BRAMA - News - Weather - Elections - Business - Sports - Brama Press - Calendar - Classifieds



    Перша сторінка.    Погляд.    Поступ у Львові.    Поступ з краю.    Поступ у світі.    Інтерв''ю в Поступі.    Євангелістський репортаж.    Арт-Поступ.    Поступ комп''ютерних технологій.    Реклама в Поступі.    КіноПоступ.    Спорт-Поступ.    Пост-Factum.   
ЕКСКУРСІЇ У ЛЬВОВІ. ВІД 100 ГРН. 050 430 50 79
  Цитата Поступу
Бог предвічний народився,
Прийшов днесь із небес,
Щоб спасти люд свій весь,
І утішився.
Сапер під час розмінування
 
2 травня 2002 р.
   ·  на головну  · 1999-2002  · досье  · архів світлин  · форум

Купол
Львів
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  16:47 18-10-2017 -   У Львові планують відновити ще 20 тролейбусів  
  14:40 18-10-2017 -   Випускники ПТУ та коледжів складатимуть ЗНО  
  14:33 18-10-2017 -   Працівники Львівської митниці вилучили понад 500 пар контрабандного взуття  
  14:28 18-10-2017 -   Сашко Семенов потребує допомоги, щоб перемогти лейкемію  
Україна
  16:49 18-10-2017 -   «Укрзалізницю» мають повернути в підпорядкування Мінінфраструктури  
  15:9 18-10-2017 -   В Україні створили інститут сертифікації військової техніки  
  14:43 18-10-2017 -   Заробітчани отримають право на пенсію, купивши страховий стаж, - Пенсійний фонд  
  14:38 18-10-2017 -   Кабмін доручив сформувати демографічний реєстр  
  14:36 18-10-2017 -   З початку безвізу ЄС відвідали 7,5 млн українців  
Світ
  14:37 18-10-2017 -   У Перу поліція виявила труби з 1,3 тоннами кокаїну  
  13:34 18-10-2017 -   У Нідерландах відкрили надрукований на 3D-принтері велосипедний міст  
  10:26 18-10-2017 -   Суд Гаваїв заблокував указ Трампа про мігрантів  
  10:15 18-10-2017 -   Кейт Міддлтон повідомила, коли народить третю дитину  
  13:54 17-10-2017 -   Фіни впевнені, що санкції проти Москви потрібно зберегти  



  ·  · 
 
Поступ 1999-2002 рр. у попередній версії

КіноПоступ  »  pOST FACTUM

___________________________________________________________________________

Історія про...
Як відбиваються чільні історичні періоди в оскарівських перегонах
Петро ВОРОПАЙ
 
Вупі Голдберг презентує “Закоханого Шекспіра” на 71-й церемонії вручення “Оскара”
Церемонія нагородження “Оскарами”, мабуть, стала першою медіа-подією, яка наповнила Америку теплом після жаху 11-го вересня. Зіпсована Олімпіада в Солт-Лейк-Сіті викликала сплеск негативних емоцій, а от зі справедливістю рішень 5,732 членів Академії кінематографічних мистецтв і наук сперечатися дуже важко.

Світ “Оскара” – це набагато більше, ніж горезвісна расова і політична коректність, у котрій уже встигли звинуватити щорічну церемонію. Точніше, не саму церемонію, а її результати, що викликають безліч запитань при будь-якому фіналі. Так, цього разу “Оскар” видавали винятково правильно – за заслуги. Гнів із приводу “чорного расизму” може стосуватися хіба що істерики Гелл Беррі, яка вклала у три хвилини коментаря весь малозрозумілий набір комплексів абстрактної темношкірої акторки, котрій, нарешті, підкорилася голлівудська вершина. Але локальна жіноча нестриманість (особливо на тлі винятково холоднокровної Дженніфер Коннелі, яка отримала “Оскара” з незворушністю айсберга) – ознака скоріше слабкості й непевності, ніж расизму. Той же Дензел Вашингтон заробляє по 20 мільйонів доларів за фільм і регулярно номінується на найвищі нагороди.
На жаль, у ході Нюрнберзького процесу над білим Голлівудом цілком загубилася головна “інтрига” із перемогою “Ігор розуму” Рона Говарда. Результат цей можна було відгадати заздалегідь, тому скандальна метушня з обвинуваченнями прототипа Расела Кроу – божевільного вченого Джона Неша (який з’явився на церемонії особисто) в антисемітизмі й гомосексуалізмі викликала хіба що комічний ефект. Торжествуючий гуманізм із обличчям американського психопата (яскравий приклад останніх років – “Форрест Гамп”) настільки в’ївся у світосприйняття академіків похилого віку, що шанси першої частини толкієнівського серіалу Пітера Джексона виглядали надто малими. Зрештою, на “Оскарі” у головних номінаціях прийнято ігнорувати фантастику.

Насправді Говарду і Джексону варто було б помінятися своїми проектами – і це пішло б на користь обом. Проте “Ігри розуму” – фільм винятково грамотний і багато в чому визначальний для подальшого розвитку Голлівуду: зараз Фабрика Мрій, як ніколи, консервативна у своїх пристрастях. Завдяки цьому й тримається.

Що й казати: Голлівуд сам по собі творить історію, а історію нерукотворну адаптує до власних стандартів. Перемога “Ігор розуму” – те саме, що перемоги колишніх колосів, які “Оскар” цінував і плекав. Чи то “холодна війна” (“Ігри розуму”) або криза сучасного обивателя (“Американська красуня” Сема Мендеса) – історія залишається в заручниках у добропорядності конкретного режисера, гранично коректного і правильного в оцінці конкретної ситуації. Рано чи пізно свій “Оскар” ознаменує кожний історичний період, визначивши золотим блиском єдине правильне його прочитання.

Біблійні сюжети

Мабуть, найбільш проблематичний для претендентів на “Оскар” період. У своїх “Десятьох заповідях” (Ten Commandments) до золотих статуеток намагався підступитися великий комерсант кіно Сесіл Блаунт де Мілль. На жаль, із шести номінацій могутній сазі де Мілля дістався лише “Оскар” за спецефекти. Очевидно, на церемонії 1957 року екранізація Біблії сприймалася як фантастика. На тлі несерйозних комедій, таких, як “Життя Браяна” Террі Джонса, безликих екранізацій і одного відомого усім мюзиклу реальним кандидатом на перемогу виглядав хіба що Мартін Скорсезе, котрий починав роботу над “Останньою спокусою Христа” і був згодом номінований за найкращу режисуру. Чим це скінчилося – відомо, так що настільки претензійні проекти можуть із упевненістю затівати тільки режисери не меншого статусу, ніж Мартін. А таких можна перелічити на пальцях однієї руки.

Рим

Торішній тріумф “Гладіатора” Рідлі Скотта підтвердив, що батальні стрічки імперської кризи і габаритного чоловіка на тлі блискучих лат своїх п’ять “Оскарів” заслуговують і в 2000 році. Саме цей героїчний супербойовик виявився останнім фільмом минулого століття. У “Гладіатора” були чудові попередники – “оскароносець”-рекордсмен “Бен Гур” Вільяма Вайлера і “Спартак” Стенлі Кубрика, що зібрали 15 “Оскарів” на двох. Тож років через сорок цілком можливий новий тріумф римської теми.

Середньовічна Європа

У 1995-му році перемога “Хороброго серця” Мела Гібсона була прийнята з цинічною усмішкою, однак в історії кіно він залишиться власником п’ятьох “Оскарів” найвищого рангу. Не виглядає випадковою перемога “Генріха V” Лоуренса Олів’є і “Лева зимою” Ентоні Гарві, які створили саме ті традиції драматичних картин середньовічної Європи, що із такою відвагою розтоптав темпераментний австралієць. До цього шару історії “Оскар” повернеться ще не один раз.

Романтизм

Чудовий період для прояву акторської майстерності і пристрастей шекспірівського напруження. Перемога “Закоханого Шекспіра” Джона Меддена, що зібрав сім “Оскарів”, над “Єлизаветою” Шехара Капура хоч і виглядала дуже суперечливою, однак тенденцію підтримала. У романтичній презентації любовної історії геніального барда були всі шанси на перемогу. Досить згадати вісім “Оскарів”, що дісталися 1984 року “Амадею” Мілоша Формана.

Громадянська війна в США

Ця тема давно не відчувала дотиків справжніх художників, хоча грандіозне враження, справлене “Народженням нації” Девіда-Ворка Гріффіта і tour de force “Віднесених вітром” Віктора Флемінга (10 “Оскарів”), здавалося б, повинно було провокувати постановників на серйозне занурення в класичну “оскарівську” тему.

Завоювання Заходу

Вестерни – невід’ємна частина американської культури, а значить, серед розважальних комерційних виробів регулярно з’являються серйозні драми. Хоча і з ковбоями. Жалісливий “Танцюючий із вовками” Кевіна Коснера магічну природу Америки ще романтизував (7 “Оскарів”), а от “Непрощений” Клінта Іствуда (4 статуетки), очевидно, поставив у еволюції вестерна жирну крапку. Втім, як і всяка легенда, вестерн вічний, так що нові претенденти на славу капелюхів і стремен ще з’являться.
Останніми намагалися проявити себе Стівен Фрірз (“Країна пагорбів і долин”) і Біллі Боб Торнтон (“Неприборкане серце”).

Перша світова війна

Ця сторінка світової історії перегортається досить рідко, благо, участь Америки в європейському конфлікті була незначною. Проте “На західному фронті без змін” Льюїса Майлстоуна (“Оскар” за найкращу режисуру), “Лоуренс Аравійський” Девіда Ліна (7 “Оскарів”) і особливо “Червоні” Воррена Бітті (3 статуетки і дев’ять номінацій) склали золотий фонд Голлівуду. Переможні традиції є, а виходить, цей винятковий період чекає свого часу.

Друга світова війна

Водоспад “Оскарів”, якого удостоївся цей історичний шар, дуже важко переоцінити. Стівен Спілберг краще за інших почуває себе в окопах Голлівуду, зібравши чималий золотий урожай “Списком Шиндлера” і “Порятунком рядового Раяна”. Втім, у головного міфотворця американського кіно є як попередники (Франклін Шеффнер і його “Паттон”), так і послідовники. Роберто Беніньї (“Життя прекрасне”) – найбільш ексцентричний із них, а Майкл Бей (його “Перл Гарбор” отримав принизливий “Оскар” за звуковий монтаж) – найбільш пафосний.

“Холодна” війна

Цей тимчасовий відрізок одержав своє преміальне розкриття в перемозі “Ігор розуму” Рона Говарда, що наситив мозок божевільного вченого підтягнутими контррозвідниками і стійкими пахощами червоної загрози. Той же Говард 1993 року випробовував щастя з патріотичним “Аполлоном-13”, однак скептичне ставлення до цього періоду навряд чи дозволить отримувати золоті статуетки за подібні стрічки і в майбутньому. Якщо, звичайно, за цей час не візьметься актор класу Олівера Стоуна, який дуже вдало змоделював антирадянську істерію в “Дж.Ф.К.” і “Ніксоні”.

В’єтнам

Хвора тема Америки навряд чи перестане бути актуальною. Шалений успіх романтичного шедевра Майкла Чіміно “Мисливець на оленів” (5 “Оскарів”) і магнетичний резонанс “Апокаліпсиса сьогодні” Френсіса Форда Копполи (2 “Оскара” при восьми номінаціях) були підкріплені значним успіхом “Народженого четвертого липня” Олівера Стоуна. Було це 13 років тому, так що нові втілення антивоєнного пафосу не за горами.

Перська затока і Сомалі

Знущально висміяні Девідом Расселом у “Трьох королях” оборонні ініціативи США спробував із звичною майстерністю реанімувати маестро Рідлі Скотт. Однак атмосфера кривавого бедлама “Чорного яструба” та жахливі картини бойні в Сомалі отримала винятково скромні “Оскари” за найкращі звук і монтаж. За концентрацією візуальної майстерності вогненний бойовик Скотта перевершити важко, а от за приватною трагедією на матеріалі безглуздої різанини, напевно, стоїть золочене майбутнє.









»  НОВИНКА
Знаю, люблю, сміюся
Гарм фон Лінтіг, Фрайбург
 
Знаю, люблю, сміюся
(Showtime, США, 2002. Реж.: Tom Dey. У рол.: Robert De Niro, Eddie Murphy, Rene Russo, William Shatner)

Це справді дуже дотепно: Едді Мерфі та Роберт Де Ніро вперше знялися разом в одному фільмі. Але, на жаль, це єдина новинка, яку пропонує комедія Showtime.

Зустрічаються сивий мізантроп і чорношкірий жартівник... Ні, це не початок старого анекдоту, а суть фільму, в якому мізантропа зіграв Роберт Де Ніро, а представника чорного боку гумору – Едді Мерфі. Обидва – поліцейські, пасують одне одному так, як кіт псові, й обидва мусять з’явитися разом на екрані.

Це знайомо обнадіює: змістова подібність зі “Смертельною зброєю” та Rush Hour, мотив сотні разів бачених плакатів, не кажучи вже про обличчя обидвох мімів.
Детальніше>>
»  РЕЙТИНГ
Джоді Фостер заробляє у кімнаті страху
 
Джоді ФОСТЕР
Відома насамперед за стрічкою “Мовчання ягнят” американська акторка Джоді Фостер зі своїм новим фільмом “Кімната страху” (Panic Room) знову опинилася на вершині американських кіночартів. Фільм розповідає про юну жінку (Джоді Фостер) у Нью-Йорку, яка переселяється у новий дім разом зі своєю хворою на цукровий діабет дочкою (Крістін Стюарт). Там до них вдираються грабіжники, і героїні зачиняються в єдиній кімнаті, яка може служити захистом від злочинців, “кімнаті страху”. Але проблема полягає в тому, що саме ця кімната цікавить злочинців найбільше.

Протягом минулих вихідних стрічка зібрала в прокаті США та Канади 30,2 мільйони доларів. Критики хвалять насамперед вдалу операторську роботу та інтелігентний сценарій. Режисер фільму – Девід Фінчер (“Сім”).
Детальніше>>
Зміст Поступу
Перша сторінка
  ·  Головою обласної ради обрано Михайла Сендака 
Погляд
  ·  Великоднє послання Блаженнішого Любомира 
  ·  Парламент – остаточний вибір Володимира Литвина 
Поступ у Львові
  ·  УРП, “Собор”: об’єднання триває 
  ·  Львів’янам кажуть поступитися 
  ·  Російський театр провокації 
  ·  Крок Львова до Європи регіонів 
  ·  Відзначили свято трудом 
  ·  Етнічні партії шкідливі 
  ·  ХРОНІКА 
Поступ з краю
  ·  Дейч і Куніцин поділили владу 
  ·  Новий зручний генпрокурор 
  ·  Сармат” – це помста “Оболоні” 
  ·  Блок-вогнегасник проти блоків-бензовозів 
  ·  Адміністративні “зачистки” 
  ·  Фракція Сівковича 
  ·  КРАЄВИД 
Поступ у світі
  ·  Пакистан – за генерала Мушаррафа 
  ·  Каддафі розплачується за Локербі 
  ·  У Грузії висадився американський десант 
  ·  ООН не пустили в Палестину 
  ·  Реорганізація служби імміграції США 
  ·  Генерал отримав три роки 
  ·  СВІТООГЛЯД 
Інтерв''ю в Поступі
  ·  Іван Сахань: Уряд не переоцінює своїх досягнень... 
Євангелістський репортаж
  ·  Воскресіння розіп’ятого Ісуса 
  ·  Зустрічі з воскреслим Христом 
  ·  Бунт проти норм життя 
  ·  Він дарує талант любові 
Арт-Поступ
  ·  Амфітріон і “Комеді Франсез” 
  ·  Маккартні не продається 
  ·  Де Ніро виступає в мюзиклі 
  ·  У Іспанії триває рік Гауді 
  ·  Картину XI століття продано за 3 мільйони доларів 
  ·  АРТ-НОВИНИ 
Поступ комп''ютерних технологій
Реклама в Поступі
  ·  Прогулянка з банкіром, або Банк, на який варто було чекати 
КіноПоступ
  ·  Знаю, люблю, сміюся 
  ·  Історія про... 
  ·  Джоді Фостер заробляє у кімнаті страху 
Спорт-Поступ
  ·  Українські хокеїсти з першим завдання впоралися 
  ·  Баєр” – перший фіналіст 
  ·  Червоноградець Марко захопив лідерство 
  ·  СК “Волинь-1” – чемпіон 
  ·  Чистка розпочалася 
  ·  Тепер на черзі – плей-оф 
  ·  СПОРТ-БЛІЦ 
Пост-Factum
  ·  Барбі осиротіла 
  ·  Секс-скандал перекинувся із єпископів на шоу-бізнес 
  ·  КАЛЕНДАР