BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Аналітика у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
 
19 березня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  11:20 18-10-2017 -   Римо-католицька парафія св. Йоана Павла ІІ запрошує на Месу та прощання з фігуркою Фатімської Богородиці  
  11:17 18-10-2017 -   Підпірну стінку храму св. Івана Золотоустого ремонтують  
  11:15 18-10-2017 -   У Львові дискутуватимуть про феномен підпільної УГКЦ  
  11:13 18-10-2017 -   Вчора сталося ДТП за участю трамвая № 7  
  11:8 18-10-2017 -   Буде перекрито рух транспортних засобів на вул. Замарстинівській (в межах моста ст. Підзамче)  
Україна
  10:27 18-10-2017 -   У ДНР жителя Дебальцевого посадили на 19 років за шпигунство  
  10:25 18-10-2017 -   На хабарі затримали полковника Генштабу ЗСУ  
  10:21 18-10-2017 -   Під Радою - близько 200 протестувальників  
  13:53 17-10-2017 -   У Луганській області провели навчання снайперів  
  13:51 17-10-2017 -   Мінімальна пенсія для чорнобильців зросла на 11%  
Світ
  10:26 18-10-2017 -   Суд Гаваїв заблокував указ Трампа про мігрантів  
  10:15 18-10-2017 -   Кейт Міддлтон повідомила, коли народить третю дитину  
  13:54 17-10-2017 -   Фіни впевнені, що санкції проти Москви потрібно зберегти  
  13:49 17-10-2017 -   Різ Візерспун заявила про домагання режисерів  
  11:38 17-10-2017 -   Двоє українців претендують на престижну шведську премію з літератури  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

Реалії СНУ, або КОМЕДІЯ алюзій
Любов ЯНАС
 
Важко знайти театральний колектив у нашому місті, а зрештою, можливо, й у нашій державі, який так наполегливо, самовіддано утверджував би свої мистецькі естетичні погляди впродовж багатьох років, як незалежне творче об'єднання "Театр у кошику".

Попри офіційний статус, який театр отримав за підтримки Львівського міжобласного відділення Національної спілки театральних діячів України, колектив сьогодні не має власного приміщення, яке б дало можливість проводити повноцінні репетиції і яке б зорієнтувало глядачів, де можна переглянути виставу "Театру в кошику". Їх же загалом у репертуарі цього колективу достатньо, щоб репрезентувати українське театральне мистецтво саме національного спрямування у його істинно глибинному вияві, мовою сучасної естетики з неповторним індивідуальним її виявом у постановках Ірини Волицької на найвищому мистецькому рівні.

Воістину, немає пророків на своїй Батьківщині, а якщо вони й знаходяться, то з великим запізненням, коли зазвичай і пророка, і його народ годі вже ідентифікувати як самобутню національну спільноту з істинними загальнолюдськими цінностями. Остання прем'єрна вистава "Театру в кошику" підтверджує цю тезу як щодо автора -- Тараса Шевченка, за творами якого її створили, так і щодо творчого колективу. Сцена парадоксально трансформує ті підсвідомі рефлексії, які витворює химерна реальність чи то часів великого генія української нації, чи то вже нашого буття. Та й загалом, тих фатальних симптомів людської свідомості, яка не обмежується історичними віхами, а з наполегливою циклічністю повторює уроки свої.

Назва вистави "Сон. Комедія" вводить у жанрову характеристику смисловий засадничий принцип автора, створюючи широке поле для ігрового втілення тих рефлексій архетипічних модифікацій, які стануть принципом режисерської побудови сценічного твору. Ірина Волицька творить партитуру вистави на психофізичному нашаруванні аполлонічного й діонісійського, божественного й демонічного, глибоконаціонального в зіткненні з шаржовим стереотипом псевдоукраїнського. У цьому багатоплановому філософічному вимірі визначається мінімалізована за втіленням форма моновистави у виконанні актриси Лідії Данильчук.

Візуальний ряд вистави вирішено лаконічно, естетична природа графіки посилює емоційний вплив і виокремлює кожен предмет у граничну значущість. У чорному, нейтральному просторі закомпоновано два пеньки на перпендикулярній осі до глядача, які слугуватимуть опорами для активно дієвого предмету сценічної гри -- мітли. Початок вистави обумовлює граничну психологічно-аналітичну структуру й природу її втілення. У глибині сцени сидить акторка в медитативній позі. Її зовнішній вигляд безпомилково відтворює в пам'яті класичне зображення козака Мамая. Максимальна внутрішня сконцентрованість, споглядальна заглибленість у себе: того, хто є "Ніхто" й водночас "Усе". Чорний без національних ознак костюм підкреслено посилює цю приналежність через деталі: зачіска, яка нагадує козацький чуб-оселедець, сережка.

Перші рядки Шевченкового "Сну" звучать, як сполохи-пригадування тих "широких шляхів" і "трагічних доль", які випали українському народу, щоб у фіналі вистави в тій же позі, з тією ж інтонацією тепер уже внутрішнього прозріння пролунали сентенції Святого Письма -- ті вічні слова, які слугували авторові епіграми до творів і стали визначальною нотою у виставі. Фантасмагорія видінь, наче в калейдоскопічному гротесковому втіленні підсвідомих візій, навіяних природою сну. За якусь мить реалізовується в химерних персонажів -- ворон. Діалог між ними вражає віртуозністю виконання й гранично концентрує напругу конфлікту подальшого розвитку дії. Кожна з ворон ідентифікується в типологічно-національному вияві як відображення фарсового диявольського прототипу.

Три ворони з "Великого льоху" стануть основою принципу містеріального дійства, в якому режисер використовуватиме текстові фрагменти не лише інших творів Тараса Шевченка, а й Олександра Пушкіна. Літературно-естетичним діалогом у посиленні конфлікту пролунає "Кавказ" обох авторів. Народна автентика українського й російського фольклору доведе це протистояння до межі соціально-абсурдного дисонансу, але такого переконливого в трагічній гротесковості порівняння історії й сучасності.

Головним естетично-смисловим виразним засобом у постановках Ірини Волицької є вербальний ряд. У цій виставі слово стає дієво деструктурованим. Воно перетворюється на засіб для втілення паралельних смислових ліній. Імперські зазіхання в сюжеті Кавказу передають агресію диктатора через слово-постріли. Розігрується окрема сцена зі своїм внутрішнім вибудуваним сюжетом пригноблення народу, нації, країн -- тоталітаризму як такого, де "на всіх язиках все мовчить". І глядач безпомилково переносить ці алюзії у сьогодення.

Візії підсвідомого через польоти сну трансформуються в сатиру на реальні вияви псевдоістинних національних понять: тут і пародія на штампи театрального мистецтва, і гіркий сарказм підміни правдивих почуттів порожньою декларативною схоластикою.

Ця самоіронія посилює кульмінаційний момент найвищого емоційного звучання. Монолог гетьмана Полуботка звучить на тлі імітації через текстову основу іржання загнаного коня. Мізансценічно виконавиця мов би не може встояти, не відчуває твердої землі під ногами, підсковзується. Ця художня метафора підтримується й колористикою -- відтінком червоного-кривавого світла, яке спалахує лише у цій сцені на загальному тлі білого театрального світла вистави.

Сюрреалістичне відтворення сну через уявні прольоти віртуозно втілюється в артистичній співпраці виконавиці Лідії Данильчук та її сценічним атрибутом. Мітла у виставі діє за законами партнерського співіснування. Предмет змінює свої функції залежно від обставин розвитку сюжету. Трансформується через образний знак. Художній символ у мистецький образ фатуму, містичного провидіння.

"Сон .Комедія" в "Театрі у кошику" -- трагедія за способом діалогічності в історичному порівнянні вічних риторичних питань. Шевченкове слово у цій виставі звучить в істинні емоційній поліфонії, відповідає силі його духу, щирості переживань за долю свого народу, нації, держави.

Вистава "Сон. Комедія" отримала нагороду за найкращу режисуру на Міжнародному театральному фестивалі "Відлуння" (2003) , який відбувається в Києві. Актриса Лідія Данильчук удостоєна Державної театральної премії імені Івана Котляревського. Отож бажаємо "Театру в кошику" подальших творчих звершень і з нетерпінням очікуємо на нові прем'єри.









» 
Міжнародний день театрів для дітей та молоді
Анастасія КАНАРСЬКА
 
20 -- Міжнародний день театрів для дітей та молоді. То ж це святковий день передусім для Першого українського театру для дітей та юнацтва. Недаремно цього дня планують прем'єру вистави "Загадки лісу" в постановці заслуженого діяча мистецтв Росії Мирона Лукавецького. Дирекція театру сподівається, що цього року вдасться набрати акторський курс на факультеті культури та мистецтва Львівського національного університету імені Івана Франка, який підготує яскраву творчу молодь саме для Першого українського театру для дітей та юнацтва. Колектив, який має дуже сильне акторське покоління середнього віку, потребує поповнення молодими творчими особистостями, які б усвідомлювали специфіку театру й побажали б віддавати своє серце дітям, що насправді є найвдячнішими глядачами на Землі. Нещодавно в театр прийшов Ігор Задніпряний -- вихованець театральної студії Театру імені Леся Курбаса. Можливо, саме в його особі театр матиме юного героя. До речі, вихованка цієї ж театральної студії Театру імені Леся Курбаса Богдана Бончук вже не один сезон працює в Першому українському театрі для дітей та юнацтва й сміливо випробує своє дарування в найнесподіваніших ролях.
Детальніше>>
» 
Хто сприяє розвитку мистецтв?
Столичні гастролі Львівського незалежного творчого об'єднання "Театр у кошику" відбулися під брендом "Нашої України"
 
Багато кого в Києві ця непересічна мистецька акція шокувала своєю відвертою та сміливою позицією. За це її і проігнорували столичні мас-медії, які не наважилися рекламувати театральних гастролей, яким сприяла опозиційна політична сила, а конкретніше "Наша Україна". Та що цікаво: коли попереднього разу львівський "Театр у кошику" гастролював у Києві, його не обділили увагою ані ЗМІ, ані фахові театральні кола. Тепер же когось дуже налякала та безпосередня чесність наших митців, які відважилися на гастрольній афіші вказати тих добродіїв-меценатів, котрі реально підтримують українське сучасне мистецтво. Та до честі опікунів цих гастролей -- керівника МО "Березілля" Сергія Проскурні, директора й художнього керівника Молодого театру (а саме в приміщенні їхнього театру на Прорізній репрезентувала режисер Ірина Волицька повний репертуар "Театру в кошику"), вони не злякалися непорозумінь з високим керівництвом, а навпаки -- зуміли зібрати аншлаг з таких вибраних глядачів, що Львів, який не спромагається забезпечити своїх митців ані глядацькою рецепцією, ані бодай сяким-таким дахом, тільки може позаздрити тому прийому, що його київська публіка організувала для "кошиківців".
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Тарифи повернули 
  ·  Конституційний Суд умив руки 
  ·  СААКАШВІЛІ знімає блокаду 
  ·  Суддів обиратиме парламент 
  ·  Новий закон про вибори 
Погляд
  ·  Імперський шлях Росії 
  ·  Ще один кодекс 
  ·  Кабмін обділив Львівщину 
  ·  Українізація по-кримськи 
Поступ у Львові
  ·  На каруселі треба гроші 
  ·  На ТЕЦ-1 усе спокійно 
  ·  Єдина система зайнятості 
  ·  "Найгуманніший" у світі суд 
  ·  У Львові побоюються терактів 
  ·  Бюджет у рожевих окулярах 
  ·  Сихівський міст 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Кучма зацікавився опозицією 
  ·  Донбас шокував британського посла 
  ·  Альпіністів уже не шукають 
  ·  Рудьковському нагадали про свердловину 
  ·  "Континент" закрив сам Холод 
  ·  Закон збереження СДПУ(о) 
  ·  Ющенко вірить у свою перемогу 
  ·  У Мукачевому не реєструють опозиціонерів 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  "Аль-Каїда" чи американська ракета? 
  ·  "Аль-Каїда" вдарить із моря 
  ·  Нова хвиля насильства 
  ·  Суїцидальний синдром 
  ·  Проти нових технологій 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Погляд екс-прем'єра 
  ·  Кучма за амністію капіталів 
  ·  Податково-банківська ідилія 
  ·  Мільйони на чужій праці 
  ·  "Західенерго" віддало всі борги 
  ·  New-Москва на Темзі 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Аналітика у Поступі
  ·  Містер Х... 
  ·  Неофеодалізм по-сусідськи 
Арт-Поступ
  ·  Реалії СНУ, або КОМЕДІЯ алюзій 
  ·  Міжнародний день театрів для дітей та молоді 
  ·  Хто сприяє розвитку мистецтв? 
Літературний Поступ
  ·  Ранньомодерна українська шляхта 
Спорт-Поступ
  ·  Фініш "Білого цирку" 
  ·  Тріумф юних борців 
  ·  Кривавий спорт 
  ·  Рецепт перемоги -- кохання 
  ·  "Лаціо" націлюється на Кубок 
  ·  Львів'яни влучили у Європу 
  ·  "Реал" двічі став на граблі 
post-Поступ
  ·  ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ОПОЗИЦІЇ 
  ·  ВІДКРИТИЙ ЛИСТ 
  ·  Наші іракські інтереси 
Пост-Faktum
  ·  Заповіти знаменитих 
  ·  Вимирання європейської раси 
  ·  КАЛЕНДАР