BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Ї-Поступ.    Арт-Поступ.    Спорт-Поступ.    25-Й КАДР.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
КуПол: новини
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
6 квітня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:46 24-03-2017 -   Серед секонд-хенду львівські митники знайшли новий одяг та гіроскутери  
  16:26 24-03-2017 -   На мості у Жидачівському районі тривають протиаварійні роботи, - рух транспорту обмежено  
  16:25 24-03-2017 -   На Личакові вшанували пам’ять Ігоря Білозіра  
  15:2 24-03-2017 -   Львів домовився про вивезення 900 тонн сміття  
  13:13 24-03-2017 -   На Львівщині судитимуть дев’ятьох учасників організованого угрупування  
Україна
  16:50 24-03-2017 -   Заступниці Кернеса повідомили про підозру в земельних махінаціях  
  16:29 24-03-2017 -   У ДНР школу назвали на честь Гіві - ЗМІ  
  16:28 24-03-2017 -   У Тернополі осквернили пам'ятник жертвам Голокосту  
  15:4 24-03-2017 -   Україна 26 березня перейде на літній час  
  15:1 24-03-2017 -   СБУ не переглядатиме рішення щодо Самойлової  
Світ
  16:31 24-03-2017 -   Путін прийняв Ле Пен у Кремлі  
  16:27 24-03-2017 -   Знайдена гігантська чорна діра, "виселена" з галактики  
  14:56 24-03-2017 -   Поліція Хорватії заборонила марш українських уболівальників по Загребу  
  12:37 24-03-2017 -   Адронний колайдер: учені виявили п'ять нових частинок  
  11:35 24-03-2017 -   Яресько отримала нову посаду в Пуерто-Ріко  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

І гармонія, і сила, музика та й годі
Яким ГОРАК
 
Цими Шевченковими словами найлаконічніше і найточніше можна передати те загальне піднесення, емоційний благородний порив до генія Шевченка, які панували недавно у концертному залі ім. Станіслава Людкевича на вечорі українських музичних кантат, які до ювілею Кобзаря підготували музиканти з музичної академії у Львові. Справді, гармонія урочистого, натхненного настрою виконавців та публіки, сила Шевченкового слова, врешті, численні красоти музичних інтерпретацій у кантатах "Хустина" Левка Ревуцького, "Лічу в неволі" Дениса Січинського, "Б'ють пороги" Миколи Лисенка -- все це злилося воєдино, створивши неповторну, світлу мистецьку ауру, яку доповнювала і кантата Кирила Стеценка "Шевченкові".

"Поступ" уже інформував про художню добірність творів, монографічність запропонованої програми й історичну закономірність того, що силами музикантів Львівської державної музичної академії ім. Миколи Лисенка під генеральним керівництвом народного артиста України, професора Ігоря Пилатюка було реалізовано цю програму. Міцною базою для мистецьких звершень став зведений студентський хор (творчий керівник Богдан Дерев'янко) та хор (керівник Мар'ян Телішевський) і оркестр оперної студії ЛДМА, які протягом останнього часу щораз інтенсивніше з'являються на концертних сценах поза межами оперних спектаклів як самостійна творча одиниця. Провідними в репертуарі колективу стають масштабні українські хорові та вокально-симфонічні полотна, і в цій лінії налагодженість їх ансамблю, творчі напрацювання у підході до національної музичної класики стають щораз яснішими й якіснішими. Хорова маса, як показав концерт, стає щораз більш уніфікованою, гнучкішою, еластичнішою до вибагливостей творчого задуму композитора та виконавської інтенцій дириґента. Відчувалося, що хористам імпонують виконувані ними твори, а вишколеність, напружений репетиційний процес перед концертом призвели до такого відчуття і знання тексту творів, що хор співав майже всі твори напам'ять -- явище рідкісне у практиці вокально-симфонічного виконавства.

Успіху виконання значною мірою сприяли вдало підібрані солісти. Тенор Володимир Кудовба, який вже не вперше виконував соло у кантаті Дениса Січинського, ліричністю і тонкістю своєї натури, душевністю, а водночас професійною міццю і елегантністю виконання гарно допасовувався до цього твору. Шляхетне, в дусі мазурки його соло невимовно трагічне за змістом (хоч і мажорне за звучанням) виразно донесло до слухача силует сумовитої душі "питомого галичанина" (Станіслав Людкевич) Дениса Січинського. Не менш відповідно і переконливо. Хоч вже в іншому образі (молодого козака) успішно дебютував Володимир у кантаті Левка Ревуцького.

Лауреат міжнародних конкурсів, співачка Соломія Приймак, беручи участь у виконанні кантати Ревуцького, ще раз підтвердила високу "марку" у виконанні української класики, Її працьовитість і ентузіазм в напрямі пропагування української вокальної класики дивовижно неперевершені і гідні похвали. Яко студентка V курсу Соломія перебуває зараз напередодні складання державних іспитів, що потребує фізичної і часової мобілізації і не дає можливості розпилювати увагу на вивчення і винесення на сцену нових творів. За кілька днів до концерту запропонували їй вийти на сцену (її ім'я навіть не зазначене в афіші!) і праця, ентузіазм і професійність зробили своє -- і як! У тому невеликому соло співачці вдалося створити класичний, наче вийнятий з літературної чи живописної класики, образ працьовитої української красуні, яка "вишиваючи, співала".

Дуже вразив публіку виступ лауреата міжнародного конкурсу, тепер уже соліста Національної опери ім. Тараса Шевченка в Києві Віктора Дудара. І в кантаті Лисенка, і в кантаті Стеценка приваблювала глибина, добротність, відповідна до масивної постави співака. Кантата Стеценка "Шевченкові", хоч і відповідна тематиці програми, приємна для слухача світлістю настрою, створила враження композиційно невикінченої автором (не з вини виконавців!). Тому важко було збагнути композиційну доцільність введення басового соло, хоч Віктор витримав його достойно. Помилково в афіші твір зачислили до кантат на слова Шевченка, хоча насправді автором слів є Костянтина Малицька.

У кантаті Миколи Лисенка в ансамблі з Віктором виступили тенор Роман Трохимук та народний артист України Ігор Кушплер. Перший з них щораз частіше та інтенсивніше залучається до концертних виступів і виробив собі у виконавстві значний досвід, успіх у публіки і безсумнівну якість виконання, які відчувалися і в цьому виступ. Що ж до професора Ігоря Кушплера, то сама його участь у концерті вже є перлиною і запорукою успіху. Хотілося б відзначити ще й той момент, що у виконанні солістами Лисенкової кантати спостерігалася приємна, хоч, на жаль, рідкісна у нас єдність виконавських поколінь, коли професор виступає на сцені разом зі студентами (іноді своїми учнями) і дає можливість студентові ще більше тягнутися до високого рівня, а публіці -- глибше пізнати потенційні можливості молодого виконавця.

Високу мистецьку ауру того вечора творили не тільки музичні композиції, а й рецитація актора театру ім. Заньковецької, народного артиста України Святослава Максимчука Шевченкових поезій. Виступи цього майстра художнього слова давно здобули визнання завдяки глибокому, некрикливому, проникливому декламуванню. Власне таку есенцію Кобзаревої життєвої мудрості подав Святослав Максимчук. Крім того, урочистості додавала присутність у залі почесних гостей -- академіка Миколи Жулинського, секретаря світової ради НТШ Олега Романіва та патріарха української музики Миколи Філаретовича Колесси. Останньому як виконавці, так і публіка віддали наприкінці концерту достойну шану тривалими оваціями.









» 
"Страшний двір" у Львівській опері
 
Два дні поспіль минулого вікенду львів'яни та гості міста мали шанс безперешкодно придбати квитки на прем'єру опери класика польської музики Станіслава Монюшка "Страшний двір", поставлену на сцені Львівського державного академічного театру опери та балету ім. Соломії Крушельницької. Хоч прем'єра, як влита, вписалася в межі Року Республіки Польщі в Україні, однак ідея запросити до співпраці знаного польського дириґента, професора музичної академії ім. Монюшка в Гданську, музичного директора Балтійської опери Януша Пшибильського виникла в колишнього головного дириґента Львівської опери, маестро Мирона Юсиповича, ще кілька років тому.
Детальніше>>
» 
Українська преса Львова
Іван ЛУЧУК
 
Українські часописи Львова 1848-1939 рр.: Історико-бібліографічне дослідження: у 3 Т. / Укладачі: Романюк М.М., Галушко М.В., Галушко Т.І. 1848-1900 рр.; Т. 2. 1901-1919рр.; Т. 3. Кн. І. 1920-1928 рр. -- Львів: Світ, 2001, 2002, 2003. - 744 с., 692 с., 912 с.

Науково-дослідний центр періодики академічної бібліотеки імені Василя Стефаника завершує один із найамбітніших своїх проектів -- дослідження української преси Львова від періоду "весни народів" до катастрофи "золотого вересня". Укладачі цього тритомника (у чотирьох книгах) -- Мирослав Романюк та Марія Галушко -- є водночас і дуже активними авторами дослідження. Ба навіть увесь перший том вийшов під їхніми іменами, а в попередньому слові до нього було згадано про участь у підготовці бібліографічних описів ще шести авторів. У другому томі кількість авторів значно збільшилася, і про авторство кожної статті було зазначено вже окремо, як, зрештою, і в томі третьому, перша частина (книга) якого вже вийшла друком, а друга -- з'явиться незабаром. Із часом ми матимемо весь комплект цього неоціненого, надзвичайно корисно й інформативного видання.
Детальніше>>
» 
mUSICA CAMERALIS У СИТУАЦІЇ ПОСТМОДЕРНУ
Ірина СТРОЙ
 
"Життя духовне, частиною якого й одним із могутніх двигунів є мистецтво, це складний рух, втім, визначений і здатний набути виразу в простій формулі: вперед та вгору"

Василь Кандінський

Ще від часу віденських класиків камерну музику вважають елітним мистецтвом. Один із перших професійних квартетів, до складу якого входили віденські музиканти Ігнат Шуппанціг (саме той Ігнат Шуппанціг, який деякий час працював і в Лємберзі), Майзедер, Вейс, Лінке (меценатом був князь Ліхновський), сформувався 1794 року у Відні. Небуденна художня привабливість квартетного мистецтва спричинила широке його поширення не тільки в професійному оточенні музикантів, а й у широкому колі літераторів та освічених меломанів. Мабуть, навряд чи спромігся б до своєї славнозвісної байки Крилов, якби не грав партію першої скрипки в квартетах Боккеріні й Гайдна. На сьогодні тільки перелік відомих світових камерних ансамблів зайняв би десятки сторінок тексту.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Шиїти виганяють українців 
  ·  Політреформа до Великодня 
  ·  Вибори президента -- в законі 
Погляд
  ·  Ґейтс уже не найбагатший 
  ·  Російський Шварценеґґер 
  ·  Хакера-галичанина судять у США 
Поступ у Львові
  ·  На Львівщині буде море 
  ·  Якість блакитного палива 
  ·  Львівські податківці міґрують 
  ·  Вуличну торгівлю -- на вулицю 
  ·  Великодні традиції у Львові 
  ·  Область готова до весни 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Спрощення візового режиму 
  ·  Українці -- моральна нація 
  ·  "Отпор" по-українськи 
  ·  Сороса "замовив" Кремль 
  ·  Незабаром з'явиться третя сила 
  ·  Посольства стежитимуть за виборами 
  ·  Армія братається з молоддю 
  ·  Донецька перемога опозиції 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Шиїти збунтувалися 
  ·  Росія-НАТО: холодний мир 
  ·  Словенці проти прав меншин 
  ·  ДТП -- глобальна проблема 
  ·  Уранові солдати 
  ·  Антитерор по-французьки 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Земля мусить стати товаром 
  ·  Що в нас із хлібом? 
  ·  Студентам від "Львівського" 
  ·  Долар повертає позиції 
  ·  Україна вступить до Егмонтської групи 
  ·  Найтерплячіший мільйонер 
  ·  Рейтинги по-українськи 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Ї-Поступ
  ·  Феномен Путіна 
  ·  Сучасна російська політ-культура 
Арт-Поступ
  ·  І гармонія, і сила, музика та й годі 
  ·  "Страшний двір" у Львівській опері 
  ·  Українська преса Львова 
  ·  mUSICA CAMERALIS У СИТУАЦІЇ ПОСТМОДЕРНУ 
Спорт-Поступ
  ·  Переможець визначиться у Броварах 
  ·  Допінг зачинив двері 
  ·  Екзотика 
  ·  Тріумф 
  ·  На горизонті перша ліга 
  ·  Не дострибнули до нагород 
  ·  Фортуна на боці гостей 
  ·  Шумахер: хет-трик для розгону 
25-Й КАДР
  ·  Президент -- друг мародера 
  ·  Телецитати тижня 
post-Поступ
  ·  Без жалю до словаків 
Пост-Faktum
  ·  Славське під Тростяном 
  ·  КАЛЕНДАР 
  ·  JANET JACKSON повернулася