-07-2017 -   Луценко: Сума арештованого майна Клименка і його компаній – 6 млрд  
Світ
  14:46 28-07-2017 -   У спадкоємців Майкла Джексона відсудили 9,4 мільйона  
  13:23 28-07-2017 -   Заарештовано доньку екс-президента Узбекистану Карімова  
  11:59 28-07-2017 -   У Барселоні електричка врізалась у перон: півсотні постраждалих  
  11:10 28-07-2017 -   У Німеччині відкликають 22 тисячі Porsche  
  10:11 28-07-2017 -   У Британському музеї зникла каблучка за мільйон доларів  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

"Діалог" з Міхаєм Тимошенком
 
Тимошенкова робота
Нещодавно у "Дзизі" демонстрували виставку графіки та скульптури "Діалог -- суб'єктивний аналіз Всесвіту" спудея Академії мистецтв Міхая Тимошенка, українця, що народився в Румунії і вже п'ять років мешкає в Україні. Міхай захоплюється живописом, графікою, карикатурою, режисурою, анімацією, вважаючи, що перебуває саме у тому віці, коли важливо себе шукати і вдосконалювати. Отож і "дзигівська" виставка репрезентувала процес навчання і пізнання світу. Сьогодні Міхай розповідає читачам "Арт-Поступу" про свої художні пошуки, ідеї, ставлення до життя, ділиться міркуваннями про виставку зокрема й мистецтво загалом...


-- Коли Ти почав малювати?

-- Від раннього віку... Є така традиція в Румунії, коли в дітей лізе волосся, то в запічку ставлять якісь предмети і дитина вибирає собі щось. Я взяв олівці. У дитячому садочку робив багато скульптур з пластиліну. Захоплення цим матеріалом залишилося з дитинства. В 11 класі я вперше відвідав художній навчальний заклад, у 12 класі здобув ІІІ місце з живопису на Республіканській художній олімпіаді, два роки навчався в ліцеї мистецтва, до того ж мав бібліотечну самоосвіту. До 17 років самотужки набирався різних знань без жодної технічної бази. Є люди, які мають талант, але цього не вистачає, щоб стати професійним художником, потрібно ще докласти дуже багато важкої, довгої та інтелектуальної праці. Для митця особливо важлива інтелектуальна праця. Є такі, які зупиняються на технічній, візуальній практиці. Але митець не повинен бути лише фотографом чи копіювальником життя, він мусить сказати щось своє.

-- Хто або що впливало найбільше на творчість?

-- Хто бачив мою графіку, то вважає, що Гойя. Ще своєму викладачу я казав: "Чим я винен, що Гойя народився раніше, а я пізніше?" Зізнаюся: бачив Гойю в оригіналі і не в захопленні від нього. Можливо, настрій я взяв від нього або система мислення у чомусь схожа, але я не вважаю, що є підстави говорити про його вплив. Мені більше подобається Босх, аніж Гойя. Він більше критикує те, що бачить поганим; так само і я. А от хто справді вплинув, то це Мікеланджело з його Сикстинською капелою. Він був перший, хто мене вразив, як, зрештою, й усі художники Ренесансу, а також багато румунських митців. Романтики захопили філософією життя і смерті, існування людини. Певно, спосіб мислення взяв від романтиків. Вплинуло те, що люблю читати психологічні твори, особливо Достоєвського. Взагалі, все, що викликає щось в душі, вже впливає, навіть "попса". Поважаю музику і шкодую, що не маю ще й такого таланту, бо в мене в голові постійно якісь твори крутяться, але я не можу їх виконати. Музика глибша, ніж візуальне мистецтво, вона швидше бере за душу. Навіть поза її усвідомленням вона здатна викликати емоції. Візуальні роботи складніші, тому важче даються до розуміння. Безсумнівно, усе: і суспільство, і мистецтво -- впливало на мене й формувало мій світогляд і стиль. Я тільки вбирав те все у себе, міксував і витворював власний світ.

-- Яким бачиш стан сучасного мистецтва?

-- Замало знаю, щоб давати широку оцінку. Можу лише говорити про ті місця, де я був. В Румунії більше андеґраунду, більше сатири, бо румуни -- такий народ, що любить жартувати. Загалом у мистецтві є багато речей потрібних і непотрібних. Зараз роблять багато інсталяцій, концептуальних творів. Але проблема в тому, що є митці, які йдуть у мистецтво без знання. Вони просто хотіли стати художниками і взорувалися на аванґард. Цікаво, що ці незрозумілі малюнки їм навіть краще вдаються, ніж мені, бо я вже більше аналізую, а в них це якось інтуїтивно виходить. Вони навчаються від Пікассо, але Пікассо робив інакше, спершу вчив анатомію, аналізував людину, пройшов всі реалістичні етапи, а потім вже дійшов до того кубізму, де різав і розкладав. Зараз усе навпаки.

-- Що для тебе самого є "Діалог" і яке його послання?

-- Усі чомусь бачили в моїй виставці песимізм. Можливо, там є якийсь грам цього, але я не песиміст! Отже, виставку не всі зрозуміли. Мистецтво взагалі не всі розуміють. Це, радше, інтелектуальний пошук, а не виставляння доброї колористики чи рисунку тільки тому, що я вмію малювати. Хотів показати ідею. Вдалося чи ні, не знаю. Можливо, я був надто гострий або важкий, хотів дуже багато сказати одразу, не зупиняючись на чомусь конкретно. Насправді дуже велика за обсягом виставка і кожна робота має багато композиційних персонажів, тому було важко її сприймати. Крім того, якщо ці твори можуть бути використані як книжкове оформлення, то для оформлення приміщення вони заважкі. Це сюрреалістична графіка. Мені сподобалась концепція Андре Бретона, зачинателя сюрреалізму, про реальність на межі сну і дійсності.

Ідея виставки полягала в тому, щоб зробити загальне зображення двох автопортретів із фрагментів, в яких -- аналіз світу. Діалог у мене має багато значень. Насамперед це спілкування. По-друге, це діалог в середині самого себе. Мозок складається з двох півкуль, між якими існує діалог, коли він зникає, то людина божеволіє. По суті, я ілюстрував діалог двох півкуль, як його науково описав Роджер Сперід 1981 року у дослідженні "Функціональна асиметрія мозку", за яке отримав Нобелівську премію. Я порівнював дві півкулі, два автопортрети, два "Я", які між собою спілкуються. Розробив собі задля цього цілу систему "Діалогу". І дійшов такого висновку, що життя -- це діалог, тому що суспільство не буде існувати без спілкування. Культура спілкування -- це те, що в греків називалося "пізнай себе", аналіз самого себе і світу. Тому я зробив два автопортрети і це зображення розбив на 36 фрагментів, оформивши кожен з них як самостійний за ідеєю і втіленням твір. У цій мозаїці намагався поєднати все, що є в нашому сучасному житті: і саркастичне, і банальне, й низьке і високе, а не тільки песимізм, як мені закидали.

-- Які відчуття були, коли малював?

-- Відчуття, що треба завершити цей грандіозний задум. Звісно, мені подобається робота, рисую із задоволенням. А коли завершую задумане, з'являється відчуття сатисфакції.

-- Як вдається поєднувати малярство, анімацію, режисуру й карикатуру?

-- Вони доповнюють одне одного. Я мрію стати кінорежисером. Думаю, що все, що я роблю зараз -- це набування досвіду. Я знаю, що не варто братися за справу без знання, а воно потрібне, аби втілити ті ідеї, яких маю багато.

-- Над якою із них працюєш тепер?

-- Комікси хочу робити. Хоча тут вони не такі популярні, як в Америці чи Європі. Хочу спробувати видавати їх. Півроку працював над графікою, тепер працюватиму над карикатурою, а закінчу з карикатурою і коміксами -- візьмуся за малярство. Не припиняю ніколи вивчати анатомію, філософію, не перестаю захоплюватися театром і кіно.

-- Чого сам собі бажаєш?

-- Продовжувати. Не чекаю, що мені щось впаде з неба. Бажаю здоров'я, сил для праці і приємних контактів, здійснити все, що запланував. Колись я дуже багато планував, а потім, коли усвідомив, що не так просто це все здійснити, почав систематизувати роботу на конкретний час. І звісно ж, як і кожен художник, мрію стати відомим...

Розмовляв Ігор ТИМОЦЬ

Довідка

Міхай Тимошенко народився 6 жовтня 1980 року в м. Мачін у Румунії. Його батько за походженням українець, тому Міхай виявив бажання здобути мистецьку освіту в Україні. Зараз він -- студент IV курсу графічного дизайну Львівської академії мистецтв. 1999 року він здобув ІІІ місце на Національній художній олімпіаді в Румунії. Протягом 1996-2004 рр. Міхай був учасником багатьох міжнародних виставок: у Румунії, Україні, Польщі, Австрії, Італії, Туреччині. Мав персональні виставки у Польщі, Румунії, а тепер у Львові. 2003-го заснував невеличкий акторський гурт пантоміми "Клітка", який показав прем'єру вистави Life Is Only One Day під час фестивалю карикатури та коміксу, того ж року його визнано студентом року у номінації "Студент-митець". 2004-го брав участь у міжнародному майстер-класі анімації у Флоренції (Італія). А на початку весни цього року Міхай Тимошенко здобув нагороду фестивалю молодіжного театру мистецтва "Драбина" зі своїм театром пантоміми "Клітка" за найкращу режисерську роботу (вистава "Я був колись").









» 
bETWEEN -- московський кавер на бітлів
Марія СМАКОТИНСЬКА
 
Вар'ятський дух бітломанії, певно, не вщухне ніколи. Ніколи не припиниться це шаленство, яке переповнює тебе щоразу, коли доводиться чути пісні з репертуару леґендарної ліверпульської четвірки. Але звісно, крейзуху, що панувала на концертах The Beatles років 40 тому, де скажені бітломанки заливалися слізьми, кричали, як недорізані, і рвали на собі волосся, і та ностальгічна атмосфера, яка зараз присутня на концертах сера Пола Маккартні -- це два різні явища.
Детальніше>>
» 
Жан Копо -- людина, яка творила Театр
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Цього року минає 125 років від дня народження та 55 з дня смерті Жака Копо -- французького актора, режисера, театрального педагога та керівника театру "Старий голуб'ятник", який багато років очолював відділ театральної критики в одному із найсерйозніших і передових щомісячників того часу "Нувель ревю Франсез", у створенні якого він також брав безпосередню участь. У своєму щоденнику Копо писав: "Моє захоплення театром завжди було цілковитою віддачею, культом. Усе моє життя я відчував глибинну тягу до театру, але до 33 років не переступив порога сцени. Коли ж зважився на такий крок, то лише тому, що хотів втілити той ідеал, який носив у собі все життя, від самого дитинства. Щиро й чесно я прагнув створити мистецтво, яке вважаю справжнім, без натягування й поблажок. Заради такого мистецтва я ладен віддати все: свою професію критика та письменника, своє усамітнення, свою матеріальну незалежність і становище сім'ї. Я ніколи не відступлю від своїх мистецьких принципів. Якщо творче життя мого театру не збігається з моїми ідеалами, то я в ту ж мить його залишу. Якщо театр не стане для мене тим, чого я прагну, то він припинить для мене існувати і я піду з нього так, як і прийшов, з гордо піднятою головою..."
Детальніше>>
» 
Приміряючи костюми історичних стилів
Світова прем'єра програми, укладеної з музичних фрагментів "Пір року" Вівальді та п'єс Астора П'яцолли, відбулася на сцені Львівської опери
 
В основу нової концертної програми Vivaldi goes to jazz автор її ідеї та аранжування музики Войтек Мрозек поклав славетне кончерто-гросо Антоніо Вівальді й надзвичайно культові тепер твори композитора XX століття Астора П'яцолли. Інтерпретувати класику й джаз у такий спосіб, який би схвалив кожен поважний DJ, польському кларнетистові доводиться не вперше, бо щось схоже він відпрактивував уже на музиці Моцарта. Минулого суботнього вечора він наважився репрезентувати львів'янам, які добре знають і люблять його віртуозний стиль музикування, свою постмодерну візію таких вічних (у мистецтві загалом, і в музиці зокрема) тем, як картини та стани природи. Скажімо, його "Зима" охоплювала не тільки цитування автентичних епізодів з однойменних творів, написаних обабіч екватора, а й авторський мікс влоської та латинської музики. До того ж кларнети Войтека Мрозека не лише вдало імітували флейтові партії, а й створювали враження присутності на сцені принаймні ще кількох духових.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Знаки НАТО 
  ·  Ірак для іракців 
  ·  Ґонґадзе застрелили, а Гончарова отруїли 
  ·  Сендак обурив жінок 
Погляд
  ·  Прощання з легендою 
  ·  Ющенко -- самовисуванець 
  ·  Холодний душ для Росії 
  ·  Ляпсуси Базіва 
Поступ у Львові
  ·  Садки повертатимуть дітям 
  ·  "ПОРА" підвищує громадянську свідомість 
  ·  Гроші для Львова 
  ·  Яворівщина має газ 
  ·  Дрогобиччани протестують 
  ·  Європейський розвиток Львівщини 
  ·  Ющенко очима жінок 
  ·  Вибух забрав життя 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Сценарій третього терміну 
  ·  Зінченко прогнозує провокації 
  ·  Бути чи не бути політреформі? 
  ·  Парламент заставляють наметами 
  ·  Студенти проти ректора 
  ·  Виборчі ініціативи Литвина 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Зміни у Центральній Європі 
  ·  Португальський кандидат 
  ·  Великі плани Касьянова 
  ·  ЄС та США помирилися 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Шоколад подорожчає 
  ·  Нафту -- селянам 
  ·  Канал з порушеннями 
  ·  Радіація для Росії 
  ·  Спільним курсом з євро 
  ·  Німцям бракує дрібняків 
  ·  Скандальний екс-прем'єр 
  ·  Два мільярди для народу 
  ·  П'ятсот найкращих 
Інтерв''ю у Поступі
  ·  Олександр МОРОЗ: Конституцію треба міняти 
  ·  Іван ЗАЄЦЬ: Нас лякають Януковичем 
Арт-Поступ
  ·  "Діалог" з Міхаєм Тимошенком 
  ·  bETWEEN -- московський кавер на бітлів 
  ·  Жан Копо -- людина, яка творила Театр 
  ·  Приміряючи костюми історичних стилів 
Літературний Поступ
  ·  Роздумування та Симфонія від "Свічада" 
  ·  Віктор Палинський: повторне видання 
Спорт-Поступ
  ·  Чехи залишаються в Порту 
  ·  Нарешті ван дер Сар переміг! 
  ·  Ватерлоо синів Еллади 
  ·  Нокаут -- єдиний аргумент 
  ·  Говорова не розміняла "бронзу" 
  ·  Уже без українок 
  ·  Великий більярд 
25-й кадр
  ·  Відрубана голова 
  ·  Кремль визначився 
post-Поступ
  ·  Я купую, значить, я... хворий? 
Пост-Faktum
  ·  Унівський Афон 
  ·  Що дарують Бушам 
  ·  Пожежобезпечні цигарки 
  ·  Хліб кутюр 
  ·  Ліфт для Акрополя 
  ·  КАЛЕНДАР