BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Інтерв''ю у Поступі.    Поступ життєзнавства.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
 
10 квітня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  14:59 25-04-2017 -   У Львові податківець «погоріла» на півмільйонних хабарах  
  14:42 25-04-2017 -   Працівники військкоматів вручатимуть повістки призовникам на кордонах  
  14:36 25-04-2017 -   На турнір до Львова приїдуть спортсмени з різних міст України  
  13:57 25-04-2017 -   До 70-ї річниці операції «Вісла» відкрили тематичну виставку  
  13:56 25-04-2017 -   Четверо представників з Львівщини увійдуть до складу української збірної «Ігор Нескорених»  
Україна
  15:1 25-04-2017 -   Арку дружби народів до Євробачення перетворюють на веселку  
  14:57 25-04-2017 -   Україна знову випробувала ракетний комплекс Вільха  
  14:39 25-04-2017 -   У ДТП на Рівненщині постраждали семеро людей  
  13:59 25-04-2017 -   В Україні майже 2 мільйони безробітних - Розенко  
  13:59 25-04-2017 -   У штабі АТО кажуть про відсутність втрат за добу  
Світ
  14:44 25-04-2017 -   Російські хакери два роки читали пошту міністерства оборони Данії  
  14:38 25-04-2017 -   РФ буде поставляти електрику в Луганськ  
  13:20 25-04-2017 -   У Мексиці оголосили тривогу через крадіжку радіоактивного іридію  
  10:24 25-04-2017 -   Трамп планує скоротити допомогу Україні по лінії USAID  
  10:6 25-04-2017 -   У Польщі розорали українське кладовище  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Речитал польської піаністки
Яким ГОРАК
 
У рамках вседержавного проекту, яким є Рік Польщі в Україні, до Львова завітала піаністка Ева Поблоцька. Своїм сольним виступом у Концертному залі ім. Станіслава Людкевича вона спричинилася до обдарування львів'ян хвилями величезної естетичної насолоди і втіхи від правдивого, професійного, високого виконавського мистецтва.

Ева Поблоцька є лауреатом багатьох престижних конкурсів в Європі. Її концертна діяльність доволі значна своєю географією і різноманітними почесними нагородами і відзнаками: вона побувала з концертними турне в усіх країнах Європи, в Кореї, Японії, Сінгапурі, Америці, давала концерти в найкращих концертних залах світу. Багатогранний репертуар піаністка записала на чимало дисків, які також відзначені нагородами як на її Батьківщині, так і в Європі. Велику та інтенсивну діяльність Ева Поблоцька успішно поєднує з викладацькою працею, посідаючи посаду професора консерваторії у Бидгощі. Бажаючи ближче ознайомитися з Україною, її культурою, виконавиця здійснює концертний тур Україною, зокрема, вже виступила з концертами у Тернополі та Ужгороді і нещодавно завітала до Львова. Програма, запропонована артисткою, охоплювала доволі значний спектр різних музичних стилів: це до мінорна партита Йогана Себастьяна Баха, твори композиторів XX ст. -- соната Альбана Берга та "Пентасоната" Анджея Пануфніка. Другий відділ артистка присвятила творам Фридеріка Шопена.

Перший важливий штрих для характеристики польської піаністки -- це її відчуття особливого зв'язку між звуками, причому не тільки в рамках мелодичної лінії, але навіть тоді, коли ці звуки не виписані однією лінією і не домінують у фактурі. Тому виконавиця рельєфно гармонічно чує і відтворює постійне інтонаційне оновлення, приховане багатоголосся своєрідної мелодики Баха, яскраво розсвічує контрапунктичні перестановки мелодичних зворотів і значно ожвавлює фактуру. У творах Шопена ця властивість допомагає їй донести і розкрити всі красоти шопенівської кантилени, шляхетність і оксамитність звучання ліній "співочих" басів (як в ноктюрнах f-moll op.55 № 1 та cis-moll op. 27 № 1) і дуже важливе для виконання музики цього композитора піаністичне легато.

Однією з особливостей інтерпретацій цієї піаністки є добре відчуття форми, вміння пластично вибудувати як локальні, так і генеральні кульмінації, що дає їй можливість мислити, подавати твір цілісними масштабами, незважаючи на те, чи це твір малої (мазурка, ноктюрн), чи більшої форми (балада, соната). Зокрема в баладі Шопена це дало їй змогу згрупувати в симетричне ціле вільну форму твору, насичену багатим мелодичним матеріалом. Дуже цікавим прийомом, знайденим Поблоцькою у мініатюрних за формою і звучанням шопенівських мазурках, було надання за буквального повтору однієї і тієї ж музичної думки різного емоційного підтексту шляхом згущення (чи навпаки послаблення) сили звучання, підпорядкування повторень розділів форми загальній наростаючій чи спадаючій драматургічній лінії твору. Добре відчуття композиційної будови творів, повне ясне усвідомлення складових фактури і функцій кожного уступу форми дає можливість їй ефектно подавати малозрозумілі, важко сприйнятливі для пересічного слухача і рідко виконувані твори музики XX століття, які, поряд із класичними творами, широко розповсюдженими в концертній практиці піаністів, Ева Поблоцька не боїться виносити на сцену. Так одночастинна соната Берга була прочитана піаністкою в дусі пізньоромантичних одночастинних сонат. У "Пентасонаті" Пануфніка, композиція якої складається з п'яти різнохарактерних епізодів, артистка відчула і яскраво відтворила тематичну арку між крайніми епізодами, природно обрамивши форму всього твору.

Володіння формою доповнює у потужному піаністичному арсеналі Еви Поблоцької володіння багатою звуковою палітрою: від іскристо-прозорої (як в експромті op.29 Шопена, чи виконаних на bis його ж "Експромті-фантазії" op. 66 та мазурці op.7 №1) до глибинно-експресивної, владної, навіть патетичної (як в полонезі до мінор op. 40 №2, баладі op.47 та ноктюрнах g-moll op.15 № 2, cis-moll op.27 №1 Шопена). Тонке відчуття тембру, знання нюансів механіки видобуття фортепіанного звуку, завдяки яким той тембр відтворюється. Піаністка переконливо показала на "Пентасонаті" Анджея Пануфніка.

Звісно, всі ці прийоми, які засвідчують справді високопрофесійного піаніста і глибокого музиканта, Ева Поблоцька здійснює на строгому дотриманні авторської волі. Але в деяких деталях піаністка іноді творчо підходить до тексту і її інтерпретація вносить послідовно проведені і драматургічно продумані зміни в деталях твору. Так музикант дещо змінила в характеристичності та в деталях динаміки мазурки cis-moll Шопена. У "шекспірівському" ноктюрні g-moll того ж композитора (написаному, згідно з музикознавчими джерелами, під враженням вистави "Гамлет" Вільяма Шекспіра) у першому розділі контрастно-складової форми піаністка запропонувала надто пристрасне, емоційне і вільне щодо темпу прочитання твору, але пізніше у другому розділі форми, в аскетичному хоралі після драматичної кульмінації, врівноважила ціле і шопенівська композиція зазвучала неординарно, цікаво і яскраво.

Дуже шкода, що передсвяточні клопоти спричинили незаслужено малу кількість слухачів у залі, які б належно поцінували майстерність піаністки. Починати концерт артистці довелося за менше ніж одної чверті залу слухачів, хоча вхід був безкоштовний (що з огляду на концерт гастролера виглядало несподіваним). В перебігу концерту кількість слухачів побільшала, хоч і не набагато...









» 
Етелла ЧУПРИК: Не мислю себе поза музикою
 
Етелла Чуприк
Запрошуючи щирою душею на вільний вхід до філамонійної зали шанувальників класичної музики на свій сольний концерт, заслужена артистка України Етелла Чуприк, яка під час недавньої програми, присвяченої 100-літньому ювілею патріарха галицької музики Миколи Колесси виконала "Апасіонату" Л. Бетговена, "Естампи" К. Дебюссі, етюд-картину С. Рахманінова ор.39 №2, чотири прелюди та сюїту "Пасакалія, скерцо і фуга" М. Колесси, аж ніяк не очікувала тієї реакції, якою удостоїла її критика.

Публікація в "Поступі" №71 статті Якима Горака "Між кількістю і якістю", в якій музикознавець аналізував останній публічний виступ Етелли Чуприк, глибоко вразила піаністку. Ще більше її вразило те, що в редакції, до якої вона прийшла після цієї публікації, разом зі своїм американським менеджером Романом Савицьким, ніхто не знав ані п.Савицького, ані її...
Детальніше>>
» 
Коронування Ратуші
Л.Д.
 
12 квітня о 12 годині на площі Ринок відбудеться довгоочікувана акція повернення Королівському місту його гідності.

Нарешті Королівське місто Львів отримає те, на що заслуговує. Найбільш наближена до короля особа, яка може дозволити собі говорити правду просто у вічі, не боячись тих жодних наслідків за свої одкровення, а саме королівський Блазень (ним буде небезвідомий поет Назар Гончар) місце і час для перформенсу "Коронування Ратуші" обрав не випадково. Місце -- біля статуї Нептуна (він же Посейдон, він же повелитель вод, зокрема й віртуальних цілодобовольвівських, обіцяних міським головою два роки тому). А час -- "обливаний" понеділок! Як кажуть, зійшлися зорі.

Щоправда, символ державності -- тризуб -- наш Нептун уже випустив з культявої десниці. Але те, що ці два об'єкти тепер осібно видніються посеред однойменного фонтану, обсадженого маргаритками та братчиками, додає особливого сюрреалістичного шарму не лише цій пластичній інсталяції, а нашому життю загалом. Воно ще й робиться адекватним до перформенсу, задуманого Назаром Гончарем.
Детальніше>>
» 
Бівіс і Батгед через 1000 років
jurko BANZAJ
 
Пам'ятаєте двох придурків із написами AC/DC та Metallica на футболках, котрі й хвильку не годні були просидіти, би не ригнути, або не копнути один одного в сраку? Так-от. Цих двох дегенератів вигадав дядько Майк Джадж, що, звичайно ж, забезпечило йому популярність на доооовгі літа. Та цього, виявляється, замало. Прибацана тематика не покидає звихнутої свідомості культового викабелювальника й сидіти склавши руки він не хоче.

Навіть навпаки. Джадж вирішив спробувати свої сили у великому кіні. Уявіть собі таку-от тему: одного дня чоловік (його зіграє Люк Вілсон з "Алекса й Емми") засинає, а прокидається через тисячу років. В далекому майбутньому він розуміє, що за тисячу років суспільство деградувало настільки, що він став найінтелектуальнішим у світі дядьком, хоч у наші дні був... ну, мнягко кажучи, Бівісом, або Батгедом. На вибір.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  В очікуванні Воскресіння 
Погляд
  ·  ВЕЛИКОДНЄ ПРИВІТАННЯ БЛАЖЕННІЙШОГО ЛЮБОМИРА 
  ·  Блаженнійший Любомир кардинал Гузар: Церкву потрібно рятувати 
Поступ у Львові
  ·  Звільнення замку 
  ·  Уся література за кілька годин 
  ·  У міліції кадрові зміни 
  ·  І свічка може призвести до біди... 
  ·  Великодній дарунок залізниці 
  ·  ДАІ опікується сиротинцем 
  ·  Невиплата зарплати -- кримінал 
  ·  Життя дорожчає 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Чи буде спроба №2, 3... 
  ·  Неслухняних депутатів "мочитимуть" 
  ·  Опозиція перейшла у наступ 
  ·  Як Лазаренко став панамцем 
  ·  Герої політреформи 
  ·  Президента НТКУ -- у відставку 
  ·  Політреформа -- крок назад 
  ·  Нова депутатська група 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Американці зайняли Ель-Кут 
  ·  Свідчення Кондолізи Райс 
  ·  Розпродаж таємниць 
  ·  Громадянська непокора 
  ·  Дев'ять тисяч років із котами 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Банки зроблять прозорими 
  ·  ПДВ-рахунки скасували? 
  ·  Кредит банк продали 
  ·  Зв'язок від Львівської залізниці 
  ·  Великдень для усіх 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Інтерв''ю у Поступі
  ·  Віктор ПИНЗЕНИК: Ми змусимо уряд спрямувати вкрадені 10 мільярдів гривень на соц 
Поступ життєзнавства
  ·  Гроші теж знадобляться 
  ·  Не надійся на старість 
  ·  Пожертвувати розумом 
Арт-Поступ
  ·  Етелла ЧУПРИК: Не мислю себе поза музикою 
  ·  Коронування Ратуші 
  ·  Речитал польської піаністки 
  ·  Бівіс і Батгед через 1000 років 
Спорт-Поступ
  ·  Серйозні наміри іспанців 
  ·  Гра, яка вона є 
  ·  ФОТОФАКТ 
  ·  Українці борються добре 
  ·  Гандболістки сидять удома 
  ·  Що тихше їдеш... 
  ·  Заверикіна вилучили 
  ·  "Динамо" збадає "Шахтар" 
  ·  Це "Сталь"?.. Це пластилін! 
post-Поступ
  ·  Україна і Польща: минуле, сучасність, майбутнє 
  ·  Примарологія 
Пост-Faktum
  ·  Довкола Збаразького замку 
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  Томас Андерсон -- людина-антивірус 
  ·  Клички наб'ють Роккі морду. Може.