BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Історія у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
21 червня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:28 28-04-2017 -   У Львові буде встановлено меморіальну таблицю Андрію Білику  
  15:23 28-04-2017 -   Шахрай не заплатив львів’янці $6 тис. за куплений автомобіль  
  15:21 28-04-2017 -   На Львівщині судитимуть чоловіка, який викрав з могили на кладовищі погруддя пам’ятника  
  14:5 28-04-2017 -   Через ремонт колії трамваї не їздитимуть до львівського залізничного вокзалу п'ять місяців  
  14:1 28-04-2017 -   Внаслідок задимлення через коротке замикання електромережі у 1-ій поліклініці постраждалих і збитків немає  
Україна
  15:30 28-04-2017 -   4 травня почнеться суд над Януковичем, докази неспростовні – Порошенко  
  15:25 28-04-2017 -   Двоє офіцерів ЗСУ продавали перепустки через лінію розмежування  
  15:17 28-04-2017 -   Ситник: ГПУ порушила справи проти Супрун  
  13:59 28-04-2017 -   Порошенко: Гроші Януковича уже в Держказначействі  
  12:46 28-04-2017 -   Шахраї зняли більше десяти мільйонів із карток українців  
Світ
  15:33 28-04-2017 -   Самойлова підтвердила, що 9 травня співатиме в окупованому Севастополі  
  15:19 28-04-2017 -   У Британії Кличка назвали російським гігантом  
  12:44 28-04-2017 -   У США стратили вже четвертого в'язня за тиждень  
  10:7 28-04-2017 -   Бундестаг схвалив часткову заборону нікабу  
  10:6 28-04-2017 -   В Угорщині затримали майже тонну бурштину з України  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Метафізика творчості
Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ
 
40 років тому Джорджо Моранді завершив роботу над своєю останньою картиною -- етюдом з квітами. 18 червня 1964 року добіг кінця життєвий шлях видатного маестро італійського живопису ХХ століття. Він належить до категорії "тихих" художників, чия творчість довго перебувала в тіні гучних імен італійського аванґарду. Звуки часу не просочувались у майстерню Моранді, поступ історії не позначався на його полотнах.

Все життя Моранді мешкав у Болоньї. Він був первістком у великій (восьмеро дітей) сім'ї торгового службовця. У 17 років Моранді вступив до Болонської академії мистецтв. Після її закінчення художник отримав місце вчителя малювання в одній із міських шкіл і 40 років працював на цій більш ніж скромній посаді, поки 1930 року його не призначили професором рисунка і гравюри в Художній академії в Болоньї.

У побутовому житті Моранді був дуже аскетичним, він так і залишився одинаком і жив разом зі своїми двома теж незаміжніми сестрами. Протягом 66 років від дня народження він жодного разу не виїжджав за межі Італії, а всіх необхідних для творчості вражень набирався під час щорічних літніх відвідин села Гріццана поблизу Болоньї. Художник тримався осторонь інтелектуальних суперечок і естетичних експериментів, був байдужим до успіху, слави, грошей. Коли його запитували про ціни на його твори, він називав якісь сміховинно маленькі -- за його ж зізнанням, розмови про гроші діяли йому на нерви.

Свою першу картину олією Моранді написав 1913 року. Тоді він на короткий термін зблизився з рухом футуристів, під впливом якого спробував передавати в своїх творах послідовність руху. Згодом митець пройшов через зацікавленість кубізмом і характерну для цього стилю деструктуризацію сюжету твору. Найбільше на раннього Моранді вплинув живопис Ренуара і Сезана, якими він захоплювався. Поворот у його творчості стався 1914 року, під час поїздки до Риму і знайомства із засновником руху метафізичного живопису Джорджо ді Кіріко. Головним постулатом цього руху було "побачити загадкове у найзвичайнісіньких речах", метою творчості -- "передавання метафізичної психології речей засобами живопису", а канони "полягали у ретельній і точній розробці співвідношень поверхонь і об'ємів". Так писав ді Кіріко у своєму трактаті "Метафізична естетика". Саме ці цілі і канони у чистому вигляді, відкинувши все вторинне, розвинув і геніально втілив у своїй творчості Джорджо Моранді -- один із найбільш витончених живописців ХХ століття.

Пейзажі околиць Болоньї і натюрморти, де на звичайних столах стоять звичайні чайники, пляшки, склянки, вазочки, горщики -- все це теми простого всесвіту Моранді. Одні й ті ж речі -- гасову лампу, червоний глечик, високу пляшку з темного скла -- можна зустріти і на його полотнах 1920-х років, і 1950-х. Як свого часу Сезан, Моранді уважно, "до болю в очах", вдивлявся у внутрішню структуру речей, вивчав співвідношення їх поверхонь і об'ємів, кольорів і фактури.

Можна дуже багато писати про живописну майстерність Моранді, про його здатність до найвитонченішого нюансування, про гармонію створених ним форм, але все це було для нього тільки засобом передавання якихось таємничих відносин між зображеними предметами, аби виразити себе "через форму", аби відтворити різноманітні відтінки настрою і щоразу інакше нюансувати емоційний настрій своїх живописних символів. На полотнах Моранді речі ніби відірвані від людського оточення, залишені сам на сам із собою у власному задзеркаллі. Його живописний стиль, інтимний і поетичний, створює атмосферу спокою і водночас культивує чуттєвість. Передати відчуття емоційної таємничості, яку випромінюють натюрморти Моранді, можна тільки суб'єктивно і метафорично.









» 
Свято справжньої комедії
Богдана БОДНАР
 
Якось важко зорієнтуватися останнім часом, коли відбуваються вистави в Польському народному театрі, який має прихисток у львівському Будинку вчителя. Афіша висить завжди на паркані біля Будинку вчителя -- і так якось складається, що зауважуєш її вже після вистави й ніколи не встигаєш побачити виставу своєчасно: осіння прем'єра минулого року стає для тебе червневим відкриттям літа. Виставу "Два пани Б." за Маріаном Ґемаром було представлено в межах фестивалю "Галичина " у Львові. Невеличкий зал був переповнений, і десь майже з останнього ряду через ліс голів я намагаюся ввійти у світ Ґемара, так щиро й образно представленого Збігнєвом Хшановським. Єврей, народжений десь поблизу Городоцької, вічний еміґрант, залюблений у Львів, який став польським письменником, таки добре розумівся на комедії.
Детальніше>>
» 
АРТ-НОВИНИ ЗІ СВІТУ
 
БАРСЕЛОНА. В рамках щорічного Форуму мистецтв відкрилась експозиція "Перу -- загублене королівство". Виставка охоплює чотири століття: від ХVI до XIX. Більшість експонатів походить з часів імперії інків, однієї з найдавніших цивілізацій Південної Америки. Ця держава -- Тауантисуйу -- була завойована і розграбована іспанськими конкістадорами, а пізніше, за колоніальної доби, реорганізована в іспанське віце-королівство. На виставці представлено багате зібрання стародавньої кераміки, зокрема фігурок тварин і "портретних" збанів, чудова колекція золотих і срібних речей сакрального призначення, скульптура з каменю і дерева та живопис колоніальної доби.
Детальніше>>
» 
Вибухонебезпечний Ель Греко
Підготували Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ і NIKA
 
У музеї Прадо відкрилась виставка великого іспанського живописця-містика. Тут демонструють твори, виконані художником свого часу на замовлення церкви і які і тепер перебувають у її власності. Серед них неперевершений шедевр -- розпис вівтаря одного з храмів Толедо. Полотно, майже 4 метри заввишки, створює неповторне враження навіть на пересичену візуальними ефектами людину початку третього тисячоліття. Художник відтворив на полотні таку екзальтовано-одухотворену експресію, на яку тільки було спроможне його творче его. Фігури подовжуються і втрачають свою матеріальність, перетворюючись з людських постатей з плоті та крові на химерні язики полум'я. Анатомічні деформації, широкі мазки, колористичне багатство, ракурсні ефекти, вільні драперії -- все це працює на створення візуального ефекту, спроможного викликати вибух емоцій у вірних. Експозиція працюватиме до 19 вересня.
Детальніше>>
» 
Літературний ювілей
Підготували Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ і NIKA
 
Щороку 16 червня Ірландія відзначає День Леопольда Блюма, головного героя знаменитого на весь світ роману Джеймса Джойса "Улісс", бучним карнавалом. Але цього року святкування є особливо урочистим і довгим, воно триватиме до кінця літнього сезону. Приводом для такого пишного святкування є кругла ювілейна дата -- вся країна відзначає 100-річчя дня, опису якого і присвячений весь роман "Улісс". Мандрівка в країну Джойса розпочинається на вулицях ірландської столиці. Її продовження -- на виставці, присвяченій засновнику модернізму в літературі, що відкрилась у приміщенні Національної бібліотеки. В експозиції можна побачити речі, пов'язані з життям письменника, і рідкісні рукописи, зокрема перші начерки "Улісса". Тут можна простежити, як відбувалась робота над романом і як зникали з нього цілі глави і фрагменти. Страхувальна вартість манускрипту перевищує 12 мільйонів євро. Передбачається, що виставку відвідає не менше ніж 130 тисяч людей. А парадокс долі роману в тім, що спершу "Улісс" не сприйняло ірландське суспільство, його вважали "брудною єрессю", тому вперше цей культовий твір Джойса вийшов друком у Франції.
Детальніше>>
» 
Архітектурні бешкетники
Підготували Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ і NIKA
 
Спитайте у будь-якого відомого архітектора, що вплинуло на його творчість, і щодругий згадає "Архіграму". 1961 року шість молодих архітекторів -- Уоррен Чолк, Пітер Кук, Денніс Кромптон, Девід Грін і Майкл Веб заснували у Лондоні нове об'єднання "Архіграман", яке пропагувало нові сміливі життєрадісні ідеї, на які надихала юних митців поп-культура. Це об'єднання було епіцентром аванґардної думки і плацдармом боротьби проти консерватизму і академічності впродовж цілого десятиліття. Рупором його ідей та образів став однойменний журнал. Вплив "Архіграми" вчувається і в абрисах центру Жоржа Помпіду у Парижі, і в багатьох інших претензійних спорудах світу кількох останніх десятиліть. У музеї дизайну в Лондоні до 4 липня виставлені оригінальні проекти членів "Архіграми", інсталяції, фільми, колажі, креслення, за якими можна уявити собі всі масштаби "бешкетництва" одного з найбільш революційних архітектурних об'єднань ХХ століття.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Полтавська битва 
  ·  Нові свідчення у справі Ґонґадзе 
Погляд
  ·  Крок до наддержави 
  ·  Повітряні пригоди Ющенка 
  ·  Чорний гумор Гааги 
  ·  Іван Павло ІІ проти одностатевих шлюбів 
  ·  Ще одне сумне свято 
  ·  ПИТАННЯ ДНЯ 
Поступ у Львові
  ·  Сендегу і дома дістали 
  ·  УКУ святкує ювілей 
  ·  Медалістів більшає 
  ·  Конференція НДП 
  ·  Як ЗМІ пережити вибори? 
  ·  Половина референдумної справи 
  ·  Дізнайтеся про "кучмізм" 
  ·  Інтеґраційний табір для всіх дітей 
  ·  Контроль за кіосками посилять 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Готуємося до провокацій 
  ·  "Одобрямс" імені Януковича 
  ·  Свято справедливості 
  ·  Привид Кучми-3 
  ·  Важка хода реформи 
  ·  Моряків “Навстар” звільнять 
Поступ у світі
  ·  Аджарія обирає парламент 
  ·  Вбито лідера "Аль-Каїди" 
  ·  Нафтова диверсія 
  ·  Лицар-антифашист 
  ·  Поразка Пентагону 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Дежавю для Іраку 
  ·  Хлібні ціни на місці 
  ·  Крим окупували ''дикуни'' 
  ·  Ірак знову експортує нафту 
  ·  Мобільні надприбутки 
  ·  Чиновникам досипали грошей 
  ·  Султана зацікавили літаки 
  ·  Державне майно без імунітету 
  ·  Український метал для поляків 
  ·  Бавовняні війни 
Історія у Поступі
  ·  Творець козацької нації 
  ·  АРХІВАРІУС 
Арт-Поступ
  ·  Свято справжньої комедії 
  ·  АРТ-НОВИНИ ЗІ СВІТУ 
  ·  Метафізика творчості 
  ·  Вибухонебезпечний Ель Греко 
  ·  Літературний ювілей 
  ·  Архітектурні бешкетники 
Літературний Поступ
  ·  На руїнах Берлінського муру 
Спорт-Поступ
  ·  Приземлення "летючих" голландців 
  ·  Рятівна п'ятка Ібрагімовіча 
  ·  Туристи їдуть додому 
  ·  Сухо й комфортно 
  ·  Ціна помилки 
  ·  Руні дорожчає 
  ·  Баріч не боїться Англії 
  ·  Італійці встановлюють рекорд 
post-Поступ
  ·  Журналісти for sale-2 
  ·  Шедеври нашого часу 
Пост-Faktum
  ·  "Титанік" стане музеєм 
  ·  Скеля Прометея 
  ·  Приватне освоєння космосу 
  ·  КАЛЕНДАР