BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Поступ життєзнавства.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    Дайджест.    Мікроскоп пана Юрка.    Модний Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
17 квітня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:39 27-04-2017 -   На Сколівщині понад 4 га державних земель незаконно передали в приватну власність  
  16:2 27-04-2017 -   Молодь ознайомлять з традиціями українських етнічних груп  
  16:1 27-04-2017 -   Вивіз сміття з початку року вже коштував Львову 100 мільйонів гривень, - депутат  
  15:58 27-04-2017 -   Синоптики прогнозують грози сьогодні до вечора та вночі  
  15:55 27-04-2017 -   Археологи продовжили дослідження «Чорної кам’яниці» у центрі Львова  
Україна
  16:40 27-04-2017 -   У Тернополі вандали облили фарбою пам’ятник дивізії СС «Галичина»  
  15:52 27-04-2017 -   На Рівненщині вилучили бурштину майже на півмільйона доларів  
  15:51 27-04-2017 -   У Дніпрі СБУ припинила діяльність російського «конверту»  
  16:22 26-04-2017 -   В ОБСЄ заявили про загрозу ескалації на Донбасі  
  16:15 26-04-2017 -   Співачка Джамала вийшла заміж  
Світ
  16:37 27-04-2017 -   У Чорному морі затонув російський військовий корабель  
  16:21 26-04-2017 -   Вчені розгадали таємницю Кривавого водоспаду в Антарктиді  
  14:50 26-04-2017 -   Єльцин збирався знести мавзолей Леніна - екс-прем'єр РФ  
  10:57 26-04-2017 -   У Бразилії індіанці обстріляли з лука поліцейських  
  10:36 26-04-2017 -   У Липецьку офіційно закрили фабрику Roshen  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Модний Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Дизайнер стилю життя
На горизонті зацікавлень Оксани Караванської -- сценографія, вмеблювання та лінія запахів
 
-- Оксано, у Вашому ательє досить великий вибір усіх матеріалів, які можуть перетворити випускниць на прекрасних принцес. Це все українського виробництва?

-- На жаль, не можу я похвалитися тим, що використовую матеріали українських виробників, а надто коли працюю над колекцією одягу прет-а-порте. Вибираю тільки щось італійське, французьке або англійське. Шкода, але наші фабрики не встигають ні за якістю, ні за кольорами, вони відстають приблизно на три роки від того, що диктує модна перспектива. Та й працює наше виробництво суто на середнього класу споживача, але такого, яким вони собі його уявляють, не зауважуючи, що ці уявлення не збігаються із реальністю. Тому доводиться купувати сировину на світових аукціонах. Власне нещодавно я літала в Мілан на дуже поважну хутряну виставка, яку вважають однією з найбільших у світі, адже на ній репрезентуються різні-різні фабрики, що виробляють хутра. Там мала змогу відбирати матеріали для наступної колекції і думаю, що вона вийде не менш цікавою, ніж попередня...

-- Успіх у тому, що колекцію розкуповують?

-- Ніколи не ставлю собі за мету зробити такий одяг, який має продаватися. Тобто коли роблю колекцію, проектую всі моделі від душі. Що виходить? Як не дивно, але виходить саме те, що продається... Коли б ставила за мету зробити щось таке, щоб жінка купила, то, напевно, нічого б не вийшло. Навіть колись спробувала так зробити, але побачила, що воно мені ніяк не йде. Потім перерізала, перекроїла й зробила так, як воно мені лягало. І все. Тобто краще абсолютно довіритися інтуїції. Це десь на рівні підсвідомості: коли роблю ескізи, то не маю уявлення, чим воно все закінчиться. Від ескізу до готової речі може змінитися весь дизайнерський задум. Так часто буває. Я більше волію працювати з тканинами безпосередньо, аніж робити щось із розрахунку на клієнта. Тоді ідея отримує найорганічніше втілення...

-- Проте ж Ви працюєте з реальними клієнтами?

-- Коли людина приходить до мене вперше, все розпочинається не з примірки, а зі спілкування. Приблизно годину знайомимося, прикладаємо тканини. Наступного разу це також ще не одяг, а спілкування під час примірки макетів. І от коли людина відкривається, тоді з'являється образ одягу, який, як я відчуваю, їй би пасував. Щобільше, я беру на себе таке нахабство підштовхнути жінку до ще конкретнішого образу, який я вже вигадала і який, впевнена, що він їй пасував би. І якщо їй це пасує, то вона залишається із нами назавжди. Я всіх жінок, які є моїми клієнтками, дуже люблю. За багато років, що я з ними практикую, я зрозуміла, що це жінки, які себе цінують, поважають і не бояться висловлюватися в одязі, підкреслювати одягом свою особливість. Тобто вони всі вже є сформованими особистостями, а навіть якщо вони молоді, то мають достатню силу характеру і видно, що в майбутньому будуть вельми цікавими особами.

-- То Ви сприяєте тільки жіночому самоствердженню?

-- Так, я нині працюю тільки із жіночим одягом.

-- Однак так, як Ви запропонували в деяких моделях останньої колекції, цілком може бути вбраний і чоловік?

-- Ну, назвімо це унісекс. Може, так хтось романтично уявляє й чоловіка...

-- А чи була у Вас можливість на останніх "Сезонах" побачити колекції колег?

-- Першого дня не бачила, можу судити тільки за відгуками: Залевський відчебучив неординарний показ. У нього оголені дівчата везли на супермаркетових візочках вбраних хлопців, а відповідно оголені хлопці -- дівчат в одязі від Залевського. Казали, що саме шоу було цікавим і дуже нестандартним, але він власне тим і вирізняється: в нього доволі спокійний одяг, але неординарні шоу. Загальне враження тих, хто переглянув показ Бизова таке: дизайнер не ускладнює собі життя пошуками високих матерій, а пропонує просте прет-а-порте, такий одяг, що можна вже піти купити й носити. Серед того, що я бачила, показ Іри Коровай справив на мене хороше враження. Торік ця дівчина дебютувала серед молодих модельєрів, які робили зменшені колекції, тому що "потягнути" мінімальну кількість -- 30 одиниць -- не кожен з них має можливість, адже для цього потрібна база. Отож молоді репрезентують 11 одиниць, і той, хто виявив себе найкраще, здобуває право на представлення повноцінної колекції безкоштовно.

-- А це що, все за гроші?

-- Аякже! Участь у "Сезонах моди" коштує: тобі організовують зал, світло, музичний супровід, присутність преси. Коли я влаштовую показ у Львові, то про все сама клопочуся. А там все на блюдці приносять, тому, зрозуміло, за це треба платити. В усьому світі так. Це як членські внески на тижні.

-- І чим Вам так до душі припала Коровай?

-- Колекція цієї киянки дуже приємна, всі її відзначили. До того ж вона вже вдруге зачаровує, адже не таємниця, що після яскравого дебюту може не бути підтвердження. Наприклад, Віка Краснова, яка дебютувала успішно рік тому й з нами їздила на Російські тижні моди, спершу викликала фурор. Взагалі українські дизайнери дуже добре себе показали в Москві, відгуки були чудові. Для Росії ми як нова хвиля, тому що вони потрохи починають варитися у власному соку. Проте цього разу я була страшно розчарована Красновою, чекала від неї нового спалаху, а вона тримає один тон другий рік поспіль. Як на мене, такого не має бути. Можна вибрати собі стилістику, але коли ти використовуєш ті ж кольори, ту ж техніку, той же спосіб подання одягу й практично маєш той же крій -- це вже нечесно. Можна раз зробити бездоганну фішку й на ній вискочити, ну вдруге її поексплуатувати -- нехай буде, але третя колекція має бути бомбою! Тут же цього не трапилося.

-- А де відбуваються "Сезони"?

-- Щоразу в різних місцях, ніяк ці українські тижні моди не могли собі знайти сталого місця, організатори орендували зали, які могли б вмістити якнайбільше глядачів. Нарешті рік тому в Києві збудували дуже гарний виставковий центр на Лівому березі. Сподіваюся, там ми й осядемо. Там є подіум, стаціонарні ферми та потужні прожектори, плюс можна домонтувати якісь софіти зі змінними кольоровими фільтрами під авторську режисуру.

Те приміщення має не просто великий зал на 550 крісел (зрештою туди вміщалися до 800 осіб), а розкішну залаштункову частину: роби, що хочеш, ніхто не заважає. Ви уявляєте 700 моделей, які гасають туди-сюди? Коли щодня 5-6 дизайнерів репрезентувати, то має бути достатньо місця, аби розвернутися. Наприклад, у "Лаврі" від сили 300 осіб вміщалося...

-- Ваш показ колекції у стилі джипсі мав якийсь сюжет?

-- Театралізований показ пасує тільки для театру. Коли я влаштовую щось у Львові, то роблю це для себе, від душі, бо дуже кохаюся в різних театралізованих штучках. Коли ж це просто демонстрація колекції прет-а-порте, нехай навіть і "де-люкс", то вона потребує спокійного подання. І тому показ було побудовано не на сюжеті, а на професіоналізмі кожної моделі, яка мала свою мікроскопічну роль на подіумі.

-- Чи мала колекція якусь назву?

-- Вже багато років я не називаю колекції. Втомилася вигадувати. До того ж назва прив'язує, ти наче залежиш від неї. Чотири роки тому я вирішила назвати колекцію "Без назви". Після чого Ірина Білик тут же зробила собі однойменний концерт... Щоб не узалежнюватися, ми позначаємо колекцію "Зима-2004", і того достатньо. Хоча неназвані колекції не убезпечують від хибнотлумачень. Наприклад, два роки тому в мене була колекція за мотивами українського вертепу, якісь такі асоціації у одязі до образів пастушків, чортиків, янголяток та інших персонажів вертепу. То деякі з київських журналістів назвали це "велікалєпной калєкцієй Караванской пад названієм "Дьяволіци"!

-- Мені, навпаки, подобається, як у Ваших моделях вивільняється чиста, абстрагована від різних асоціацій форма. Ви не хотіли спробувати себе в амплуа театрального художника чи сценографа?

-- Три роки тому мала прекрасну пропозицію від режисера Андрія Жолдака, який тоді саме ставив свого "Ідіота", попрацювати в нього над костюмами й сценою.

-- Невже відмовилися?

-- Ми неодноразово зустрічалися й обговорювали можливість співпраці. Та сталося так, що мені запропонувало дуже хороший контракт представництво фірми Hugo Boss в Україні, яке почало випускати жіночу лінію. Отож, окрім колекції для "Сезонів", треба було ще й їм розробити колекцію. Ага, тоді був ще один менінгіт на голову: мене Поплавський перекупив до свого інституту, і я там викладала історію костюму й дизайн. Я зрозуміла, що на все одразу мене не вистачить. Оскільки ж Жолдак дуже креативний, то я думаю, що до колишньої розмови ми ще провернемося. Хоча мені, звісно, було б ближче, якби це хтось у Львові запропонував. У нас було із Федором Стригуном кілька приватних розмов, у яких також неодноразово про це йшлося, але ще в нього не визріла та вистава, яка б потребувала абсолютно сучасної стилістики й власне мого бачення. Та сподіваюся, що це колись таки відбудеться, бо давно мрію про це. Я дуже люблю, коли в одязі з'являється характер якогось гротеску. Це просто моя хвороба. Чекаю, коли нарешті настане мій час у театрі.

-- А час на TV?

-- На канал моди потрапляла двічі. Першою колекцією була минулорічна літня. Я особисто знайома з паном Мішелем Адамом. Коли цей власник каналу приїжджав із Франції до Києва, то він вів розмову про те, щоб надавати українські сюжети. Звісно, за гроші. На ці канали тільки за гроші потрапляють. Переважно це півторахвилинні сюжети, в яких може повна колекція пройти. Власне основна причина того, що я взяла участь у тижнях російської моди, -- це можливість виходу на TV, бо тут роби-роби, а тебе вперто не помічають. Вартує показати це в Києві -- і ти вже зірка, а коли в Москві, то зірка першої величини! Прикро, але факт. У московському бутіку "Марки" й так охоче купують одяг під торговою від Оксани Караванської. Коли ж побачили з екрану, це ще більше планку підняло!

-- Чи є щось таке, чого прагнете понад ту планку?

-- Робити те, що мені подобається, і щоб потім то комусь принесло користь. Мрію, аби щоразу казали, що нова колекція краща від попередньою! Залишатися на вершині означає не розслаблятися. На щастя, розумію, що вічно на вершині бути неможливо. Вчасно треба піти. Гадаю, що я зумію це зробити гідно. Не сидіти ж, як папуга на жердині, і всім повторювати про те, який ти геніальний... Набутий досвід підказує мені, що перспективно вкладати свій інтелект у молодих дизайнерів, навчаючи їх якихось засадничих речей. Взагалі дизайн для мене цікавий не тільки в одязі. Наприклад, страшенно приваблює проектування різних аксесуарів для житла. От щось такого хотілося б робити під своєю запатентованою маркою, бо від 1997 року "Оксана Караванська" -- торгова марка. Можливо, на горизонті лінія запахів... Як дизайнерові мені цікаво естетизувати сам стиль життя.









Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Медведчука підтримав Путін 
  ·  Синхронне потопання 
  ·  Янукович -- таки фаворит? 
  ·  Кучма відзначив Пинзеника 
Погляд
  ·  Росія затвердить кордон 
  ·  Українці воюють добре 
  ·  Шотландії потрібні українці 
Поступ у Львові
  ·  Кучма не дає дихати 
  ·  МАФи контролюватимуть 
  ·  Номери як ознака добробуту 
  ·  Будувати можна все. Але обережно 
  ·  Грітися стає дешевше 
  ·  Важко бути підприємцем 
  ·  Львів рекламуватимуть 
  ·  Правила гри для пікетувальників 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Ющенко має остерігатися Януковича 
  ·  Ющенко робитиме політреформу 
  ·  Кучма балотуватиметься втретє? 
  ·  Українок повернули додому 
  ·  Балогу знімуть перед виборами 
  ·  Україна заплатить за дітей 
  ·  Тимошенко викрила Медведчука 
  ·  Через 15 років будемо в ЄС 
  ·  США хочуть чесних виборів 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Що приховує Лукашенка? 
  ·  Бомбова дипломатія в Іраку 
  ·  Список поповнено 
  ·  Нова знахідка Opportunity 
  ·  Аджарія -- наркокартель? 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Союз Пінчука з Ахметовим 
  ·  Податкова застава суперечить Конституції 
  ·  Експерименти на "Дружбі" 
  ·  ЮКОС дотискають 
  ·  Страховики стають правильними 
  ·  Рейтинг щедрих держав 
  ·  Німецькі замінники євро 
  ·  Росії нагадали про борги 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Поступ життєзнавства
  ·  Гроші шкодять кар'єрі 
  ·  І сором'язливість, і нахабність 
  ·  Сам проти себе 
Арт-Поступ
  ·  Сьогодні у Львові співатиме Оксана Дика 
Літературний Поступ
  ·  Наука і політика 
Спорт-Поступ
  ·  Протистояння в Бєлграді 
  ·  Запитати ж можна 
  ·  Незручний суперник "Енергії" 
  ·  "Карпати-2": боротьба за виживання 
  ·  Помаранчевий плей-офф 
  ·  "Динамо" набирає обертів 
  ·  Клички у суді 
  ·  Хокейні надії українців 
  ·  Лист Пономарьова 
  ·  Брейн-ринг у Харкові 
Дайджест
  ·  Поцілунок Юди 
Мікроскоп пана Юрка
  ·  Мікроскоп пана Юрка 
Модний Поступ
  ·  Дизайнер стилю життя 
post-Поступ
  ·  Польова антропологія 
  ·  Між брехнею і правдою півсекунди 
Пост-Faktum
  ·  Мафія не всесильна 
  ·  Що ж таке шлюб? 
  ·  КАЛЕНДАР