BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Інтерв''ю у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    25-й кадр.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
8 червня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:23 23-06-2017 -   На полігони Львівщини вивантажили 140 тонн сміття  
  16:21 23-06-2017 -   В Національному музеї ім. Андрея Шептицького презентують новий арт-проект  
  15:0 23-06-2017 -   На шахті «Степова» провели евакуацію  
  14:34 23-06-2017 -   Садовий звернувся до посольств щодо евакуації дітей зі Львова  
  13:8 23-06-2017 -   Сьогодні у другій половині дня – шквалистий вітер 25 м/с, гроза і град  
Україна
  16:31 23-06-2017 -   РНБО невдовзі розгляне реінтеграцію Донбасу  
  16:25 23-06-2017 -   Луценко знову готує підвищення зарплат прокурорам  
  14:57 23-06-2017 -   В Україні прокоментували арешт застави за Євробачення-2017  
  14:39 23-06-2017 -   На Чернігівщині лісничий погорів на хабарі в 90 тисяч грн  
  14:37 23-06-2017 -   Вибух джипа у Києві: знайдено вибуховий пристрій  
Світ
  16:28 23-06-2017 -   Вчені наділили марсохід Curiosity штучним інтелектом  
  14:58 23-06-2017 -   Поліція назвали причину пожежі в багатоповерхівці Лондона  
  13:7 23-06-2017 -   У Росії пацієнт побив лікаря за те, що той поцікавився його тату  
  11:27 23-06-2017 -   Бундестаг реабілітував усіх засуджених у післявоєнні роки за гомосексуальні зв'язки  
  11:24 23-06-2017 -   У Німеччині дозволили стеження за листуванням в месенджерах  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

exegi monumentum...
Яким ГОРАК
 
Бетховен
Ці слова ("Звів я пам'ятник свій...") з класичної оди Горація "Пам'ятник" не раз спадали на думку кожному, хто впродовж квітня-травня відвідував у великому залі ЛДМА ім. Миколи Лисенка цикл з шести концертів, метою якого було виконання 32-х фортепіанних сонат Людвіга ван Бетховена.

Вислів спадає на думку не лише тому, що стосується самих сонат -- класичних і неперевершених зразків цього жанру, які послідовно відображають еволюцію стилю Бетховена. Адже правдивий пам'ятник своїй педагогічній праці спорудила професор академії Лідія Юріївна Крих -- автор цього масштабного проекту. Хоч це не перша у її педагогічному доробку спроба виконавської монографії, здійсненої силами її учнів студентів, але цей проект значно перевищує попередні спроби масштабом: шести концертів виявилося замало, щоб до кінця довести задумане, адже ще не прозвучали сонати №№ 4,7,8,21,23,29. Знаємо зі слів професора Крих, що остаточне завершення циклу заплановане на осінь, коли ще в кількох концертах прозвучать ті сонати, які не виконувалися тепер. В реалізації проекту задіяні також колишні випускники Лідії Крих -- це викладач музичного училища ім. Людкевича Олег Жук та викладачі академії Мирослав Драган та Оксана Рапіта, які поруч із професором працюють в академії і мають свої класи студентів. Отож довкола цього заходу зібралися аж три покоління музикантів: Професор, його учні і "музичні внуки" -- учні його учнів.

Оскільки сонати виконували піаністи різного віку і професійного рангу, звичайно, не всі сонати були якісно виконані. Відзначимо при цьому характерну рису, якою віртуозно володіє професор Крих як автор проекту: йдеться про вміння підібрати для учня чи студента саме той твір, який найкраще репрезентуватиме своєрідність його виконавської особистості на сцені з одного боку, а з іншого -- буде повністю доступний для нього на цьому етапі його професійного становлення. Тому, слухаючи виступи студентів в межах циклу, складається враження про добірність самих виконавців, нівелюється різниця між слабшими та сильнішими і все це дає остаточний хороший результат.

У виступах наймолодшого покоління виконавців -- учнів школи -- зворушували своєю дитячою безпосередністю сповнені милого дитячого артистизму виступи А. Кондратюк (соната № 19), М. Попіля та А. Музики (соната № 20). Деякі виступи дітей вже тепер могли б становити конкуренцію старшим студентам, як у випадках із серйозним і якісним виконання М. Вільшанецькою непростої за концепцією сонати № 12 і вже повністю сформованим артистичним виконавським обличчям Х. Цап, продемонстрованим у прочитанні сповненої витонченого гумору сонати № 10. Добротністю виконання відзначилася також Ю. Тализіна (соната № 9), досягнувши у такий спосіб значного ефекту і успіху в неяскравому загалом творові. Досвідченістю і прецизійним шліфуванням всіх деталей виконання вирізнялася гра випускника школи Андрія Драгана, в інтерпретації якого почули слухачі сонату № 2.

Серед студентських виконань мали місце такі, де хвилювання від сценічного виступу помічалося з гри піаніста, хоч саме виконання було продумане і справляло гарне враження. Так було з сонатою № 15 в інтерпретації О. Марчук та сонатою № 25 у прочитанні Ф. Мацкуляка. Легше вдавалося подолати бар'єр сцени тим досвідченим студентам, які не борються з угамуванням власних емоцій і подоланням технічних труднощів, а пропонують власну концепцію прочитання тої чи іншої сонати. Спільною рисою виконань цих студентів є прагнення донести насамперед глибинно інтелектуальну, могутню велич мистецької душі Бетховена, до того ж зовсім не голосним звучання інструмента, навпаки -- не раз більшого ефекту досягалося власне тихим, але виразним і промовистим звуком. Такі тенденції були притаманні багатим на зворушливі моменти виступам К. Кун, яка тяжіє до споглядальності (соната №11), захопливої грації А. Тарадай (соната №16), шляхетної М. Калігор (соната № 30), мініатюрної зовнішньо і витонченої у грі Г. Климків (соната №31), філософа Ю. Слободяна (соната № 32). Цю ж тенденцію підхопили виступи порівняно недавніх випускників, дипломантів академії Олени Дражниці та Наталії Вакули. М'яким підходом до інструменту, насиченим тембром звучання і рельєфно створеними образами спокою і внутрішньої сконцентрованості у першій та третій частинах, які були відтінені помпезним, дзвінким, енергійним звучанням блискучого маршу та завзятого, моторного фіналу у другій та четвертій частинах характеризувалося виконання сонати № 28 Наталією Вакулою. Художньою довершеністю і переконливістю був позначений виступ Олени Дражниці (соната № 26), три програмні частини якої ("Прощання", "Відсутність", "Побачення"), попри технічну досконалість, були відтворені напрочуд творчо і картинно. Сповнена нудьги очікування і душевного болю друга частина твору, що переходить у метушню і хвилювання від звістки про несподівану зустріч у третій -- вся ця гама почувань була психологічно тонко переведена виконавськими засобами і в цьому особлива чарівність виконання симпатичної піаністки.

Імпонували також вдалі виступи тих студентів, яких рідше можна побачити на сцені, але вони кожен на свій манер зацікавили слухача і викликали у нього бажання послухати їх знову. Так Т. Юринець дещо заповільним темпом другої частини надала циклові цілої сонати № 6 доволі нового забарвлення; насолоду і глибину в прочитані твору осягнула О. Аливаєва у драматичній і глибокій сонаті "з речитативом" (№ 17); норовистість характеру музики, поєднана з технічною чіткістю її виконання, продемонструвала Є. Скрипченко у каверзній сонаті № 18; м'яко, камерно і лаконічно прозвучала у прочитанні О. Гоблик "загадкова" за своєю концепцією соната № 22. У виконанні С. Рєзнік загалом вдало представлена сповнена пісенної лірики соната № 27: щоправда, не зовсім переконливим видався безпідставний поспіх піаністки (особливо в другій частині твору), який не давав слухачеві часу повноцінно насолодитися теплотою і щирістю музичного матеріалу сонати. З різних причин менш вдалими були виступи О. Гуцуляк (соната № 1), К. Заболотнюк (соната № 5) та Л. Красюн-Корунної (Соната № 24).

Окрасою всього циклу були виступи маститих, визнаних концертних піаністів -- Мирослава Драгана та Олега Жука. Мирослав Драган у прочитанні сонати № 3 рельєфно передав весь концертний блиск і помпезність будови цього твору, а попри те, у повільній частині твору піднявся до великої сили узагальнення чуття поєднаного глибоким розумінням створеного генієм образу. У виконанні 13-ї та 14-ї сонат О. Жук засвідчив не тільки тонке розуміння художньої унікальності кожної сонати зокрема, але й дав відчути своє оригінальне бачення цих двох творів як циклу. Глибоке проникнення у текст сонат дало йому змогу знайти і цікаво інтерпретувати не зауважені з першого погляду деталі вже відомих творів.

Важливо, що цей проект не мав і не має досі аналогів ані в концертній, ані в музично-педагогічній практиці нашого міста. Нам не вдалося знайти відомостей про те, щоб хтось із музикантів (гастролерів чи місцевих) здобувся на виконання у циклі концертів всіх сонат Бетховена, або якийсь педагог силами своїх студентів спробував замахнутися на таку величну мету. До речі, проведення цього проекту збіглося з подіями в Європі, безпосередньо причетними до виконання музики Бетховена: у Відні англійський піаніст Даніель Баренбойм проводить цикл концертів, де виконує всі сонати Бетховена; у Польщі проходить бетховенівський фестиваль; до Львова з батьківщини композитора приїздить з концертом симфонічний оркестр його імені...

Оцінюючи величезну роботу, вкладену в організацію проекту, можемо стверджувати, що весь колектив виконавців, який працював над цим проектом під керівництвом невтомного професора Лідії Крих, справді заслуговує тої винагороди, якої просить у згадуваній оді Горацій у музи Мельпомени: "Горда по праву будь, Мельпомено, й звінчай, мило всміхаючись, лавром сонячних Дельф нині й моє чоло".









» 
Жіноче обличчя нашої культури
Люна ГАЛАС
 
Під час завтрашнього виступу в Парижі трьом слов'янським музиканткам патронуватиме Анна Ярославна -- королева Франції

Цьому спеціально підготовленому для паризької публіки грандіозному концерту, до програми якого увійшли Le Messie Генделя, Le Deluge Сен-Санса, La Vierge Масне, L'Enfance du Christ Берліоза та Symphonie LaPassion Гайдна, продюсер і майстер сцени Євген Козак дав лаконічну назву "Анна", адже, на його переконання, ім'я доньки київського князя Ярослава Мудрого Анни (1024-1075), яка стала королевою Франції, найліпше пасує для символічного означення культурної співпраці українських та французьких митців. Це й зазначено в буклеті концертної програми. Український сторону репрезентує оркестр "Леополіс" під мистецьким керівництвом Ярослава Мигаля, а французьку -- вже добре знаний у нашому місті дириґент Жан-П'єр Лоре, який, властиво, й підготував постановку цієї програми на нещодавній сесії у Львові.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Україна втрачає курорти 
  ·  Слабке місце Кличків 
  ·  Знеструмлення для депутатів 
  ·  ПИТАННЯ ДНЯ 
Погляд
  ·  Батіг і пряник НАТО 
  ·  Понтифік поборює хворобу 
  ·  Референдум зачекає 
Поступ у Львові
  ·  Собор залишиться у риштуванні 
  ·  Кредитні махінації 
  ·  Отця Василя Ковпака покарали 
  ·  Табір чи вулиця? 
  ·  Львівський "Байкал" розбирають під дачі 
  ·  Армагедон на Яворівському полігоні 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  Тарас КОЗАК: Я митником лише стаю 
  ·  У Перемишлі вшанували українців 
Поступ з краю
  ·  Литвин записується в миротворці 
  ·  Болюру викрали з реанімації 
  ·  Лазаренко -- жертва? 
  ·  Кучма збудує Європу 
  ·  Жердицькому оголосили вирок 
  ·  Нусера можуть усунути? 
  ·  Друга парламентська революція 
  ·  Поради Веслі Кларка 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Буш приймає ''вісімку'' 
  ·  План Шарона схвалено 
  ·  У пам'ять про Рейгана 
  ·  Убито репортерів ВВС 
  ·  Звільнення оонівців 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Банківська криза в Росії 
  ·  Україна -- лідер 
  ·  ІСД хоче "Криворіжсталь" 
  ·  Безкоштовні юристи 
  ·  "Кадилак" по-китайськи 
  ·  Цигарки дорожчають 
  ·  Крим дорожчає 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Інтерв''ю у Поступі
  ·  Микола ТОМЕНКО: Про єдиного кандидата можна забути 
Арт-Поступ
  ·  exegi monumentum... 
  ·  Жіноче обличчя нашої культури 
Літературний Поступ
  ·  Кумедні пригоди фантазерів 
Спорт-Поступ
  ·  Рідні стіни не допомогли 
  ·  Медаль ціною в ліцензію 
  ·  Фаталізм останніх хвилин 
  ·  Чемпіонат Європи у Львові?! 
  ·  Вище за всіх 
  ·  Тайсон лютує 
  ·  На крейсерській швидкості 
25-й кадр
  ·  "Русские березы" Віктора Ющенка 
  ·  Телерадіоцитати тижня 
post-Поступ
  ·  Тріумфальна хода євроскептиків 
Пост-Faktum
  ·  Городенка--Чернилиця--Раковець 
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  kELLY ROWLAND -- дитя долі