BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Поступ життєзнавства.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
  Цитата Поступу
 
15 листопада 2017 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  17:48 17-11-2017 -   У центрі Львова побудують церкву  
  15:13 17-11-2017 -   У Львові буде вулиця Яцека Куроня, але це не Стрийська  
  15:10 17-11-2017 -   На Львівщині стартує сезон полювання на зайців  
  14:46 17-11-2017 -   На Радехівщині затримали браконьєрів, що вполювали двох косуль  
  13:25 17-11-2017 -   У районному суді Львова вибухівки не знайшли  
Україна
  15:17 17-11-2017 -   Розробку спідньої білизни для жінок у ЗСУ відклали через критику  
  15:15 17-11-2017 -   Луценко каже, що справа у НАБУ стосується його сина  
  14:45 17-11-2017 -   Дніпровські лікарі рятують капітана поліції, що підірвався на міні  
  14:44 17-11-2017 -   Дощі зі снігом: якою буде погода на вихідні  
  13:38 17-11-2017 -   У Києві у ході весільних гулянь, сталося вбuвствo через необережність  
Світ
  15:19 17-11-2017 -   Польські кардіологи безкоштовно прооперували жителів Львова  
  15:8 17-11-2017 -   В італійській тюрмі помер колишній ватажок «Коза ностра» Тото Ріїна  
  10:57 17-11-2017 -   Саудівським принцам запропонували обміняти свої статки на свободу - ЗМІ  
  10:41 17-11-2017 -   В Японії залізнична компанія вибачилась за відправлення поїзда на 20 секунд раніше  
  10:17 17-11-2017 -   Німеччина – фаворит букмекерів на перемогу у Чемпіонаті світу з футболу  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Опера в дорозі
Оля МАЛЕРИК
 
Того ранку я спостерігала за зацікавленими поглядами пасажирів львівських маршрутних таксі, що минали нашу Оперу. В напівзаспаних очах прочитувалося здивування: "О, Львівська опера вже знову кудись мандрує!" А мандрувала вона до сусідньої Польщі, в місто Катовіце, на фестиваль оперних зірок.

І тепер, коли артисти повернулися до рідного міста, я мала змогу довідатися, як відбувалися гастролі -- така важлива подія у житті кожного театру. Розмовляю з відповідальним керівником поїздки Богданом Миколайовичем Сіраком: "Ми приїхали на запрошення директора інституції культури "Естрада Шльонська" пані Гражини Шолтисік, -- розповідає пан Сірак. -- Гражина Шолтисік закохалася в талант акторів Львівської опери ще під час торішнього Міжнародного фестивалю ім. Яна Кипури в місті Криниці. І це не дивно, адже оперні вистави "Аїда", "Флорія Тоска", балет "Лебедине озеро" та гала-концерт було виконано високопрофесійно й мали шалений успіх у глядачів. Тоді ж і з'явилася ідея цьогорічних гастролей Львівського театру опери та балету на свято в Катовіце з виставою Джузеппе Верді "Аїда" та балетом Петра Чайковського "Лебедине озеро".

Дириґентом-постановником вистав "Набукко" та "Аїда" є Мирон Юсипович. Із ним найдоречніше говорити про виставу, яка, на думку пана Юсиповича, принесла театрові найбільше слави, а для акторів -- можливість самовираження і, звісно, прибуток. Запитую маестро, чому він переконаний у тому, що саме "Аїда" принесла Львівській опері визнання. "Від часу прем'єри, а відбулася вона 8 липня 1995 року, театр виконав цю виставу 61 раз у Львові, 25 разів репрезентував її у Італії, 12 - в Австрії, Німеччині, Швейцарії! -- говорить Мирон Юсипович. -- До того ж цю оперу 4 рази було показано й у Польщі. Нещодавня репрезентація в Катовіце стала 98-ю виставою, і відбулася вона, як завжди, з найбільшим успіхом. Оскільки цей сезон уже наближається до завершення, то в наступному святкуватимемо своєрідний ювілей -- соту виставу опери "Аїда".

Тож це справді взірець добре зробленої вистави. Розмірковуючи над чинниками, що спричинилися до правдивого успіху "Аїди", дириґент Мирон Юсипович пояснює: "Не скажу, що це лише моя заслуга, адже питання щодо оркестру, хору, солістів, режисури тощо було поставлено принципово. А це вже від самого початку заклало добрий фундамент. Другий момент полягає в тому, що виставу всякчас слід пильнувати, любити як щось рідне, як свою дитину. За неї треба вболівати, але водночас бути принциповим, інколи категоричним, бо інакше вся робота буде зведена нанівець. Утім, "Аїда" не виняток: у нашому театрі було здійснено доволі й інших постановок на доброму рівні. Наприклад, та ж "Богема" була надзвичайно цікавою виставою, але вже сьогодні потребує оновлення. Остання прем'єра "Страшного двору" Монюшка -- це справді рівень! Наразі добра вистава, але я казав і дириґентові, і режисерові: "Заради Бога, зробіть щось, щоби вона не вмерла". Не знаю, хто її повинен тримати і як, але тримати треба. Я особисто не зацікавлений, щоб лише "Аїда" і "Набукко", "Набукко" і "Аїда" формували нашу афішу. Потрібно поставити й українську виставу, але так її виконати, щоб це справді був клас!"

Оцінюючи перспективи для опер, які стали візитівками театру, Мирон Юсипович запевняє: "Я докладав і докладатиму максимум зусиль, щоб вистава "Аїда" втрималася, адже 10 років -- це досить багато. Хочу зазначити, що на "Аїді" в театрі творчо зросла не одна плеяда музикантів, співаків-солістів, артистів хору. Та з'являється багато супутніх проблем. Ось нещодавно стаю за пульт, а чоловічого хору -- тільки 13 осіб! Та ж для "Аїди" повинно бути принаймні вдвічі більше! Звісно, можна було б заплющити на це очі, -- дали подириґувати. Галочку поставили. Вистава відбулася, та з зарплата, зрештою... А який мистецький результат? Тому я й зчинив галас. І дирекція з розумінням поставилася до цього. Згодом запросили співаків..."

Відчуваю, що зараз розмова торкнеться найбільш болісних тем. Та пан Юсипович відверто провадить далі, пояснюючи із чим він категорично не погоджується й що бажав би змінити на краще в організації творчого процесу театральної робити. "Хвилює мене наша система показу вистав, якої ніде у світі вже не існує, -- звіряється маестро. -- Про це я почав говорити ще в 1994 році, коли став головним дириґентом Опери. Написав тоді цілий трактат про реформу театру. Ну не може вистава мати успіху, якщо її показують раз на півроку, або й рік! А потім, як завжди, раптово, тільки тому, що ця вистава є в нашому репертуарі й треба поставити галочку, що її виконали, витягуємо цей "нафталін", який давно вже міль з'їла, і показуємо. А що бачить публіка? Скажімо, вистава йде італійської мовою. Артисти хору повторили за дві репетиції, оркестр -- теж за дві, солісти - не відомо. Всі перебувають у стресі. Про які мізансцени може йтися, які там образи! Дай Боже, згадати хоча б мелодію і слова. Оркестр начебто з листа читає. А грати є що, адже кожна опера -- це книжка завтовшки 3-4 сантиметри, яка за три години переграється. Звісно, про якість не може бути й мови! Тоді про театр починають говорити: низький художній та професійний рівень. Звісно, що низький, бо чудес не буває. Поставте будь-який європейський театр у такі умови і буде точнісінько така ситуація. Ніхто зумисне погано не грає й не співає. Та якщо соліст позавчора співав "Кармен" французькою, вчора "Лилика" українською, а сьогодні йому треба заспівати "Чіо-Чіо-Сан" італійською з однією репетицією, а вистава вже два місяці не йшла (і ту, двомісячної давнини, співав не він, а хтось інший), -- отож все призабулося. І тоді публіку шокує, що суфлер кричить так, аж у Зимній Воді чути... Є співаки молоді, в них добра пам'ять, а є старші, з чудовими голосами, ще в добрій формі, але в 60 років пам'ять вже не та... Тому у світі вже давно заведено показувати вистави блоками, серійно. Скажімо, три опери показують упродовж місяця 3-4 рази з різним складом солістів. Хор і оркестр за місяць так відшліфують свої партії, що можна компакт-диск записувати. Якщо так працювати над репертуаром, то можна домагатися якості".

Цікаво, що пан Мирон Юсипович не може оминути й фінансової ситуації у театрі, а вона відомо яка: зарплата артистів не велика. "Втримати людину (чи то артиста хору, чи то оркестру) надзвичайно важко -- скрушно зітхає дириґент. -- Перед від'їздом до Катовіце деякі найкращі музиканти і співаки перейшли в інші колективи. Частина дуже добрих ключових музикантів від'їхала до Франції. От і виникає проблема. Скажімо, перший гобой у Опері "Аїда" має дуже важливу партію. Це постійні соло, соло, соло. А сцену Нілу Аїда співає практично на пару з гобоєм. Молодий хлопчина, який нещодавно працює в театрі вперше виконував цю партію. Я би сказав, що це відкриття не лише для оркестру, а для Львівської опери. Те саме з арфою... Отже, є молодь, є заміна, але треба з нею працювати. І це не вичерпується репетиціями. Нехай їхня кількість буде і 5, 10, 20, але мусить бути ще й конкретна, можливо, навіть індивідуальна робота".

Та в розмові про подальшу гастрольну діяльність дириґент Львівської опери, який поставив вистави "Аїда" й "Набукко" та головний дириґент Австрійсько-українського оркестру K&K Philharmoniker, заслужений артист України Мирон Юсипович не схожий на песиміста: "З приємністю й цього літа поїдемо ще раз на фестиваль ім. Яна Кипури та візьмемо участь у наступному проекті пані Гражини Шолтисік, -- повідомляє маестро. -- А 18 червня на запрошення фонду "Спадщина" ім. Х.Шмерука (Польща) з виставою "Набукко" відвідаємо Красічинський замок у межах Міжнародного фестивалю "Галичина".









» 
Соломія ПРИЙМАК: Конкурс -- це... баталія з самим собою
Молода львівська співачка здобула ІІІ премію на міжнародному конкурсі вокалістів ім. Анатолія Солов'яненка
 
Соломія Приймак
Хоч співачка Соломія Приймак зараз тільки-но закінчила навчання в ЛДМА ім. Миколи Лисенка у класі народного артиста України, професора В. Д. Ігнатенка, львів'яни мали нагоду періодично протягом попередніх років чути її успішні виступи на концертних сценах нашого міста. Вміння швидко, якісно, оперативно підготувати виступ зробили її знахідкою і перлинкою різних ювілейних і презентабельних концертів та завжди потрібним виконавським арсеналом, який за першим же сигналом напрочуд легкий "на підйом", завжди має підготовлений (або вміє швидко підготувати) відповідний репертуар, який блискуче реалізовує у сценічному виступі. Концерти до ювілеїв Д. Бортнянського (2001 р.), М. Лисенка (2002 рік), ЛДМА ім. М. Лисенка (2003 р.), М. Колесси (2003 р.), Т. Шевченка (2004 р.) -- ось неповний перелік тих найяскравіших концертів, де Соломія, будучи ще студенткою академії, якнайкраще зуміла показати свій мистецький потенціал і завоювати симпатію і визнання львівської публіки.
Детальніше>>
» 
Во здравіє Її Величності, королеви Британської
Сергій ПОЛЬОВИЙ
 
Старовинна музика у Львові -- явище поки що незвичне, вона здобулася лише на перший спеціалізований фестиваль, однак від 1998 року існує у нашому місті ансамбль, який виконує і таку специфічну музику, -- "Річеркаре". Його діяльність відбувається за сприяння професора Бірмінгемської музичної академії (Англія), спеціаліста в галузі барокової музики Стівена Доула. Оскільки виконують старовинну музику у манері того часу, за уртекстами та розшифруваннями Бірмінгемської музичної академії, на тогочасних або спеціально виготовлених інструментах (крім гобоя), тому сприймати такі концерти досить незвично. Та саме ансамбль "Річеркаре" запросили на концерт, що відбувся за сприяння представництва Британської Ради у Львові і був приурочений до дня народження глави британської держави, королеви Єлизавети ІІ. Почесний гість -- голова секції програм Міністерства з міжнародного розвитку Посольства Великої Британії Джон Стапл -- українською мовою привітав усіх присутніх. А вщерть наповнений органний зал показав, що існує велика зацікавленість також такою музикою.
Детальніше>>
» 
АРТ-АНОНС
 
Сьогодні на сцені Національного академічного українського драматичного театру ім. Марії Заньковецької відбудеться нова, щоправда, неафішована прем'єра вистави "Варшавська мелодія", яку реалізувала молодий режисер -- випускниця Київського національного університету культури та мистецтв. Заінтригувало? Тоді, мерщій по квитки до театральної каси!

Завтра на цій же сцені гостюватиме театральна трупа зі Словаччини: Пряшівський драматичний театр у межах Міжнародного фестивалю "Галичина / Галіція" о 19 годині покаже виставу "Мальовані на склі" за Ернестом Брилем.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Податкова в донецьких руках 
  ·  ПИТАННЯ ДНЯ 
Погляд
  ·  Європейський іспит 
  ·  Майбутнє Придністров'я 
  ·  Лазаренко догрався 
  ·  Останній шанс для Бельки 
  ·  Перші кроки до Європи 
Поступ у Львові
  ·  У катуваннях винна громадськість 
  ·  Замість прописки реєстрація 
  ·  Реабілітація з перешкодами 
  ·  "Ратушу" заблокували 
  ·  Сендак знову скликає сесію 
  ·  Затримали студента "Львівської політехніки" 
  ·  Міськрада перестаралася 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Політреформа тупцює на місці 
  ·  Боровка можуть усунути 
  ·  Парламент не здасть Тимошенко 
  ·  Буш не зустрінеться з Кучмою 
  ·  "Центр" тримає удар 
  ·  Самостійний кандидат Мороз 
  ·  Нема свободи без "Свободи" 
  ·  Ющенко зустрівся з Черномирдіним 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Саміт G8 закінчився 
  ·  Чеченський намісник 
  ·  Жертви власної війни 
  ·  Осетія бунтує 
  ·  Помер Рей Чарлз 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Контроль замість монополії, 
  ·  Генпрокуратура "валить" МТС 
  ·  ООН дасть Україні грошей 
  ·  Антимонопольники перевіряють АЗС 
  ·  Умови під "наших" 
Поступ життєзнавства
  ·  Нікчемність лицарської честі 
  ·  Наука не рятує 
  ·  Убивають мертве 
Арт-Поступ
  ·  Соломія ПРИЙМАК: Конкурс -- це... баталія з самим собою 
  ·  Во здравіє Її Величності, королеви Британської 
  ·  Опера в дорозі 
  ·  АРТ-АНОНС 
Літературний Поступ
  ·  ЗАВЕРШЕННЯ ФУНДАМЕНТАЛЬНОГО ТРИТОМНИКА 
Спорт-Поступ
  ·  Нехай переможе Футбол! 
  ·  Рахуємо європейські шанси-3 
  ·  "Поступ" за Латвію 
  ·  "Закарпаття" та "Металіст" повертаються! 
  ·  Фігу критикує Деку 
  ·  Зідан погоджується на нічию 
  ·  Травма Плетікоси 
  ·  Юрій ДЯЧУК-СТАВИЦЬКИЙ: Виграє команда, а програє -- тренер 
  ·  Поразка за порогами Дніпра 
post-Поступ
  ·  Європейський вибір 
  ·  Лімес 
Пост-Faktum
  ·  Наддержавні уродини 
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  kill Bill -- the best 
  ·  Гаррі Поттер проти Шрека