BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Дайджест.    Постать у Поступі.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
  Цитата Поступу
 
24 травня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  15:59 12-12-2017 -   У Личаківському районі промивають трубопроводи  
  15:53 12-12-2017 -   «Веселі ангелята»: Марічка Крижанівська презентує нову книгу  
  14:0 12-12-2017 -   У Львові обікрали автомобіль судді ВСУ  
  13:59 12-12-2017 -   Димінський причетний до смертельної ДТП на Львівщині, – ЗМІ  
  12:51 12-12-2017 -   У неділю, під час відкриття Різдвяної ялинки, пластуни передадуть місту Вифлеємський вогонь миру  
Україна
  15:55 12-12-2017 -   Осіння мобілізація: 70% неявки призовників  
  14:5 12-12-2017 -   Міністерство охорони здоров’я ввело для українців нові добові норми харчування  
  13:25 12-12-2017 -   У п'ятиповерхівці Луганська вибухнула граната  
  12:40 12-12-2017 -   Луценко прокоментував звільнення Саакашвілі  
  11:30 12-12-2017 -   ООН: На Донбасі загинули понад 2800 мирних жителів  
Світ
  15:56 12-12-2017 -   Вибух в Австрії: поставки газу в низку країн Європи призупинені  
  14:2 12-12-2017 -   Внаслідок вибуху на газопроводі в Австрії загинула одна людина і десятки постраждали  
  11:32 12-12-2017 -   В Італії затримали 48 осіб за зв'язки з мафією  
  10:33 12-12-2017 -   У Чехії зібрали сотні різдвяних подарунків для українських дітей  
  10:24 12-12-2017 -   Вчені розповіли, як чоловіки стають геями  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Метелик з мрії
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Скільки людей зачарувала своєю світлою красою і неземним голосом Соломія Крушельницька назавжди залишиться загадкою. Вона не любила похмурих тонів і... споминів. Вона понад усе любила сцену, заради неї нехтувала навіть приватним життям. Сцена була її реальністю і мрією, сцена забирала усе її єство, до крихти. Саме сцені завдячує Соломія Крушельницька найщасливішими миттєвостями свого життя. 1904 року Соломія Крушельницька злетіла на сцену яскравим химерним метеликом, щоб стати сенсацією ХХ століття. Рінальдо Кортопассі писав: "Соломії було надано можливість проявити себе у Брешії. Йшлося про перемогу в боротьбі за завоювання втраченого прапора, за поновлення лаврового вінка, з якого пообскубували листя. Дітище Пучіні "Мадам Батерфляй", тендітний і барвистий метелик, по невдалому хрещенні в Мілані зажадав тепер апеляційного суду в Брешії, суду, який би вирішив його подальшу долю. І співачка відродила метелика, придушеного публікою "Ла Скала". І якщо опера Пуччіні -- чарівна спокусниця наївних і ніжних сердець -- кружляє в неослабленому ритмі по сценах усіх оперних театрів світу, це сталося завдяки перемозі у Брешії, здобутій Соломією Крушельницькою, що зробила можливим цей злет і політ".

Пуччіні довго вагався, кому довірити партію Чіо-чіо-сан, і після довгих роздумів зупинив свій вибір на Розіні Сторкіо. Прем'єра опери "Мадам Батерфляй" відбулась у театрі "Ла Скала" в Мілані 17 лютого 1904 року. Незважаючи на впевненість композитора і мистецтвознавців, що прем'єра пройде з успіхом, її не сприйняли і навіть гучно освистали. Це було страшним ударом для Пучіні. Він не хотів нікого бачити, ні з ким не хотів розмовляти, та друзям вдалося його переконати, що варто ще раз спробувати. І "Мадам Батерфляй" після незначних виправлень і запрошення Соломії Крушельницької на головну роль було поставлено в театрі "Гранде" у Брешії, де на неї чекав тріумф.

29 травня 1904 року численна публіка зійшлася на прем'єру до Великого театру. Тут було присутнє все світське товариство Брешії. Багато глядачів прибуло з Мілана. Рінальдо Кортопассі писав: "Рівно о дев'ятій годині вечора за диригентським пультом з'являється, зустрінутий оплесками, маестро Кампаніні. Піднімається завіса. Блискуча постановка спектаклю здається більш відповідною і співзвучною духові опери, ніж попередня в "Ла Скала". Зал оживає при звуках романсу Пінкертона, чудово проспіваного тенором Дзенателло. Слухачі викликають композитора Пуччіні. Після хорової партії ще один виклик Пуччіні. Прекрасно звучить значно перероблений композитором дует, і завіса опускається під гучні оплески і схвальні відгуки на адресу автора. Потім її знову піднімають, щоб повторити на "біс" фінал дуету "Чудова ніч". Публіка двічі викликає до рампи автора твору, Кампаніні, Соломію Крушельницьку, яка бездоганно вела свою партію, Дзенателло і Піні Корсі. Цілковитий тріумф романсу Батерфляй "Чуєш, ще прийде час жаданий". Слухачі вимагають повторити романс, і Крушельницька задовольняє це прохання. Знову лунають схвальні відгуки на адресу Пуччіні. Повторюється також на "біс" сцена читання листа і дует Сузукі та Батерфляй. Цю прекрасну дію завершує перша частина інтермецо, яку оркестр повторив ще раз. Публіка в екстазі тричі викликає на авансцену Пуччіні, Крушельницьку, Кампаніні та усіх інших артистів. Третя дія увінчує успіх перших двох, і нова "Мадам Батерфляй" остаточно утверджує себе серед загального захоплення. Виконується на "біс" дует тенора і баритона, після чого зал тричі викликає автора, а по закінченні дії й усієї опери композитор і артисти, відповідаючи на палкі вітання, сім разів виходили вклонитись схвильованим глядачам. Соломія Крушельницька, яка вразила всіх силою драматизму і блискучим акторським талантом, була справжньою тріумфаторкою вистави". Це був справжній тріумф співачки і благословенний день для Пуччіні. З того дня над письмовим столом Пуччіні висить одна-єдина світлина -- світлина Соломії Крушельницької. Відродження "провальної" опери стало справжньою сенсацією, один із численних критиків писав: "Сеньйора Крушельницька збагачує постать Батерфляй своїм великим і дорогоцінним почуттям прекрасного, її тонка душа слов'янської жінки так глибоко вживається у поетичний і музичний образ героїні, що утворює разом з нею одне неподільне ціле. І нам, кому випало щастя бачити її виконавицею цієї партитури, навряд чи вдасться тепер відокремити у своїй уяві ніжну постать гейші від оперної співачки, що відтворила її великою силою мистецтва... Можливо, інші Батерфляй зійдуть з часом на наші сцени, але як неможливо відокремити "Отелло" від Франческо Таманьо, "Манон" Массне від подружжя Гараллі, "Травіату" від Джемми Беллінчоні, "Богему" Пуччіні від Джузеппе Боргатті, так кожного разу, коли нам доведеться слухати в "Мадам Батерфляй" нових співачок, перед очима відразу виникатиме незабутня постать Крушельницької, а всі інші здаватимуться лише її блідою тінню."

Соломію Крушельницьку любили усі: глядачі, партнери, дириґенти, композитори, оркестранти, хористи. У неї було безліч імен: Ізольда, Гальшка, Брунгільда, Лорелея, Маргарита, Єлена. Та для багатьох вона залишиться мадам Батерфляй -- метеликом з мрії.









» 
Легенда фотографії
Олег ВВЕДЕНСЬКИЙ
 
Анрі Картьє-Брессон -- міфічна фігура фотографії ХХ століття. Художник, який визначив реальність, вхопив її миттєвості і зберіг в ідеальній графіці чорно-білого зображення. "В основі дивної і провокаційної простоти його фотографій лежить випадок, мить. Він володіє чарівною спроможністю схоплювати миттєвості на їх піку, коли зображення, що постійно рухається, сформоване його об'єктивом, набуває вічної гармонії форми, експресії і змісту... Уявити, що його чарівні фотографії могли бути скомпоновані штучно, неможливо", -- у цих словах Ньюхолла квінтесенція творчого методу Картьє-Брессона.
Детальніше>>
» 
Британський олівець малює інтернаціонально
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Британська Рада недавно потішила нас надзвичайно цікавими виставками прерафаелітів та Девіза Хокні. І ось тепер новий від неї подарунок: у Національному музеї у Львові відкрилась виставка робіт найвідоміших сучасних британських дитячих ілюстраторів "Чарівний олівець", яка працюватиме до 15 червня у головному корпусі музею на проспекті Свободи, 20.
Детальніше>>
» 
Квітка Маргаритка та інші
Наталка КОСМОЛІНСЬКА
 
Жила собі поживала дівчинка Маргарита Закмайєр. І тато її був Закмайєр, і мама була Закмайєр, і братик з сестрою були Зекмайєри, і бабуся. Усі вони полюбляли смачно попоїсти, а що мама із бабусею вміли наготувати різних смаколиків і робили це щодня, то родина плямкала від задоволення з ранку до ночі і горя не знала. Аж раптом одного дня мама вирішила схуднути. Тут і почались родинні неприємності Закмайєрів, які змінили їх життя. А на краще чи на гірше, кожен вирішить для себе сам, коли перегорне останню сторінку книжки видатної австрійської письменниці Крістіане Нестлінґер в українському перекладі відомої львівської германістки Ольги Сидор "Маргаритко, моя квітко", яка щойно вийшла друком у львівському видавництві "Піраміда". Видання здійснено за підтримки Австрійського культурного форуму у Києві при Посольстві Австрії в Україні, Австрійсько-українського центру співробітництва з питань науки, освіти та культури і Австрійського об'єднання культури (проект INOS -- "Ініціатива для Східної Європи").
Детальніше>>
» 
АРТ-НОВИНИ КОРОТКО
 
ВІДЕНЬ. У колишній імператорській резиденції, а нині -- резиденції уряду, у палаці Хогбург, відкрилась велика виставка, присвячена 150-річчю з дня вінчання Франца Йосифа і Єлизавети, більш відомої як Сісі. Австрійці обожнювали веселу дружину свого імператора, яка мало думала про те, як дотримуватися королівських чеснот. Вона полюбляла мандрівки, і про її візити складали легенди. У неї було чудове життя і трагічна смерть. 1898 року пані цісарева загинула від руки австрійського анархіста. Незадовго до смерті вона пережила велику трагедію: її син, спадкоємець престолу, наклав на себе руки. Втрата сина спричинила в Єлизавети важку депресію. Цій історії присвячений відомий фільм "Маєрлінг". На виставці можна побачити живописні і скульптурні зображення цісаревої, її фото та наряди. Розкішне плаття "Сісі", яке вона замовила напередодні вінчання для передвесільного банкету у палаці Хогбург (його гаптували протягом 400 годин найкращі майстрині), демонструють на тлі її живописного портрета у цьому ж платті. Неподалік експонують знаряддя вбивства Єлизавети -- ніж терориста. У пам'яті австрійців Сісі залишилась молодою красунею, а доказом вічної любові Франца Йосифа і Єлизавети є чудова серія випущених спеціально до відкриття виставки марок, присвячена 150 ювілею їх вінчання.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Поразка у стилі регей 
  ·  Шанс з'ясувати правду 
  ·  Львів привітав Руслану 
Погляд
  ·  Перемога Майкла Мура 
  ·  Ялтинська четвірка 
  ·  Новий президент 
Поступ у Львові
  ·  День народної пам'яті 
  ·  Щоб підвали не палали 
  ·  Новий конкурс для учнів 
  ·  Українська мова в небезпеці 
  ·  Інститут для співробітництва 
  ·  Собачі дефіляди 
  ·  Учні євроінтеґрації 
  ·  Буняк в облозі 
Поступ з краю
  ·  Степан ХМАРА: Не знаєш державної мови -- не претендуй на державну службу 
  ·  Пам'ять про Ґонґадзе не згасне 
  ·  У Мукачевому знову неспокійно 
  ·  Свобода відсутності амбіцій 
  ·  Спитайте маму 
  ·  Ющенко вірить в українського виборця 
  ·  Знову отруєння дітей 
Поступ у світі
  ·  Американці налякані 
  ·  На іракському фронті без змін 
  ·  Дипломатія рятує дітей 
  ·  Одруження принца 
  ·  Трагедія в паризькому аеропорту 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  "Одеса--Броди" на продаж 
  ·  Авіалінії під "робочим арештом" 
  ·  ЄЕПська конституція 
  ·  Грант для "Знесіння" 
  ·  Україну "нагріли" на бензині 
Дайджест
  ·  Боротьба за демократію 
  ·  Екс-майора бентежить справа екс-прем'єра 
Постать у Поступі
  ·  Дарія ЦВЄК 
  ·  Залишайтеся з нами. Над нами. 
Арт-Поступ
  ·  Легенда фотографії 
  ·  Метелик з мрії 
  ·  Британський олівець малює інтернаціонально 
  ·  Квітка Маргаритка та інші 
  ·  АРТ-НОВИНИ КОРОТКО 
Спорт-Поступ
  ·  Як вам "Джиро д'Україна"? 
  ·  Дніпро" відроджує інтригу 
  ·  "Монако" готується 
  ·  В НБА фінали конференцій 
  ·  Спасіння завершальної чверті 
  ·  Хітцфельд сказав "Па-па" 
  ·  Збірна з ознаками фаворита 
post-Поступ
  ·  Владу -- у надійні руки 
Пост-Faktum
  ·  Східний ритуал -- аврал 
  ·  КАЛЕНДАР