BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Економіка у Поступі.    Арт-Поступ.    Літературний Поступ.    Спорт-Поступ.    post-Поступ.    Пост-Faktum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
 
12 березня 2004 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  16:47 18-10-2017 -   У Львові планують відновити ще 20 тролейбусів  
  14:40 18-10-2017 -   Випускники ПТУ та коледжів складатимуть ЗНО  
  14:33 18-10-2017 -   Працівники Львівської митниці вилучили понад 500 пар контрабандного взуття  
  14:28 18-10-2017 -   Сашко Семенов потребує допомоги, щоб перемогти лейкемію  
Україна
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  15:9 18-10-2017 -   В Україні створили інститут сертифікації військової техніки  
  14:43 18-10-2017 -   Заробітчани отримають право на пенсію, купивши страховий стаж, - Пенсійний фонд  
  14:38 18-10-2017 -   Кабмін доручив сформувати демографічний реєстр  
  14:36 18-10-2017 -   З початку безвізу ЄС відвідали 7,5 млн українців  
Світ
  14:37 18-10-2017 -   У Перу поліція виявила труби з 1,3 тоннами кокаїну  
  13:34 18-10-2017 -   У Нідерландах відкрили надрукований на 3D-принтері велосипедний міст  
  10:26 18-10-2017 -   Суд Гаваїв заблокував указ Трампа про мігрантів  
  10:15 18-10-2017 -   Кейт Міддлтон повідомила, коли народить третю дитину  
  13:54 17-10-2017 -   Фіни впевнені, що санкції проти Москви потрібно зберегти  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

Арт-Поступ  » 

___________________________________________________________________________

За "Любого друга" замовимо слово
Світлана ВЕСЕЛКА
 
Роман Гі де Мопасана "Любий друг" зворохобив Париж. Письменник, який досить довго перебував за межами Франції, коли повернувся, був цим настільки ж здивований, як і засмучений. Свої думки щодо цього він виклав у листі до редакції газети "Жиль Блас", де, властиво, й друкували роман.

У "Відповіді критикам "Любого друга" (1885) він, зокрема, наголошує на своєму ставленні до центрального персонажа Жоржа Дюруа: "Я вважав за потрібне сказати, що це неук, позбавлений совісті, який прагне лише наживи. З перших рядків я підкреслюю, що він несе в собі зерно негідника, який прекрасно проросте на тому ґрунті, куди йому доведеться впасти".

Той ґрунт -- газета. Вигаданий Мопасаном орган, як тепер би сказали, ЗМІ "Французьке життя" -- це один з тих "підозрілих листків, які є чимось на кшталт банди політичних пройдисвітів і біржових пінкознімачів", і саме в такому листку можливий Жорж Дюруа, який "користується пресою, як злодій драбиною". Кожна сходинка вгору для нього -- це жінка. Успіху він досягає тільки завдяки жінкам. І остання цитата зі статті Мопасана: "Чи може хто-небудь пізнати себе в якомусь із моїх персонажів? Ні! Чи можна все ж таки стверджувати, що я мав на увазі когось? Ні! Бо я ні в кого особисто не цілився".

Минуло 120 років від часу написання роману. Преса нині в нас демократична. Журналістів з вулиці немає. Працюють у газетах професіонали, озброєні, як вояки, новітньою технікою. А Дюруа... впізнаваний, передбачуваний і, попри природну гидливість до чоловіка-альфонса, -- любий друг! Втім, яка там гидливість у соціумі, орієнтованому на досягнення успіху будь-якою ціною, зачаклованому спокусами цивілізації, яка й не снилася надто прямолінійному в поступі своєї кар'єри Дюруа?

Не годиться отак про глядачів. Їх Дюруа не вабить, не спокушає прозорістю своєї життєвої практики. Радше викликає асоціації з кар'єрами, куди більшого розмаху, злочинними й глобально захищеними... Зал на виставі живий, у ньому відлунює нинішній день.

Режисер Алла Бабенко такої мети не мала. Вірна своєму художницькому сповіданню театру-гри, вона ніколи не акцентує соціальних мотивів, щобільше -- уникає їх. А вони, вперті, тим не переймаються: існують, та й по тому!

У "Любому другові" проблеми суто газетні, навіть такі, як грандіозна афера з алжирськими акціями, -- десь на узбіччі. І все ж таки професійний і моральний рівень "Французького життя" не те, що вгадується, -- вчувається! -- безпомильно. Завдяки надзвичайно дотепному й режисерському ходу Алли Бабенко.

У переліку дійових осіб є ім'я Рашель. Це повія французьких бульварів, якій у інсценізації Прута приділено чи не найменше уваги. У виставі теж...

Проте знов цитую Мопасана: "Дюруа спинився і йому схотілося уклонитися, привітати оплесками цю ґендлярку від кохання, що зухвало пишалася на гульбищі святенників аристократів безумною, під ковдрою заробленою розкішшю. Може, невиразно відчував, що між ними є щось спільне, якийсь природний зв'язок, що мають вони один корінь й душу і що своїх успіхів він теж дійде таким же зухвальством".

І Алла Бабенко робить Рашель alter ego Дюруа. Леся Бонковська від початку до кінця вистави на сцені біля лівої куліси. Вона просто стоїть, кокетливо виставивши ніжку з-під червоної спідниці. Просто! Стоїть! Без слів вона програє всі події вистави! Бездоганно артистична, внутрішньо незалежна і водночас зв'язана з кожним поворотом сюжету, вона -- відлуння ще тільки народжуваних задумів Дюруа, муза паризьких бульварів, пікантна -- без тіні вульгарності! -- огранена добрим смаком.

У виставі багато музики (Жак Оффенбах, Богдана Фроляк), а там, де музика, там джерельний спів Лесі Бонковської. Вона співає про кохання й про Париж. Глядачам він явлений на сцені у згадці першого наближення (сценограф -- Людмила Боярська). Легкий білий павільйон у глибині сцени (він може правити й за вуличне кафе), решітки -- симетрично біля куліс, бігають хлопчики -- продавці газет, пропонують свій товар квіткарки, гуляють красиві жінки в красивих туалетах. На виставі -- виразна печать любові до краси, милування красою в режисера і сценографа, тут панує театральність, завжди жадана гостя на кону (на жаль, часто лише "гостя").

Театральність і у способі існування акторок, з якими особливо полюбляє працювати Алла Бабенко. Це Любов Боровська -- Мадлена Форестьє, розумна, розважлива, з холодним шармом, що обпікає. Це молода Олександра Люта, легка і грайлива Клотильда де Марель, роль, яка, на жаль, зазнала безжальних скорочень. Це Галина Давидова, Вірджинія Вальтер, роль-вибух, просто-таки теракт акторки, і вибухівку закладено... під стильову цілісність вистави.

Ну, а що ж той, навколо якого сплетено це привабливе, хоча й із застереженнями, дійство, -- Жорж Дюруа, любий друг? У цій ролі несподівано для театралів (та й для заньківчан) постав Орест Гарда -- актор розумний, безумовно цікавий, з точним обрахунком своїх можливостей, з обнадійливою перспективою руху складної ролі. Головне -- немає в роботі Ореста Гарди того акторського фатівста, на яке просто-таки "тягне" роль Дюруа. Це називають художнім смаком, про що не гріх нагадати деяким колегам цього актора.

І ще одна роль, яка надає виставі виміру глибини й водночас духовної висоти. Це й знак великої французької культури, її поезії, філософії. Журналіста Норбера де Варена грає Григорій Шумейко -- актор, за творчим зростанням якого спостерігати радісно й цікаво. Норбер де Варен не "чистий" журналіст. Він поет, приносить до редакції свої рукописи, свої вірші. Шумейко їх читає. Проте як! Начебто сповідує кимось висловлене парадоксальне правило: якщо тобі дають лінійований папір, то пиши поперек. Роздуми про життя, про його марноту, про рід людський -- це впоперек музиці Оффенбаха, звабності красунь, всієї ошатності вистави, але! -- не порушує її стильності. Це невигойний біль людини, яка надто багато пережила й передумала. Розуміє його хіба що... ну, звісно ж, Рашель. І її навідують такі ж невеселі думки, попри веселі шансонетки.

Аж ось з'являється вже нова Рашель, бо стрункий, молодий, самовпевнений, новий Дюруа (Юрій Хвостенко), який вірить у свою щасливу зірку, розпочинає безпрограшний і -- не без приємності! -- марафон. Новий цикл вічної круговерті життя. На цьому попрощаємося з "Любим другом". Нехай щастить виставі!









» 
Козацтво преться без ваги
Тарас Шевченко під патронатом політичного блоку "Наша Україна"
 
Сьогодні і вчора у концертному залі ім. Станіслава Людкевича тривав аудіозапис кантати "Гамалія", яку на слова Тараса Шевченка написав народний артист України, лауреат Національної премії ім. Шевченка Мирослав Скорик для солістів, хору та оркестру.

Львівська прем'єра цього твору відбулася напередодні, під час Шевченківського концерту в Львівській обласній філармонії у виконанні симфонічного оркестру Львівської філармонії, хорової капели "Трембіта" та солістів Світлани Мамчур та Павла Толстого.

Можете не йняти віри, але цього разу Шевченківське свято, ведене музикознавцем Софією Івановою, обійшлося без бандуристів!
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Право на платну освіту 
  ·  Беззахисні рахунки 
  ·  Помер Броніслав Брондуков 
Погляд
  ·  Кривавий четвер у Мадриді 
  ·  Кучму захищають сусіди 
  ·  Об'єднання українських правих 
Поступ у Львові
  ·  Львів'яни обмінюють Буняка на воду 
  ·  Кожній області -- фігуру Божої Матері 
  ·  Психіатри з'їхалися до Львова 
  ·  День довкілля 
  ·  Володимир ГІРНЯК: Хочемо розплющити владі очі 
  ·  Польський рік у Львові 
  ·  Гроші на смітник 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Мукачеве у правовому вакуумі 
  ·  Поляки тягнуть Україну в НАТО 
  ·  Вільна торгівля з ЄС 
  ·  "Братство" і Мороз 
  ·  Кого питатимуть про Лазаренка? 
  ·  Медведчук стане спікером 
  ·  Симоненко -- адвокат Кучми 
  ·  Кучма тримається за владу 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Солдати майбутнього 
  ·  cуперзахист для ФСБ 
  ·  Алієв увічнює Алієва 
  ·  Найманців чекає страта 
  ·  Втрати наркокартелю 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Економіка у Поступі
  ·  Уряд приховує прибутки 
  ·  Вугільна стратегія 
  ·  Фаст-фудівська недоторканість 
  ·  Швейцарський франк -- найнадійніша валюта 
  ·  "Ґолден телеком" модернізує обладнання 
  ·  Контракти "для своїх" 
  ·  НОВИНИ ЕКОНОМІКИ КОРОТКО 
Арт-Поступ
  ·  За "Любого друга" замовимо слово 
  ·  Козацтво преться без ваги 
Літературний Поступ
  ·  НАШ РІДНИЙ ФУТУРИЗМ 
Спорт-Поступ
  ·  Шевченко знову на коні 
  ·  Чи візьмуть терористи участь в Олімпіаді? 
  ·  Малий Кубок у Ебергартера 
  ·  Кубок -- у ветеранів 
  ·  Перегони на дошках тривають 
  ·  Суперечки вирішують на килимі 
  ·  Зірковий вечір у Києві 
  ·  Українські тенісистки близькі до еліти 
  ·  НОВИНИ СПОРТУ КОРОТКО 
post-Поступ
  ·  ТРАГЕДІЯ ДРАГОМАНОВА 
Пост-Faktum
  ·  Найбільший скандаліст Європи 
  ·  КАЛЕНДАР