BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Аналітика у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    Дайджест.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
2 квітня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум
buy visitors

Купол
Львів
  16:59 31-07-2017 -   Найближчими днями синоптики прогнозують спеку до 35° вдень  
  15:3 31-07-2017 -   У центрі Львова на площі Катедральній висадили клени  
  14:55 31-07-2017 -   На Львівщині водій збив 11-річну велосипедистку  
  14:53 31-07-2017 -   Львівській міській лікарні подарували УЗД-апарат вартістю 1,8 млн грн  
  12:57 31-07-2017 -   Доріжки навколо озера у Стрийському парку замостять бруківкою  
Україна
  17:1 31-07-2017 -   Держкіно виділить на зйомки "Захара Беркута" 30 мільйонів  
  16:56 31-07-2017 -   У серпні українці матимуть «додаткові» вихідні 31.07.2017 15:25  
  15:6 31-07-2017 -   У центрі Івано-Франківська обстріляли автомобіль, поранений чоловік  
  14:54 31-07-2017 -   На Сумщині затримано на хабарі лікаря районної лікарні  
  14:53 31-07-2017 -   Міністра фінансів України запідозрили в ухиленні від сплати податків, – ЗМІ  
Світ
  16:57 31-07-2017 -   Пізня вагітність сприяє продовженню тривалості життя, – вчені  
  14:49 31-07-2017 -   В атмосфері Титана вчені виявили фрагменти позаземного життя  
  12:49 31-07-2017 -   Актори Гри престолів прокоментували "ключову зустріч"  
  11:6 31-07-2017 -   У Туреччині перекинувся автобус з туристами  
  10:18 31-07-2017 -   В Естонії запустили перші безпілотні автобуси  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Гостина та гостинець одеського оркестру
Яким ГОРАК
 
Хоч уже понад сто років (відколи існує у Львові філармонія) наше місто завжди було одним із місць паломництва гастролерів-музикантів, впродовж останніх років, головно з причин фінансово-організаційних, приїзди виконавців стали, на жаль, не такими частими, як хотілося б. З відсутністю гастролерів львівські музиканти (особливо ті, які не мають змоги гастролювати самі) втрачають орієнтацію у тому музичному процесі, що відбувається довкола, мусять замикатися в собі. Тому й не диво, що з'ява одного гастролера викликає ажіотаж, масове зацікавлення, стає подією, навіть коли його виступ не є на належному якісному рівні. А що вже казати про приїзд великого колективу! Але, як то не сумно, а гастролі симфонічного оркестру -- рідкість... Тому приїзд до Львова Національного одеського філармонійного оркестру, очолюваного заслуженим артистом України Гобартом Ерлом, став приємною несподіванкою, ковтком свіжого повітря.


Незважаючи на дорожнечу квитків, концертний зал ім. С. Людкевича на концерті Національного одеського філармонійного оркестру під керівництвом Гобарта Ерла заповнило доволі професіоналів і любителів музики. Для них одеситам вдалося зробити справжнє музичне свято, дати взірець виконавського професіоналізму, на який варто рівнятися.

Перше враження, яке справив оркестр, ще не зігравши жодної ноти, -- "залізної" організації і забезпечення всім необхідним для вдалого виступу. Колектив понад сто осіб, які заледве розташувалися на крихітній сцені Львівської філармонії, передбачив для зручності проведення концерту все: з собою привезли робітників сцени, які оперативно змінювали сценічне облаштування, спеціальні підвищення для розміщення групи духових інструментів, власні пульти(!). Продуманим було навіть розташування оркестрових груп на сцені -- дещо незвичне для нас, але заведене в Європі.

Програма, запропонована гостями, хоч і містила твори різного жанру, різні за стилем, іноді й за національністю авторів, та все ж будувалася довкола України, повністю оправдовуючи своє звання національного оркестру. Її (програму) можна було б назвати "Україна очима світових музикантів". Прозвучала симфонічна поема Ліста "Мазепа" про українського гетьмана, любовні пригоди якого не раз бентежили уяву митців-романтиків; далі -- Третій фортепіанний концерт Скорика, який не раз бував за кордоном і як музикант та композитор здобув у світі славу; потім -- Четверта симфонія українця з походження Чайковського, і доправила всю концепцію виконана на bis увертюра Лисенка до опери "Тарас Бульба". Однак рівень присутності українського у цих творах був різним.

Організованість, продуманість і відпрацьованість найменшого штриха музичного виконання, водночас натхненність і музикальність -- ось гідні наслідування характеристики, якими окреслюється звучання одеського оркестру. Можна погоджуватися чи ні з інтерпретацією, але без сумніву, велетенський колектив виступав, як добре відлагоджений швейцарський годинник, відрегульований у всіх деталях, гнучкий і еластичний у всіх можливостях. У симфонічній поемі Ліста чіткістю й технічністю виконання струнних та стрійністю духової міді вдалося створити дві сфери музичної образності. Особливо яскраво було змальовано образ коня в дикому галопі, який несе степом прив'язаного до себе Мазепу.

Цього разу чи не вперше на львівській сцені Третій фортепіанний концерт Скорика, відомий у версії для фортепіано в супроводі камерного оркестру, був представлений у авторському варіанті: для фортепіано й симфонічного оркестру. Завдяки цьому він набрав нового, фрескового, глобального звучання, ще більше наголосивши на образній випуклості і філософській ідеї твору. Солістом був італієць Франческо Лібетті. Цей піаніст є лауреатом міжнародних конкурсів. Хоч важко щось казати про виконавця, прослухавши його вперше із виконанням одного твору, але Лібетті заімпонував як відточеністю технічного апарату, багатими звуковими ресурсами, так і загалом вдумливим ставленням до тексту. Напрочуд органічно він проникся суто українським матеріалом музики львівського Маестро, показавши і сконцентровано-молитовний образ першої частини ("Молитва"), і перлистість, легкість. Швидкоплинність думок у другій частині ("Мрії") і вишукане драматургічне чуття та гумор у фіналі концерту ("Життя").

Симфонія Чайковського стала не лише кульмінацією концерту, а й зразком добротного академічного виконання однієї з вершин світової симфонічної музики. Саме тут колектив найбільше сконденсував і свою ансамблеву майстерність, і гнучкість, і відточеність, і чіткість відтворення цієї технічно непростої партитури. Краса музики була цілковито адекватна віртуозності виконання. Особливої відзнаки заслуговувало виконання прецизійної у ритмічних і ансамблевих тонкощах побічної партії першої частини, чіткість за значного темпу і звукова якість правдивого pizzicatto (щипком) у струнних в третій частині, та карколомність техніки й ансамблева вишколеність під час виконання мелодії пісні у фіналі твору.









» 
Мисливець за носорогами
Усім минулим і майбутнім виборам присвячую
Олександр БОЙЧЕНКО
 
"Мені нічого не залишилося, як обробляти свій сад, малювати картини і чекати на кінцеву катастрофу", -- повторював наприкінці життя засновник драми абсурду Ежен Йонеско. Його персональна кінцева катастрофа сталася рівно 10 років тому.

У фіналі однієї з найпопулярніших п'єс Йонеско "Урок" учитель-вар'ят "дістає з шухляди великого ножа..., добре розмахується і одним ударом вбиває ученицю". Радянські критики (як, зрештою, і західні з табору прогресивних) любили помудрувати про хворобливу уяву Йонеско, про її навмисну відірваність від реальних проблем сьогодення та про химерну невмотивованість учинків його персонажів. А позаминулого тижня вихователь одного з чернівецьких навчальних закладів ножем убив учня цього ж закладу. Певно, просто не знав, що в реальній дійсності так не буває.
Детальніше>>
» 
Прем'єра у Львівській опері
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Ця прем'єра, яка має відбутись у Львівському театрі опери та балету імені Соломії Крушельницької 3 квітня, стане найяскравішим акордом Року Польщі в Україні. На цю прем'єру мають приїхати міністри культури Польщі та України. А також запрошено визначного поляка Збіґнєва Бжезінського. "Страшний двір" Станіслава Монюшка -- опера, яка має окреслити новий етап у творчому житті нашого театру. У співпраці зустрілись українські та польські митці, одержимі бажанням відтворити музичний світ класика польського оперного мистецтва Станіслава Монюшка. Усі з нетерпінням чекають прем'єри і, мабуть, навіть собі уявити не можуть, що до цієї прем'єри чи точніше до рішення про цю постановку театр йшов три роки.
Детальніше>>
» 
День театру
Анастасія КАНАРСЬКА
 
Я повернулась до Львова на світанку Дня театру. Було похмуро, і відчуття театральності в сірості Львівського автобусного вокзалу не було ні на йоту.

Мій театральний настрій не могла знищити львівська похмурість, бо власне у Вроцлаві я познайомилась зі справжнім театральним чоловіком, Мирославом Коцуром, адептом Театру Лабораторіум і Єжи Гротовського, теоретиком і практиком польського театру. Про цю особу справді варто розповісти окремо. Але саме спогади про його лекції допомогли мені подолати труднощі дороги, коли десь недалеко від Кракова поламався автобус, і нас пересадили в інший, що, мабуть, традиційно супроводжувалось ненормативною лексикою. Тож краще було згадувати лекції пана Мирослава, в яких цікаво поєднались розповіді і про експедиції на Лемківщину, і про античний театр, і про сучасний польський театр, в якому Коцур має досвід і як теоретик, і як практик.
Детальніше>>
» 
Концерт справджених очікувань
Світлана ВЕСЕЛКА
 
Вони царюють нарізно, кожна у своєму світі: скрипка і гітара. Не заздрять одна одній -- немає в тім потреби, та й не та в кожної вдача: шляхетні, любимі, а що вже знані... А що вже оспівані!

А от щоб зустрітися на нейтральній території, у сольному концерті, якось не виходило. Не співвідносилося темброво. Не було задокументованих композиторами підстав. Одне слово, як в українському прислів'ї: знай швець своє шевство, а кравець --кравецтво. Можливо, прецеденти були... Але в історії залишився романтичний епізод з життя Ніколо Паганіні. Легенда, як цей диявол у подобі геніального скрипаля закохався в жінку, яка терпіти не могла скрипки і заборонила коханцеві грати на ній. І Паганіні ...перекваліфікувався, досягнув тільки йому підвладної висоти в грі на гітарі, а головне -- написав "Концертну сонату" для скрипки й гітари. Цю сонату виконував у храмі Св. Лазаря дует у складі скрипаля Остапа Шутка та гітариста Лео Вітошинського.
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Вода цілодобово 
  ·  Україна -- ЄС: переговори припинено 
  ·  "Поступ" вітає переможців 
Погляд
  ·  Шоу для Сороса 
  ·  Балогу зняли з рестрації 
  ·  Задорожній про купівлю депутатів 
  ·  Податкова не перевірятиме медіа 
Поступ у Львові
  ·  Обіцяного три роки чекають 
  ·  Будівництво попри суд 
  ·  Профспілкам не вірять 
  ·  Проблема сільських сміттєзвалищ 
  ·  Спостереження під маскою 
  ·  Суддівське новосілля 
  ·  Земельні претензії до військових 
  ·  Першоквітневі пакунки 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Політреформа на межі зриву 
  ·  Кучма реорганізував суди 
  ·  Литвин критикує пропорційку 
  ·  Медведчук замінить Ківалова? 
  ·  Місцеві вибори на старті 
  ·  Тарасюк просить допомоги 
  ·  Народ не знає про політреформу 
  ·  Збитки від злочинів відшкодує держава 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Замість єдності -- стіна 
  ·  США тиснуть на сербів 
  ·  Вісім мільярдів для Афганістану 
  ·  Росія обмежила демонстрації 
  ·  Віагра як виборча технологія 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Поляки запанікували 
  ·  Спиртова монополія 
  ·  Австрійські супермаркети у Львові 
  ·  Мобільний зв'язок дешевшає 
Аналітика у Поступі
  ·  Фатальні три відсотки 
Арт-Поступ
  ·  Мисливець за носорогами 
  ·  Прем'єра у Львівській опері 
  ·  Гостина та гостинець одеського оркестру 
  ·  День театру 
  ·  Концерт справджених очікувань 
Літературний Поступ
  ·  ЮВІЛЕЙНІ ПОКЛИКАННЯ ЛУГОСАДУ 
Спорт-Поступ
  ·  Яка дисципліна -- такий результат 
  ·  Котельник знову найкращий 
  ·  Росіянки під загрозою 
  ·  Більярд для студентів 
  ·  Львів'яни б'ються найкраще 
  ·  Футбольний день Європи 
  ·  Покликання на довгі роки 
Дайджест
  ·  Сороса скривдили 
post-Поступ
  ·  З Новим роком, або Ґудбай, Варшаво 
  ·  Криза вибору 
Пост-Faktum
  ·  Гіти Дня дурнів 
  ·  КАЛЕНДАР