BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Інтерв''ю у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
16 червня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  16:47 18-10-2017 -   У Львові планують відновити ще 20 тролейбусів  
  14:40 18-10-2017 -   Випускники ПТУ та коледжів складатимуть ЗНО  
  14:33 18-10-2017 -   Працівники Львівської митниці вилучили понад 500 пар контрабандного взуття  
  14:28 18-10-2017 -   Сашко Семенов потребує допомоги, щоб перемогти лейкемію  
Україна
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  15:9 18-10-2017 -   В Україні створили інститут сертифікації військової техніки  
  14:43 18-10-2017 -   Заробітчани отримають право на пенсію, купивши страховий стаж, - Пенсійний фонд  
  14:38 18-10-2017 -   Кабмін доручив сформувати демографічний реєстр  
  14:36 18-10-2017 -   З початку безвізу ЄС відвідали 7,5 млн українців  
Світ
  14:37 18-10-2017 -   У Перу поліція виявила труби з 1,3 тоннами кокаїну  
  13:34 18-10-2017 -   У Нідерландах відкрили надрукований на 3D-принтері велосипедний міст  
  10:26 18-10-2017 -   Суд Гаваїв заблокував указ Трампа про мігрантів  
  10:15 18-10-2017 -   Кейт Міддлтон повідомила, коли народить третю дитину  
  13:54 17-10-2017 -   Фіни впевнені, що санкції проти Москви потрібно зберегти  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Кухня галицьких фестин
Етнофолькмультиполітрансфест під назвою "Галичина / Галіція" у Львові здобувся на виразний єврейський лейтмотив
Люна ГАЛАС
 
Фестини
Ще до відкриття у Львові фестивалю "Галичина / Галіція", який ініціює польська міжнародна Fundacja Dziedzictwo Христини Шемрук і цьогоріч уперше управління культури ЛОДА, впадала в око його невідповідність оголошеному формату. Замість фестин заповідали низку різнопланових камерних заходів, які заздалегідь не були розраховані на велелюдну рецепцію. І навіть засадничо масові імпрези не могли очікувати бажаної аудиторії через низьку поінформованість публіки. Хоча ні афіш, ні банерів не бракувало, але вони не доконали свого призначення. Транспаранти "Вітаємо учасників фестивалю "Галичина!", розвішані проспектом Свободи у Львові, не містили потрібних скерувань -- що? де? коли? -- а своїм мажором лишень нагадували про невизбулий спадок тоталітарної ідеології. Чого в цьому було більше: непродуманої тактики, нескоординованості дій арт-менеджерів чи зумисне обережно зробленого першого кроку назустріч фестивалю, який вже здобув певну опінію в реґіоні й тепер розширює свої межі за рахунок української сторони, -- не відповість однозначно ніхто. Радше, були усі перелічені чинники.

Судіть самі: не вдалося реалізувати по-стратегічному важливої ідеї обмінних виставок (автопортрети Яцека Мальчевського із збірки ЛДГМ мандрують до Польщі, а звідти Сяноцький музей привозить колекцію творів Лева Геца) тільки через те, що ніхто (!) не передбачив страхування арт-переміщень. (Та навіть менеджерам-дебютантам такого не дарують!). А оскільки польська сторона вже знайшла спонсорські кошти саме "під Мальчевського", ну то, відповідно, Львів, не отримавши шансу побачити Геца, натомість має змогу достроково (бо ж планувалося, що у вересні ювілейна виставка Мальчевського увійде до програми Днів Варшави у Львові) побачити 11 автопортретів знаного польського художника в образі Христа. А на додаток ще 50 творів зі збірки ЛДГМ, фонди якої налічують до 90 автопортретів польських художників. Що й казати, виставка, яку злагодив куратор Ігор Хомин, справді першокласна. Але знову ж таки малоінформативна. Бракує експлікацій із життєписами авторів або гідного каталогу (скажімо такого, який мала ця збірка під час демонстрації в Польщі). Як пояснив заступник директора ЛДГМ Зеновій Мазурик, для цього куратор не мав ні ресурсів, ні часу, він і так урятував ситуацію...

Ситуацію ж на самому відкритті виставки, яке мав увінчати концерт Перемиського камерного оркестру, врятувати вже не зміг (або не захотів) ніхто. За словами ведучої концертних імпрез фестивалю "Галичина" Софії Іванової, польські музиканти були заскочені тим, що їм доведеться виступати перед невідповідно налаштованими слухачами, а Галерея мистецтв буцімто не знала, що оркестр підготує повноцінний концерт. Тому так і сталося, що під час першої частини Бахового концерту для двох скрипок публіка розмовляла на весь голос, гадаючи, що музика -- лише фоновий супровід до виставки. Аж заньківчанин Григорій Шумейко мусив утихомирювати балакунів. Після Lagro зал залишила начальницька свита, а Allegro слухало вже стільки осіб, скільки й сиділо в камерному оркестрі. "Подорож у часі" Стефана Кисилевського, "Серенаду" Мечислава Карловича, Концерт для віолончелі з оркестром Гайдна та "Ораву" народженого у Львові Войцеха Кіляра вітали лише найстійкіші (в прямому розумінні цього слова) відвідувачі галереї! Це дало підставу думати, що концерт влаштували "на відчіпного", аби тільки поставити галочку -- ось, мовляв, провели. А вартувало б перенести концерт до Палацу Потоцьких, і ефект від зустрічі із Перемиськими солістами й оркестрантами був би зовсім іншим, адже кожна подія вимагає відповідних параметрів, чи, іншим словом, формату.

До речі, наступного дня камерний оркестр "Віртуози Львова", який мав виступ після міто-театрознавчої квазінаукової конференції у Будинку вчених, врахував сумний досвід польських колег (а може, просто знаючи, як це зазвичай буває в таких ситуаціях) і підготував не півторагодинний концерт, як камерний оркестр із Перемишля, а 45-хвилинну демонстрацію розмаїтих (від класики до джазу) номерів зі свого репертуару "музики для всіх", долучивши до звучання струнних сопрано філармонійної солістки Маріанни Лаби. Ефектом цей концерт, який також довелося слухати навстоячки, не насамкінець завдячував лаконічності...

Лаконічним (але вже з цілком інших причин) видався і гала-концерт на естраді, спорудженій перед ЛНУ імені Івана Франка. Нагадаємо, що саме на цій сцені у неділю виступили популярні польські співаки Юстина Стечковська з родинним ансамблем та циганський ансамбль "Терне Рома" Богдана Троянчика. Жодних інших українських та польських поп-груп, як про це авторитетно заявляли місцеві журналісти, там і близько не було. Пиво-води -- так! Але ніхто, окрім... Однак і тих гостей із Польщі, які їхали до Львова, аби задемонструвати програму єврейських та циганських пісень, ми цілком могли б не побачити, бо вони (от що означає належність з одного боку до Європейської спільноти, а з іншого -- циганська вольниця!) прямували через кордон без ... документів. "Культура понад кордони -- це добре, але митниця є митницею", -- розвели руками стражі порядку, і заки на кордоні владні мужі не владнали справу, ніхто не давав гарантії, що концерт не зірветься. Але дякуючи дипломатії добросусідства, свято не опинилося під загрозою. Шкода тільки, що концерт із єврейських пісень, проспіваних "наживо" Юстиною Стечковською, не спромігся зібрати стільки публіки, скільки зазвичай збирають у нашому місті "шарові" для народу шоу поп-виконавців (згадати б тільки нещодавній День Європи!).

Юстина Стечковська, оселена в готелі "Дністер", вийшла на львівську сцену ... босоніж і з відкритим серцем. Сказати, що це її постійний імідж означало б не сказати нічого про її поставу на польській естраді. Юстина Стечковська, що відома не менше за Каю, є знаною співачкою не тільки на своїй батьківщині. Програму єврейських пісень, яку вона підготувала із великим ансамблем своєї співочої родини, схвально сприйняли навіть у країнах Близького Сходу...

Мелодійка до слів "Час світити шабашові свічі" невідчіпно кружляла й в атмосфері виставки Яцека Швіца -- фотографа із Перемишля, який учора в фойє Палацу мистецтв відкрив виставку світлин "Ха тиква" -- це означає Надія", що також відбувається у межах фестивалю "Галичина / Галіція". До слова, схожу за тематикою виставку чеських авторів було влаштовано у фойє Першого українського театру для дітей та юнацтва (історично його теперішнє приміщення -- колишній єврейський театр) під час першого міжнародного фестивалю єврейських театрів півтора року тому.

Як зазначив на вернісажі голова львівського осередку Національної спілки фотохудожників України Олег Огородник, це вже шоста виставка Яцека Швіца у Львові. Попередньою був успішно реалізований (за тиждень!) проект фотоальбому про перебування у Львові Папи Римського Івана Павла II. Загалом Яцек Швіц є автором 21 персональної виставки та творів, що були задемонсторовані на 85 міжнародних виставках у різних країнах світу. Про характер останньої експозиції фотограф відгукується так: "Ці світлини не є ані документальним фото, ані репортажем. Хоча мають риси того й іншого. Це, радше, фотографічні свідчення львівського єврейства, яким воно є тепер, коли вже минуло понад 60 років від голокосту. Я дякую за сприяння своїм колегам -- львівським фотографам Богдану Свідруку, Льоші Іутіну, Олегу Огороднику та героям моїх знимок. Насвітлюючи життя львівського єврейства, я керувався переважно емоціями, ніж канонами документалістики. На цих світлинах -- світ, який існує. Завтра у Перемишлі я відкриватиму виставку "Синагоги Перемищини" -- це свідчення про світ, якого вже нема..."

Отож, коли підсумувати всі єврейські пунктири у програмі цьогорічного фестивалю "Галичина / Галіція", вони витягнуться в одну нитку, яка цілком збігатиметься з тенденціями міжнародної діяльності фонду Христини Шмерук "Спадщина", однак чомусь були не надто афішованими ЛОДА. А дарма. Орієнтаційна реклама дозволила б зібрати більш відповідну аудиторію для кожної імпрези і зробити "адресованість" фестивалю більш сфокусованою. А так фестиваль відбувся майже вхолосту.









Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Відродження Кірпи 
  ·  "Отпор" по-українськи 
  ·  Підписи зібрано 
  ·  Львів'яни їдуть у форт Буаярд 
  ·  ПДВ по-президентськи 
Погляд
  ·  Хай живе скандал 
  ·  Прокуратуру звинувачують 
  ·  Перше читання для вчителів 
Поступ у Львові
  ·  Хаос торгового будівництва 
  ·  Водоканал звинувачують 
  ·  Екскурсія лише з дозволу 
  ·  Гаряча вода не для всіх 
  ·  Страхувальники відлякують іноземців 
  ·  Новина для водіїв 
  ·  Земельний аукціон нарешті відбувся 
  ·  Дитсадки на смітниках 
  ·  Місцеве самоврядування по-новояворівськи 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  "Центр" під загрозою зникнення 
  ·  Пустовойтенко не підтримує Януковича 
  ·  В Україні торгують людьми 
  ·  Парламент не дізнається про Ґонґадзе 
  ·  Податкова під контролем 
  ·  Ющенко рушив на вибори 
  ·  Фельдмана випустили на волю 
  ·  ОБСЄ готова до виборів 
  ·  Непередбачуваний Янукович 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Тотальний євроскептицизм 
  ·  Паспортна лихоманка 
  ·  Кінець пропаганди 
  ·  Ірак вимагає Хусейна 
  ·  Новий камуфляж армії США 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  ЄС добре, а ЄЕП краще 
  ·  Пільги парфумерам 
  ·  Світовий банк дасть грошей 
  ·  Рада відповість за бензин 
  ·  Чорнобиль шкодить Вельсу 
  ·  Мільйонерів побільшало 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Інтерв''ю у Поступі
  ·  Анджей ГРЕГОРЧИК: Я вірю в Україну 
Арт-Поступ
  ·  Кухня галицьких фестин 
Літературний Поступ
  ·  Остап СЛИВИНСЬКИЙ: Поет -- непристойна пропозиція, зроблена світові 
  ·  Мамо, він наївний і розумний 
Спорт-Поступ
  ·  Ярлик фаворитів для шведів 
  ·  Поміркована гостинність галичанок 
  ·  Застрибнули на п'єдестал 
  ·  Мистецтво втікати 
  ·  Вогонь єднає світ 
  ·  Події створюють... журналісти 
  ·  Магія прикмет 
  ·  Традиційний початок "скуадри адзурри" 
post-Поступ
  ·  Дивний погляд 
  ·  Як нажитись усім на всьому 
  ·  Чому депутати не віддають своїх колег у руки Генпрокуратурі? 
Пост-Faktum
  ·  Син свого батька