BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Поступ технологій.    Тема Поступу.    Мій Дрогобич.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    Поступ реляксу.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
27 травня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:45 25-07-2017 -   Прикордонники Львівського загону виявили зброю під час огляду автомобіля  
  15:10 25-07-2017 -   Польські митники конфіскували стародавні ікони в українця  
  15:9 25-07-2017 -   На Величковського горів торф  
  15:5 25-07-2017 -   У Криму площа виноградників скоротилася втричі  
  15:1 25-07-2017 -   Цієї суботи відбудеться змагання з вуличного баскетболу  
Україна
  15:44 25-07-2017 -   У восьми областях України оголосили штормове попередження  
  15:7 25-07-2017 -   У Києві перекриють вулиці через хресну ходу  
  15:3 25-07-2017 -   В Україну заходить великий автобусний перевізник з ЄС  
  13:32 25-07-2017 -   В Івано-Франківській області отруїлися 11 іноземців  
  13:13 25-07-2017 -   В Україні виявили новий кібервірус, який «ламає» смартфони  
Світ
  15:48 25-07-2017 -   Трамп звинуватив Україну у спробі саботувати його виборчу кампанію  
  13:33 25-07-2017 -   Майк Тайсон розповів про домагання педофіла в дитинстві  
  12:47 25-07-2017 -   Австралієць побував в 50 країнах, не використовуючи літак  
  10:25 25-07-2017 -   Малюнок Трампа виставлять на торги  
  10:23 25-07-2017 -   Планетологи виявили воду на Місяці  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Травень, цей чародій
Світлана ВЕСЕЛКА
 
Сонату Сі-бемоль мажор D-960 Франц Шуберт написав 1828 року. Того ж року він і помер. Було композиторові неповних 32... У немилосердно скупо відпущені йому роки життя встиг він, геніальний романтик, зробити неймовірно багато. Це стисло висловив у епітафії його друг-поет Грильпарцер:

Тут музика поховала

Не тільки багатий скарб,

А й незчисленні надії.

Ці надії справджуються в аспекті виконавському, на концертах. Наш час затаєних підтекстів і віртуальних надтекстів музики абсолютно приймає твори Франца Шуберта. Зокрема їх любить грати талановитий Дмитро Онищенко, двадцятирічний студент ЛДМА і Московської консерваторії (серед музикантів такий навчальний "дубль" -- не дивина), лауреат і учасник престижних міжнародних музичних конкурсів, один з небагатьох піаністів, що їх, раз почувши, забути не можна. У цей свій приїзд до Львова Дмитро Онищенко, хоча фестиваль "Віртуози" сягнув апогею, грав не тільки поза його програмою, але сказати б, напівтаємно: тільки у Музичній академії притулилася якась благенька афішка. Та менше з тим!..

З перших тактів сонати і дедалі відчутніше здавалося, що рояль втрачає свою фізичну природу. В антракті схожим відчуттям поділився зо мною найшляхетніший заньківчанин Олександр Боніфатійович Гринько: "Яка дивовижна в цього хлопця манера звуковидобування! Наче без доторку руки!"

У інтерпретації Дмитра не було трагічних передчуттів, наче він і не знав біографії композитора, історії створення його шедевра. Ба, ні! Сигнали, розпачливі до крику, були... в паузах, особливо виразно, чітко акцентованих, хоча від тексту композитора піаніст не відступав. "Для мене кожна пауза в першій частині сонати, -- сказав Дмитро, -- це прірва між берегами вічності. Я хочу зазирнути туди, і мені стає страшно... Взагалі, цю музику не можна грати в хорошому настрої (!?). Вона потребує мудрого (вже дорослого? -- С. В.) погляду на життя. Мені ж хотілося щиро поділитися цією музикою з тими, для кого вона призначалась". Оця щирість висловлювання, коли виникає почуття спілкування між слухачами і музикантом, мабуть, і є однією з найпривабливіших рис музичного обдарування Дмитра Онищенка. І польотна свобода виконання.

Другий твір, який звучав того вечора, -- Соната №8 Сергія Прокоф'єва (з воєнної тріади композитора). Здавалося, Дмитро якось змінився навіть зовні. Взірцево романтичний герой (це не перебільшення) постав більш строгим, ніби надійно сховав свою молоду привабливість у недоступне нам місце... Прокоф'єв -- великий композитор XX століття, але не всі його можуть полюбити "з першого акорду". Дмитро зізнається, що -- так, шанував, розумів його винятковість, але полюбив десь так рік тому. Судячи з виконання 8-ї сонати, полюбив назавжди.

Гранична зібраність всього ігрового апарата. Насичено ударний, можна сказати, графічний звук, блискуча техніка, нервова ритмічна пульсація і майстерна продуманість градацій в експресії. Дмитро чує Прокоф'єва передусім як композитора, якому властива "чистота в чистому вигляді", попри те, що виконувана соната -- твір трагічний. Бездоганно сцементований концептуально, твір цей надзвичайно складний технічно, але Дмитро не дозволяє собі "віртуозувати по-пустому". Енергія -- так! Вольовий натиск -- так! Але не хаос. Динаміка оголених ритмів, гострих гармоній. Це -- Прокоф'єв! І це -- Онищенко. Відчутна його внутрішня потреба в художній завершеності інтерпретацій. І в цілому, і в деталях.

Напевно, педагоги Дмитра зауважать чимало недоліків у його виконанні, огріхів техніки тощо. Упевнена, що всі зауваження він сприйме з подякою. Дмитро Онищенко -- серйозний музикант, він багато думає про музику як один з найпрекрасніших виявів людської сутності, мистецтва. "Музика -- річ химерна, вона -- чудо... Вона перебуває посередині між мислимим і видимим; невиразно зримою посередницею стоїть вона поміж матерією і духом; вона споріднена з ними і все ж відмінна від обох; вона дух, але дух, який потребує темпу; вона матерія, але матерія, котра може обійтися без простору", -- казав Генріх Гайне.

Епілог травня. Цвів бузок... У духмяних хащах колись шукав своє "щастя" -- п'ятипелюсткову квіточку -- юний Сергій Рахманінов. Містика, сентимент, запізнілий рецидив романтизму (коник пасеться на ракетодромі!), але так легко уявити в тих хащах Дмитра Онищенка. І за роялем -- та ж, окреслена уявою, невловимість спорідненості. А сам він каже, що особистість геніального композитора йому дуже близька. Зараз Дмитро Онищенко вчить Третій концерт Рахманінова. Другий він уже грав не раз (зокрема, на конкурсі ім. Чайковського). Каже, треба його тепер забути, а потім заграти знову. Чекаємо!









» 
МИСЬКО
 
Життя влаштоване так, що кожну річ, кожну подію, кожну особу оцінювати об'єктивно, тверезо, реально та справедливо ми можемо тільки під впливом певних факторів і критеріїв. Мабуть, найважливішими з них є оцінка з позицій часу а також -- порівняльна. Цього року Емануїлу Миську виповнилось би 75 років, -- це не так уже й багато. Якщо сьогодні запитати про Миська когось із тих, хто мав нагоду з ним часто й багато спілкуватися, то почуємо приблизно таку відповідь: "О, Мисько! То була фігура". В чому ж така знаковість і значимість творчости і особистости Емануїла Миська для Львова трьох останніх десятиліть?
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Секретні матеріали 
  ·  Новий контракт Шевченка 
  ·  Кучма затвердив прожитковий мінімум 
  ·  Поранено українця 
  ·  Нащадок Шевченка позиватиме Бузину 
Погляд
  ·  Саакашвілі пропонує мир 
  ·  Підписи проти Буняка 
  ·  Більшість українців вважає, що влада відірвана від народу 
  ·  Кінець справи Лазаренка 
  ·  Нові правила для міґрантів 
  ·  Супертаємний уряд Росії 
Поступ у Львові
  ·  Як зберегти історичний Львів 
  ·  Депутатські будні 
  ·  Ревізори нарешті їдуть 
  ·  Діти святкуватимуть 
  ·  Краще, ніж в інтернаті 
  ·  Чиновники заопікувалися підприємцями 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Тимошенко теж стане кандидатом 
  ·  Україна без демократії 
  ·  І знову Мельниченко... 
  ·  Україна йде до фашизму 
  ·  Політреформа повертається 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Хто контролюватиме Ірак? 
  ·  Кількість жертв стихії зростає 
  ·  Активізація в Чечні 
  ·  Нещасливі гастролі Мадонни 
  ·  СВІТООГЛЯД 
  ·  Право на смерть 
Економіка у Поступі
  ·  Шкура невбитого ведмедя 
  ·  Європа вже у Львові! 
  ·  Банківська картка "Електрон Банку" -- це більше, ніж платіжна картка 
  ·  Краса по-львівськи 
  ·  Товарна біржа: погляд зсередини 
Поступ технологій
  ·  Як то працює 
  ·  Флеш-моб в українському інтернеті 
  ·  НОВИНИ ТЕХНОЛОГІЙ 
Тема Поступу
  ·  Кучма назавжди 
Мій Дрогобич
  ·  Дрогобич – не Шанхай 
  ·  За волю платили життям 
  ·  Борислав – проблема за проблемою 
  ·  Борислав і Дрогобич відстають 
  ·  Чи зробимо ривок? 
  ·  Дрогобич – Калуш. Творче побратимство 
  ·  Хай успіх його надихає 
  ·  Українські ЗМІ: очі дивляться – серцю боляче 
  ·  Зорепад Алли Кобилянської 
Арт-Поступ
  ·  Травень, цей чародій 
  ·  МИСЬКО 
Літературний Поступ
  ·  Прозовий феномен 
  ·  Серія "Бібліотека слов'янської літератури" 
Спорт-Поступ
  ·  Катерина ПАЛЕХА: Не можеш терпіти -- нічого робити в спорті 
  ·  У ритмі фунікулера 
  ·  "Бронзові" спогади про Угорщину 
  ·  Надія лише на Тетяну 
  ·  Фінальні розбірки друзів 
  ·  Тверезе суспільство -- запорука здорової нації! 
Поступ реляксу
  ·  ТЕАТРИ 
  ·  ІМПРЕЗИ 
  ·  ВИСТАВКИ 
  ·  КІНОТЕАТРИ 
post-Поступ
  ·  Кафедра україністики краківського вокзалу 
  ·  Львівські обсервації 
Пост-Faktum
  ·  Lamborghini крутіший за Брітні 
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  Китайський палац на Золочівщині 
  ·  Відпочинок у кредит 
  ·  Гюнтер НІШЛАГ: Ми не економимо на безпеці наших пасажирів