BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Дискусії Поступу.    Арт-Поступ.    Пост-Factum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
31 травня 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  13:23 25-04-2017 -   Облрада виділила більше трьох мільйонів на вакцини від раку шийки матки  
  12:9 25-04-2017 -   Призупиняється подача тепла і гарячої води до будинків, які отримують теплопостачання від ЦТП №15-22  
  12:7 25-04-2017 -   У Чорнобильській зоні знайшли сміття зі Львова  
  12:4 25-04-2017 -   У сільському клубі на Львівщині знайшли протипіхотну гранату  
  11:27 25-04-2017 -   За час АТО на Донбасі полягли 272 бійці зі Львівщини  
Україна
  13:22 25-04-2017 -   Порошенко завтра зустрінеться з Лукашенком  
  11:20 25-04-2017 -   Макрон набере в другому турі виборів 64% голосів - опитування  
  11:20 25-04-2017 -   Синоптики попередили про нове похолодання в Україні  
  11:17 25-04-2017 -   У Маріуполі бійці Азова напали на студентів з Африки - ЗМІ  
  10:31 25-04-2017 -   Температура повітря в Україні підвищиться  
Світ
  13:20 25-04-2017 -   У Мексиці оголосили тривогу через крадіжку радіоактивного іридію  
  10:24 25-04-2017 -   Трамп планує скоротити допомогу Україні по лінії USAID  
  10:6 25-04-2017 -   У Польщі розорали українське кладовище  
  17:13 24-04-2017 -   У Лондоні покажуть золото скіфів  
  17:6 24-04-2017 -   У Йорданії скасували дозвіл ґвалтівникам одружуватися на своїх жертвах  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ЮВІЛЕЙ

___________________________________________________________________________

Десятиріччя “Перпетум мобіле”
 
Насиченою різностильовою програмою від бароко до нашого часу в рамках фестивалю “Віртуози” відзначив десятиліття камерний оркестр “Перпетум мобіле”. Кожний ювілей – це своєрідне підбиття підсумків під зробленим, погляд на пройдену дорогу. Визначити основні напрямки роботи оркестру допоміг читачам “Поступу” незмінний керівник оркестру – професор Георгій Павлій.

– Як зародився колектив?

– Це була ініціатива студентів, яких не задовольняв рівень симфонічного оркестру. Вони бачили, що в той час існував і функціонував оркестр, організований Олександрою Деркач. Окрім цього, 1991 року я організував камерний оркестр педагогів (там були також музиканти з філармонії), який виконав “Сім слів Христа...” Гайдна. Багатьом студентам це сподобалося, і вони виступили з ініціативою створення студентського камерного оркестру. Із такою ініціативою погодилася тодішній ректор консерваторії Марія Крушельницька, а я із задоволенням став керівником оркестру. Уже 1992 року ми дали перший концерт.

– Чи пов’язана назва оркестру з його мистецьким спрямуванням?

– Назва “Perpetum mobile” виникла пізніше, десь 1994 року. Її дав менеджер Мирослав Михалевич. Пояснення назви просте: ми весь час у русі, не тільки в русі вперед, але й у русі назад. У цьому зворотньому русі оркестр працює багато. І я не знаю, який ще оркестр в Україні займається автентичним виконанням. А ми вже 1995 року поставили “Дідону та Енея” Г.Персела і дали концерт “Генрі Персел і його час”, де вже були використані елементи автентичного виконання (гра без вібрато, гра певною частиною смичка, артикуляційні моменти та чимало іншого).

– До речі, твори доби бароко займають значне місце в репертуарі оркестру. Чи ідея пропагування тієї музики була ідеєю, довкола якої формувався колектив?

– Це вийшло спонтанно. Директор Британської ради у Києві Джон Дей викликав до Львова, професора Бермінгемської консерваторії Стівена Доу. Він є знавцем старовинної музики часів Й.С.Баха й автентичної манери виконання. Спершу до автентичного виконання я ставився із застереженням, а згодом усе більше переконувався, що власне таке виконання найкраще відтворює дух бароко. Тоді музику писали і виконували інакше, ніж тепер. Недарма А.Шнітке, щоб змалювати музикою момент очищення класичної чистоти серед катаклізмів епохи, вдається власне до барокових алюзій і в цьому відчувається ностальгія за тим, від чого ми відійшли.

– Ваш колектив виступав із хоровими капелами “Антей”, “Трембіта”. Чи подібна співпраця триває, має якісь перспективи, плани?

– Свого часу Стівен Доу прислав мені з Британії ноти 140-ої кантати Й.С.Баха – знаменитого, геніального твору, який вряд чи виконувався не лише у Львові, а й на Україні. Я загорівся ідеєю виконання і почав шукати хор. Звернувся до керівника “Антея” Зиновія Демцюха, він – ентузіаст такої справи. Складні були партії, але ми виконали кантату. Потім Микола Кулик запросив нас до “Трембіти” – ми там виконували різні речі. Було 15-ліття “Антея”. Знову прийшов до мене З.Демцюх, і ми домовилися виступити разом із виконанням “Реквієму” В.А.Моцарта. Зараз планів, на жаль, нема. Були колись плани записати з “Трембітою” всі твори С.Людкевича, але наші зв’язки з капелою перервалися.

– Ще одна ланка діяльності оркестру – це презентація творів молодих композиторів.До речі, як студентів, так і поважаних молодих митців, серед яких Олександр Козаренко. Що Вас приваблює у цій відповідальній справі?

– Звісно, велике задоволення грати шедеври. Але час від часу мусить хтось виконувати того ж О.Козаренка, чи Є.Станковича чи студентів. Коли звернулися до мене молоді композитори, зокрема Павло Гречка, щоб ми виконали декілька творів, то я побачив, що це непогана справа. Цікаву музику пишуть, але, крім того, молодим треба давати можливість озвучити їхні твори. Я й сам люблю щось нове. Бо коли відоме – шукаєш як найякісніше відтворити, а коли зовсім нове – шукаєш як зрозуміти і яскраво подати, щоб і публіці, і нам було цікаво.

– Зустрічі з якими музикантами мали вирішальний вплив на оркестр?

– Ми виконували фортепіанний концерт В.А.Моцарта з Юрієм Лисиченком. Це дуже тонкий музикант. Радий, що ми зустрілися з Олександром Козаренком, бо для мене це не тільки композитор (його “Страсті Господа нашого Ісуса Христа” я вважаю шедевром), а ще й геніальний виконавець. Хоч і в мене, і в нього є власні переконання, але те, що ми виконали клавірні концерти Й.С.Баха і твори самого О.Козаренка, – свідчить про плідну з ним співпрацю.

Розмовляв Яким ГОРАК









»  ДНІ КРАКОВА
Світ, створений співпрацею
Яким ГОРАК
 
Із програми “Днів Кракова” менше заперечень у львів’ян, аніж спільно відтворене “Створення світу” у філармонії, викликала дуже мила й настроєва джазово-літературна постановка польської трупи “Пивниця Святого Норберта” у приміщенні театру Воскресіння
Доброю традицією вже стала співпраця Львівського хору “Ґлорія” (керівник Володимир Сивохіп) із польськими музичними колективами. Значущості цьогорічного спільного проекту “Ґлорії” з польською капелою “Краков’єнсіс” у рамках фестивалю “Віртуози” додавала святкова нагода: ораторією Гайдна “Створення світу” започатковували цикл акцій “Дні Кракова у Львові”.

Гайдна вважають творцем класичного сонатно-симфонічного циклу, таким собі “веселим дідусем”, який, працюючи в капелі угорського князя Естергазі, змушений був до кожної нагоди представляти новий симфонічний твір.

Духовні ж твори композитора, зокрема ораторії, оминалися увагою. Проте саме вони найповніше розкривають сутність Гайдна як мислителя, який зворушує глибиною віри. Невипадково саме за духовні композиції Т.Шевченко назвав його музику божественною.
Детальніше>>
»  ТЕАТР
Картотека сумління і віри
Галина КАНАРСЬКА
 
Десь на маленькому острівку, в місті, де немає води (і звідки беруться такі асоціації?!), у затишному куточку Львова живе Польський театр. Живе давно, час від часу збуджуючи дрімаючий Львів театральними одкровеннями. Ось і зараз у весняному буянні квітів на нас чекала театральна провокація від польського драматурга Тадеуша Ружевича і керівника Польського театру Збігнева Хшановського, який виступив у виставі “Картотека” в трьох іпостасях: режисера, сценографа і виконавця головної ролі.

Дивна річ відбувалася на крихітній сцені Польського театру: фантасмагоричні тексти Ружевича перетворювались у філософське світовідкриття людини, у її несподіване для самої себе фатальне одкровення, у волання людського болю і самотності. Сценографія на крихітній сцені до щему знайома: у кожному галицькому помешканні знайдеться маленький її відбиток. Шафи, як казкові феї, – перепустка у той потойбічний світ. У світ ірреальний, у який можеш повернутися лише чуттям серця.

Із цього ірреального світу приходитимуть до Героя (Збігнев Хшановський ) його Батьки ( Лідія Чжановська – Ільку, Віктор Лафарович). Герой намагатиметься поділитись із ними своїми дитячими таємницями, але слова його зависнуть між часом і простором, дитячі таємниці залишаться таємницями.
Детальніше>>
»  РИТМИ ЧАСУ”
Запрошення до танцю
Марта РОДІОНОВА
 
Запрошення до танцю
Із численних мистецьких фестивалів, якими неповторно квітне травневий Львів, “Ритми часу” – чи не найулюбленіша всеукраїнська імпреза для тих, хто сам любить танцювати, і для тих, хто любить милуватися запальним танцем. Уже п’ятий рік поспіль сцена Львівського палацу культури учнівської молоді дає можливість продемонструвати мистецтво сучасної естрадної хореографії колективам із різних регіонів України.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Рада заважає новому мерові 
Погляд
  ·  Путіна опустили на землю 
  ·  Скільки людей нарахували в Україні 
  ·  Ющенко запропонував себе на “лідера опозиції” 
Поступ у Львові
  ·  Справа Ігоря Білозора знову в суді 
  ·  Порятунок Церкви – справа мирян 
  ·  Міліція задоволена собою 
  ·  Київ пропонує закрити цвинтар 
  ·  Кадровий пасьянс майже розкладено 
  ·  Школярі матимуть літній відпочинок 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  НАТО нарешті в курсі 
  ·  Завдання – врятувати СНД 
  ·  Чому пробуксовує приватизація? 
  ·  Примусово годувати – заборонено 
  ·  Міліція озброюється ґумовими кулями 
  ·  Українці вимагають професійної армії 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Туркменський газ виявився сильнішим за афганських талібів 
  ·  Палестина нарешті має конституцію 
  ·  Посаду канцлера – для Партії свободи 
  ·  На порозі воєнного конфлікту 
  ·  Загибель чотирьох німців у Польщі 
  ·  У Німеччині знову отруєне м’ясо 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Дискусії Поступу
  ·  Хто оскаржить вирок українській нації? 
Арт-Поступ
  ·  Світ, створений співпрацею 
  ·  Картотека сумління і віри 
  ·  Десятиріччя “Перпетум мобіле” 
  ·  Запрошення до танцю 
Пост-Factum
  ·  Тигряча грація 
  ·  КАЛЕНДАР