BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Поступ життєзнавства.    Мікроскоп пана Юрка.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
22 травня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:59 31-07-2017 -   Найближчими днями синоптики прогнозують спеку до 35° вдень  
  15:3 31-07-2017 -   У центрі Львова на площі Катедральній висадили клени  
  14:55 31-07-2017 -   На Львівщині водій збив 11-річну велосипедистку  
  14:53 31-07-2017 -   Львівській міській лікарні подарували УЗД-апарат вартістю 1,8 млн грн  
  12:57 31-07-2017 -   Доріжки навколо озера у Стрийському парку замостять бруківкою  
Україна
  17:1 31-07-2017 -   Держкіно виділить на зйомки "Захара Беркута" 30 мільйонів  
  16:56 31-07-2017 -   У серпні українці матимуть «додаткові» вихідні 31.07.2017 15:25  
  15:6 31-07-2017 -   У центрі Івано-Франківська обстріляли автомобіль, поранений чоловік  
  14:54 31-07-2017 -   На Сумщині затримано на хабарі лікаря районної лікарні  
  14:53 31-07-2017 -   Міністра фінансів України запідозрили в ухиленні від сплати податків, – ЗМІ  
Світ
  16:57 31-07-2017 -   Пізня вагітність сприяє продовженню тривалості життя, – вчені  
  14:49 31-07-2017 -   В атмосфері Титана вчені виявили фрагменти позаземного життя  
  12:49 31-07-2017 -   Актори Гри престолів прокоментували "ключову зустріч"  
  11:6 31-07-2017 -   У Туреччині перекинувся автобус з туристами  
  10:18 31-07-2017 -   В Естонії запустили перші безпілотні автобуси  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Від бароко до танго
Яким ГОРАК
 
Золтан Алмаші
Лауреат Державної премії ім. Лисенка, Національний ансамбль солістів України "Київська камерата" доволі часто виступає у Львові і давно здобув симпатію публіки, тому його виступ на цьогорічному фестивалі "Віртуози" водночас і очікуваний, і приємно несподіваний. Цей колектив є справді і камерним оркестром, і ансамблем солістів в найкращому значенні цих понять. Як оркестр підкуповує тембровою і звуковою рівністю кожного з виконавців в межах групи, що в сумі дає еластичне, м'яке звучання кожної струнної групи, зокрема і оркестру в цілому. Як ансамбль солістів -- здатний реалізувати себе у всіх іпостасях, в яких тільки може виступати музикант на сцені, почавши від соло одного інструменту в оркестрі, до "нестандартних" способів виконання з певним розважальним ефектом (наприклад на скрипці -- балалайковим методом, заклавши при тому ногу на ногу), від вигуків, декламування до заміни інструментальної гри хоровим співом тощо.

У репертуарному плані "Київська камерата" славиться передовсім високою маркою виконань творів українських сучасних композиторів, які дуже часто довіряють колективу прем'єри своїх творів. З легкої руки художнього керівника і дириґента Валерія Матюхіна ці твори не тільки здобувають резонанс і тепле сприйняття у публіки, але й входять до виконавської практики, здобуваючи популярність. Не менш комфортно почуває себе оркестр і у виконанні європейської класики різних стилів. Всі ці зазначені риси якнайліпше задемонстрував колектив в межах двох концертів на "Віртуозах". В останній момент несподівано помінявши місцями заплановані програми, колектив заінтригував слухачів творами сучасних українських композиторів та Астора П'яцоли.

Зустріч зі Львовом "Київська камерата" розпочала твором львівського композитора Віктора Камінського Te Deum для струнних та дзвонів, що у виконанні ансамблю солістів набув нових відтінків звучання, зблиснувши новими, досі не поміченими гранями його своєрідної краси. Основний акцент у першому відділенні концерту було зроблено на твори молодого талановитого і свіжого своїми творчими пошуками композитора Золтана Алмаші. Цей вихованець ЛССМШІ ім. Соломії Крушельницької навчався в ЛДМА ім. Миколи Лисенка у класі композиції і віолончелі Юрія Ланюка, а відтак закінчив аспірантуру Національної музичної академії ім. Петра Чайковсього в Києві у класі композиції Євгена Станковича. Важливою для характеристики творчого обличчя молодого автора є і друга ділянка його самореалізації -- виконавська, адже Золтан, попри композиторський талант, є добрим віолончелістом (виступає, до речі, в складі "Київської камерати"), і не раз ці риси поєднує на сцені. Твори Золтана Алмаші частково відомі львів'янам, особливо завсідникам фестивалю "Контрасти", де їх з успіхом виконують. З кожним виступом і кожною прем'єрою характерні риси композиторського стилю Алмаші вимальовуються усе рельєфніше й виразніше. Зокрема, цей концерт ще раз проілюстрував раніше задеклароване уподобання митця і його творчі пошуки у царині переосмислення на сучасному рівні принципу і форми барокового концертування. Різні види творчого втілення цього принципу відобразили виконані Concerto da camera для кларнета та струнного оркестру (соліст -- лауреат міжнародних конкурсів Віталій Альфавіцький) та Concerto grosso № 3 для гобоя, віолончелі і камерного оркестру (солісти -- лауреати премії ім. Ревуцького, лауреати міжнародних конкурсів гобоїст Богдан Галасюк та автор -- віолончеліст Золтан Алмаші). Перший твір, раціонально мислячий у сфері музичної форми, композитор вибудував у характерній для бароко поліфонічній формі фуги, яку попередив каденцією соліста (в ній закладене інтонаційне зерно теми майбутньої фуги), а завершив своєрідним хоралом на теми тої ж каденції, досягнувши так пропорційної і добре сприйнятливої тричастинної форми цілого. До тричастинності вдався композитор і в Concerto grosso, вибудуваного за взірцем барокової камерної сонати з двома повільними частинами по краях і швидкою посередині Лірична прелюдія "Передчуття кохання" для струнних, світова прем'єра якої відбулася цього вечора, зраджувала в авторі не тільки майстерного мініатюриста, а й романтика за натурою. У виконанні трьох творів Алмаші оркестр якнайкраще врахував і втілив всі побажання автора, який судячи з реакції, був задоволений почутим.

Друге відділення концерту колектив цілковито присвятив Астору П'яцолі та Камілі Веласкес. На противагу до інтелектуально сконцентрованої музики першого відділення, друге було насичене професійно зробленою музикою в характерних для аргентинського композитора тангових ритмах. Більшість програми становила твори самого Астора у чудесних транскрипціях, здійснених спеціально для "Київської камерати" Олегом Маринченком та Євгеном Станковичем. Багатство ностальгійних, оповитих чарівним смутком мелодій, ефектні ритми аргентинського танго у поєднанні з витонченим, незвульгаризованим м'яким виконанням оркестру -- все відразу одушевило і "наелектризувало" публіку, яка приймала ці твори тепло, з відкритою душею. Не один зі слухачів, мабуть, пошкодував, що до такої музики не подали бокали з вином та ароматні сигари, що не було достатньо молодих дівчат (бо ж публіки таки справді було дуже мало!) у вишуканих вечірніх сукнях, аби в пориві запаленої музикою пристрасті запросити їх до танцю... Твори П'яцоли доповнювали ефектні концертні твори сучасного українського композитора Володимира Зубицького, створені в манері аргентинського композитора. Так виконано його "П'яцоліану" для струнних, ударних та фортепіано (партію фортепіано виконував в оркестрі лауреат міжнародних конкурсів Дмитро Таванець) -- ефектно оркестровану сюїту-попурі на теми аргентинського митця, але водночас не позбавлену творчого експерименту у вигляді вкраплень в партію фортепіано цитати з прелюдії до мінор з першого тому "Добре темперованого клавіру" Баха. (от вам і немислима на перший погляд спроба зв'язку між високою музикою європейського бароко і аргентинського танго крізь призму сучасності!). Не менш ефектною була виконана на завершення концерту п'єса Chao, Muchacho! для електроскрипки та оркестру (соло виконав заслужений артист України Олесь Ясько) того ж Володимира Зубицького: в манері тангових ритмів, притаманних Астору П'яцолі, композитор створив розкішну оркестрову фантазію на тему популярної іспанської пісні Besame Mucho.









» 
Істочника безсмертнаго вкусіте
Вечір хорової музики у виконанні львівського камерного хору Gloria
 
У неділю 23 травня о 18 годині в рамках XXIII Міжнародного фестивалю музичного мистецтва "Віртуози" в концертному залі ім. С. Людкевича Львівської філармонії відбудеться вечір хорової музики. Концертну програму у виконанні лауреата міжнародних конкурсів Мирослава Драгана (фортепіано) та Львівського камерного хору "Ґлорія" під керівництвом лауреата державної премії ім. М. Лисенка Володимира Сивохопа складуть твори духовного спрямування Йогана Себастьяна Баха, Йоганнеса Брамса, Фелікса Мендельсона Бартольді, Томаса Луї да Вітторіа, Франсіса Пуленка, Олів'є Мессіана, Барі Кабена, Ромуальда Твардовського, а також Миколи Дилецького, Дмитра Бортнянського, Богдана Сегіна та Арво П'ярта. На підтвердження того, що активна діяльність колективу та його високопрофесійний мистецький рівень здобули багато шанувальників, хор "Ґлорія" одразу ж по недільному концерті вирушає у турне Францією...
Детальніше>>
» 
Голос предків із Домініковіц
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Як повідомляла "Наша афіша", минулого четверга в Палаці мистецтв мала відкритися виставка Роберта Коеніга "Дзяди" з Англії. Прийшовши, як і багато інших глядачів, на відкриття цієї правдоподібно цікавої виставки, я "поцілувала клямку". Відкриття не було. Та й взагалі ніхто не знав, про що йдеться. Говорилося про якогось поляка, роботи якого затримали на митниці, публіка нарікала на "Поступ", який її дезінформував... Коли все ж таки відбудеться відкриття виставки цього (як вже було сказано) поляка, ніхто не хотів сказати. Я почувала себе безглуздо, бо не могло ж мені вчутися, що це англійський автор. А тут кажуть, що він -- поляк та ще в такому аспекті: "Який ще англієць?! Та поляк якийсь..." Отак пішла я далі у своїх справах, як то кажуть, піймавши облизня...
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Водяна бомба 
  ·  Масове отруєння дітей 
  ·  Ґумовими кулями по агітаторах 
  ·  Земля військових під контролем 
  ·  Як можна уникати провалів на тротуарах та дорогах? 
Погляд
  ·  Сімейно-політична драма 
  ·  День відкритих доріг 
  ·  Лазаренко. Останній штрих 
  ·  Рекордний військовий бюджет 
Поступ у Львові
  ·  Шлагбауми запрацюють, може... 
  ·  Від бійця -- до журналіста 
  ·  Львівська залізниця судиться 
  ·  Лікарняні ліфти модернізують 
  ·  Дешевої оренди не буде 
  ·  Знову бомба 
  ·  Ветерани згадали молодість 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Буш-старший в Україні 
  ·  Януковича висунуть у липні 
  ·  Вибори і закордон 
  ·  "Нова генерація" + "Трудова Україна" 
  ·  Різак згадав образи 
  ·  Новобогданівцям дали квартири 
  ·  Кучма не виведе миротворців 
  ·  Комуністи знову підіграли владі 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Ізраїльтяни посадять Арафата 
  ·  Що далі, то страшніше 
  ·  Альтернатив немає 
  ·  Росія -- ЄС: як ікра та горілка 
  ·  Підкорити Еверест і померти 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Щастя буде восени 
  ·  Страйк по-італійськи 
  ·  Білоруси вже не демпінгують 
  ·  До Британії на роботу 
  ·  Консорціумний бум 
  ·  Остарбайтерам виплатять усе 
  ·  Вище мито вже з понеділка 
Поступ життєзнавства
  ·  Честь як засіб 
  ·  Живемо для дітей 
  ·  Непринципові принципи 
Мікроскоп пана Юрка
  ·  Мікроскоп пана Юрка 
Арт-Поступ
  ·  Від бароко до танго 
  ·  Істочника безсмертнаго вкусіте 
  ·  Голос предків із Домініковіц 
Літературний Поступ
  ·  ДАЙДЖЕСТ ЛЕГЕНДАРНОЇ ІСТОРІЇ 
Спорт-Поступ
  ·  Англійці сподіваються на шведа 
  ·  Черемош зустрів гостинно 
  ·  Сто літ ФІФА! 
  ·  Суркіс у виконкомі 
  ·  Аутсайдера не здолали 
  ·  Статус-кво збережено 
  ·  "Дніпро" приймає "Динамо" 
  ·  Переможний приклад ветеранів 
post-Поступ
  ·  Метапаркан 
Пост-Faktum
  ·  ФОТОФАКТ 
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  "Шрек" знову б'є рекорди 
  ·  Каннські фаворити