BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Постать Поступу.    Арт-Поступ.    Пост-Factum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
17 травня 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  13:59 17-10-2017 -   На Яворівщині розшукали бабусю, яка півтори доби блукала лісом  
  13:57 17-10-2017 -   На Львівщині судитимуть посадовця «Народної міліції ЛНР»  
  11:54 17-10-2017 -   У центрі Львова планують зробити безбар'єрну вулицю  
  11:49 17-10-2017 -   У Львові на маршрути виїхала половина автобусів  
  11:47 17-10-2017 -   Садовий доручив впорядкувати діяльність вуличних музикантів  
Україна
  13:53 17-10-2017 -   У Луганській області провели навчання снайперів  
  13:51 17-10-2017 -   Мінімальна пенсія для чорнобильців зросла на 11%  
  13:50 17-10-2017 -   Саакашвілі прибув на мітинг під Раду  
  11:57 17-10-2017 -   У Маріїнському парку перебувають військові 209-ї танкової бригади  
  11:56 17-10-2017 -   На Закарпатті буде додатковий вихідний день  
Світ
  13:54 17-10-2017 -   Фіни впевнені, що санкції проти Москви потрібно зберегти  
  13:49 17-10-2017 -   Різ Візерспун заявила про домагання режисерів  
  11:38 17-10-2017 -   Двоє українців претендують на престижну шведську премію з літератури  
  10:59 17-10-2017 -   Лісові пожежі в Португалії та Іспанії забрали життя 39 людей  
  10:10 17-10-2017 -   90 відсотків депортованих із Польщі нелегальних працівників – українці  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  »  ПРИТАНЦЬОВУЮЧИ

___________________________________________________________________________

Запальне ачелерандо Мрозека
Марта ГАРТЕН
 
Повну сатисфакцію отримали нещодавно шанувальники неофолькового музичного напрямку. Уже одне те, як слухачі буквально брали спершу облогою, а потім штурмом вхід до Львівської обласної філармонії, де мав відбутися концерт польського кларнетиста-віртуоза Войтека Мрозека, може слугувати показником напрочуд успішної організації цієї мистецької акції і насамперед дебюту Україно-польського медіа-товариства. Браво, колеги!

Така кількість людей, що бажали потрапити до концертного залу ім. С. Людкевича, засвідчила, що поінформованість була колосальною. Та кожен міг розраховувати на запрошення, бо, окрім новоствореної інституції, заснованої для розширення україно-польської співпраці в медійній площині та активізації культурницьких, мистецьких і громадських ініціатив, до промоції проекту Dances of the World долучилися ще й “Приватбанк” як ексклюзивний спонсор та Генеральне Консульство Республіки Польща у Львові (в особі знаного меломана Генерального консула Кшиштофа Савіцького), і Польський інститут у Києві (в особі не меншого прихильника добросусідського музикування Пйотра Козакевича). Про присутність же на самому концерті значної кількості польських чиновників, які опікуються культурою, і згадувати зайве, бо це та традиція працівників державних та самоврядних органів нашого західного сусіда, яку й нам перейняти випадало б.

Оскільки філармонійний зал не зміг умістити всіх охочих послухати звучання екзотичного турецького кларнета Войтека Мрозека, цимбал Ігоря Ломаги та перкусійних інструментів Богуша Векки, публіка ладна була стояти впродовж усього концерту у фойє та коридорах (щось подібне можна було пригадати хіба під час “Карміни Бурани” у виконанні хору “Ґлорія” під завісою останнього фестивалю “Контрасти”). Благо, добра підзвучка того, що відбувалося на естраді, давала аутсайдерам можливість також зловити кайф. А коли ж ця вередлива техніка відмовляла – були й такі прикрі моменти в розпалі програми, – тоді слухач (навіть за дверима!) зміг гідно оцінити, як соло віртуозного кларнетиста силою звуку не поступалося камерному оркестру “Леополіс” під мистецьким керівництвом віолончеліста Ярослава Мигаля.

Проте Войтека Мрозека, що натхненно представив львів’янам своє оригінальне аранжування танцювальних мелодій різних народів (починаючи від середземноморських і закінчуючи американськими), треба було не тільки чути, а й бачити. Особливо в дуеті з Ліндсеєм Девідсоном.
Представляючи публіці цього першого випускника Единбурзького університету, який отримав диплом і науковий ступінь по класу шотландської волинки, музикознавець Софія Іванова, яка вела програму, передбачала, що його вихід стане своєрідною родзинкою концерту. Містер Девідсон припав публіці до душі не тільки грою на старовинному інструменті, а й своїм екстравагантним одягом. Але лауреат багатьох конкурсів і 5-кратний Майстер серед Майстрів по класу волинок у Шотландії та Великобританії Ліндсей Девідсон не був би патріотом, якби не вийшов до глядачів у рідній національній ноші – спідничці і гетрах! А от сценічні костюми, в які була одягнена вокальна формація “Менестрелі”, створив непересічний модельєр – Оксана Заяць-Лобас. Це вбрання, сконструйоване на зіставленні простих геометричних форм відкритих кольорів, своєю багатобарвністю щонайдопасованіше потрапляло у стиль емблеми проекту “Танці світу”. До речі, емблема була єдиною художньою окрасою сцени, алегорично розкриваючи еманацію сонячного кола, що завихрює у хороводі різнокольорові трикутні прапорці – символи багатоманітності культурних традицій світу.

І всі ці традиції (від чилійського Tango Uno, грецької Jaspico Servico й до української коломийки й пісень американських негрів-невільників) зумів об’єднати нерозривним концертним колом Войтек Мрозек. Зал жваво реагував не тільки на його джазову техніку інструментального звуковидобування, триоктавне глісування чи перманентне дихання, а й на знамените диригування під час ачелерандо – танцевих прискорень, що уподібнювалися до розкручення спіралі космічної вітальної сили, захованої в безконечнику меандрового рисунку складноритмічних балканських, турецьких, єврейських та угорських мелодій. І цьому захопленню від знайомства із цікавим музикантом не пошкодили навіть непорозуміння із несинхронною “мінусівкою” чи не завжди точним звучанням оркестру й вокалістів, – адже дехто з вибагливої львівської публіки вельми критично (і то не через відомий професійний снобізм!) поставився насамперед до виконавської майстерності наших краян, які не тримали належної планки при виконанні популярної музики, занизивши її до “циркового” рівня. Та хай там як, але Войтек Мрозек запалом свого ентузіазму залишив суперпозитивні враження, примусивши слухачів включитися в загальне ігрове музикування, буквально пританцьовуючи на рипучих філармонійних кріслах, і вибухати довготривалими оваціями після кожного(!) номера програми. Після таких шалених “браво!” і “біс!” бажається ще й інших промоційних гастролей проектів Войтека Мрозека, записаних на CD – “Ракії” та вальсів Шопена. То би для Львова було щось із чимось!









» 
Фокус симультанного простору
 
Фокус симультанного простору
Побачив світ каталог Центру Леся Курбаса, на “території” якого виступає чимало львівських діячів.

Стійку асоціацію із театром викликає вже сам зовнішній вигляд Каталогу Центру Леся Курбаса (із суттєвим уточненням каталог-есе, бо ж вміщені у ньому дивовижно поетичні, але від цього не менш фохово точні тексти найбільш наближені до жанру вільного викладу, і це, до речі, при доволі стрункій структуризації рубрик!). Кулісні сторінки на завісах, такий же чорний простір, із якого висвітлюється візуальний ряд сценічних “снів сучасності”, портретні плани... При гортанні це дає читачеві справжню насолоду розкішною естетикою чорно-білої графіки(подумати тільки: просте доміно!), засобами художнього оформлення фокусує увагу на тому тарансцендентному фокусі симультанного простору культури, який називається не просто сценою, а Територієї Театру.
Детальніше>>
» 
Арт-анонси на уїк-енд
 
Завтра, у суботу, 18 травня, до Міжнародного дня музеїв 12 канал ЛТБ о 13.35 транслюватиме документальний фільм “Директор картинної галереї, або Крізь століття”, присвячений Борисові Григоровичу Возницькому (режисер та автор сценарію працівниця Львівської державної галереї мистецтв Оксана Червонюк).

Післязавтра, у неділю, 19 травня, о 18 годині, філармонійним концертом на відзначення 60-річного ювілею знаного українського скрипаля Олега Криси його авторським виступом разом із іншими музикантами цієї музичної династії відкриється традиційний для травневого Львова XXI фестиваль музичного мистецтва “Віртуози”. Послухати гру Олега Криси можна буде також і на двох концертах у понеділок, 20 травня, де він виступить разом із Тетяною Чекіною (фортепіано, США) та юними музикантами Назаром Пилатюком, Андрієм Драганом, Василем Заціхою, Марією Стельбицькою, Валерією Пастернак – учасниками проекту камерного оркестру “Віртуози Львова” під керівництвом диригента Сергія Бурка “Таланти III тисячоліття”.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Мертва точка Личакова 
Погляд
  ·  Дев’ятий тріумф королів із Мадрида 
  ·  Україна в тіні Росії 
Поступ у Львові
  ·  Наша влада буде сильною...” 
  ·  Кадрові вектори Буняка 
  ·  Російський центр закидали пляшками 
  ·  У Львові “Кобра” і Смирнов 
  ·  Міські голови мають бути розумними 
  ·  В очікуванні інвестиційного буму 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Туманні перспективи Кінаха 
  ·  Як розташуються “парламентські зорі”? 
  ·  Німеччина дякує за “архів Баха” 
  ·  Сформовано керівництво Криму 
  ·  Продають “Україну” 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Перемогли християнські демократи 
  ·  Боснія озброювала Ізраїль 
  ·  Японія оголосила торговельну війну США 
  ·  Нелегальні іммігранти 
  ·  Антикитайські виступи у Киргизстані 
  ·  Індійські аферисти-мільярдери 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Постать Поступу
  ·  Місія Другого апостола Павла 
Арт-Поступ
  ·  Фокус симультанного простору 
  ·  Запальне ачелерандо Мрозека 
  ·  Арт-анонси на уїк-енд 
Пост-Factum
  ·  Сизого диму манливі чари 
  ·  КАЛЕНДАР