BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Ї-Поступ.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    25-Й КАДР.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
20 квітня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  15:15 28-06-2017 -   На вул. Алмазній, 21 у сміттєвих майданчиках виявили предмети, схожі на гранати  
  15:13 28-06-2017 -   Дев’ятирічний хлопчик постраждав у аварії на Львівщині  
  14:29 28-06-2017 -   Львів і Варшаву з'єднає колія за 50 млн  
  14:27 28-06-2017 -   У Львові сотня пар виконала гопак  
  12:54 28-06-2017 -   На Сихові чоловік під час застілля стріляв з рушниці у свого свата  
Україна
  15:11 28-06-2017 -   На Донеччині вибухнуло авто зі співробітниками СБУ  
  14:34 28-06-2017 -   На території рівненського молокозаводу пролунав вибух  
  13:45 28-06-2017 -   На території рівненського молокозаводу пролунав вибух  
  12:56 28-06-2017 -   Держборг України скоротився на ₴11 млрд завдяки зміцненню гривні  
  12:5 28-06-2017 -   Рада вже готова перейменувати Дніпропетровську та Кіровоградську області  
Світ
  15:17 28-06-2017 -   В Ізраїлі розробили лазерну систему збиття безпілотників  
  12:4 28-06-2017 -   Мерія Лос-Анджелеса схвалила будівництво музею «Зоряних воєн»  
  10:37 28-06-2017 -   В Ємені оголосили епідемію холери  
  10:32 28-06-2017 -   У Таїланді дівчині без ніг дали роботу з зарплатою $29 тис. на місяць  
  14:34 27-06-2017 -   У Берлінському зоопарку обживається пара панд з Китаю  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

КОНЦЕРТ СКРИПАЛЬКИ XXI СТОЛІТТЯ
Ірина СТРОЙ
 
Невимушено, втім, достойно виходить вона назустріч оплескам слухачів. Вродлива, струнка, наче вирізьблена, постать випромінює сильну внутрішню енергію. І хоч чарівна аура молодості вуалює момент напруження, відчуваєш найбільше бажання -- щонайшвидше зануритися у звук...

Не пригадую, щоб випускник-інструменталіст виконував свою дипломну програму на сцені філармонії з симфонічним оркестром. До того ж, заявлені у програмі твори: бахівська Чакона з Партити №2, "Циганка" Равеля і Скрипковий концерт Брамса -- позначені максимальним рівнем складності. Скільки духовних, творчих і, зрештою, фізичних сил потребує виконання такої музики. Зал слухав її, затамувавши подих, а потім вибухнув оваціями.

Свій виступ Анастасія Пилатюк розпочала з вершини, адже саме такою є у творчості Баха знаменита Чакона для скрипки соло (остання частина Партити №2 ре-мінор, 1721). Цей направду унікальний -- навіть для Баха! -- твір, що складається з восьмитактової теми і тридцяти варіацій, скрипалька інтерпретувала дуже органічно, осягаючи глибину задуму всієї музичної конструкції Чакони. Характер руху загалом і у деталях був однаково переконливим. Кожна варіація, несучи у собі окремий філософський аспект, хвилювала щирістю, емоційною наповненістю. Переконливе втілення поліфонії в арпеджіованих фігураціях, добре продуманий розподіл смичка, чіткість штриха, точність рухів пальців лівої руки демонстрували високу технічну майстерність виконання. Артикуляційна виразність створювала повноту барокового афекту скорботи і просвітлення...

Сучасно і оригінально, з цікавими динамічними знахідками була поставлена концертна рапсодія Равеля "Циганка" (1924), яку Анастасія Пилатюк виконала з безпомилковим смаком і відчуттям міри. Феномен гри визначав естетику виконання. Під орудою професора Івана Юзюка симфонічний оркестр гнучко йшов за солісткою. Блискучий концертний стиль сольної партії скрипки, яскраво виражена жанрова танцювальна основа, стилізована композитором під угорський вербункош, синкопована ритміка коротких фраз чардаша, мозаїка переливчастих звукових бліків, ладові світлотіні, прозоре дихання духових і арфи створювали не циганщину, а ефектну різнобарвну музичну картину, яка нагадувала мальовничі образи імпресіоністів. Прекрасно прозвучала каденція "Циганки", в якій Анастасія демонструвала імпровізаційну свободу, використовуючи паузи, цезури, сміливі зміни агогіки та динаміки.

Виконання Анастасією Пилатюк Скрипкового концерту ре-мажор Брамса (1878), який, як відомо, належить до найскладніших у світовій скрипковій літературі, стало найвищим осягненням скрипальки і захопливою кульмінацією всього вечора. Найважче було виявити і донести до слухачів особливості змісту монументального тричастинного твору, багатство його музичного тематизму. Вже у прочитанні головної партії першої частини скрипалька випукло окреслила коло образів Allegro non troppo: епічну широту, поетичну лірику, драматичну патетику. Абсолютна наповненість кожної миті звучання -- від максимального напруження до дивовижного ширяння у просторі звуку -- вивершувала сильне поле емоційного випромінювання. Чудодійність звуку (як невимовно поетично звучала побічна партія) за відсутності й натяку на самолюбування, нарцисизм -- одне з найвищих осягнень мистецтва скрипальки. Яскрава і розумна, з харизматичним, від Бога, талантом абсольвентка музичної академії подарувала слухачам миті високої духовної насолоди.

Після концерту Анастасія Пилатюк, привітно усміхнувшись, дала згоду на моє прохання розповісти про себе:

-- Так уже сталося, що у рік свого, так би мовити, англійського повноліття, складаю цей іспит, що є окремим етапом мого життя. Закінчую навчання в музичній академії в класі свого батька, професора Ігоря Пилатюка, який був моїм першим учителем. Це дивно, але на одній із дитячих світлин, де мені десь біля восьми місяців, я зачаровано сиджу біля ...скрипки. Дуже рано, у вісім років, розпочала виступати як соліст і відчула подих великого концертного залу. Відтоді радістю і апологією праці в моєму житті стала музика, скрипка.

На запитання, чи є уявлюваний слухач і яким вона його бачить, Анастасія відповіла:

-- Я прагну звертатися до тих слухачів, які щиро люблять музику, одержуючи цілком безкорисливу радість від спілкування з нею. Для мене це не просто гарні слова, це моя артистична потреба. Та не приховуватиму, що дуже часто у перших рядах відчуваю присутність моїх великих наставників -- професора Богодара Которовича і чудового педагога Захара Брона, духовна інтенція яких дає мені дуже багато. А щодо колег по професії, які приходять на виступ артиста, аби поцінувати його з суто академічних позицій, то я сподіваюся на незаангажовану, втім, об'єктивну оцінку.

От така вона, Анастасія Пилатюк -- скрипалька нової доби. Те, що позаду нас, як і те, що попереду -- ніщо порівняно з тим, що є в середині нас. Якось мимоволі пригадала слова Томаса Еліота. Тут мушу сказати, що власне виконавсько-інтерпретаційний стиль Пилатюк репрезентує риси нового світо- і звуковідчуття, аналіз якого виходить за межі цієї розвідки і потребує окремого простору.

Концерт завершився. Ось лише деякі враження поважної комісії.

Професор Скорик: "Дуже гарна скрипачка, вона має велике майбутнє. Прекрасний звук...".

"Вона така натхненно гарна, що могла б уже й не грати", -- жартує проф. Колбін.

"Для мене найважливішим є її великий потенціал, що відкриває майбутні можливості", -- резюмував проф. Пилатюк.

Зараз, у перші роки нового тисячоліття, Анастасія Пилатюк -- лауреат міжнародних конкурсів у Німеччині, Франції, Росії, Україні. Вона сьогодні очолює шерег молодих талановитих музикантів-інструменталістів знаменитої львівської школи, яка подарувала світові визначних скрипалів.









» 
Самородний талант
18 квітня громадському діячу, композиторові та дириґенту Ярославу Смеречанському виповнилося б 95 років
 
Ярослав Смеречанський
"Досить послухати його вірші, написані до своєї ж музики, прочитати уривок його прози, подивитися на своєрідні малюнки і картини, щоб побачити всебічно обдарованого митця. Те, що він зробив для свого краю, є щирим і переконливим", -- такими словами оцінює доктор мистецтвознавства Стефанія Павлишин доробок Ярослава Смеречанського, обдарованість якого (а це була людина з рідкісним абсолютним музичним слухом!) розкрилася у царині хорової музики.
Детальніше>>
» 
Музика Миколи Колесси на CD
 
Презентація комплекту дисків "Микола Колесса. Вибране" -- нещодавня подія, яка зібрала добірне коло музичної інтеліґенції у великому залі ЛДМА ім. М. Лисенка.

Презентуючи новинку, автор ідеї Юрій Шухевич, продюсер Михайло Перун, музичний консультант і виконавець деяких записаних творів професор, заслужена артистка України Марія Крушельницька, науковий консультант, доктор мистецтвознавства, професор Любов Кияновська, упорядник Олена Онуфрів, піаніст, народний артист України Олег Криштальський зійшлися на тому, що однією з причин слабкої репрезентації, непопулярності української музики в світі є мала кількість добротних, еталонних записів творів класики нашої музичної культури.

Власне пропонованій добірці дисків судилося стати щасливим початком у цій фундаментальній і великій за обсягом праці, довкола якої в перспективі мусять об'єднатися найширші кола українських (і зокрема львівських) музикантів. Символічно і приємно, що комплект побачив світ під знаком столітнього ювілею Миколи Колесси, і сам маестро був на презентації, виголосивши слово подяки всім, хто спричинився до цієї справи.
Детальніше>>
» 
dARKNESS -- Queen XXI-го століття
Марія СМАКОТИНСЬКА
 
Рок-музика 70-х та 80-х років XX ст. завжди мала і має досі величезне коло прихильників; люди завжди пам'ятатимуть таких монстрів року, як Led Zepellin, Deep Purple, Uriah Heep, AC/DC, Black Sabbath та багато інших. Може бути й таке, що цей список десь там у кінці продовжать ретро-рокери сьогодення. Це я про The Darkness. Хлопці грають рок-музику, не схожу на сучасну. Напрям стилю, в якому вони працюють, цілковито закоренілий у старому і доброму року a la 1970-ті, 1980-ті, і не має жодного натяку на те, що британці, аби здобути ще більшої популярності, почнуть грати модерновий комерційний рок-музон. Узагалі, про сучасний рок банда відгукується дуже негативно: "Більшість сучасних груп, які косять під Radiohead, настільки серйозні, що викликають лише нудьгу, -- каже Dan Hawkins, гітарист The Darkness, -- але засилля брит-попу і рейдіохедизація країни тільки посприяли нам, бо, контрастуючи з такими командами, ми досягнули шаленого успіху".

Слухаючи The Darkness, направду думаєш, що вони з далекого минулого, але ж ні. Зорганізувалися рокери порівняно нещодавно -- 2000-го року в місті Lowestoft, що в Англії. Кістяк гурту сформувався ще давніше. Justin та Dan Hawkins'и ще з раннього дитинства знали, що таке шестиструнна електрична гітара і як на ній грати.
Детальніше>>
» 
Ой нумо, нумо, заплетімо шума
 
В уявну мандрівку українськими теренами вилилася великодня пісенна забава, яку влаштувало в Музеї етнографії тріо "Коралі". Мешканці і гості Львова ще не стерли з пам'яті цікавий спогад, як разом із цим тріо вони три роки тому водили кривий танець довкола Ратуші. Нова програма, яку запропонували етномузикологи, може бути живою ілюстрацією до лекції про весняну обрядовість наших пращурів. Адже піснями, які тріо "Коралі" виконало в першій частині концерту під супровід скрипки, бубна й сопілки, колись давні українці з Берестейщини, Підляшшя, Поділля, Слобожанщини та Центральної України проганяли зиму й гукали весну (звучали й риндзівки -- традиційні великодні коляди). Другу частину програми становили гаївки з Галичини, які не залишили байдужими ані керівників дитячих гуртів, ані їхніх вихованців, ані працівників Інституту народознавства АН. Бо, як зізнався заступник директора Інституту народознавства мистецтвознавець Роман Яців, це голуба мрія інституту -- влаштовувати такі театралізовані забави до кожного свята або ж просто вечорниці. Директор Інституту народознавства Степан Павлюк радо підтримав цю пропозицію, адже зібраний етнологами матеріал мусить бути не тільки задокументованим, а й озвученим.
Детальніше>>
» 
Великодній дарунок місту від маленьких львів'ян
 
Традиційно перед Великоднем зали Етнографічного музею окуповують наймолодші художники -- вихованці ізостудії Міського палацу культури імені Гната Хоткевича. Щоправда, цьогоріч через збіг багатьох виставок вільних залів не було, але музей не відмовився від традиції репрезентувати дитячу творчість. Відкриваючи невеличку, але добірну за настроєвістю експозицію у фойє музею, начальник міського відділу культури Віра Покотицька, заступник директора Інституту народознавства мистецтвознавець Роман Яців, керівник малярської студії Галя Якубишин та завідувач експозиційного відділу Андрій Колотай наголошували на тому, що виставлені твори юних художників відзначаються щирою безпосередністю і цілковитим зануренням у вільний політ фантазії. За чотири роки, впродовж вяких у міському Палаці культури існує художня студія, вона вже встигла стати визнаним мистецьким осередком: тут діє школа малярства на склі, батику, живопису та виробів із бісеру. "Які в нас діти, таке й майбутнє, -- цю сентенцію давніх мудреців нагадав святочній громаді Андрій Колотай. -- Та коли подивитися на виставлені твори, їхнє веселкове різнобарв'я, переконуєшся, що майбутнє наше прекрасне!" Маленькі артисти з вокального ансамблю "Намисто" створили відповідне веснянково-гаївкове звукове тло цього вернісажу, приуроченого до 70-річчя міського Палацу культури.
Детальніше>>
» 
Красна писанка
 
Півтори тисячі оберегів із розмаїтою орнаментикою виставлено на новій експозиції в Музеї етнографії в оточенні колекції давніх писанок із фондових збірок музею. До створення цього перегуку часів, шкіл і майстрів долучилися сучасні писанкарі: член Національної спілки народних майстрів Марина Верхова із Вінниці, інженер із Червонограда Тарас Городоцький, скрипалька зі Львова Зоряна Грегорійчук та технолог видавництва "Свічадо" Віра Манько. До речі, Віра Манько, відома як авторка книжки "Українська народна писанка", за матеріалами виставки підготувала наступний ілюстрований альбом, який незабаром побачить світ.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Спірна перемога в Мукачевому 
  ·  Іспанці залишають Ірак 
  ·  Пустовойтенко балотуватиметься 
  ·  Польські інтереси "Нафтогазу" 
  ·  Львів'яни у півфіналі 
Погляд
  ·  Заборонити СДПУ(о) 
  ·  Марадона в реанімації 
  ·  Україна -- НАТО: найвищий рівень 
Поступ у Львові
  ·  Невизнані генії 
  ·  Знайомтеся -- субкультури 
  ·  Школа для депутатів 
  ·  Соціотерапія долає залежність 
  ·  ХРОНІКА 
  ·  Форум для "галочки" 
  ·  На Львівщині дві біди... 
  ·  Комунальні підприємства приватизують 
Поступ з краю
  ·  Розбрід і хитання Литвина 
  ·  Медведчука висунули кандидатом 
  ·  Автокатастрофа на Буковині 
  ·  Україна і Росія з'ясовують відносини 
  ·  Політреформа взяла тайм-аут 
  ·  Дмитро ВИДРІН: Вибори в Мукачевому -- це конвульсія адмінресурсу 
  ·  Нині буде ЄЕП? 
  ·  Кучма все ще мріє про ЄС 
Поступ у світі
  ·  Сотня найвпливовіших 
  ·  Шпигунські пристрасті 
  ·  Сорос йде з Узбекистану 
  ·  Точкові ліквідації триватимуть 
  ·  Кіпріотам обіцяють пекло 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Криза платної освіти 
  ·  Гроші зайвими не бувають 
  ·  Перший іпотечний кредит 
  ·  Імпортні ліки без мита 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
  ·  Квартплата буде диференційованою 
  ·  Спадщина по-німецьки 
  ·  Сховище для української радіації 
Ї-Поступ
  ·  Галичанство (фраґмент) 
  ·  Мандрівка Галичиною 
Арт-Поступ
  ·  Самородний талант 
  ·  Музика Миколи Колесси на CD 
  ·  КОНЦЕРТ СКРИПАЛЬКИ XXI СТОЛІТТЯ 
  ·  dARKNESS -- Queen XXI-го століття 
  ·  Ой нумо, нумо, заплетімо шума 
  ·  Великодній дарунок місту від маленьких львів'ян 
  ·  Красна писанка 
Літературний Поступ
  ·  МОВА ЛУЖИЦЬКИХ СЕРБІВ 
25-Й КАДР
  ·  Дев'ятисекундний Ющенко 
  ·  Телерадіоцитати тижня 
post-Поступ
  ·  Гра закінчилася 
  ·  "Дідівщина" в Європейській комісії 
Пост-Faktum
  ·  Янів, або Івано-Франкове 
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  Попереду вирішальна битва 
  ·  Парадокс 
  ·  "Сліпий" жереб 
  ·  На брусах -- поза конкуренцією 
  ·  Кличко розчарує британців? 
  ·  Титули залишили при собі 
  ·  Покер по-одеськи 
  ·  Медальне завершення сезону