BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Ї-Поступ.    25-й кадр.    Літературний Поступ.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
1 червня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:28 28-04-2017 -   У Львові буде встановлено меморіальну таблицю Андрію Білику  
  15:23 28-04-2017 -   Шахрай не заплатив львів’янці $6 тис. за куплений автомобіль  
  15:21 28-04-2017 -   На Львівщині судитимуть чоловіка, який викрав з могили на кладовищі погруддя пам’ятника  
  14:5 28-04-2017 -   Через ремонт колії трамваї не їздитимуть до львівського залізничного вокзалу п'ять місяців  
  14:1 28-04-2017 -   Внаслідок задимлення через коротке замикання електромережі у 1-ій поліклініці постраждалих і збитків немає  
Україна
  15:30 28-04-2017 -   4 травня почнеться суд над Януковичем, докази неспростовні – Порошенко  
  15:25 28-04-2017 -   Двоє офіцерів ЗСУ продавали перепустки через лінію розмежування  
  15:17 28-04-2017 -   Ситник: ГПУ порушила справи проти Супрун  
  13:59 28-04-2017 -   Порошенко: Гроші Януковича уже в Держказначействі  
  12:46 28-04-2017 -   Шахраї зняли більше десяти мільйонів із карток українців  
Світ
  15:33 28-04-2017 -   Самойлова підтвердила, що 9 травня співатиме в окупованому Севастополі  
  15:19 28-04-2017 -   У Британії Кличка назвали російським гігантом  
  12:44 28-04-2017 -   У США стратили вже четвертого в'язня за тиждень  
  10:7 28-04-2017 -   Бундестаг схвалив часткову заборону нікабу  
  10:6 28-04-2017 -   В Угорщині затримали майже тонну бурштину з України  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Майстер холодної краси
Виступ піаніста Бориса Блоха на фестивалі "Віртуози"
Яким ГОРАК
 
І тепер розляглись тони пориваючої, неописаної,
якоїсь немов морозячої краси...Те, що грав, була
пристрасть, а як грав -- зраджувало його
яко людину...

Ольга Кобилянська Impromtu phantasie

Подією, під знаком якої пройшов не один концерт фестивалю "Віртуози", стало вшанування сторіччя від дня народження педагога Л.Голембо. Тож не дивно, що на фестивалі серед солістів переважали піаністи, які виступами складали шану львівському Педагогові. Серед піаністів-гастролерів виступив також і гість з Німеччини, піаніст Борис Блох. Життєва доля й професійне становлення Бориса Блоха не перетиналися зі Львовом і класом Л.Голембо: музикант здобував музичну освіту в Одесі, а відтак у Московській консерваторії і лише тут, у Москві, мав нагоду пізнати учнів львівського педагога та оцінити їхні високі музично-професійні якості, прищеплені вчителькою. Це й підштовхнуло музиканта дедикувати пам'яті музиканта-педагога свій цьогорічний виступ, який відбувся в концертному залі Львівської філармонії, а для програми цього виступу обрати такі твори, часто використовувані в навчальній практиці музиканта. У Львові в межах "Віртуозів" піаніст виступає не вперше, і -- з огляду на гарний і веселий настрій концертанта під час речиталу, його відкритості до спілкування з нашими музикантами та жвавості того спілкування -- встиг полюбити львівську публіку, знає секрет її підкорення, а львів'яни (особливо музиканти) численно й із зацікавленням відвідують його концерти й щораз створюють гостю щирий і вдячний прийом.

В особі Бориса Блоха пізнається Особистість, піаніст-Майстер, виконанню якого підвладне все. Можна погоджуватися чи не погоджуватися з його інтерпретацією, але треба визнати, що артист магнетизує увагу слухача, притягує до себе публіку (хоч при тому залишається безпосереднім і вільним у сценічній поведінці) та впевненою, твердою рукою веде її за собою, не даючи слухачеві ані на мить відволіктися від сприйняття. З німецькою точністю та технічною чіткістю в найкращому значенні цих слів він відтворює всю вибагливість тексту, з чітким усвідомленням проводить кожну деталь і фрагмент твору, рельєфно відточує та показує образ кожного твору. Виконуючи часто вживані в навчальній практиці твори, він грає їх із таким знанням тонкощів і робить це настільки відкрито, що кожен музикант, спостерігаючи за ним, може почерпнути для себе низку виконавських деталей, які чимало підкажуть йому в інтерпретації тих творів. Штрихова точність, відчуття безперервної інтонаційної оновленості мелодичної лінії, точність у відтворені орнаментики, а поряд з тим ефекти зіставлення гри на педалі та без неї причаровували у виконані бахівських партит B-dur та c-moll, танці яких у виконані артиста ставали справжніми "цукерками". Повторюючи за текстом кожний розділ кожного танцю, піаніст вдавався навіть до таких експериментів, що за першим показом суворо дотримувався стильової відповідності, а за другим давав більш вільний варіант прочитання того ж вступу. Завдяки цьому такі повтори не були монотонними й сприяли розкриттю краси твору. У цьому був відчутний вплив виконавської манери канадійця Глена Гульда з його оригінальними й нестандартними інтерпретаціями музики Баха. Можна скептично ставитися до такої манери та її наслідування, але те, що гість з Німеччини провів їх послідовно, з тонким знанням стильових вимог і добрим смаком, гідне відзначення. Заворожувала стильність виконання сонати F-dur Моцарта, де піаністові вдалося досягти простоти й безпосередності, а водночас і серйозності вираження -- рис таких потрібних, але яких важко досягти, виконуючи твори цього класика. Мелодичне багатство першої частини, висока простота та щирість другої справді підкуповували. Іскристий, у шаленому темпі фінал сонати артист виконував, наче бавлячись чи то з технічною каверзністю твору, чи то з публікою, мовляв, "от як воно все легко"; фантастичну картину, де головними героями є доброзичливі гноми-ельфи, створив Блох у "Рондо-капрічіозо" Мендельсона, що гарно допасовувалося до образної сфери творчості цього раннього німецького романтика.

Найбільш суперечливим для тієї частини публіки, яку становили професійні музиканти, стало виконання чотирьох експромтів ор. 90 Шуберта. З одного боку, справді майстерно створена піаністом драматична картина зі своєю динамікою руху, розвинена з простої, на перший погляд, теми похоронного маршу в першому експромті; подиву гідною перлистістю вирізнялися крайні розділи другого та четвертого експромтів. З іншого ж боку, драматизму в першому експромті було досягнуто не раз надто різким і невідповідним форсуванням звуку (все ж Шуберт за образністю та характером музики композитор більш камерний і витончений, тому така пересада у звучанні чужа йому). У виконані третього експромту шубертівській пісенності піаніст надав швидше інструментального (як у віденських класиків), а не вокального (що притаманне стилю Шуберта) характеру. Взагалі, в експромтах можна було простежити таку рису піаніста: в образах патетики, драматизму, емоційного жару, схвильованого романтичного вислову (як-от середні розділи другого та четвертого експромтів) піаніст підміняв потрібну для цього емоційну насиченість звуку його максимальною силою. Це найбільше позначилося в творах, де була потрібна лірична експресія виражена глибоким і шляхетним звуком (третій експромт, середній розділ четвертого експромту), а їх піаніст силою свого темпераменту робив її надто експресивною та форсованою. Останнє видавалося найбільш дискусійним і, на мою думку, непереконливим у інтерпретації цих шубертівських експромтів.

У зв'язку із звуковою палітрою піаніста, заторкнутою для характеристики виконання шубертівських експромтів, зверну увагу на таку симптоматичну деталь, що навіть відібрані піаністом твори для концертної програми, під час виконання зовсім не потребують тембровості, теплоти насичення звуку, його наповнення: це твори або блискучого романтичного салонного стилю, які потребують отого іскрометного, дзвінкого звуку (як рондо-капрічіозо Мендельсона та частково експромти Шуберта), або твори, де свідомо треба підкреслювати своєрідну клавесинну природу звучання інструменту (як партити Баха, сонати Скарлатті чи соната Моцарта). Доки твори, виконані піаністом, балансують між цими двома лініями, виконання артиста є дійсно неперевершеним у майстерності та вражають. Щойно піаніст виконує твори, які за своєю природою потребують насиченого тембру та його градацій, оксамитовості та м'якості звучання (як у вальсі Шопена чи експромті Ges-dur Шуберта), то тут і самі твори, і враження від виконання відразу тратять яскравість і переконливість. Враження від виконань Бориса Блоха я б порівняв з враженням від огляду мармурових античних статуй: ми подивовуємо в них естетичну красу, шліфованість кожної деталі, майстерну технічність і витонченість різця, але вони залишаються отим холодним мармуром (хай і мистецьки обробленим), отою холодною красою, яка дивує око, підносить дух, приваблює красою форми, але залишається все ж беземоційною. От тому піаніста Бориса Блоха, за цим концертом, я б назвав майстром холодної краси. Майстерність піаніста очевидна -- і та майстерність створює саму красу технічного виконання, яка відразу полонить слухача. Що та краса є холодною зовсім не означає, що піаніст є прохолодним, відстороненим від емоцій і темпераменту. Навпаки -- сила та стихійність його темпераменту вельми бурхлива. Та на мою думку, сила та стихійність темпераменту, почуття передаються зовнішньою поведінкою артиста на сцені, тоді як звук, його темброва палітра, які могли б в ту красу вдихнути тепло та завдяки тому сильніше промовляти до серця й душі слухача, залишаються холодними, неемоційними, хоч і блискучими, дзвінкими, наділеними виразним виконавським штрихом.









» 
Метелик з мрії
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Соломія Крушельницька
Скільки людей зачарувала своєю світлою красою і неземним голосом Соломія Крушельницька назавжди залишиться загадкою. Вона не любила похмурих тонів і... споминів. Вона понад усе любила сцену, заради неї нехтувала навіть приватним життям. Сцена була її реальністю і мрією, сцена забирала усе її єство, до крихти. Саме сцені завдячує Соломія Крушельницька найщасливішими миттєвостями свого життя. 1904 року Соломія Крушельницька злетіла на сцену яскравим химерним метеликом, щоб стати сенсацією ХХ століття. Рінальдо Кортопассі писав: "Соломії було надано можливість проявити себе у Брешії. Йшлося про перемогу в боротьбі за завоювання втраченого прапора, за поновлення лаврового вінка, з якого пообскубували листя. Дітище Пучіні "Мадам Батерфляй", тендітний і барвистий метелик, по невдалому хрещенні в Мілані зажадав тепер апеляційного суду в Брешії, суду, який би вирішив його подальшу долю. І співачка відродила метелика, придушеного публікою "Ла Скала". І якщо опера Пуччіні -- чарівна спокусниця наївних і ніжних сердець -- кружляє в неослабленому ритмі по сценах усіх оперних театрів світу, це сталося завдяки перемозі у Брешії, здобутій Соломією Крушельницькою, що зробила можливим цей злет і політ".
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Головний селянин 
  ·  Ющенко про драму Кучми 
  ·  "Карпати" протестують 
  ·  Мукачівський маневр 
  ·  ФОТОФАКТ 
Погляд
  ·  Полювання на нелегалів 
  ·  Міст-рекордсмен 
  ·  Аджарський варіант в Осетії 
  ·  Європу фестивалить 
  ·  Наскільки ефективними на виборчих дільницях є веб-камери? 
Поступ у Львові
  ·  Олег ДЕМКІВ: Посадовці мають бути менеджерами 
  ·  Вишкіл молодих лідерів 
  ·  Знову земельні торги 
  ·  Маршрутки порушують правила 
  ·  Хто платитиме за проїзд? 
  ·  Про парки дбають погано 
  ·  Непотрібні діти 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  "Касетний" скандал не забудуть 
  ·  Веб-камери на виборах 
  ·  Самогубство чиновника МОЗ 
  ·  Карпачова захищає солдатів 
  ·  З Одеси Мукачевого не вийшло 
  ·  Чернівці рівняються на Донецьк 
  ·  Северінсен обурена Мішурою 
  ·  Не стало Ольги Бурої 
Поступ у світі
  ·  Курди збунтувалися 
  ·  Саудівська різанина 
  ·  Грозний--Москва: пряме сполучення 
  ·  Нова забавка Джорджа Буша 
  ·  Процес почався 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  "Криворіжсталь" -- гра в "Монополію"? 
  ·  Банкірам готують лікнеп 
  ·  Кабмін дасть грошей на АН 
  ·  Бензин не подешевшав 
  ·  Уряд не знає 
  ·  Консорціум набуває обрисів 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Ї-Поступ
  ·  Журналістика в Україні залишається небезпечною професією 
  ·  Електронний тоталітаризм 
25-й кадр
  ·  За якого ж президента моляться євреї? 
Літературний Поступ
  ·  Фольклорно-літературний календар 
Арт-Поступ
  ·  Метелик з мрії 
  ·  Майстер холодної краси 
Спорт-Поступ
  ·  Коли всесвіт концентрується у мішені 
  ·  "Шахтар" підтверджує кубковий імідж 
  ·  Футбол починається від оборони 
  ·  Динамівці доводять профпридатність 
  ·  Хід конем 
  ·  "Червоний" смерч 
post-Поступ
  ·  Страшилка для німця 
  ·  Охорона матері та дитини 
Пост-Faktum
  ·  Рудно і Зимна Вода 
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  aVANT -- слізливий романтик душі