BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Інтерв''ю в Поступі.    Арт-Поступ у світ.    Львівські обсервації.    Поступ технологій.    КіноПоступ.    Розмаїтий Поступ.    Наша Афіша.    Спорт-Поступ.    Пост-Factum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
23 травня 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:18 22-09-2017 -   У Львові викрали Mitsubishi Outlander  
  15:12 22-09-2017 -   Синоптики попереджають про зміну погоди  
  15:11 22-09-2017 -   Усіх охочих запрошують на святкування Дня Сихова  
  15:8 22-09-2017 -   У Львові 12-річна дівчинка народила дитину  
  13:20 22-09-2017 -   У Львові маршрутка №41 в’їхала в паркан  
Україна
  15:14 22-09-2017 -   В Україні оголосили демобілізацію строковиків  
  15:9 22-09-2017 -   На Харківщині затримали банду рекетирів  
  13:14 22-09-2017 -   Вихідні в жовтні: скільки відпочиватимуть українці  
  13:12 22-09-2017 -   Луценко шокований станом другої лінії оборони в зоні АТО  
  10:44 22-09-2017 -   Житомирщину накрив аномально великий град  
Світ
  15:15 22-09-2017 -   Актрису з "Мухтара" ввели в кому через травму  
  13:11 22-09-2017 -   У російській Держдумі з виставки вкрали хамон  
  13:9 22-09-2017 -   Вчені назвали легкий спосіб продовження життя  
  16:40 21-09-2017 -   Творці "Гри престолів" повідомили про новий спін-офф  
  14:17 21-09-2017 -   На Оскар висунули третій український фільм  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Інтерв''ю в Поступі  »  МАЕСТРО

___________________________________________________________________________

Скрипаль Олег Криса: Хочеться ствердити себе як творчу індивідуальність
 
Скрипаль Олег Криса
Знову, вже у двадцять перше, в погожі травневі дні розпочав свою, сповнену цікавих творчих зустрічей, ходу традиційний львівський музичний фестиваль “Віртуози”. Мабуть, найпочеснішим гостем фестивалю випало бути скрипалю світової слави, львів’янину родом, який мешкає тепер у США – Олегу Крисі. Приємно, що Маестро не забуває й не оминає рідного міста і доволі періодично чи сам, чи з родичами тішить нас новими концертними виступами, вносячи яскраві, небуденні враження в концертне життя Львова. Саме йому та його музичній родині – дружині піаністці Тетяні Чекіній, скрипалям синові Петрові та братові Богданові – належала почесна місія трьома концертами розпочати цьогорічний фестиваль. У щільному графіку свого перебування у Львові Маестро знайшов декілька хвилин, аби поділитися деякими думками із читачами “Поступу”.


– Наскільки відомо, Concerto Grosso № 3 Альфреда Шнітке, яке Ви виконали під час першого виступу на фестивалі, написане композитором із сподіванням на Ваше виконання. Як відбулося Ваше знайомство з А.Шнітке? Як з’явився цей твір?

– Я думаю, що не лише з розрахунку на моє виконання, бо концерт присвячено не тільки мені, а й піаністці Тамарі Грінденко і литовському диригенту Саулюсу Сондецкісу. Твір з’явився завдяки нашій тривалій співдружності з Альфредом. Я вже виконував його перше Concerto Grosso та інші твори. Коли він добре “відчув” і зрозумів мою індивідуальність, мої пристрасті, концерт був написаний. Символічно, що рік написання твору збігся з ювілеєм Й.С.Баха, Г.Ф.Генделя, Г.Шютца та А.Берга. Теми із робіт цих авторів проходять у творі у прихованому вигляді (в челести і клавесину).

– Твори А.Шнітке постійно присутні у Вашому репертуарі. Що приваблює Вас у творах цього композитора?

– Музика Шнітке – це завжди епічний твір, де проведена філософська арка, розуміння і бажання зрозуміти все, що робиться на світі, що є цінним у житті. Я безмежно вдячний авторові, що він присвятив твір мені.

– А чи не запам’яталися Вам якісь вказівки автора щодо виконання твору?

– Він був чудесним промовцем, його лекції – це був зразок не тільки музиканства, але й красномовства. Просто так він ніколи не говорив, навіть із друзями. Вислови його були завжди відточені, цілеспрямовані, влучні і красиві.

– Крім Вашого безпосереднього вчителя – А.Шнітке, спілкування з якими музикантами зробило значний вплив на Ваше становлення як музиканта?

– Із багатьма. Колегами по московській консерваторії, моїми вчителями. Давид Ойстрах, не побоюся сказати, перевернув усе моє життя. Він був не лише вчителем скрипки, музикантом, а взагалі моїм “духовним отцем”. Я ставлю його на перше місце, а його естетичний заряд відчуваю досі. Крім цього, квартет ім. Л.Бетховена, в якому я 10 років грав. Спілкування з художниками, філософами. Застійний час був дуже багатий й інтенсивний творчо. Творчий заряд між артистами, мистецька атмосфера – все це сприяло завжди. Були цікаві суперечки в компанії, намагання докопатися до сутності всього, що робилося. Це було цікавіше, бо говорилося про це приховано (не можна було відкрито). Важливим було спілкування і з українськими композиторами – М.Скориком, Л.Грабовським, І.Карабицем, Є.Станковичем, В.Губаренком.

– Очевидно, й ті п’єси І.Карабиця, що їх ви виконали в сольній програмі, теж написані для Вас.

– Вони дуже цінні для мене. Шкода, що тепер ми втратили друга і композитора. Я пам’ятаю, коли вперше його зустрів. Його рукописи я зберігаю. Не кажучи вже про Мирослава Скорика, всі твори якого я переграв. Чимало цих творів записав на компакт-диски.

– Ви чи не єдиний уродженець України, який здобув лауреатство на конкурсі ім. Н.Паганіні. Яка Ваша думка щодо ролі концертуючого віртуоза: чи й нині віртуоз має бути саме “паганінівського типу”, який магнетизує публіку карколомністю техніки і силою образу, чи тепер амплуа віртуоза набуло іншого відтінку, іншого значення?

– Є різні індивідуальності, серед яких є яскраві вражаючі віртуози, рівня яких хочеться досягнути в молодості. Але є величезні пласти не менш вражаючої, духовно цікавішої і складнішої до виконання музики. Виконавець проходить певні стадії. Спочатку тягнеться до романтичної віртуозності, потім відкриває для себе великий горизонт камерної музики. Згодом приходить сучасна музика, бароко... Але функція виконавця лишається така ж, як і була – принести слухачеві насолоду. Силою своєї освіти він повинен вміти вести публіку за собою.

– Якому виду спілкування із слухачем Ви надаєте перевагу – концертному чи запису?

– І тому, й іншому. Є моменти, яких ніколи в записі не відтвориш – емоційний заряд, неповторна імпровізаційність, яку не зафіксуєш. Тому я дуже ціную записи, зроблені під час концертів, попри всі їхні вади і неточності. Запис – це особлива “стаття”, з якою я добре знайомий, бо зробив майже 40 дисків, записавши все, що можна було. Хочеться презентувати інші, новіші інтерпретації відомих і невідомих творів, хочеться увердити себе як творчу індивідуальність, зайняти якесь місце... Я гадаю, це не егоїстичне відчуття. Кожний артист хоче втілити свої естетичні задумки, які б залишилися в пам’яті. Зараз запис більш досконалий, і я не соромлюся повторювати багато дублів, щоб досягнути максимального результату. Це складна і виснажлива праця.

– А які твори у Вашій практиці були для запису найважчими?

– Я вважаю, класика – завжди класика: концерт Бетховена, сонати Моцарта, Бетховена. Це завжди стоїш як під рентгеном – щось не так і відразу все псується...

– Чи не виникала у Вас ідея (а можливо, вже є в роботі) програми з музики українських авторів?

– Я не думаю, що буде програма цілком з української музики, хіба для якихось відповідних фестивалів, концертів тощо. Але українські твори використовую в кожній програмі, хоч їх та їхніх авторів знають на Заході дуже мало. Але пропаганда нашої музики – це гідна річ, і наше завдання – підносити рівень нашої культури у світі.

Розмовляв Яким ГОРАК









»  СЕНСАЦІЯ
Марек Подстольський: Був би щасливим, коли б Шульц був доступний українцям
 
СЕНСАЦІЯ
Існування Марека Подстольського – особи, яка легітимно володіє копірайтом на творчість Бруно Шульца, насправді не є таємницею, як то воліють представляти українські чиновники, використовуючи його ім’я задля обмеження доступу до Шульцового малярства. Іще торік Марек Подстольський розповів “Газеті виборчій” усю історію своєї родини й обставини набуття ним прав спадщини. Тоді й стало відомо, що вже кілька років, як покійна племінниця митця Еля – мама Марека Подстольського, пережила війну в Закопаному, де виховувався і її син Марек. Брат Елі помер на 4 роки раніше в Лондоні. Оскільки в Польщі, як і в цілій ЕС, авторські права тримаються 70 років по смерті автора, – їх було передано двоюрідному онуку Бруно Шульца Мареку Подстольському. Сьогодні стриєчний внук “дрогобицького Кафки” відповідає на запитання “Поступу”.


– Пане Подстольський, просимо пояснити спеціально для українських читачів, як Ви отримали в спадщину авторські права Бруно Шульца?
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Кракуси образились на львів’ян 
Погляд
  ·  Назріває війна у Кашмірі 
  ·  Бензин дорожчає 
  ·  Третя крапка на Личакові... 
Поступ у Львові
  ·  Міська рада загрузла 
  ·  Церква шукає причини занепаду 
  ·  Відпустка на селі – дешево і сердито 
  ·  Вода буде, якщо подорожчає 
  ·  Прем’єр канадської провінції у Львові 
  ·  Бесіди з Масариком 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Чи замовляв Лазаренко Гетьмана і Щербаня? 
  ·  Спікеріада” у глухому куті? 
  ·  Другий шанс для невдах 
  ·  Деркач під ударом Мельниченка 
  ·  Гурвіц програв суд 
  ·  Україні прогнозують процвітання 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  95-та пілігримка Папи Римського 
  ·  Криза уряду Шарона 
  ·  Політичні ігри навколо історії 
  ·  США не дружитиме з Кубою 
  ·  Російська “справа дітей” 
  ·  Управління кризами в ЄС 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Інтерв''ю в Поступі
  ·  Марек Подстольський: Був би щасливим, коли б Шульц був доступний українцям 
  ·  Скрипаль Олег Криса: Хочеться ствердити себе як творчу індивідуальність 
Арт-Поступ у світ
  ·  Матісс і Пікассо: чудові конкуренти 
  ·  Знайдено викрадені картини 
  ·  Шедеври у стічній канаві 
  ·  Премія Набокова для Маріо Варгаса Льоси 
  ·  Французи проти Церетелі 
  ·  pro Europa – призи європейської культури 
  ·  Портфоліо ХХ століття 
  ·  АРТ-НОВИНИ 
Львівські обсервації
  ·  ЛЬВІВСЬКІ ОБСЕРВАЦІЇ 
Поступ технологій
  ·  Майже все, що ви хотіли знати про домашній кінотеатр, але боялися спитати 
КіноПоступ
  ·  Кінематографічне свято триває 
  ·  Будні Каннського фестивалю 
  ·  Іменинниця”: ефектний кастинг – порожні обіцянки 
Розмаїтий Поступ
  ·  Знаменита виставка квітів 
  ·  АСТРОЛОГІЧНИЙ ПРОГНОЗ 
Наша Афіша
  ·  АРТ-АНОНС 
  ·  ТЕАТРИ, ІМПРЕЗИ, ВИСТАВКИ 
  ·  КІНОТЕАТРИ 
  ·  НІЧНІ КЛУБИ ТА БАРИ, КНАЙПИ 
  ·  Криваве кохання у ритмі аркану 
  ·  Презентація книжок Тимофія Гавриліва 
Спорт-Поступ
  ·  Львів’янин - срібний призер першості Європи 
  ·  Шевченко не потрібен “Реалу” 
  ·  Корейці можуть стати найбагатшими 
  ·  Чорноморець” за крок від “вишки” 
  ·  Михайличенко став біля керма “Динамо” 
  ·  Не стало Ярослава Гев’яка 
  ·  Блаттер каже, що він переможе 
  ·  СПОРТ-БЛІЦ 
Пост-Factum
  ·  Розмова Анни і Володимира Костирків 
  ·  КАЛЕНДАР